Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja det var lidt vildt! Efter første modul havde alle været i totalt dårligt humør da vi jo tog hjem og på andet modul hørte vi stort set ikke efter men trænede bare hinanden og kom med gode råd selv :-D

 

 

 

Men du vidste i det mindste hvad det var ikk :mrgreen:

 

 

Træk-skub i mellem osv sprang vi også over for det vidste han heller ikke hvordan man gjorde. Meget mærkelig undervisning. Heldigvis havde vi også nogle gode instruktører på de andre moduler ;-)

 

Det er lidt interessant, at af alle de undervisere vi havde på modulerne, har jeg aldrig set en eneste af dem på stævnebanerne! Og jeg løber immervæk MANGE stævner, så selv hvis de kun kom af og til burde jeg have set dem... jeg tror ikke en eneste af dem løber agility selv :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja det var lidt vildt! Efter første modul havde alle været i totalt dårligt humør da vi jo tog hjem og på andet modul hørte vi stort set ikke efter men trænede bare hinanden og kom med gode råd selv :-D

 

 

 

Men du vidste i det mindste hvad det var ikk :mrgreen:

 

 

Træk-skub i mellem osv sprang vi også over for det vidste han heller ikke hvordan man gjorde. Meget mærkelig undervisning. Heldigvis havde vi også nogle gode instruktører på de andre moduler ;-)

Det lyder lidt som det samme modul vores føl har været på. Bl.a.mente en instruktør at man med sindsro kunne trække (ved hjælp af snor i halsbånd, altså) en hund igennem hjulet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt interessant, at af alle de undervisere vi havde på modulerne, har jeg aldrig set en eneste af dem på stævnebanerne! Og jeg løber immervæk MANGE stævner, så selv hvis de kun kom af og til burde jeg have set dem... jeg tror ikke en eneste af dem løber agility selv :vedikke:

 

Hov hov. Havde du ikke mig.

 

Det lyder lidt som det samme modul vores føl har været på. Bl.a.mente en instruktør at man med sindsro kunne trække (ved hjælp af snor i halsbånd, altså) en hund igennem hjulet.

 

Det er faneme trist.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt interessant, at af alle de undervisere vi havde på modulerne, har jeg aldrig set en eneste af dem på stævnebanerne! Og jeg løber immervæk MANGE stævner, så selv hvis de kun kom af og til burde jeg have set dem... jeg tror ikke en eneste af dem løber agility selv :vedikke:

 

Vi havde også Carsten med Shiver, Lillian Rose og Morten med borderne, så egentlig blev vi godt behandlet på agility modulerne, i hvert fald i forhold til grund modulerne.

 

Det lyder lidt som det samme modul vores føl har været på. Bl.a.mente en instruktør at man med sindsro kunne trække (ved hjælp af snor i halsbånd, altså) en hund igennem hjulet.

 

Lige præcis samme instruktør hev den 8 måneder gennem hjulet ved at trække den i halsbåndet.

 

Hvem er jeres føl? Uanset hvem, så må du hilse mange gange fra mig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har nu benytte mig af denne grimme metode i 15 år, men kunne da godt være jeg skulle prøve den anden. Eller nowet

 

FØJ, det er grimt!!! :lol:

 

Jeg synes du skal bruge min metode i stedet for - jeg har én gang stillet Frostie op med numsen mod hjulet, som lokkemiddel/belønning for venindens hund der pure nægtede hjulet. Men var vældig glad for Frosties numse... :engel: (Ingen hunde led overlast, og han lærte sq hjulet! :lol: )

 

(Og det er jo søde, søde Pia på videoen!)

Link til indlæg
Del på andre sites

FØJ, det er grimt!!! :lol:

 

Jeg synes du skal bruge min metode i stedet for - jeg har én gang stillet Frostie op med numsen mod hjulet, som lokkemiddel/belønning for venindens hund der pure nægtede hjulet. Men var vældig glad for Frosties numse... :engel: (Ingen hunde led overlast, og han lærte sq hjulet! :lol: )

 

(Og det er jo søde, søde Pia på videoen!)

 

Arme hund hvordan kunne i gøre det. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi havde også Carsten med Shiver, Lillian Rose og Morten med borderne, så egentlig blev vi godt behandlet på agility modulerne, i hvert fald i forhold til grund modulerne.

 

 

 

Lige præcis samme instruktør hev den 8 måneder gennem hjulet ved at trække den i halsbåndet.

