Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Forresten nogle forslag til træning af rearcross fra jorden... Jeg har selv brugt den med hunden sidder, man træder et par skridt bagud og så går bagom hunden og siger dygtig når den vender hovedet.

 

Er der nogle alternativer?

jeg har lært Sally det med bold.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tænkte også man kunne. Lære hunden det med bold, og ville så vise med Cassi hvordan man gjorde. Men problemet er bare at så snart Cassi ser der er en bold i ens hånd, så bliver hun pludselig til en klister lydighedshund. Og det er skide svært at krydse bag hunden når den går på plads :stupid:

 

 

Men den med at sende ud om noget er jo egentlig en god idé og velegnet som hjemmeopgave...

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi blæremås... Benyttede mig af at hun var godt gennemvarm, da vi var ude for at hive agilityforhindringerne frem til godkendelse i morgen. Et spring stod vinkelret på slalommen(højre side). Sender hende over springet og vupti, så flyver hun lige ind i slalommen og suser afsted(når hun endelig havner inde i den, så er hun skide sej). Hun smed godt nok den sidste port, men for helvede altså...

Nu er jeg jo bare endnu mere lun på mit pludselige indfald om at bruge de konkurrencer der kommer i stedet for træningsgange som træning til den unge og så sige tak til Joy for at han har været en fantastisk partner de sidste godt tre år...

 

Nu har hun fået lidt massage og sover ved siden af mig... Men det er nu mest fordi hun har været med på udflugt til Herfølge, hvor vi bl.a. fik set to af hendes kuldbrødre... Ak, og jeg som synes min er stor. De to er begge 60 cm høje:shock: Så er jeg altså glad for min "lille" tæve på 51 cm. Og så fik hun kærstet lidt med Uffe(en riesen fra klubben) og ufatteligt nok sagt hej til en masse mennesker(ingen måtte dog klappe hende :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender i det at man lige er helt høj, og så bang, falder man ned med et brag? Det høje først:

Janice og jeg havde lejet en agilitybane for en time i dag, ca 35 minutter herfra. Udendørs bane med alt udstyr, og på kunstgræs. Målet for Sally var lidt sjov og ballade, og glad hund. Målet for Dex var, ikke at tisse på NOGET i indhegningen.

Alle mål indfriet :mrgreen: Sally elskede underlaget, og var helt på. Vi legede med sit-stay på startlinjen, og med felter, og ep par ture igennem slalom, og så lidt handling på spring. Totalt glad tigerdyr!

Dexter uuuuh der var meget at kigge på! Agilitybanen lå lige op til pensionens lufteindhegning og kennelblokken, så der var lidt larm, og søde hunde at kigge på. Og alle de forhindringer der var så fristende for en bette fyr, der er virkeligt imponerende god til at lette ben (han står engang imellem på hænder :lol:)! Han fik ikke lov at snuse til noget i mere end 2 sekunder, og han lettede heller ikke ben, så det var godt. Han fik lov at hoppe igennem et helt lavt hjul (var helt nede i gulvhøjde), og fik lov at stå på felt, på en balancenedgang der lå på jorden, han fik lov at løbe mellem et par springstøtter et par gange og som rosinen i pølseenden, fil han lov at løbe igennem en tunnel som gradvis blev en anelse buet. Stor dreng! :hjerte: Alt foregik med snor på, dog. Han vil gerne være god og dygtig, men han har jo ikke ret meget rutine noget endnu.

 

Og så braget: da vi gik op bagefter for at sige tak for idag, blev vi lige "mindet om" deres regel om, at kun en hund ad gangen må være fri? Fordi de ikke vil have at hundene letter ben på banen, "når de løber rundt og leger"?!? Vi prøvede at forklare kvindemennesket at vores hunde (Bertie og Sally) er konkurrencehunde, som aldrig kunne drømme om at lette ben op ad agilityudstyr, samt at vi aldrig kunne drømme om, at lade vores hunde LEGE på en agilitybane!? Men neeeej, "det er jo en regel vi har". åhhh hvor bliver man træt af sådan nogle mennesker!

