Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Og nu kan jeg også se den! :5up: Jeg synes ikke det er alt for sent at belønne der, det er svært at belønne meget tidligere synes jeg. Det ligner vist meget min timing med Iso, og det er da gået ok. Med tiden får man også lidt bedre føling med det, og så falder belønningen automatisk en smule tidligere. Det ser rigtig fint ud, og flot at han er så fokuseret fremad, i stedet for at kigge på den stooore bold! :lol: Så vær du stolt, med rette! :5up:

 

ja, jeg kan ikke engang løbe med hånden i "bold-lommen" uden at Sally hopper ud af slalomen, så jeg synes også han gør det rigtig godt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så fik jeg set Busters slalom! Han er ski da sej!!

 

Ang belønning. Start evt med fire pinde og lær ham på dem at belønningen kommer susende over hovedet på ham, så øg til 8 og så 12... Og så en sidenote... Når han er så sej til slalom så ville jeg ikke træne slalom til træning hvis I skal bruge buer... Så hellere nøjes med haven indtil I må uden buer :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg set Busters slalom! Han er ski da sej!!

 

Ang belønning. Start evt med fire pinde og lær ham på dem at belønningen kommer susende over hovedet på ham, så øg til 8 og så 12... Og så en sidenote... Når han er så sej til slalom så ville jeg ikke træne slalom til træning hvis I skal bruge buer... Så hellere nøjes med haven indtil I må uden buer :)

 

Der er jeg så ikke enig... Forudsat at han forstår buerne, hvilket det jo lader til, så ødelægger de ingenting - snarere omvendt!

Link til indlæg
Del på andre sites

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200325653698246

 

jeg trænede lidt slalom i haven med Buster i dag. Men syntes hele tiden jeg kommer til at kaste bolden for sent. Jeg vil jo ikke belønne hvis han springer den sidste port. Og så syntes jeg altså jeg belønner for sent. :-(

Skal man bare tage chancen og så kaste noget før, selv om man risikere at belønne for fejl. Eller betyder det ikke noget at belønningen kommer lidt sent?

Buster er nu blevet ret god til slalom hen over vinteren. Men i tirsdags begyndte vi så til Dkk træning igen, og der træner man kun slalom med buer. Det ville Buster overhovedet ikke, han sprang over og under og nægtede til sidst at nærme sig den slalom.

Så jeg lånte nogle buer og satte på slalommen herhjemme og så fandt han rimelig hurtig ud af hvad de buer betød.

Nu må vi se om han vil på tirsdag.

 

Halloooo - læser I ikke hvad der bli'r skrevet???!!! :drille::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så gider jeg ikke jer mere i aften - nogen har nemlig været så sød at tage ikke mindre end 7 af Susan Salo's springteknik-DVD'er med hjem til mig, fra Canada!!! Så gæt lige hvad jeg skal i aften??? :lol: Har også lækker mad og en flaske god vin - nøjjjjjj, hvor skal jeg hygge... :lun: Håber virkelig at jeg også lærer noget af det springteknik...

Link til indlæg
Del på andre sites

LAAAAAAAANGT indlæg.....til ære for Korvis :engel::blink:

 

 

Hej igen herinde i agilitytråden :vinken:

 

Ludwig (8 mdr. gammel Aussie) & jeg (spritny hundefører) var til unghunde agility/foundation i går for aller første gang....

 

Nyt sted, ny disciplin, nye mennesker, nye instruktører. Vi fandt det og med 9 hunde mellem 5 mdr. og et par år var der fuld fart på.

 

Vi var delt i 3 hold med 3 hunde på hver, vi var på unghundeholdet hvor der ikke blev sprunget, og sammen med to BC'ere (F*CK de er små og meget vimse, fik nærmest stress...:engel:) på 5 og 6 mdr. Den ene havde løbet i 9 år (altså føren ikke hunden :mrgreen:) og den anden var lydighedsinstruktør.....