 

Hvem er jeres føl? Uanset hvem, så må du hilse mange gange fra mig :)

Vi havde faktisk to med. Den ene var nok ejeren af den 8 måneder gamle hund. Jeg hilser:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

"glad" for at høre, at jeg ikke er den eneste der synes den træneruddannelse var rent spild af tid :roll: og skrigende elendig...

 

Suk, er det virkelig sådan alle steder? Grunduddannelsen i DGI er også håbløs. :roll: Jeg har ikke været på agilityoverbygningen, jeg sprang over, da den blev udbudt sidste vinter (den bliver ikke udbudt særlig ofte), da jeg var tilmeldt nogle andre kurser de weekender. Men underviserne er vist de samme som på grunduddannelsen, og de er helt og aldeles håbløse, så har ingen store forventninger. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lidt kedeligt at høre fra jer andre om så dårlige træneruddannelser..? Nu er det godt nok noget tid siden jeg blev uddannet, men har haft 3 elever igennem siden, og vi har vist alle været ret tilfredse med uddannelsen (DKK). Jeg ved ikke hvordan DcH's/DGI's uddannelser ser ud, men har I ikke noget tid hvor I går føl hos en instruktør? Det gør man hos DKK, og det var da dér jeg fik det meste ballast med. Selve kurserne inde hos DKK var også gode, men størstedelen fik man fra den instruktør man gik føl hos.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lidt kedeligt at høre fra jer andre om så dårlige træneruddannelser..? Nu er det godt nok noget tid siden jeg blev uddannet, men har haft 3 elever igennem siden, og vi har vist alle været ret tilfredse med uddannelsen (DKK). Jeg ved ikke hvordan DcH's/DGI's uddannelser ser ud, men har I ikke noget tid hvor I går føl hos en instruktør? Det gør man hos DKK, og det var da dér jeg fik det meste ballast med. Selve kurserne inde hos DKK var også gode, men størstedelen fik man fra den instruktør man gik føl hos.

 

Jo, vi går føl, og det er fint. Men jeg synes stadig, at det er håbløst, at kursusdelen af uddannelsen er så ringe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Poker var til træning hos Johanna i weekenden, og oh my god en bøllemis! :evil: Vi var kun 3 hunde, så hun var totalt i sit es og gik i snus hele tiden og løb hen til de andre, lavede alt andet end det hun skulle i hvert fald.

 

For en uges tid siden var vi til selvtræning i klubben, og der var hun også totalt bølle... Unghund på 13 mdr. Det må gerne være hurtigt overstået, synes jeg, for det er da lidt spild at køre en time hver vej for at hunden kan snuse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da lidt kedeligt at høre fra jer andre om så dårlige træneruddannelser..? Nu er det godt nok noget tid siden jeg blev uddannet, men har haft 3 elever igennem siden, og vi har vist alle været ret tilfredse med uddannelsen (DKK). Jeg ved ikke hvordan DcH's/DGI's uddannelser ser ud, men har I ikke noget tid hvor I går føl hos en instruktør? Det gør man hos DKK, og det var da dér jeg fik det meste ballast med. Selve kurserne inde hos DKK var også gode, men størstedelen fik man fra den instruktør man gik føl hos.

 

Nu kan jeg jo kun udtale mig om grunduddannelse + agility hos DCH og basis / hvalpe / unghund hos DKK, men jeg synes de er ca. lige elendige :vedikke: måske havde jeg læst for mange bøger inden jeg tog på dem? for jeg synes ikke de fortalte mig noget jeg ikke vidste i forvejen... bevares, man fik nogle ok diskussioner og indblik i de praktiske øvelser i DKK programmet... men... nej... Som du siger, er det alfa og omega at man har en dygtig instruktør at gå føl hos, for ellers er man lidt på herrens mark vedr. uddannelse synes jeg...

 

Jeg var ikke så heldig med min instruktør i agilitydelen - men nu er jeg jo så ufattelig heldig at træne hos Spilop OG være udstyret med en svamp af en hjerne som husker alt hun nogensinde har råbt af mig :lol: sådan ca.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har nu benytte mig af denne grimme metode i 15 år, men kunne da godt være jeg skulle prøve den anden. Eller nowet

 

Men det tager jo aaaaalllllt for lang tid! Det andet er meget hurtigere :???:

 

Vi havde faktisk to med. Den ene var nok ejeren af den 8 måneder gamle hund. Jeg hilser:-D

 

2 søde piger, med skønne hunde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Poker var til træning hos Johanna i weekenden, og oh my god en bøllemis! :evil: Vi var kun 3 hunde, så hun var totalt i sit es og gik i snus hele tiden og løb hen til de andre, lavede alt andet end det hun skulle i hvert fald.

