Hop til indhold

Rengøring, og 3+ hunde...


Shii
 Share

Recommended Posts

Jeg fatter ikke at 2 hunde af samme race kan svine så forskelligt. Teitur fældede utrolig sjælden, støvsugede 2 gange om ugen. Han var sød til at skyllet poter under bruseren når han kom hjem og var meget meget, ligesom jeg næsten dagligt skyllede hans mave og ben og poter af for mudder, for hans pels sugede som en svamp. Jeg kunne børste ham tit og klippe filttotter af og børste sand ud af pelsen. Mit hjem var hverken mere eller mindre rent end da jeg ikke havde hund.

 

 

Nu har jeg Tjaldur og det er en verden til forskel. Han fælder helt vildt og støvsuger jeg ikke hver dag ligger der kæmpe hårklumper alle steder. Min seng ligner noget der er løgn, det er som om at hans pels bliver suget ned i min seng og madras. De er ikke til at få af. Han kan ikke fordrage at få tørret poter og at skylle dem er helt udelukket. Jeg kan ikke komme dem i en spand vand eller skylle ham under maven i bruseren, det er ganske enkelt umuligt, så i stedet slæber han tonsvis af mudder og sand i alle hans lange krøller på benene og under maven, med ind i min seng og sofa.

 

Han elsker også at tørre sig op af sofaen eller i min seng eller op af væggene.

 

Derimod savler han stort set ikke. Teitur savlede meget og tømte vand ud over det hele når han drak af sin vandskål. Dengang var gulvet kronisk vådt og jeg havde konstant våde strømper, det har jeg ikke nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Melder mig i klubben af folk, der har et hjem der er meget præget af hund.... burde sikkert støvsuge hver dag eller nærmere et par gange om dagen, især lige for tiden hvor Ozzie fælder for vildt, men det gør jeg ikke. Gulvvask sker også alt for sjældent og der er altid en dør eller to eller tre og ligedan med vægge og skabe der er fint plettede af mudder. :engel: Hvis Ozzie bliver beskidt/våd på tur så bliver hun tørret af i entreen, inden hun går videre ind, men alligevel kommer der ofte poteaftryk på gulvene og hvis hun går direkte op i sofaen og lægger sig, så er der aftryk og gerne et ton sand der, når hun flytter sig igen - det tørrer jeg lige hurtigt over med en klud og det samme med de store mudderpoter på gulvet, de får også lige en klud. Men burde klart gøre det mere med at decideret vaske gulv, har bemærket når jeg endelig vasker det (der hvor vi har trægulv) at selv når gulvene er rene så ser man stadig aftryk af poter.... det er en umulig kamp, har givet op for længe siden :mrgreen:

 

Hvis hun er blevet meget beskidt, så bliver hun skyllet i badeværelset, og nu er det sådan at hun elsker at lege med vand så skylning inkluderer at hun har en fest med at angribe vandet og jeg plasker rundt med det i hele rummet, så hun rigtig kan jagte det... skal vi bare sige at badeværelset ser ret vådt og mudret ud efter sådan en omgang. Er jeg god får jeg faktisk gjort det rent bagefter, men oftest tørrer jeg bare det værste vand af.

 

Hendes senge bliver enormt beskidte i løbet af to sekunder så der er altid to lag dynebetræk på dem, de øverste vaskes ofte og de nederste sjældnere.

 

Mine planter ved stuedøren vælter hun virkelig ofte, og selvom man støvsuger bagefter så er der ligesom bare meget ofte jord på gulvet, hun sætter store snudeaftryk på døren og hendes hale hærger langsomt men sikkert persiennerne, der ser mere og mere knækkede ud.