Det kan kun betale sig for os økonomisk, fordi vi deler en time. Vi har hver 2 hunde der skal arbejde, og kan altså ikke bruge halvdelen af tiden med hundene i snor? (bortset fra Dex, men det er jo midlertidigt!!). Dumme trunte.

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæt hvem der liiiige har fået lov til at springe lidt i dag??? Jo da, lille Iso-fis med sår på poten!!! :banan: Hun lå fandemei 12 stive timer i bur til stævne i går, medens ALLE andre hunde i hele verden måtte løbe agility, og hun måtte bare kigge på... :cry: (jo, selvfølgelig kom hun ud at bli' luftet, flere mange gange endda! :lol: ) I dag så hendes pote endelig så pas fin ud at jeg turde springe lidt med hende hjemme i haven, og poten så lige så fin ud bagefter! I morgen kommer hun til træning, hvor vi nok ta'r den lidt med ro. Og så står den ellers på stævne til næste weekend!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender i det at man lige er helt høj, og så bang, falder man ned med et brag? Det høje først:

Janice og jeg havde lejet en agilitybane for en time i dag, ca 35 minutter herfra. Udendørs bane med alt udstyr, og på kunstgræs. Målet for Sally var lidt sjov og ballade, og glad hund. Målet for Dex var, ikke at tisse på NOGET i indhegningen.

Alle mål indfriet :mrgreen: Sally elskede underlaget, og var helt på. Vi legede med sit-stay på startlinjen, og med felter, og ep par ture igennem slalom, og så lidt handling på spring. Totalt glad tigerdyr!

Dexter uuuuh der var meget at kigge på! Agilitybanen lå lige op til pensionens lufteindhegning og kennelblokken, så der var lidt larm, og søde hunde at kigge på. Og alle de forhindringer der var så fristende for en bette fyr, der er virkeligt imponerende god til at lette ben (han står engang imellem på hænder :lol:)! Han fik ikke lov at snuse til noget i mere end 2 sekunder, og han lettede heller ikke ben, så det var godt. Han fik lov at hoppe igennem et helt lavt hjul (var helt nede i gulvhøjde), og fik lov at stå på felt, på en balancenedgang der lå på jorden, han fik lov at løbe mellem et par springstøtter et par gange og som rosinen i pølseenden, fil han lov at løbe igennem en tunnel som gradvis blev en anelse buet. Stor dreng! :hjerte: Alt foregik med snor på, dog. Han vil gerne være god og dygtig, men han har jo ikke ret meget rutine noget endnu.

 

Og så braget: da vi gik op bagefter for at sige tak for idag, blev vi lige "mindet om" deres regel om, at kun en hund ad gangen må være fri? Fordi de ikke vil have at hundene letter ben på banen, "når de løber rundt og leger"?!? Vi prøvede at forklare kvindemennesket at vores hunde (Bertie og Sally) er konkurrencehunde, som aldrig kunne drømme om at lette ben op ad agilityudstyr, samt at vi aldrig kunne drømme om, at lade vores hunde LEGE på en agilitybane!? Men neeeej, "det er jo en regel vi har". åhhh hvor bliver man træt af sådan nogle mennesker!

Det kan kun betale sig for os økonomisk, fordi vi deler en time. Vi har begge to hunde der skal arbejde, og kan altså ikke bruge halvdelen af tiden med hundene i snor? (bortset fra Dex, men det er jo midlertidigt!!). Dumme trunte.