 

For en uges tid siden var vi til selvtræning i klubben, og der var hun også totalt bølle... Unghund på 13 mdr. Det må gerne være hurtigt overstået, synes jeg, for det er da lidt spild at køre en time hver vej for at hunden kan snuse.

 

Ja, hun var godt nok ret unghundebøllet, da vi var nede og selvtræne. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg jo kun udtale mig om grunduddannelse + agility hos DCH og basis / hvalpe / unghund hos DKK, men jeg synes de er ca. lige elendige :vedikke: måske havde jeg læst for mange bøger inden jeg tog på dem? for jeg synes ikke de fortalte mig noget jeg ikke vidste i forvejen... bevares, man fik nogle ok diskussioner og indblik i de praktiske øvelser i DKK programmet... men... nej... Som du siger, er det alfa og omega at man har en dygtig instruktør at gå føl hos, for ellers er man lidt på herrens mark vedr. uddannelse synes jeg...

 

Jeg var ikke så heldig med min instruktør i agilitydelen - men nu er jeg jo så ufattelig heldig at træne hos Spilop OG være udstyret med en svamp af en hjerne som husker alt hun nogensinde har råbt af mig :lol: sådan ca.

 

Og nu har DKK jo lavet hele deres uddannelse om, aner ikke hvordan den fungerer nu... Noget med at alle instruktører skal igennem hvalpeinstruktøruddannelsen først, og bagefter kan de ta' tillægsmoduler (LP, AG etc.). Dvs. at det ta'r en krig at komme igennem, plus at alle skal finde en hvalpeinstruktør at gå føl hos. Problematisk for de kredse der ikke har mange hvalpeinstruktører at trække på, og dem der er der risikerer at skulle ha' føl nærmest konstant. Sååeehhh, yderst gennemtænkt af DKK - igen... :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, hvor typisk med den sne! Nåede du overhoved at afprøve springene? Ellers må I jo bruge vinteren på at male og skrue lidt på dem! :lol:

 

Jeg nåede lige at få sat det ene spring op og leget lidt med det. Men nu er det frosset fast så har kun meget få muligheder :stupid:

 

Ej, og så lige det sjoveste! Jeg har jo min helt egen -host- handymand. Så han skulle jo hjem om inspicere disse spring som skulle fikses op! Det første han siger, da han ser dem er: De er godt nok store :shock: (fnis :mrgreen:) Nå, han få dem kigget efter og mener så, at det kan han snildt klare! Jeg forsøger flere gange mens vi kigger på dem, at sige til ham - husk nu de er af metal! men jeg bliver fejet af, det betyder ikke noget - dem han ham sagtens ordne! (jaja, jeg er jo også bare en blondie :roll:) Det bliver weekend og han fiiiser af sted til byggemarkedet - hans helt egen legeplads! Han kommer hjem med skruer, beslag osv - ser helt lykkelig ud! Hopper i vintertøj og støvler og så skal der fikses spring!

 

2 minutter senere kommer manden i og se sådan ca sådan her ud: :cry: "De er jo af metal! "

 

Suuuk... Nogen gange er det altså hårdt altid at have ret :mrgreen: Men han er nu sød alligevel - nu er han nemlig på udkig efter nogle i træ :klap: Og så har jeg fået svigerfar til at fikse dem af metal!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er træneruddannelsen i DcH også lavet om.

 

Jeg var med på den sidste omgang af den gamle, og jeg har udover grunddelen og så overbygningen til lydighed og agility.

 

Der er enorm stor forskel på hvad hver især på træneruddannelsen har fået ud af det der skete. Det afhænger jo af hvilke erfaringer man har gjort sig tidligere. Det er fantastisk at være afsted hos en instruktør der formidler det der virkelig er vedkommendes interesseområde. Når man kan mærke personen brænder for det, så er det ofte lettere at blive fanget også selvom det der formidles ikke lige er det mest interessante. Men der er også de instruktører som bare er gået i stå og som ikke lige står med det de selv synes er det sjoveste.