 

Hvis dette her ikke var nok til at byde gæster hjerteligt velkomne, så har vi på en hylde, lige når man går ind i stuen, en del grej liggende til når vi skal ud på tur - deriblandt altid en åben pose med stinkende godbidder - der er gæster der har beklaget sig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Okay vi har det da heller ikke pinligt rent - men vi svømmer heller ikke i nullermænner :mrgreen:

At beaglerne har så mange tæpper liggene både i bure og i stole tror jeg tager en del af det. Vi har en lav, bred vindueskarm ud mod haven som de opholder sig en del på og her ligger der også tæppe. Den store rude ud mod haven bliver vasket/pudset 1 gang i ugen, da de jo sætter næser og savl på :lol:

Jeg har vel i snit omkring 20 sommertæpper og ligeså mange flecce som beaglerne kan muntre sig med. Elsker vinter med sne og frost og tørt vejr for så kommer de ikke ind med så meget skidt. Charlie gider ikke blive tørret, men så smider jeg håndklædet på gulvet så ordner han det selv - er han meget våd kommer han i sit bur med håndklæder så sidder han der lidt. Pelsen på en beagle er nærmest selvrensende - så det er bare at tørre med en engangsklud eller et håndklæde så er det meste skidt væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Høhø.... Lige en detalje med den der rengøring og oprydning.

Når man har mere end én hund der helst skal være lige der hvor man selv er... Så giver det altså lidt udfordringer, når man for alvor skal rydde op og gøre rent.

 

Inspireret af denne tråd, så synes jeg lige bryggerset skulle have en omgang.

Jeg har indtil videre sparket til hundene så mange gange jeg ikke kan tælle det, væltet to gange, trådt på poter og haler, spildt halvdelen af vandet i spanden flere gange og efter hånden så tror mine to drenge at de hedder "flyt dig lige" :sjov:

 

Så et godt fif - Lær hundene at lægge sig LANGT fra en og blive liggende, uanset hvor spændende det ser ud det man laver.

Har jo konsekvent et hundehoved inde i skabet sammen med mig, når jeg skal gøre skabene rene indvendigt :stupid:

 

Ej... Men sikke et cirkus.

Har for alvor fejlet på det punkt i opdragelsen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde garage i forbindelse med huset førhen. Den er blevet bygget om til hundevaskested, så svineriet kommer slet ikke med ind.

 

Vi går ind af bagdøren, og der bliver hundene skyllet og tørret inden vi går ind i huset, så mudder er ikke et problem.

 

Hundehårene klarer Dyson og Scooba.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun en hund, men da jeg læste Ninjamors indlæg, var hendes beskrivelse af Pelle en nøjagtig kopi af, hvad jeg kunne have skrevet om Rex:)

Vi har det pt rent så længe hunden er ude og gå, og evt lige tørrer i bryggerset:rolleyes:

I starten af min juleferie vaskede jeg gulv - det holdt pænt længe pga frostvejr, så der kunne jeg nøjes med at svinge støvsugeren en uges tid. Men det er dælme ovre nu:( robotstøvsuger er ikke en mulighed her hjemme pga flere niveauer. Tænker også Rex ville tro den er til at lege med, plus pelsnullerne samler sig steder den ikke kan komme.

 

Enten har der været meget beskidt eller også er du meget grundig med støvsugningen. :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Vi savner helt sikkert at have et bryggers... Når vi kommer hjem træder vi direkte ind i vores entre = meget beskidt.

 

Når jeg husker det ligger jeg håndklæde + deres dækken frem sådan at jeg lige kan tage det værste inden de kommer indenfor.

De får altid mega ros når de ryster sig ude i opgangen:mrgreen:

 

Der hvor hundene ligger meget, skal der gøres en ekstra indsats, altså ved paneler og vægge - synes hurtigt man kan se hvor de ligger....

 

Jeg synes der er meget rengøring ved at have to hunde.. Og egentlig er det primært den store der sviner! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Jeg har erkendt, at man ikke kan have et super rent hjem når man har hunde ;-) .

Når det er sagt støvsuger jeg en gang om dagen og vasker da ofte gulv en -to gange om ugen. Men støv og skidt på skabe m.m. er svært at få helt bugt med især når man har en berner(min aussie sviner ikke helt så meget).

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at vide at vi ikke er de eneste der nogen gange har poteaftryk diverse steder :lol:

 

Vi har uheldig på det punkt et dumt hus, når vi kommer hjem fra tur har vi to indgange vi kan vælge; Direkte ind i køkkenet, som er den letteste vej, men køkkenet er meget smalt, og hvis man har glemt at lukke skydedøren til stuen, når de derind på nul komma fem.