 

Liker den første del af dit indlæg, ikke den dumme trunte. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund var sej til aften. Han var rigtig meget på, og fulgte mig rigtig fint synes jeg... Men jeg kan selvfølgeligt heller ikke se det selv ;) Vi er begyndt at tage 8 slalompinde, og jeg tror måske han er ved at fange fidussen... Nu skal vi bare igang med vippen... :genert:

 

Han var rigtig fin igår Ida. Og du fik lavet fine lange forkryds... Og ja, hans slalom begynder også at ligne noget! Så fint! Og sikke en forskel hva? At du kan sige at han var så på, når der havde været en løbsk tæve på holdet før! Prøv at tænke tilbage til efteråret...!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Iso og jeg endelig været til træning, for første gang siden Iso skar poten op. Og det gik rigtig fint, Iso træder fint igennem på benet og der er intet at se der skulle tyde på at hun er generet eller har ondt! :banan:

 

Men du milde, hvor er jeg i dårlig form..!! :shock: Og især mit ene knæ var stadig hævet efter at ha' stået op hele søndagen, til stævne. Det føltes ikke ret godt at løbe på det, og her til aften svulmede begge mine fødder op og lignede fodbolde... :cry: Håber det når at bli' bedre til weekenden. Konditallet når jeg jo desværre ikke rigtig at gøre noget ved... :oops: Der er altså noget der skal arbejdes på!

 

Iso var også i lidt dårlig form, men ikke mere end at hun sagtens holdt til en hel træning. Og stik modsat mine forventninger, så eksploderede hun faktisk ikke, og væltede ikke hele banen! Men løb faktisk rigtig fint og koncentreret. Mig selv derimod, oh my god... Jeg er virkelig rusten, og langsom!

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis: Rigtig godt at høre... Altså med Iso :5up:

 

*************************************

 

Jeg har besluttet at lade Cassi løbe med på Joys plads på lørdag og så prøver vi den rigtige højde(55 cm). Er hun tilnærmelsesvis styrbar skriver jeg til Stevns og får ændret min tilmelding så det i stedet er sådan at Cassi er meldt til i SP1 og SPÅ(bliver den for gnidret så skal hun ikke løbe den) og så må Joy bare blive hjemme.

 

Har absolut ingen forventninger, andet end at hun kan få lov til at løbe et helt fremmed og nyt sted. Og når man ikke tager afsted med nogle forventninger og til en lille konkurrence, så er der jo intet at miste.

 

Føler jeg ikke hun er klar på lørdag, så bliver Joy nok alligevel meldt fra og så kommer prinsesse med som tilskuer. Og måske kan man så tilluske sig lidt hurtig tid på banen efter konkurrencen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han var rigtig fin igår Ida. Og du fik lavet fine lange forkryds... Og ja, hans slalom begynder også at ligne noget! Så fint! Og sikke en forskel hva? At du kan sige at han var så på, når der havde været en løbsk tæve på holdet før! Prøv at tænke tilbage til efteråret...!

 

Ja, kæmpe forskel. Han snuste lidt inden træning, men da vi startede var han bare med på det! Det er bare så dejligt, at have den hund jeg drømte om - en hund som kan koncentrer sig og nyder at træne. Han kunne jo ikke få nok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johnabarnet var bare så god idag til træning... At tage hjulet korrekt for fuld hammer med skrå tilgang efter tunnel og spring det kan man da bare :5up: 12 pinde, fuldt rejst med rytme på super duper (dog stadig lidt mindre fart end når de er bøjet et par centimeter ud, men....) og felterne de er så fine! (Sjovt hvor vigtigt den slags kan blive når man har een hund der er 50-50 på felterne :mrgreen:

 

Edit: og fantastisk fantastisk: johna løb agility uden at tage sig af at det regnede! Dette fra hunden, som i starten nægtede at gå i tunnellen hvis der lå lidt vand i kanten af den! Man skulle jo nødig få våde poter!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Johnabarnet var bare så god idag til træning... At tage hjulet korrekt for fuld hammer med skrå tilgang efter tunnel og spring det kan man da bare :5up: 12 pinde, fuldt rejst med rytme på super duper (dog stadig lidt mindre fart end når de er bøjet et par centimeter ud, men....) og felterne de er så fine! (Sjovt hvor vigtigt den slags kan blive når man har een hund der er 50-50 på felterne :mrgreen:

 

Edit: og fantastisk fantastisk: johna løb agility uden at tage sig af at det regnede! Dette fra hunden, som i starten nægtede at gå i tunnellen hvis der lå lidt vand i kanten af den! Man skulle jo nødig få våde poter!