Nåååå ja, så havde vi da hurtigt afklaret at Ludwig og jeg var outsiderne.....:oops:

 

Der var 3 "stationer" på de halvanden time; fremsendelse med instruktør, handling med instruktør og feltforhindringer som selvtræning.

 

Vi startede med fremsendelse og kom på som de første; i første omgang tog Ludwig to "spring" og i anden del alle 3 planlagte "spring" -dyyyyyyygtig dreng og jeg fik også løbet lidt....

Det fede var at der så var tid og plads mellem man var på til at træne noget lydighed også. Så vi arbejdede en del på "bliv" og "aflever".

 

Her efter skulle vi over til handling; først igennem en tunnel og over et "spring" og efterfølgende tunnel - spring- spring -spring og tunnel....ellers var det kun to spring :hmm:

 

Ludwig har prøvet en lille tunnel til hvalpetræning men ellers ikke....han var ikke begejstret, men efter et par forsøg kom han da igennem -og igennem flere gange. Handlingen fik faktisk overraskende fint rundt i springene...meeeeeeeen den længere tunnel (med knæk) nægtede han.....opdagede til min skræk at der var vand i den ved start, og divahunden kan jo bestemt ikke lide vand og springer over vandpytter......puuuuuha, op af bakke.....

Træneren mente at det måtte han bare komme over, men hvordan får man liiiiiiige 25 kg hund igennem en tunnel når han nægter at gå ind i den....!!?? :mrgreen: Jeg forsøgte at tage den fra den anden ende, men det var han heller ikke begejstret for. Så vi droppede det for denne gang......

Han skulle jo trods alt helst synes at det var liiiidt sjovt :mrgreen:

 

Til sidst var det feltforhindringer.....balancebom og vippebræt (næsten nede ved jorden)....vi var kun 2 tilbage, så vi startede med Ludwig der egentlig kom fint over balancebommen et par gange. Sprang fra toppen af den en enkelt gang. Heldigvis havde han sele på, som jeg havde fat i, så kunne afbrøde springet...:engel:

Efterfølgende blev han bundet af, og så skulle lille vims BC prøve......det var større problem at holde den tilbage så ikke bare den styrtede afsted, men det gik også fint....(mistænker lidt hjemme-smugtræning...:fornaermet:)

Ludwig har ikke før prøvet at sidde bundet af, men det gik overraskende godt...

 

Så gik vi over til vippebrættet.....fik ham over det en enkelt gang der faktisk gik rigtig fint.....og så syntes han bestemt ikke at det var et hit mere....han blev ved med at svinge bagenden ned derfra...:vedikke:

Vimseborderen klarede den vidst ret godt :engel:

 

Lone som vi trænede ved virkede ok, snakkede ikke rigtig med hende; bemærkede dog en ting; hun var meget opmærksom på at man ikke måtte sige nej eller skælde hundene ud hvis de fx. selv løb igennem tunnellen selvom de ikke havde fået lov. Hvilket giver rigtig god mening i min verden. MEN der var en 2årig unghund der ikke hele tiden kunne koncentrere sig, og den fik taget et par ture rundt igennem det hele, og den blev rigtig skældt ud.......:shock::vedikke: DET forstår jeg ikke baggrunden for?? Hvad får man ud af at skælde den ud? Skæld da ejeren ud i stedet...(at jeg ikke er sikker på at jeg kom igen hvis det var mig, er så en anden ting...) ..det er jo "bare" en glad unghund.....:vedikke:

 

Men vi var trætte da vi kørte hjem, og havde alt i alt haft en god aften :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

LAAAAAAAANGT indlæg.....til ære for Korvis :engel::blink:

 

 

Hej igen herinde i agilitytråden :vinken:

 

Ludwig (8 mdr. gammel Aussie) & jeg (spritny hundefører) var til unghunde agility/foundation i går for aller første gang....

 

Nyt sted, ny disciplin, nye mennesker, nye instruktører. Vi fandt det og med 9 hunde mellem 5 mdr. og et par år var der fuld fart på.

