Hop til indhold

Hår imellem trædepuderne


CBK
 Share

Recommended Posts

Zeus har en del hår mellem trædepuderne.

Har netop klippet alt det der voksede ud forbi trædepuderne, da han pludselig fik lidt svært ved at stå fast.

 

I dag på tur i sneen måtte jeg pille store isklumper ud mellem trædepuderne på ham undervejs. Er det noget der kan afhjælpes ved at klippe hårene imellem trædepuderne også? Og så evt smøre potevoks på det inden tur - Eller er der andre der oplever samme problem hår eller ej?

Tænker det måske bare ikke har helt så nemt ved at sætte sig fast, hvis der ikke er så meget hår?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hjælper lidt at klippe, på nogle hunde. Sally har meget lange hår under poterne (stikker nok 3-4 cm ud, når de ikke er klippet), og sidste vinter fik det lov at gro, og der sad ikke noget sne i, de 4 dage (:rolleyes:) vi havde sne. Men der kan i hverfals ikke ske noget ved at prøve at klippe det.

 

ahh okay tak for svar... Har klippet det der stikker ud.

Men nej der kan vel ikke ske noget ved at prøve at fjerne det mellem trædepuderne også - tænker mere om det har en funktion af nogen art? :hmm: Eller om man bare skal prøve

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala har også rigtig meget hår mellem trædepuderne. For mig er det lidt en afvejning - hvis hårene kun lige er klippet til trædepuderne sidder der sneklumper i dem - av. Hvis jeg klipper det længere ned bliver hun mere sart overfor salt - også av! Jeg plejer at vælge den mere nedklippede version og så gå i sneen ;-)

 

Men det er vidst noget med man ikke må klippe det ret langt ned? Jeg kan bare ikke huske hvorfor!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger mine på jagt, og i brombær og brændenælder vil vi gerne have pelsen mellem trædepuder. Til at beskytte med, men som det ser ud pt, er jeg blevet nød til at klippe dem ned, og inden jeg tager dem ud på jagt i dag, giver jeg deres poter imprenerings/voks spray og balsam ( direkte ud at vaske ud) på dem med lang pels, for at undgå det klumper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg klipper Ina's helt ned, for hun får rigtigt meget pels mellem trædepuderne. Så på med masser af potevoks :) Jeg bruger en gammel klud til at fordele det med på poterne, fremfor mine fingre, for så bliver det bedre fordelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også klippet Bellas HELT ned, og nu har vi ikke problemer med isklumper. Hun får så også en god portion potevoks på når vi er ude:-)

 

Sidste år købte jeg sådan en lille afrundet saks med buet skær i Fakta til en 10'er. Den gør at jeg ikke kan kommer til at stikke hende, og buen gør at det er nemmere at komme i bund. Hvis han er kilden, kan du med fordel klippe når pelsen mellem poterne er våd, så kilder det ikke så meget (siger prinsessen):-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilop: putter du balsam mellem poterne, vasker ud, og så hænger isklumper ikke fast?? Dét lyder nemlig smart!!

 

Hmm synes jeg hørte engang at man kun måtte klippe hårene af ind til trædepuderne, og ikke imellem. Men aner ikke hvorfor. Her er salt et meget større problem end sne i poterne.

 

Nej jeg putter bare balsam på fanerne uden at vaske ud. Hvis salt er det største problem, så behold håret

 

Okay.... tak for alle de gode råd. Så tror jeg at jeg vil prøve mig med at klippe hårene helt ned.

 

spilop: er det pga. vejret du så er nød til, at klippe ned nu?

 

Ja, heldigvis var det ikke et problem på jagt i går. Frost så klumper sneen ikke, men mine spaniels får klumper mellem trædepuderne når der er sne og det tør.

 

Kerodex nr. 71 den usynlige handske Siden jeg fik det råd, at bruge "usynlig handske, har mine hunde ingen problemer med klumper mellem trædepudderne.

 

Det må prøves, min golden har dog ingen problemer med sneklumpning, selvom det er lang tid siden han er klippet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Jeg har også klippet Bellas HELT ned, og nu har vi ikke problemer med isklumper. Hun får så også en god portion potevoks på når vi er ude:-)

 

Sidste år købte jeg sådan en lille afrundet saks med buet skær i Fakta til en 10'er. Den gør at jeg ikke kan kommer til at stikke hende, og buen gør at det er nemmere at komme i bund. Hvis han er kilden, kan du med fordel klippe når pelsen mellem poterne er våd, så kilder det ikke så meget (siger prinsessen):-)

 

Jeg har også en buet én og det er nemlig 100 gange nemmere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

i går da det var frost var der ingen sneklumper, han har intet problem med salt, så tror jeg ender med at lade håret være - men tak for alle rådene og erfaringerne

 

Nej så længe der er frost er det heldigvis ingen problem

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja er korthåret, og har selvsagt ikke særlig lange hår mellem trædepuderne. Vi har aldrig set eller oplevet at hun var generet af isklumper i poterne. Salt er til gengæld en helt anden historie :roll:

 

Potevoks har vi helt droppet. Jeg smurte et kæmpe-mega tykt lag på, og fik det godt og grundet smurt på og rundt om trædepuderne. 30 sekunder inde i gåturen løftede hun poterne, hvis vi stod stille :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det mindste sne og sne/salt har Sille ballonsko eller sko på. Hendes poter kan SLET ikke tåle det. Molly har vi købt en dejlig potevoks til, men vi har det problem at selv om vi klipper hårene i samme niveau som trædepuderne, så får hun filter inde mellem trædepuderne. Det er lige så snart der er sne og salt. Vi skyller altid poterne bagefter, men lige meget hjælper det. Det var også et problem sidste år. I dag fik hun simpelthen også ballonsko på og det virkede hun ret tilfreds med. Vi har et stykke vej der er dækket af en blanding af sne og salt, hvor vi går tur og det er bare ikke rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...