 

Såååå nice med fine felter, når man er vant til en hund uden... :klap: Dygtige Johna - jeg HAR jo sagt hun bli'r god! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johnabarnet var bare så god idag til træning... At tage hjulet korrekt for fuld hammer med skrå tilgang efter tunnel og spring det kan man da bare :5up: 12 pinde, fuldt rejst med rytme på super duper (dog stadig lidt mindre fart end når de er bøjet et par centimeter ud, men....) og felterne de er så fine! (Sjovt hvor vigtigt den slags kan blive når man har een hund der er 50-50 på felterne :mrgreen:

 

Edit: og fantastisk fantastisk: johna løb agility uden at tage sig af at det regnede! Dette fra hunden, som i starten nægtede at gå i tunnellen hvis der lå lidt vand i kanten af den! Man skulle jo nødig få våde poter!

 

Dygtige Johna!! Hun er så skøn en lille tøs :lun:

 

Karla trækker desværre stadig på det ene ben efter Odder stævnet og slalomcrashet i spå, der er gået 4 dage med ro, så nu må vi vist afsted til Anneline

 

Æv, håber ikke det er alvorligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Cassi har i dag været på anden del af kurset hos Rikke... Og vi havde Rikke helt for os selv :slem:

 

Cassi var godt nok trygget til at starte med... Hun nægtede nærmest at ville springe(det er bare aldrig sket før :vedikke:), men vi fik hende op i drive og hun fandt hurtigt sit eget selv.

 

Det var faktisk meget spændende det vi lavede i dag. Bl.a. det med at finde hundens 1 skridtslængde(tror jeg det hed, gider ikke lige finde notaterne frem). Cassis er på 5 m som det ser ud lige nu, og fik forøvrigt ros for at være god til at tilpasse skridt i forhold til længden mellem springene. Hun fik også prøvet noget med lidt højde på. Der hvor hun fik lidt problemer var når hun skulle tage et dobbeltspring på 55 cm. Der mangler lige lidt styrke til at komme ordentligt ind under sig selv.

 

Bagefter gik vi omkring 4 km for at komme med toget og da vi skiftede i Ringsted, så måtte jeg spørge togkonduktøren om jeg ikke godt måtte placere min hund et andet sted end det beregnede. Der var simpelthen proppet med barnevogne og småbørn, og Cassi HADER børn. Det fik vi lov til og hun er bare så fin at have med på tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan i dag med ro i sinde konstaterer at min lille prinsesse er fint klar til starte de klasser jeg har meldt hende til til konkurrencen på lørdag. Handlingsmæssigt var det faktisk rigtig fint, og kun det første forsøg på slalommen drillede hende. Men hey, hun har stort set aldrig haft slalommen som en del af en bane. Samtlige af de andre forsøg med den slalom, røg hun fint ind i den og strøg fint igennem den :hjerte:

 

Der hvor det bliver lidt svært for hende, er når hun skal lave snævre vendinger. Hun pakker sig så meget sammen, og kommer så tæt ind på springet, at hun slet ikke kan komme ordentligt over. Det har hun ikke helt styrken til endnu, men når hun får det, så bliver det fandme fedt, for hun kan virkelig sno sig rundt om de springstøtter, den lille smidige spradebasse :blink: Og så er det jo godt man kar været på springteknikkursus, så man har en masse ideer til hvad der skal arbejdes med.

 

Så jeg er gået fra at være overbevist om at vi falder helt igennem på lørdag, til at tro på at vi får en god oplevelse. Hvis altså prinsessen er tændt på at skulle arbejde... Og så krydser jeg fingre for at hjulet ikke er med :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lorte træning. Det eneste højdepunkt var en gang slalom, som var næsten rigtig og hans felter. Ellers var det en omgang lort.

 

Vel var det ej... Jaja, han gik i snusemode. Men han havde flotte felter, han løb godt til imellem forhindringerne, du fik lavet fine forkryds og han lavede bangleg med vippen uden at gå i koma! Basta!

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...