Den anden dør fører ind til... gangen, som egentlig fører direkte ind til køkkenet, uden dør, så det er det samme, den er bare mere besværligt at komme ind af fordi vi har skraldespande og cykler stående der.

 

Heldigvis fra de normale gåturer synes jeg ikke de er så beskidte, men dem går vi heller ikke mange af... Det er turene hvor vi har været i skoven osv der er forfærdelige :lol:

 

Jeg gør rent så at sige konstant... Her er sjældent poteaftryk på gulvet..Hvis det er mudret udenfor, sætter de første aftryk. De næste mudrer det hele til..

Støvaftørring hver dag.. Vask af vægge 2 x ugentligt pånær ved evigt regnvejr..så er det hver dag. De løber ikke på væggene, men de ryster sig og gnider sig op af væggene for at blvie tør..

Gulvvask (i bund) 2 gange om dagen..pletvask hele dagen.. Fejning (i den våde sæson) 4-5 gange om dagen....

Tæpper, puder og kurve vaske jeg jo også hver dag..

Og løverne roder!! Slæber al legetøj rundt alle steder..Har snuderne i alt

Elsker at have mange hunde de 5 dage om året hvor det er barfrost :mrgreen: SAndet er bundet til gårdene..intet mudder..intet vand...intet sne..ingen filtrer..ingen lugt af hunde i huset..

 

Nå ja og jeg konstant efter et nyt og bedre rengørinsmiddel..

Klorin er godt, det desinficerer og tager lugt..Men man bor i en svømmehal..og det er enormt svært at få hundehår osv med i moppen med klorin.. Det bliver på gulvet og det kan jeg slet ikke have.

Ajax får hårene op i moppen og videre i spanden..men desinficerer ikke og fjerner lugt...

 

Åh du godeste :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med 4 hunde og 2 teenageunger har vi altid skidt i krogene :slem:

Jeg har ganske enkelt lært at leve med, at huset ikke er så rent som tidligere... Vi har også poteaftryk af forskellig konsistens på gulvet, hundehår overalt, hundepuder og tæpper overalt. Og sådan er det bare. Vinduerne ligner noget der er løgn, og tro mig, Humle kan sætte sine klamme poteaftryk overalt på et vindue, højt somt lavt - ude som inde!

 

Nytårsaften valgte jeg bevidst hverken at støvsuge eller vaske gulv inden gæsterne + deres hundehvalp kom - og det var et godt valg. Den bette Løffe lettede vel ben 15 gange indenfor... Og 5 hunde, 4 teenagere og 1 10-årig pige - jo det siger næsten sig selv, hvordan her så ud dagen efter :lun:

 

Jeg har truffet et bevidst valg om ikke at lade mig gå på af det, og ikke at få dårlig samvittighed! Nu skal det ikke forstås som om vi lever i et møgbeskidt hus - men man kan godt se, at vores hunde også er her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er man en aktiv hundeejer, så tror jeg det er svært at ha' et nogenlunde normalt, rent hjem... Det siger jeg i hvert fald til mig selv, og lever med en del skidt i krogene! :lol: Jeg har jo kun én hund selv nu, men har indimellem 3, når søsters hunde er på besøg, og der er helt klart forskel. Synes ikke jeg kunne mærke den store forskel på at ha' 2, 3 eller 4 hunde i huset - men der er en del forskel nu hvor jeg bare har én.

 

Jeg har lige fået en robotstøvsuger, og kan allerede nu se at den kommer til at gøre en enorm forskel. For Iso smider en del pels, af den slags der lægger sig som store nullermænd overalt. Not anymore, siger jeg bare! Elsker allerede roboten!

 

Mht. gulvvask så kunne jeg søreme godt ønske mig et "hundebryggers". Herude på landet er alt mudder lige nu, og Iso er sort om mave og ben når vi har gået tur. Jeg tørrer hende af med håndklæde når vi kommer indenfor døren, og så bli'r hun simpelthen lagt i hundekurven indtil hun tørrer, og sådan har jeg vist gjort med alle mine hunde. Har heller ikke de store problemer med snavs på væggene, undtaget lige indenfor døren, hvor nogen indimellem kommer til at ryste sig før de er tørrede... :lol: Har jeg flere hunde i huset kommer de ind én ad gangen, eller også bli'r alle lagt i dæk indenfor døren, og så bli'r de tørrede og lagt i kurve én ad gangen. Jeg haaader at gøre rent, så jeg har lagt lidt tid på at lære hundene det i stedet for, det synes jeg er nemmere. :pift: Er de helt håbløst møgbeskidte så kommer de lige hurtigt under bruseren og bagefter i kurven, efter samme princip.

