Hop til indhold

Rengøring, og 3+ hunde...


Shii
 Share

Recommended Posts

Vi har jo kun lige fået hund nummer 2, så bare rolig, der går i hvert fald et år mere før end vi overvejer hvad nummer 3 skal være :lol:

 

MEN:

 

Én hund var for os ikke noget "stort" besvær, og tidsmæssigt og pladsmæssigt er 2 absolut intet problem. Der hvor det går galt for mig er: RENGØRINGEN!

 

For os har træningen ikke betydet dobbelt træning, vi trænede jo begge med Dexter og nu er det så bare "en til hver". Pladsmæssigt synes jeg faktisk ikke to hunde fylder mere indenfor, dog må jeg indrømme at havde vi ikke en have, havde to hunde været langt mere krævende. Det sker altså at døren bliver åbnet og der peges og siges "Så er det UD" med en fast, dog kærlig stemme, når de for 27ende gang vælter sofabordet fordi de vil lege under det! (Her i huset må man ikke sætte mad, vand eller ja.. faktisk noget som helst på sofabordet når hundene er i rummet :lol: )

 

Der hvor jeg mærker den største forskel er rengøringen, jeg VAR typen der gik meget op i at der var rent og pænt, men jeg magter simpelthen ikke :lol: Og jeg synes ærligt at rengøringen er langt mere end "dobbelt", hvor jeg havde forventet dobbelt på så meget andet, havde jeg slet ikke set at rengøringen ville være så meget en tidsrøver "bare" pga. en ekstra hund.

 

Så min tanke og store frygt er: Hvad når vi får 3? Får vi aldrig mere et rent hjem?

 

Altså vores hjem har snavsede hundepote aftryk på væggene ved sofaen, fordi Penny besluttede at rende derop med våde poter... Der er mudder agtige plamager (Det kan ikke vaskes væk :roll:) på væggene flere steder, hvis hundene er noget ind uden at have været vasket ordentligt.. Og jeg tænker bare; Hvordan fanden får man styr på tre tosser :lol: Findes der et magisk rengøringsmiddel som fjerner de her poteaftryk vi har allevegne :lol:

 

Der er jo et par stykker herinde som har 3+ hunde, og jeg vil super gerne høre fra jer (Og selvfølgelig også alle andre, når det kommer til stykket!), hvordan i undgår et totalt klamt hjem? Ja undskyld udtrykket :lol: Men jeg overvejer faktisk at tage billeder og vise hvordan der ser ud her, og jeg forstår ikke når jeg ser billeder af jer med 3+ hunde, så er jeres hjem bare CLEAN.. og HVORDAN?!? :lol: Herhjemme vil man altid finde en pizza æske Dexter har splittet ad (Det får han altid om fredagen, så kommer man fredag aften så er den der altså.. Og.. Nok også hvis man kommer lørdag faktisk:oops:, og alle andre dage.. vil man finde en anden æske han har fået lov at splitte ad, det elsker han!), Penny løfter rundt på alt hun kan finde, reklamer, breve, sko, alt, og så smider hun det rundt omkring :lol: Hundelegetøj skal også smides "her og der"...

 

Jeg har overvejet om vi skulle ansætte en til at komme f.eks. en time om dagen, som så kunne fjerne støv og støvsuge.. For jeg synes faktisk det er træls at skulle bruge en halv, nogen gange en hel time eller mere om dagen, bare for at der ser ok ud... Og her taler vi altså bare at støve af hylder osv:shock: Ikke noget stor rengøring eller lignende.. Før i tiden brugte jeg måske en time om søndagen på at gøre rent, og så måske en eller to gange i ugen skulle jeg støvsuge.. Men hvis ikke jeg støvsuger hver dag samler der sig nullermænd på størrelse med Penny i hjørnerne :lol:

 

Så; Hvad er hemmeligheden bag jeres rene, fine hjem?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 50
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ingen hemmeligheder her, her er bare ikke særligt rent.. ;-) Det driver mig til vanvid, men tja, sådan er det bare.. Okay, støv syntes jeg egentlig ikke er det store problem her -det var et vildt stort problem da vi boede på Fyn, hvor der blev støvet i løbet af en halv time, men her syntes jeg bare ikke at det er så slemt, selvom vi har de samme hunde :vedikke:

