Hop til indhold

Agilitytræning fælles - vinter/forår 12/13


Amocca
 Share

Recommended Posts

Det er lidt forskelli hvordan de inddeler... De fleste steder er begynder for helt nyr ekvipager (og ofte er begynderne banerne uden slalom fx). Letøvet er for dig der har trænet lidt længere men aldrig gennemført en fejlfri bane til et stævne. Øvet til de der har løbet flere stævner og har en eller flere oprykninger i de officielle bøger.

 

men til syvende og sidtst er det dig der bestemmer. Synes dog det er vigtigt at huske på, at DGI konkurrence er lavet for at give helt nye ekvipager en god og successrig førstegangsoplevelse, så man bør ikke stille op i en "for let" klasse. Fx ville det være virkelig usportsligt af mig at stille Karla i en let øvet klasse.

 

banerne svare i sværhedsgrad som ofte til en let kl1 (begynder), en officiel kl1/ let kl2 (let øvet) og en officiel kl2 / let kl3 i øvet.

 

Super, tak for svar!

 

Jamen, Luna er rykket i klasse 2 i ag og har 2 pinde i spring - og har gennemført et par åbne med placering også... Så hun vil vel være let øvet eller øvet...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 974
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg ville mene hun skulle stille i øvet når hun løber kl2. Hos Vejle blev man rykket op i øvet ligeså snart man ahvde bare 1 pind i bogen.

 

men det er jo det der gør det vanskeligt, for da jeg stillede øvet første gang var Karla kl1 hund med 1 oprykning i spring, og så skulle hun pludselig løbe mod Dixie som var agch :vedikke: men det er jo umuligt at gøre det fair for alle.

 

Men når du er kl2 og har løbet åbne kl fejlfri, så synes jeg du bør stille øvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man så godt lige nævne, at selvom det ville være usportsligt, så ville der ingen "fare" være ved at stille Karla i en let øvet til dette stævner, da hun som regel overhovedet ikke er til at styre de første par stævner på året, så der tager vi som oftest bare disk på disk med hjem :lol:

 

Hehe, mistænker at mit skøre kræ også godt kunne være sådan. Træningen i søndags, gik i al fald mest ud på at løbe rundt og tage alt hvad der stod mens hun gøede af mig. Hun havde sin helt egen fest :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene hun skulle stille i øvet når hun løber kl2. Hos Vejle blev man rykket op i øvet ligeså snart man ahvde bare 1 pind i bogen.

 

men det er jo det der gør det vanskeligt, for da jeg stillede øvet første gang var Karla kl1 hund med 1 oprykning i spring, og så skulle hun pludselig løbe mod Dixie som var agch :vedikke: men det er jo umuligt at gøre det fair for alle.

 

Men når du er kl2 og har løbet åbne kl fejlfri, så synes jeg du bør stille øvet.

 

Hmm, ja det kan der være noget om. Men har kun løbet 5 stævner i alt, så vi er jo ikke sådan super seje eller noget... Men du har ret, det kan ikke blive fair for alle! Jeg er heldigvis ikke bange for hverken disk eller at tabe, det skal bare være en god tur for Luna!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja det kan der være noget om. Men har kun løbet 5 stævner i alt, så vi er jo ikke sådan super seje eller noget... Men du har ret, det kan ikke blive fair for alle! Jeg er heldigvis ikke bange for hverken disk eller at tabe, det skal bare være en god tur for Luna!

 

Har aldrig oplevet at banerne i en dgi øvet var sværere end en helt normal åben klasse. Nu har jeg jo set dig løbe med Luna, og er overbevist om, at I sagtens kan løbe en øvet bane uden overhovedet at skulle anstrenge jer ;-) . Dgis sværhedsgrad er generelt noget lavere, for at alle kan være med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, ja det kan der være noget om. Men har kun løbet 5 stævner i alt, så vi er jo ikke sådan super seje eller noget... Men du har ret, det kan ikke blive fair for alle! Jeg er heldigvis ikke bange for hverken disk eller at tabe, det skal bare være en god tur for Luna!

 

Du kan da bare lade være med at føre dig sådan frem :blink:

 

Men hvis I har nået det på så kort tid, så er jeg enig med Amocca. Så er man ikke let øvet. For mig er en klasse der hedder let øvet for dem der endnu ikke har gennemført en bane

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig oplevet at banerne i en dgi øvet var sværere end en helt normal åben klasse. Nu har jeg jo set dig løbe med Luna, og er overbevist om, at I sagtens kan løbe en øvet bane uden overhovedet at skulle anstrenge jer ;-) . Dgis sværhedsgrad er generelt noget lavere, for at alle kan være med.

 

Takker, jeg er stadig så grøn i alt det her stævne halløj, at det kan være svært at vurdere sit niveau. :oops:

 

Du kan da bare lade være med at føre dig sådan frem :blink:

 

Men hvis I har nået det på så kort tid, så er jeg enig med Amocca. Så er man ikke let øvet. For mig er en klasse der hedder let øvet for dem der endnu ikke har gennemført en bane

 

Takker, så må jeg jo "bøje" mig for overmagten :blink: og melde som øvet!