 

Jeg har selv været glad for agilitydelen, men det skyldes at vi har haft så meget praktik, hvilket der har manglet på fx lydighedsdelen. Der har været meget snak, desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Og nu har DKK jo lavet hele deres uddannelse om, aner ikke hvordan den fungerer nu... Noget med at alle instruktører skal igennem hvalpeinstruktøruddannelsen først, og bagefter kan de ta' tillægsmoduler (LP, AG etc.). Dvs. at det ta'r en krig at komme igennem, plus at alle skal finde en hvalpeinstruktør at gå føl hos. Problematisk for de kredse der ikke har mange hvalpeinstruktører at trække på, og dem der er der risikerer at skulle ha' føl nærmest konstant. Sååeehhh, yderst gennemtænkt af DKK - igen... :roll:

 

Jeg var på det første hold efter de lavede den om (tror jeg det var)... så jeg har den nye basis / hvalpe ting.... og som du siger, ja det gør det svært for pladserne, især fordi når man finder instruktøremner, som brænder for en bestemt sportsgren, så skal de tvinges igennem basisforløbet først, som de måske ingen interesse har i :vedikke: DKK og DCH basis er iøvrigt mere eller mindre identiske - lige med undtagelse af den del der forklarer om organistationsstruktur selvfølgelig...

 

Nu er træneruddannelsen i DcH også lavet om.

 

Jeg var med på den sidste omgang af den gamle, og jeg har udover grunddelen og så overbygningen til lydighed og agility.

 

Der er enorm stor forskel på hvad hver især på træneruddannelsen har fået ud af det der skete. Det afhænger jo af hvilke erfaringer man har gjort sig tidligere. Det er fantastisk at være afsted hos en instruktør der formidler det der virkelig er vedkommendes interesseområde. Når man kan mærke personen brænder for det, så er det ofte lettere at blive fanget også selvom det der formidles ikke lige er det mest interessante. Men der er også de instruktører som bare er gået i stå og som ikke lige står med det de selv synes er det sjoveste.

 

Jeg har selv været glad for agilitydelen, men det skyldes at vi har haft så meget praktik, hvilket der har manglet på fx lydighedsdelen. Der har været meget snak, desværre...

 

Du har ret i, at der var en hel del praksis i agilitydelen, men når den praksis var ringe, så synes jeg bare ikke det hjælper... så ville jeg nærmest hellere have haft teorien :vedikke: vores teoretiske del var iøvrigt heller ikke altid lige heldig. fx med regelsæt der var så out-datet, at vinderklassen stadig nævnes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Praksis her var ikke ringe, men jeg kommer jo også fra en helt anden kreds :blink: Jeg sad lige og kiggede listen over kredsinstruktører igennem og jeg kan se at jeg har haft dem alle sammen, lige med undtagelse af to. Og der er enormt stor forskel på dem. Der er da også nogle ting jeg har tænkt, okay, er det lige nødvendigt for mig at jeg skulle have det her modul. Fx modulet med kommunikation og instruktionsteknik. Jeg arbejder i det daglige som lærer, så det var ikke lige nyt for mig.

 

Det jeg dog syntes har været det fedest ved uddannelsen er at man møder en masse mennesker på tværs af klubberne i en anden sammenhæng end blot konkurrencer. Og det var fedt. Både på grunduddannelsen, lydighedsdelen og agilitydelen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Er lige kommet hjem efter Cassis andet besøg hos Charlotte. Positiv: Hun er blevet meget mere løs og bevægelig i ryggen. Negativ: hun er stadig meget øm omkring sit knæ, dog ikke så øm som for to uger siden.

 

i morgen starter hun på rimadryl igen og efter nogle dage kommer der noget ekstra smertestillende mod nervesmerter pg så er det bare at observere og se hvad der sker. Hun må gerne i den kommende periode lave noget der belaster lidt, så vi kan starte lidt træning på fri ved fod igen, og hun kan få lov til at gå lidt løs. Men det er kun fordi hun halter efter belastning af benet, så for at være sikker på at hun ikke stopper med at halte fordi hun bliver holdt i ro, men fordi det er det smertestillende hun får, bliver vi nødt til at arbejde lidt med hende.

 

Det skal vi så forsætte med i de næste ca. Tyve dage. Herefter bliver der taget yderligere stilling til hvad der skal ske. Det næste skridt bliver formentlig at Ken Lindeblad(er det ikke sådan han hedder?) kommer med indover.

 

Lige nu er jeg så glad for at hun slet ikke viser nogen tegn på ømhed, som hun gjorde sidst da jeg kom hjem, og jeg krydser fingre for at det der er galt kan findes i knæet og ikke i ryggen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...