Men nullermænd og skidt på gulvene er en del af inventaret her i huset, og ligeså med beskidte vægge visse steder.. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes overhovedet ikke det er noget problem, men nu må mine heller ikke gå på væggene :lol:

 

Det har jo nok noget med pelsen at gøre, da mine jo er glathårede. Selvfølgelig fælder de, men udover hundehår synes jeg overhovedet ikke de sviner. Og måske har det noget med gulvene at gøre, vi har klinke- og trægulve i det meste af huset. Hvis I har gulvtæpper kan jeg forestille mig at det er sværere at holde rent.

 

Vi har en dame der kommer hver 14. dag og gør rent, og hun siger vi må gøre meget rent ind imellem at hun er her, da hun ikke kan forstå, der er så rent med fire hunde i huset, men det gør vi altså ikke. Svinger lige håndstøvsugeren hvis jeg ser en samling hundehår men ellers intet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har laminatgulv i hele underetagen, og hundene kommer ikke på overetagen (Der er vores soveværelser, og Dexter er en asocial sover, og Penny vil være hos Dexter når hun sover)..

 

Jeg synes bare der er nullermænd selv lige efter jeg har støvsuget.. Og det skal lige siges, når Dexter ikke er i en fældningsperiode (Det er han ikke PT), så fælder han ikke... Og Penny syns jeg heller ikke fælder, altså hun har lige skiftet til voksenpels, men selv når man børster kommer der jo ingen hår af, så jeg undre mig bare hvor fanden alle de hundehår kommer fra?!?

 

Vores hunde må ikke gå på væggene, men de gør det alligevel :lol:

 

Det første vi har gjort i skridtet mod et renere hjem, er at før måtte de kommer direkte fra haven, og ind i stuen og få tørret poter, men det er som om det altid mislykkedes, så er der lige en der fik sneget sig forbi, osv... Så nu bliver de kun lukket ind til kontoret, som også er "hundeværelset" (Der har de deres egen sofa osv.). Og så har vi sat en lille børnegitter op, som så, når vi husker at lukke den, betyder at selv hvis de smutter forbi så kan de ikke drøne rundt i hele huset med mudderpoter.

 

Sagen er jo at vi tog den dumme beslutning at haven er hundenes, hvilket betyder de har anlagt deres eget mudderhul derude... Uanset hvad vi gør, ser det ud til at komme igen og igen :lol: Derfor overvejer vi om vi simpelthen skal smide fliser i hele haven, det må da også gøre at de ikke sviner sig sådan til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en pelsrig hund, og alt det sand og jord hun slæber med ind, er min robotstøvsuger min ven!!!

Robot-erna klarede det væreste når vi er på job. Luca er ligeglad med den. Ellers kører den når vi alligevel er på luftetur.

Det var manden min der mente den var smart, og jeg havde bestemt mine negative tanker. De er manet til jorden - elsker den!

 

Vi har en Irobot 780.

 

Nu er det så jeg har set man også kan få en gulvvasker........! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Jeg gør rent så at sige konstant... Her er sjældent poteaftryk på gulvet..Hvis det er mudret udenfor, sætter de første aftryk. De næste mudrer det hele til..

Støvaftørring hver dag.. Vask af vægge 2 x ugentligt pånær ved evigt regnvejr..så er det hver dag. De løber ikke på væggene, men de ryster sig og gnider sig op af væggene for at blvie tør..

Gulvvask (i bund) 2 gange om dagen..pletvask hele dagen.. Fejning (i den våde sæson) 4-5 gange om dagen....

Tæpper, puder og kurve vaske jeg jo også hver dag..

Og løverne roder!! Slæber al legetøj rundt alle steder..Har snuderne i alt

Elsker at have mange hunde de 5 dage om året hvor det er barfrost :mrgreen: SAndet er bundet til gårdene..intet mudder..intet vand...intet sne..ingen filtrer..ingen lugt af hunde i huset..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Nå ja og jeg konstant efter et nyt og bedre rengørinsmiddel..