 

(Husker ikke hvem der havde problemer med robotstøvsugere og hundehår, men kunne forestille mig at modellerne er forskellige? Min har ikke nogen "rullebørste" på undersiden, men to "vandrette" børster ude i hjørnerne, så der sætter sig ingen hår fast, de bli'r bare skubbet ind under maskinen og suget op)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun 2 hunde og synes renligheden i vores hjem ændrede sig markant fra 1 til 2 - men samtidigt fik vi så også have, det har også en del at sige synes jeg, vores bliver lukket ind og ud et utal af gange i løbet af dagen, så får aldrig taget mig sammen til at tørre poter af. Poter på vægge, ja hold da op, det kom så også med Benny, det har Egon aldrig nogensinde formået. Han åbner heller ikke døre selv, men det gør Benny og det ses ok tydeligt :rolleyes:

 

 

Benny er nok generelt bare en gris af dimensioner :lol: Egon er for det meste rimelig fin og ren. Og han tonser heller ikke sejrsrunder i hele huset hver gang vi kommer hjem fra tur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun 2 hunde og synes renligheden i vores hjem ændrede sig markant fra 1 til 2 - men samtidigt fik vi så også have, det har også en del at sige synes jeg, vores bliver lukket ind og ud et utal af gange i løbet af dagen, så får aldrig taget mig sammen til at tørre poter af. Poter på vægge, ja hold da op, det kom så også med Benny, det har Egon aldrig nogensinde formået. Han åbner heller ikke døre selv, men det gør Benny og det ses ok tydeligt :rolleyes:

 

 

Benny er nok generelt bare en gris af dimensioner :lol: Egon er for det meste rimelig fin og ren. Og han tonser heller ikke sejrsrunder i hele huset hver gang vi kommer hjem fra tur.

 

Det virker til I oplever det samme som vi har gjort... At hund nummer et stadigvæk er "ok ren og fin"... Og hund nummer to bare er... et svin! :lol: Jeg forstår det virkelig ikke.. Vi havde aldrig poter på væggene eller vand snask over det hele... Jeg forstår ikke hvordan der kan være så stort et svineri skift :lol: Og tænker bare.. hvad hvis nummer 3 er ENDNU værre?!? Så kunne vi jo ligeså godt bare rive huset ned og bo i en kompostbunke altså :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har det ikke super rent, men jeg prøver. Vi støvsuger ofte og vasker gulv tit. Nu laver jeg en spand hver dag og tager det værste ad hoc, fordi det er så mudret udenfor. Jeg synes ikke springet fra hund nr 2 til 2 var særlig slemt. Det var værst fra 1 til 2. Nu har vi ikke hunde i soveværelset mere, og de kommer heller ikke i møblerne (særlig tit), så det hjælper en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hjem ligner også tit noget der er løgn. Chinooks semilange pels kombineret med at vi bor i et nybygger kvarter, hvor maskinerne kører mudderet op konstant, gør at vores guld ALDRIG er rent.

Pyt da med det, beskidt guld er vel lige så godt som rent guld - bare det at I har guld er vel helt ok i sig selv, beskidt eller ej! :engel::mrsgreen:

 

Har kun to små hunde så det er let at holde rent, især fordi Liva aldrig fælder og Ayo fælder kun 2 gange om året. Så jeg har intet fornuftigt at sige, udover jeg lige ville kommentere på Lailas guld! :klap:

 

Og dog. Janni! Hvis nogen har rengøringsvanvid så er det sgu da hende og ikke mig! :shock::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hjem ligner også tit noget der er løgn. Chinooks semilange pels kombineret med at vi bor i et nybygger kvarter, hvor maskinerne kører mudderet op konstant, gør at vores guld ALDRIG er rent.