 

Ps. Vi fører os ikke frem Luna gør :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker, jeg er stadig så grøn i alt det her stævne halløj, at det kan være svært at vurdere sit niveau. :oops:

 

 

 

Takker, så må jeg jo "bøje" mig for overmagten :blink: og melde som øvet!

 

Ps. Vi fører os ikke frem Luna gør :drille:

 

vel gør I så... første gang jeg løb en åben bane fejlfri var 2011 - altså det samme år jeg første gang blev kvalificeret til DM. Jeg havde aldrig nogensinde kunnet løbe en fejlfri åben før det! Så I er seje - og det er helt ok at være superstolt af ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror også vi melder til i Randers! Jeg har lurepasset lidt, for orker ikke hvis det er en milliard minusgrader. Men kæresten kan løbe i begynder med Cajsa, så det er jo en stor fordel.

Mingus har endnu aldrig løbet en klasse 1 uden tidsfejl, så vi plejer at løbe let øvet i DGI :genert:

 

Jeg lurerpasser også lidt, lige præcis pga af kulden! Brr, sådan en hel dag i en kold ridehal. Det kan være ret dræbende! + jeg nok ikke kan lokke manden med, så skal af sted alene :shock:

 

Vi har dog hele 2 dage at beslutte os i :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, et af mine mål for i år var jo at få trænet lidt mere med hundene :genert: Så jeg har været ude at træne i dag i vores "kostald". Jeg bryder mig ikke om underlaget derinde - synes måtterne er for tynde - så jeg løber ikke derinde som sådan. Men træner felter, slalom, sit og bliv og den slags... Vi var der en lille time, og det er der kommet et par videoer ud af. Er stadig i gang med at redigere alt råmaterialet. Men her er der en slalomvideo til en start. :mrgreen:

 

Se lige hvor fin min "hundehvalp" er ved at være til sin slalom. Trænede kun på 4 pinde idag. Skru evt. ned for lyden når Johna træner (det meste af videoen) da, Karla er igang med at få et hysterisk dødsanfald i baggrunden fordi hun ikke må træne :roll:

 

AmZ1KlAGx47XA
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, slalomvideoen er virkelig lang :roll: sorry! Hvis i ikke orker at se den - forståelig nok - så bare se det sidste minuts tid og se hvor dygtig min lille John-John er blevet :lun:

 

Hvor er hun fin! Og med god fart! I videoen med sit og bliv, minder hun mig om så meget om min den gamle. Hun ser SÅ høflig ud :mrgreen: Karla er jo bare lækker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun fin! Og med god fart! I videoen med sit og bliv, minder hun mig om så meget om min den gamle. Hun ser SÅ høflig ud :mrgreen: Karla er jo bare lækker!

 

Hun er høflig og artig - lidt for meget endda. Tvivler på, at jeg nogensinde kommer ud for at skulle træne impulskontrol med hende desværre....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker på at melde til det DGI i Randers men har altså kun trænet agility siden august 2012. Er det for tidligt at starte stævner? Bliver man buuet ud hvis man flopper totalt eller.... Både Buster og jeg er altså helt nybegynder, men kan da alle forhindringer. Buster vil sikkert syntes det er allertiders. Tænker lidt på at tage rallyen med når vi nu er der alligevel, hvis det er. Har gået til rally i et halv år men det er så snart 1 år siden. Er det for useriøst? Eller er det ok at prøve? Vi skal jo starte et sted, og vænne os til publikum, nye steder osv. Hvad syntes I ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker på at melde til det DGI i Randers men har altså kun trænet agility siden august 2012. Er det for tidligt at starte stævner? Bliver man buuet ud hvis man flopper totalt eller.... Både Buster og jeg er altså helt nybegynder, men kan da alle forhindringer. Buster vil sikkert syntes det er allertiders. Tænker lidt på at tage rallyen med når vi nu er der alligevel, hvis det er. Har gået til rally i et halv år men det er så snart 1 år siden. Er det for useriøst? Eller er det ok at prøve? Vi skal jo starte et sted, og vænne os til publikum, nye steder osv. Hvad syntes I ?

 

Jeg startede til min første konkurrence efter at have trænet agility i mindre end en måned :lol: Men det var med min søsters hund og den havde løbet agility i et par år med hende, men vi startede op efter to års agilitypause sammen...

 

Jeg har nu aldrig oplevet nogen bueh andre ud af banen. Venlige drillerier måske, men ligefrem buen er vist uhørt og usportslig optræden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ok bueh ud var nok også lidt overdrevet... Men kender jo intet til niveauet ved sådan et stævne. Har jo ingen ambitioner om pokaler osv men få en god oplevelse med min hund og selvfølgelig helst bare et fejlfrit gennemløb ;-)

Jeg vil starte lidt ag stævner til sommer og lp lydighed. Men kunne jo så få lidt erfaring med allerede nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en dsg :-) så det er absolut intet problem at holde dampen oppe. At huske den rigtige bane er så en helt anden snak!

 

Skidt med det, hunden ved jo ikke havd den rigtige bane er ;-) så længe de altid kommer ud fra et konkurrenceløb med fornemmelsen af at have vundet VM, så er alt som det skal være.... Man skal bare huske på at 20 forhindringer i rap er mange uden belønning, hvi man har en ny hund, der kun er vant til moduler...

 

Hvad siger din træner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...