Klorin er godt, det desinficerer og tager lugt..Men man bor i en svømmehal..og det er enormt svært at få hundehår osv med i moppen med klorin.. Det bliver på gulvet og det kan jeg slet ikke have.

Ajax får hårene op i moppen og videre i spanden..men desinficerer ikke og fjerner lugt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Janni - laver du nogensinde andet end at gøre rent så? :shock: Jeg er meget imponeret og lidt skræmt!

 

Her i huset er det største problem mængden af hundehår de drysser overalt synes jeg... Og så det at de smider deres legetøj über ALLES! konstant! Så vi har legetøj og bamsefyld på alle etager i alle rum hele tiden :roll: Og hvis der går et par dage uden støvsugning, så ligner det, at vi, istedetfor nedhøvlede plankegulve, har et meget meget tyndslidt væg til væg tæppe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Hos os er det mest hundehår og støv, der er problemet. Vi har kun 39 kvadratmeter, så hver gang hundene løber rundt, kommer der støv og hår hvirvlende alle steder. Det er slet ikek til at holde ud for tiden :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, her med 5 hunde, er det bestemt ikke gæstevenligt, mit trægulv som var pænt lyst da vi flyttede ind, er simpelt hen blevet misfarvet, af ud og ind af døren hele tiden. Jeg har et lækkert bryggers med varme i gulvet, men det er for det meste, optaget af en af vores hanhunde (de roterer i løbet af dagen), det ville gøre rengøringen 100 gange lettere, hvis de bare allesammen kunne være der ude, når de havde været ude at pladre (det må være mit nytårsfortsæt, at få det til at virke :hmm:), og støv, ja det må være Fyn støv, der går nemlig lige højst en time, så ligger der et fint lag igen :evil:. det værste er væggene, når de lige kører kroppen op af dem, eller mine vinduer som er i hunde næse højde, det er umuligt at beholde dem rene mere end nogle timer, så pænt rent og fint, det er her bestemt ikke, men jeg gør mit bedste, og det jeg har energi til. men mange ikke hunde ejere ville nok løbe skrigende væk, for det ER et hundehjem og det ses tydeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft det mere urent end med denne ene hund. Selv når vi havde 4 - 5 hunde var der mere rent end nu.

Surt!

 

Pelle sviner! Han fælder konstant og det ER konstant, det er jeg ikke vant til og hvis her ikke støvsuges dagligt ligger der hundenullermænd overalt, højt og lavt, i løbet af 1½ dag. Og det støver.

Pelle savler som om han var betalt for det, når han sover. Han har sådan en ting med at gemme mad i sine kinder, han har nok været hamster i sit tidligere liv, og når han sover savler han madspyt.

Han kan også lægge sig til at sove med 1 - 2 tyggepinde i munden og så produceres der også ekstra spyt.

 

Han har adgang til sofaen og selv om der er tæpper på, har han savlet det ene armlæn til fordi han får skubbet tæppet til side nogle gange.

 

Han slikker aldrig sin skål helt ren og drysser gavmildt madrester på stuegulvet.

Når han har drukket vand drypper han også gerne ind over stuegulvet eller han kan lægge sit hoved kærligt i skødet på én og så tømme kinderne for vand. Sjovest når han gør det på gæster :5up:

 

Hans madstation i bryggerset bliver hurtigt ulækker, han formår at fordele foder op ad væggen og skabslågen på den anden side.

 

Her i huset er poteaftyk det mindste..

 

Ser man bort fra fælderiet ville resten kunne styres, men det får jeg ikke gjort.

Om sommeren drikker han helst vand udenfor så der drypper han ikke så meget herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har indrettet huset sådan, at når hunden lukkes ind fra haven, går hun ind på en dørmåtte (der lå den gamle altid og tørrede) og bliver så beordret i kurven. Inden for hoveddøren har vi et stort, vaskbart gulvtæppe. Der skal hun ligge når vi kommer hjem fra tur, og bliver også tørret med et håndklæde.