Vi har klinker over hele huset - det var et krav fra mig, da vi byggede. Og det er også skide smart hvis ikke det er fordi de er sort :stupid: Sorte klinker og brune mudderpoter er ikke kønt.

 

Vi har også en robotstøvsuger, men den er absolut ingen succes her hjemme. Vi bruger mere tid på at skille den ad og hive hår ud end på at støvesuge selv, så den for lov til at køre i værelserne, hvor Chinook alligevel ikke kommer. Så gode tips til hvordan I får det skidt til at virke optimalt, modtages med kyshånd.

 

Vi gør rent 1-2 gang om ugen alt efter vejret og det passer med at vi kan holde skidtet nogenlunde fra døren - dog er det surt at have vasket gulvet fint og flot og 2 sek kommer der en møget hund og sætter nye spor, men det er nu en gang sådan det er og vi lever med det :genert: Og glæder os til de er færdige med at bygge så meget herude og det hele forhåbentlig er dækket i græs og sårn :klap:

 

Hader bare når det sker :roll::mrgreen:

 

Sorry for OT

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvad med en robotstøvsuger? Jeg har hidtil støvsuget manuelt hver dag, men jeg tror jeg vil sætte min robotstøvsuger til at klare det hver 2. dag. Det tager en time og så kan den klare det mens jeg laver noget meningsfuldt med hundene! :blink:
Men hvor meget kan sådan en støvsuger klare? På elendige dage (dage uden frost) fejer jeg mindst en hel affaldspose med sand op..Fyldt til bristepunktet.

 

Vi har laminatgulv i hele underetagen, og hundene kommer ikke på overetagen (Der er vores soveværelser, og Dexter er en asocial sover, og Penny vil være hos Dexter når hun sover)..

 

Jeg synes bare der er nullermænd selv lige efter jeg har støvsuget.. Og det skal lige siges, når Dexter ikke er i en fældningsperiode (Det er han ikke PT), så fælder han ikke... Og Penny syns jeg heller ikke fælder, altså hun har lige skiftet til voksenpels, men selv når man børster kommer der jo ingen hår af, så jeg undre mig bare hvor fanden alle de hundehår kommer fra?!?

 

Vores hunde må ikke gå på væggene, men de gør det alligevel :lol:

 

Det første vi har gjort i skridtet mod et renere hjem, er at før måtte de kommer direkte fra haven, og ind i stuen og få tørret poter, men det er som om det altid mislykkedes, så er der lige en der fik sneget sig forbi, osv... Så nu bliver de kun lukket ind til kontoret, som også er "hundeværelset" (Der har de deres egen sofa osv.). Og så har vi sat en lille børnegitter op, som så, når vi husker at lukke den, betyder at selv hvis de smutter forbi så kan de ikke drøne rundt i hele huset med mudderpoter.

 

Sagen er jo at vi tog den dumme beslutning at haven er hundenes, hvilket betyder de har anlagt deres eget mudderhul derude... Uanset hvad vi gør, ser det ud til at komme igen og igen :lol: Derfor overvejer vi om vi simpelthen skal smide fliser i hele haven, det må da også gøre at de ikke sviner sig sådan til :lol:

 

[ATTACH=CONFIG]101985[/ATTACH]

Vores gulv, ca. 3 minutter efter jeg var færdig med at vaske det! Jeg opgav! :lol: Her er grunden:

[ATTACH=CONFIG]101986[/ATTACH]

"A hva? Du siger jeg ha rmudder i hovedet? Nej da! Luk mig nu ind!" Hun fik lov at blive båret ind i brusekabinen :lol: Heldigvis er det langt fra hver dag hun er SÅ beskidt :lol:

Det gulv ser sq ikke slemt ud..Man kan jo se hvert enkelt potespor..Det kan man aldrig her

 

Wow Janni - laver du nogensinde andet end at gøre rent så? :shock: Jeg er meget imponeret og lidt skræmt!