 

Vi var delt i 3 hold med 3 hunde på hver, vi var på unghundeholdet hvor der ikke blev sprunget, og sammen med to BC'ere (F*CK de er små og meget vimse, fik nærmest stress...:engel:) på 5 og 6 mdr. Den ene havde løbet i 9 år (altså føren ikke hunden :mrgreen:) og den anden var lydighedsinstruktør.....

Nåååå ja, så havde vi da hurtigt afklaret at Ludwig og jeg var outsiderne.....:oops:

 

Der var 3 "stationer" på de halvanden time; fremsendelse med instruktør, handling med instruktør og feltforhindringer som selvtræning.

 

Vi startede med fremsendelse og kom på som de første; i første omgang tog Ludwig to "spring" og i anden del alle 3 planlagte "spring" -dyyyyyyygtig dreng og jeg fik også løbet lidt....

Det fede var at der så var tid og plads mellem man var på til at træne noget lydighed også. Så vi arbejdede en del på "bliv" og "aflever".

 

Her efter skulle vi over til handling; først igennem en tunnel og over et "spring" og efterfølgende tunnel - spring- spring -spring og tunnel....ellers var det kun to spring :hmm:

 

Ludwig har prøvet en lille tunnel til hvalpetræning men ellers ikke....han var ikke begejstret, men efter et par forsøg kom han da igennem -og igennem flere gange. Handlingen fik faktisk overraskende fint rundt i springene...meeeeeeeen den længere tunnel (med knæk) nægtede han.....opdagede til min skræk at der var vand i den ved start, og divahunden kan jo bestemt ikke lide vand og springer over vandpytter......puuuuuha, op af bakke.....

Træneren mente at det måtte han bare komme over, men hvordan får man liiiiiiige 25 kg hund igennem en tunnel når han nægter at gå ind i den....!!?? :mrgreen: Jeg forsøgte at tage den fra den anden ende, men det var han heller ikke begejstret for. Så vi droppede det for denne gang......

Han skulle jo trods alt helst synes at det var liiiidt sjovt :mrgreen:

 

Til sidst var det feltforhindringer.....balancebom og vippebræt (næsten nede ved jorden)....vi var kun 2 tilbage, så vi startede med Ludwig der egentlig kom fint over balancebommen et par gange. Sprang fra toppen af den en enkelt gang. Heldigvis havde han sele på, som jeg havde fat i, så kunne afbrøde springet...:engel:

Efterfølgende blev han bundet af, og så skulle lille vims BC prøve......det var større problem at holde den tilbage så ikke bare den styrtede afsted, men det gik også fint....(mistænker lidt hjemme-smugtræning...:fornaermet:)

Ludwig har ikke før prøvet at sidde bundet af, men det gik overraskende godt...

 

Så gik vi over til vippebrættet.....fik ham over det en enkelt gang der faktisk gik rigtig fint.....og så syntes han bestemt ikke at det var et hit mere....han blev ved med at svinge bagenden ned derfra...:vedikke:

Vimseborderen klarede den vidst ret godt :engel:

 

Lone som vi trænede ved virkede ok, snakkede ikke rigtig med hende; bemærkede dog en ting; hun var meget opmærksom på at man ikke måtte sige nej eller skælde hundene ud hvis de fx. selv løb igennem tunnellen selvom de ikke havde fået lov. Hvilket giver rigtig god mening i min verden. MEN der var en 2årig unghund der ikke hele tiden kunne koncentrere sig, og den fik taget et par ture rundt igennem det hele, og den blev rigtig skældt ud.......:shock::vedikke: DET forstår jeg ikke baggrunden for?? Hvad får man ud af at skælde den ud? Skæld da ejeren ud i stedet...(at jeg ikke er sikker på at jeg kom igen hvis det var mig, er så en anden ting...) ..det er jo "bare" en glad unghund.....:vedikke:

 

Men vi var trætte da vi kørte hjem, og havde alt i alt haft en god aften :banan:

 

Cassi fik i dag sin første gang slalomtræning i et halvt år... Ikke den mindste tvivl om hvad man skulle(vi havde dog kun 4 pinde på). Højt tempo og stort set rigtig ind alle gange :blink: Tror ikke engang vi trænede i mere end 3 minutter, men nujh hun var glad den lille prinsesse.