 

Støvsugning foregår hver dag. Gulvvask en gang om ugen, og det samme med at støve af og gøre badeværelse og køkken rent. Vægge tørres af med cilit bang eller klorspray, afhængigt af hvor slemme pletteren er:-)

 

Vi har hvide vandskurede vægge over hele huset, og de suger skidt og støv! Men tørrer dem af (læs:vasket ned), og tager så en ren klud når det er tørt og tørrer over.

 

En robotstøvsuger ville være the shit! Havde aldrig tænke på at den bare kan køre mens man lufter vuf:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har nogle rimelige renlige beagler!

Okay når det er mudret udenfor i haven så ses det på poterne - men her i huset kommer ingen beagler ind i stuen før poterne er tørret af ude i den lille gang - og det ved de godt!

Vi har gulvtæppe på i stuen - så der støvsuges et par gange i ugen. Jeg har en electrolux twin clean med rotor børste sådan en posefri en og den suger alt op fra gulvet og mere til. Gulvet i køkken og gang vaskes 1 gang i ugen. Trappen op til 1.salen støvsuges med en håndholdt. Beaglerne smider jo hår af sig, så det kan ses i krogene hvis der går for længe i mellem. Jeg skifter sengetøj 1 gang i ugen for det sker jo der kommer en beagle eller to på besøg der. Drengene holder deres værelser selv - så dem har jeg ikke noget at gøre med.

 

Beaglernes bure skal også holdes rene - der kommer nye tæpper ind 1 gang i ugen og bunden støvsuges - faktisk er vask af alle deres tæpper den største post her - de bruger tonsvis af tæpper i deres bure, i stolene og det er også med til at holde lidt rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte en robotstøvsuger da vi flyttede herover, den er guld vær jeg støvsugede lige nu:) vi har en hundesluse i gangen hvor Kleo og alfen er til de er tørre vi har simpelthen lavet en åbning mellem gang og køkken hvor der er indsat bur til hundene så de kan lukkes ind fra gangen og buret er halvt i gang og halvt i køkken det er dejligt hundene er med men sviner ikke det hele til og kan lukkes ud når de er tørre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har 3 hunde... Og bor sådan, at den have (vi har flere haver) hundene lukkes ud i, er den der mildest talt skal have en totalrenovering også :lol:

 

Da vi boede i byen og kun havde Bamse og Kaia gik det sådan OK nemt.

For det første var der ikke ret meget jord i haven, bare græs, fliser og granit.

Og for det andet var det ret nemt lige at fange dem i døren og tørre deres poter når de skulle ind.

Dengang gik det heller ikke så hurtigt med at komme ind for dem :engel:

 

Så der skulle der bare støvsuges dagligt og vaskes gulv hver 2-3 dag, så så det nogenlunde fornuftigt ud.

 

Nu.... Jeg har ganske enkelt opgivet at holde det helt rent indenfor.

Med muddermarken og 3 hunde der har lært at komme i turbofart når man kalder, så er der bare konsekvent poteaftryk over alt.

Da vi har så stor en grund, så har vi prioriteret at hundene kommer første gang der bliver kaldt og at de kommer ret hurtigt, så vi ikke skal ud og lede efter hunde.

 

Det betyder så, at de nærmest vælter over hinanden når de skal ind = umuligt at nå at få tørret poter på dem alle, inden de har svinet.

Hundene ryger direkte ind og får vasket poter når det er helt galt, men selv der når de stadig lige at svine halvdelen af gulvet i stuen til.

 

Vi har en robotstøvsuger som køre når jeg ikke er hjemme, så pelsen er ikke den værste herhjemme.

Men jeg kan uden problemer vaske gulv 5-6-7-8 gange dagligt i større eller mindre omfang, alt efter hvor galt det ser ud og vi har i hverdagene en spand stående med vand og sæbe i, så vi lige kan tørre over gulvet og fjerne det værste.

Men den fylder også og ser grim ud.

 

Bryggerset har vi næsten opgivet at holde helt pænt.

For det er der jeg kommer ind med mudderstøvler (som sagt, bor på landet , så jeg har ingen stier at gå på :lol:), manden kommer ind med mudderstøvler og beskidt arbejdstøj, det er der hundene bliver deponeret indtil de kan blive vasket, efter de gåture hvor de er mest svinet til og det er der alle hundenes ting høre til og liiige bliver lagt, indtil jeg får dem lagt på plads.