 

Her i huset er det største problem mængden af hundehår de drysser overalt synes jeg... Og så det at de smider deres legetøj über ALLES! konstant! Så vi har legetøj og bamsefyld på alle etager i alle rum hele tiden :roll: Og hvis der går et par dage uden støvsugning, så ligner det, at vi, istedetfor nedhøvlede plankegulve, har et meget meget tyndslidt væg til væg tæppe

Hvis du havde spurgt om jeg lavede andet end at gøre rent OG ordne hunde så nej :mrgreen: nu må det blvie ja..jeg ordner hunde og laver mad..og gør rent :slem:

 

Jeg har aldrig haft det mere urent end med denne ene hund. Selv når vi havde 4 - 5 hunde var der mere rent end nu.

Surt!

 

Pelle sviner! Han fælder konstant og det ER konstant, det er jeg ikke vant til og hvis her ikke støvsuges dagligt ligger der hundenullermænd overalt, højt og lavt, i løbet af 1½ dag. Og det støver.

Pelle savler som om han var betalt for det, når han sover. Han har sådan en ting med at gemme mad i sine kinder, han har nok været hamster i sit tidligere liv, og når han sover savler han madspyt.

Han kan også lægge sig til at sove med 1 - 2 tyggepinde i munden og så produceres der også ekstra spyt.

 

Han har adgang til sofaen og selv om der er tæpper på, har han savlet det ene armlæn til fordi han får skubbet tæppet til side nogle gange.

 

Han slikker aldrig sin skål helt ren og drysser gavmildt madrester på stuegulvet.

Når han har drukket vand drypper han også gerne ind over stuegulvet eller han kan lægge sit hoved kærligt i skødet på én og så tømme kinderne for vand. Sjovest når han gør det på gæster :5up:

 

Hans madstation i bryggerset bliver hurtigt ulækker, han formår at fordele foder op ad væggen og skabslågen på den anden side.

 

Her i huset er poteaftyk det mindste..

 

Ser man bort fra fælderiet ville resten kunne styres, men det får jeg ikke gjort.

Om sommeren drikker han helst vand udenfor så der drypper han ikke så meget herinde.

Ungernes far har været her i 5 dage ifm nytår (my god) og han har en labrador.:Den er præcis sådan som du beskriver Pelle..SAvler og lukker vand ud..sviner som ind i helvede og FÆLDER

 

Jeg har nogle rimelige renlige beagler!

Okay når det er mudret udenfor i haven så ses det på poterne - men her i huset kommer ingen beagler ind i stuen før poterne er tørret af ude i den lille gang - og det ved de godt!

Vi har gulvtæppe på i stuen - så der støvsuges et par gange i ugen. Jeg har en electrolux twin clean med rotor børste sådan en posefri en og den suger alt op fra gulvet og mere til. Gulvet i køkken og gang vaskes 1 gang i ugen. Trappen op til 1.salen støvsuges med en håndholdt. Beaglerne smider jo hår af sig, så det kan ses i krogene hvis der går for længe i mellem. Jeg skifter sengetøj 1 gang i ugen for det sker jo der kommer en beagle eller to på besøg der. Drengene holder deres værelser selv - så dem har jeg ikke noget at gøre med.

 

Beaglernes bure skal også holdes rene - der kommer nye tæpper ind 1 gang i ugen og bunden støvsuges - faktisk er vask af alle deres tæpper den største post her - de bruger tonsvis af tæpper i deres bure, i stolene og det er også med til at holde lidt rent.

Tæpperne er også en af vores største poster.. De blvier skiftet hver dag (3 maskiner fulde)... Men synes det er tæpperne der hurtigst kommer til at lugte af hunde...

MIne benytter så i visse rum vinduet til at komme ind og ud af..My god en vindueskarm det giver...Og vinduer..Ved vinduesslidskerne vasker jeg vinduer hver 2 dag.. og alligevel er de uigennemsigtige efter en ½ dag

 

Høhø.... Lige en detalje med den der rengøring og oprydning.

Når man har mere end én hund der helst skal være lige der hvor man selv er... Så giver det altså lidt udfordringer, når man for alvor skal rydde op og gøre rent.

 

Inspireret af denne tråd, så synes jeg lige bryggerset skulle have en omgang.