 

Niks! :engel:

Tak for referat! ;-) Det lyder da som om I har haft en god første gang - fedt! 3 spring i fremadsendelse for første gang er sgida flot! :5up: Håber I blir ved med at synes det er sjovt, både fører og hund! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke noget sted at træne fast for tiden, men vi tager en enetime i ny og næ (Sally og jeg) samt selvtræner lidt, og konkurerer. Charles gider ikke rigtig, han er for doven. Ja, det er planen at Dexter skal langsomt igang over sommeren/efteråret. Håber han synes det er sjovt!

 

Mon ikke....var han hel eller delvis border?? :hmm:

 

Tak for referat! ;-) Det lyder da som om I har haft en god første gang - fedt! 3 spring i fremadsendelse for første gang er sgida flot! :5up: Håber I blir ved med at synes det er sjovt, både fører og hund! :5up:

 

Det var faktisk meget fedt at få skrevet det, så kunne jeg samtidig selv fundere lidt over det :mrgreen:

 

Men ja, synes også at han klarede det rigtig godt når man tænker på at vi er to*sprit nye....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

LAAAAAAAANGT indlæg.....til ære for Korvis :engel::blink:

 

 

Hej igen herinde i agilitytråden :vinken:

 

Ludwig (8 mdr. gammel Aussie) & jeg (spritny hundefører) var til unghunde agility/foundation i går for aller første gang....

 

Nyt sted, ny disciplin, nye mennesker, nye instruktører. Vi fandt det og med 9 hunde mellem 5 mdr. og et par år var der fuld fart på.

 

Vi var delt i 3 hold med 3 hunde på hver, vi var på unghundeholdet hvor der ikke blev sprunget, og sammen med to BC'ere (F*CK de er små og meget vimse, fik nærmest stress...:engel:) på 5 og 6 mdr. Den ene havde løbet i 9 år (altså føren ikke hunden :mrgreen:) og den anden var lydighedsinstruktør.....

Nåååå ja, så havde vi da hurtigt afklaret at Ludwig og jeg var outsiderne.....:oops:

 

Der var 3 "stationer" på de halvanden time; fremsendelse med instruktør, handling med instruktør og feltforhindringer som selvtræning.

 

Vi startede med fremsendelse og kom på som de første; i første omgang tog Ludwig to "spring" og i anden del alle 3 planlagte "spring" -dyyyyyyygtig dreng og jeg fik også løbet lidt....

Det fede var at der så var tid og plads mellem man var på til at træne noget lydighed også. Så vi arbejdede en del på "bliv" og "aflever".

 

Her efter skulle vi over til handling; først igennem en tunnel og over et "spring" og efterfølgende tunnel - spring- spring -spring og tunnel....ellers var det kun to spring :hmm:

 

Ludwig har prøvet en lille tunnel til hvalpetræning men ellers ikke....han var ikke begejstret, men efter et par forsøg kom han da igennem -og igennem flere gange. Handlingen fik faktisk overraskende fint rundt i springene...meeeeeeeen den længere tunnel (med knæk) nægtede han.....opdagede til min skræk at der var vand i den ved start, og divahunden kan jo bestemt ikke lide vand og springer over vandpytter......puuuuuha, op af bakke.....

Træneren mente at det måtte han bare komme over, men hvordan får man liiiiiiige 25 kg hund igennem en tunnel når han nægter at gå ind i den....!!?? :mrgreen: Jeg forsøgte at tage den fra den anden ende, men det var han heller ikke begejstret for. Så vi droppede det for denne gang......