 

Vi er ret store fans af Cilit Bang herhjemme, fordi det virkelig er effektivt til vores lyse klinker og fuger.

Det er det der hurtigst og nemmest fjerner skidtet, uden det lugter af svømmehal - Den lugt er vi heller ikke ret gode til :genert:

Så det er i mange tilfælde det der bliver brugt.

Ellers bruger vi noget der hedder Super10, som jeg har været ret glad for og Klorin og alm. rengøringsmidler hvor behovet er.

 

Trods det, er der god sandsynlighed for, at du aldrig nogensinde vil kunne komme på uanmeldt besøg og vores hjem er pænt og rent :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er den dovne type, så det er kun hvis de er MEGET beskidte og/eller våde, at poter og maveskind bliver tørret på terrassen inden de så bliver sendt ind i hver sin kurv og ligge til tørre.. De fleste gange når de kommer fra haven, får de bare lov at rende lige ind :genert: Dog fintænker jeg pt. kraftigt over at få installeret min blower ude i garagen, så de kan ryge direkte derud og blive tørret og blæst igennem inden de kommer ind i resten af huset, efter gåture, for nogen sviner godt nok sig selv utroligt meget...

 

Den sorte, er Joya's sele, efter én tur på en halv times tid, den var nogenlunde ren da vi gik hjemmefra... ;-)

 

image.jpg

 

Men en robotstøvsuger, står godt nok også højt på min ønskeliste, for støvsugning og gulvvask er nok noget af det værste jeg ved, så derfor bliver det ikke gjort nær så tit som det burde.. :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er intet problem og jeg synes der er en meget lille stigning i behovet for rengøring ved 4 hunde ift. 1 eller 2.

 

Jeg har altid sengetæppe på sengen og vattæpper i sofaen. Mine hunde bliver vasket hvis de er beskidte (med en vandslange), så det værste mudder er skyllet af. DE må ikke lege vildt inde - de må ligge og hyggelege, men al vild leg er ikke tilladt.

Det eneste jeg synes kan være en udfordring er halemærkerne på væggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har kun en hund, men da jeg læste Ninjamors indlæg, var hendes beskrivelse af Pelle en nøjagtig kopi af, hvad jeg kunne have skrevet om Rex:)

Vi har det pt rent så længe hunden er ude og gå, og evt lige tørrer i bryggerset:rolleyes:

I starten af min juleferie vaskede jeg gulv - det holdt pænt længe pga frostvejr, så der kunne jeg nøjes med at svinge støvsugeren en uges tid. Men det er dælme ovre nu:( robotstøvsuger er ikke en mulighed her hjemme pga flere niveauer. Tænker også Rex ville tro den er til at lege med, plus pelsnullerne samler sig steder den ikke kan komme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hjem ligner også tit noget der er løgn. Chinooks semilange pels kombineret med at vi bor i et nybygger kvarter, hvor maskinerne kører mudderet op konstant, gør at vores guld ALDRIG er rent.

Vi har klinker over hele huset - det var et krav fra mig, da vi byggede. Og det er også skide smart hvis ikke det er fordi de er sort :stupid: Sorte klinker og brune mudderpoter er ikke kønt.

 

Vi har også en robotstøvsuger, men den er absolut ingen succes her hjemme. Vi bruger mere tid på at skille den ad og hive hår ud end på at støvesuge selv, så den for lov til at køre i værelserne, hvor Chinook alligevel ikke kommer. Så gode tips til hvordan I får det skidt til at virke optimalt, modtages med kyshånd.

 

Vi gør rent 1-2 gang om ugen alt efter vejret og det passer med at vi kan holde skidtet nogenlunde fra døren - dog er det surt at have vasket gulvet fint og flot og 2 sek kommer der en møget hund og sætter nye spor, men det er nu en gang sådan det er og vi lever med det :genert: Og glæder os til de er færdige med at bygge så meget herude og det hele forhåbentlig er dækket i græs og sårn :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...