Jeg har indtil videre sparket til hundene så mange gange jeg ikke kan tælle det, væltet to gange, trådt på poter og haler, spildt halvdelen af vandet i spanden flere gange og efter hånden så tror mine to drenge at de hedder "flyt dig lige" :sjov:

 

Så et godt fif - Lær hundene at lægge sig LANGT fra en og blive liggende, uanset hvor spændende det ser ud det man laver.

Har jo konsekvent et hundehoved inde i skabet sammen med mig, når jeg skal gøre skabene rene indvendigt :stupid:

 

Ej... Men sikke et cirkus.

Har for alvor fejlet på det punkt i opdragelsen :oops:

Så skal du ikke have løver hvertfald..De tror jo de er gør det selv mænd..elle sammen :roll:

 

Jane.. Mente bare, at ugen med frost kun jeg nøjes med at støvsuge hver/hver anden dag efter temeperament. Altså bare at jeg slap for at vaske potespor væk:o har det på ingen måder tovligt rent:)
Elsker også frost :mrgreen:

og hader fygesne..Hundene er drivvåde efter 2 minutter inde i varmen..Våde løver filtrer

Hej,

 

Jeg har erkendt, at man ikke kan have et super rent hjem når man har hunde ;-) .

Når det er sagt støvsuger jeg en gang om dagen og vasker da ofte gulv en -to gange om ugen. Men støv og skidt på skabe m.m. er svært at få helt bugt med især når man har en berner(min aussie sviner ikke helt så meget).

 

V.H. Sille

Skabslåger tørrer jeg af hver dag mens jeg laver mad

 

Har kun 2 hunde og synes renligheden i vores hjem ændrede sig markant fra 1 til 2 - men samtidigt fik vi så også have, det har også en del at sige synes jeg, vores bliver lukket ind og ud et utal af gange i løbet af dagen, så får aldrig taget mig sammen til at tørre poter af. Poter på vægge, ja hold da op, det kom så også med Benny, det har Egon aldrig nogensinde formået. Han åbner heller ikke døre selv, men det gør Benny og det ses ok tydeligt :rolleyes:

 

 

Benny er nok generelt bare en gris af dimensioner :lol: Egon er for det meste rimelig fin og ren. Og han tonser heller ikke sejrsrunder i hele huset hver gang vi kommer hjem fra tur.

Nogle af dem er sq også svin..Det er helt utroligt :mrgreen:

 

 

Men man elsker jo dem alligevel..

 

Og kan kun sige (ligesom til Korvis med bageriet) når man har opbygget en rutine tager det ikke så lang tid.. Tænker hvis en af jer skulle ordne mit program hver dag ville det tage timer i starten..

Jeg støvsuger/fejer f.eks aldrig før jeg vasker gulv.. Jeg er blevet så rutineret at jeg kan bruge moppen til at flytte skidtet med mens jeg vasker..

Og mange ting gør jeg mens jeg gør noget andet.. Laver mad og tørrer skabslåger/vægge af samtidig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Her er lige et par billeder :mrgreen:

 

Vindue der blev pudset igår...Dog er det kun 3 vinduer der blvier så slemme..De andre holder fint en uge

 

3.1.2013 003.jpg

 

 

Og et lille situationsbilled af nogle af hundene "Er du snart færdig med den gulvvask så vi kan komme op på stolene igen :roll:"

 

3.1.2013 001.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke oplevet at hund nr. 2 sviner mere end nr. 1. Mine hunde sviner begge enorm meget. Vand, mudder, jord er et must og jo mere beskidte de er blevet, på gåturene, jo bedre har turen været, har man indtryk af de syntes. Der skal helst graves efter de har dyppet maven i vand, så jord rigtig kan hænge fast i pelsen. De kaster sig i kådhed på jorden og ruller sig, det er aldrig den ½ meter ved siden af hvor der er græs, men derimod hvor alt regnvandet har samlet sig og efterladt en mudderpøl. Det er en fest, syntes Victor, at lege markfræs gennem mudder, så det sprøjter i lårfede stråler om ørene på ham.