Han skulle jo trods alt helst synes at det var liiiidt sjovt :mrgreen:

 

Til sidst var det feltforhindringer.....balancebom og vippebræt (næsten nede ved jorden)....vi var kun 2 tilbage, så vi startede med Ludwig der egentlig kom fint over balancebommen et par gange. Sprang fra toppen af den en enkelt gang. Heldigvis havde han sele på, som jeg havde fat i, så kunne afbrøde springet...:engel:

Efterfølgende blev han bundet af, og så skulle lille vims BC prøve......det var større problem at holde den tilbage så ikke bare den styrtede afsted, men det gik også fint....(mistænker lidt hjemme-smugtræning...:fornaermet:)

Ludwig har ikke før prøvet at sidde bundet af, men det gik overraskende godt...

 

Så gik vi over til vippebrættet.....fik ham over det en enkelt gang der faktisk gik rigtig fint.....og så syntes han bestemt ikke at det var et hit mere....han blev ved med at svinge bagenden ned derfra...:vedikke:

Vimseborderen klarede den vidst ret godt :engel:

 

Lone som vi trænede ved virkede ok, snakkede ikke rigtig med hende; bemærkede dog en ting; hun var meget opmærksom på at man ikke måtte sige nej eller skælde hundene ud hvis de fx. selv løb igennem tunnellen selvom de ikke havde fået lov. Hvilket giver rigtig god mening i min verden. MEN der var en 2årig unghund der ikke hele tiden kunne koncentrere sig, og den fik taget et par ture rundt igennem det hele, og den blev rigtig skældt ud.......:shock::vedikke: DET forstår jeg ikke baggrunden for?? Hvad får man ud af at skælde den ud? Skæld da ejeren ud i stedet...(at jeg ikke er sikker på at jeg kom igen hvis det var mig, er så en anden ting...) ..det er jo "bare" en glad unghund.....:vedikke:

 

Men vi var trætte da vi kørte hjem, og havde alt i alt haft en god aften :banan:

 

Godt at I havde en god første træningsgang. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Så har jeg set Susan Salo's "foundation jumping" - 4 DVD'er..! Det er nu ikke helt så voldsomt som det måske lyder, for hver DVD er ikke ret lang. Ved ikke præcis hvor lange de er, men kan regne ud at jeg har været i gang i lidt godt 5 timer, måske..?

 

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal sige om DVD'erne. Der er virkelig meget snak, og Salo er ikke jordens mest spændende at høre på, for at sige det meget mildt... Kvaliteten er heller ikke ret god, og indimellem virker det som om man har filmet fra et kursus. Men emnet er superinteressant, og Salo er virkelig kyndig - så i det hele taget er DVD'erne alligevel et must have for agilitynørden. Nu forstår jeg lige pludselig meningen med de springteknikøvelser, og må sige at det er noget mere komplekst (og anderledes!) end jeg har fået det forklaret på et par kurser... Så lige så snart agilityhaven er i form skal der trænes springteknik - på den rigtige måde! :5up:

 

I morgen står den på næste serie - "proofing jump work with motion", som er på 3 DVD'er. Pyhaaa, jeg bli'r næsten træt bare jeg tænker på det... :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Susan Salo kan uden problemer speeds op med 1,3. Det gjorde jeg. Fantastiske videoer, noget jeg har gjort med i, har være på kursus, og sund fornuft ( omend kedeligt)

Ja jeg kunne da godt ha lyst til at speede hende op! Hoooold da op, det er dræbende kedeligt indimellem... Men samtidig virkelig godt. Ens interesse blir da sat på en prøve! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke....var han hel eller delvis border?? :hmm:

 

delvis, der er ingen papirer på ham og tidligere ejer har sagt han er springer spaniel/beagle blanding? Men han er jp ikke andet end lange ben, et collie ansigt og collie pels, jeg kan virkelig IKKE se beagle nogen steder :lol:

 

Det kribler i mig for at komme igang med ham! Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan starte med nu, tænker felter samt løbe gennem vinger uden pinde? Han er 8 mdr nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...