 

Det gode ved Goden er at de er selvrensende. Skidtet drysser af når det er tørt og efterlader en ren hund og et meget beskidt gulv. Heldigvis har jeg Maren, hun støvsuger gulvene, daglig. I starten var hun flink og gav besked på engelsk, når hun skulle tømmes, børsterne renses, men af en eller anden årsag snakker hun nu kun spansk. Her er det hellere ikke kun gulvene der bliver svinet til, undre mig over hvor meget skidt der sætter sig på døre, dørkamme og vægge. Jeg gider ikke vaske gulve hver dag, for man kan alligevel ikke se det en ½ time efter det er gjort. Så det bliver gjort ca. 2 gange om ugen. Det bliver dog lige tørret over, hvis det er meget slemt.

 

Ps. Glemte lige hundehår. Det er i perioder rigtig slem med 2 goldens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg har ikke oplevet at hund nr. 2 sviner mere end nr. 1. Mine hunde sviner begge enorm meget. Vand, mudder, jord er et must og jo mere beskidte de er blevet, på gåturene, jo bedre har turen været, har man indtryk af de syntes. Der skal helst graves efter de har dyppet maven i vand, så jord rigtig kan hænge fast i pelsen. De kaster sig i kådhed på jorden og ruller sig, det er aldrig den ½ meter ved siden af hvor der er græs, men derimod hvor alt regnvandet har samlet sig og efterladt en mudderpøl. Det er en fest, syntes Victor, at lege markfræs gennem mudder, så det sprøjter i lårfede stråler om ørene på ham.

 

Det gode ved Goden er at de er selvrensende. Skidtet drysser af når det er tørt og efterlader en ren hund og et meget beskidt gulv. Heldigvis har jeg Maren, hun støvsuger gulvene, daglig. I starten var hun flink og gav besked på engelsk, når hun skulle tømmes, børsterne renses, men af en eller anden årsag snakker hun nu kun spansk. Her er det hellere ikke kun gulvene der bliver svinet til, undre mig over hvor meget skidt der sætter sig på døre, dørkamme og vægge. Jeg gider ikke vaske gulve hver dag, for man kan alligevel ikke se det en ½ time efter det er gjort. Så det bliver gjort ca. 2 gange om ugen. Det bliver dog lige tørret over, hvis det er meget slemt.

 

Ps. Glemte lige hundehår. Det er i perioder rigtig slem med 2 goldens.

Spansk arbejdskraft er også billigere end engelsk :mrgreen:

JEg kan spansk..ville elske at have en ung pige i huset der snakkede spansk :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det virker til I oplever det samme som vi har gjort... At hund nummer et stadigvæk er "ok ren og fin"... Og hund nummer to bare er... et svin! :lol: Jeg forstår det virkelig ikke.. Vi havde aldrig poter på væggene eller vand snask over det hele... Jeg forstår ikke hvordan der kan være så stort et svineri skift :lol: Og tænker bare.. hvad hvis nummer 3 er ENDNU værre?!? Så kunne vi jo ligeså godt bare rive huset ned og bo i en kompostbunke altså :lol:

 

Præcis. Og jeg er næsten overbevist allerede om at en nr. 3 her, ville lære frygteligt hurtigt af Benny :rolleyes: Men vi har en plan om en ombygning (entre) og i den plan, er jeg i gang med at indtænke entreen stor nok til at man kan lade meget svinske hunde tørre lidt af der i stedet for den obligatoriske runde på alt gulvareal, for derefter at smide sig i SOFAEN. Medmindre man ikke er mega våd og klam, så smider han sig bare på gulvtæppet... fedt nok :lol:

 

 

Men hvor meget kan sådan en støvsuger klare? På elendige dage (dage uden frost) fejer jeg mindst en hel affaldspose med sand op..Fyldt til bristepunktet.

 

Nogle af dem er sq også svin..Det er helt utroligt :mrgreen:

 

 

Men man elsker jo dem alligevel..

 

Altså. Hvis man lige skeler til størrelsen på en robotstøvsuger, så kræver det nok ikke den store matematik at komme frem til NEJ - der kan ikke være en skraldesæk skidt i den :lol:

 

Og ja, elsker mit lille svin helt vildt højt :lun: Så bliver aldrig rigtigt irriteret over hans mudderpoter de underligste steder. Selvom det godt kan være lidt belastende når vi har kapløb om hvem der får den bedste hovedpude om aftenen, og man ikke lige så at han lige havde været ude og grave sekundet før. Ad!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...