Hop til indhold

Løbetid Tæve hævet kønsorgan. Hjælp.!!


Gæst Anjavj
 Share

Recommended Posts

Hejsa Allesammen

 

Min hund er i sin første løbetid, hun har blødt i nogle dage nu.

Hendes kønsorgan er meget hævet, og nogle gange når hun skal prøve at tisse piver hun. Altså aldrig første gang hun får tisset, men 3-4 gang hvor der så heller ikke kommer noget tis. Har nogle oplevet dette?

Jeg tænker nemlig jamen er det hvilket hendes hævet kønsorgan som gør det måske er irriteret og øm, eller kunne det være noget andet.?

Link til indlæg
Del på andre sites

takker for svaret. Må holde øje med hende, og evt få ringet :-D tænkte bare om det måske også er fordi at det er hendes første løbetid. Har da læst i hvert fald at nogle hunde kan virke psykisk ustabile under løb. Men ahh...

Link til indlæg
Del på andre sites

takker for svaret. Må holde øje med hende, og evt få ringet :-D tænkte bare om det måske også er fordi at det er hendes første løbetid. Har da læst i hvert fald at nogle hunde kan virke psykisk ustabile under løb. Men ahh...

 

De kan sagtens bli' ustabile, så det kunne helt sikkert bare være det - men det er jo svært at vide når det nu er det første løb. Det jeg tænker er at det måske også kunne være blærebetændelse, og så ville jeg personlig hellere høre med dyrlægen en gang for meget , end en gang for lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja havde jeg nemlig også selv tænkt.. Hvilke symptomer er der ellers mere ved en urinvejsinfektion?

 

Hmm, mine egne har aldrig haft det så jeg er ikke sikker, men jeg mener at det er almindeligt at de drikker mere end sædvanligt, og tisser oftere. Ofte og lidt ad gangen, tror jeg. Håber nogen hopper ind i tråden, der ved mere om det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores skulle tisse konstant. Jeg blev først opmærksom da hun ville ud om natten, flere gange, hvilket hun aldrig gør.

 

Det samme var gældende for den anden. Hun skulle bare ud her og nu, ellers tissede hun på gulvet.

 

Normalt er der blod i urinen, men det er af gode grunde ikke muligt at se når de er i løb.

 

Jeg ville kontakte dyrlægen!

Link til indlæg
Del på andre sites

en tæves kønsorganer kan være så hævede at de nærmest ligner en orne fra siden .

Hvis et menneske har blærebetændelse føler man at man hele tiden " skal " , og det svier helt vildt når man er på toilettet - måske er det derfor hun piber ? hunhunde er jo meget tæt på jorden når de tisser , så der kan let smutte et par bakterier op i blæren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985

Jeg synes det lyder rigtigt meget som blærebetændelse :S De gange, hvor der ikke kommer noget ud, kan du se, om der måske komme er en smule blod (ikke den slags, der skal komme ved løbetid, men sådan lidt gulligt og meget tyndt)? Ina havde blærebetændelse i december og det var på nøjagtigt samme måde. Har hun feber?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 6 years later...
1 time siden, Medina skrev:

Min west highland white terrie hun hund har en meget hævet kønsdele, men hun piver ikke når hun tisser og der er ikke blod i. Hun små tisser lidt. Er det en blærebetændelse? 

passer det ikke med en løbetid?
Normalt hæver deres kønsdele ikke ved blærebetændelse. Men skulle der være en infektion så kan man ikke se det med det blotte øje og blod kan man kun se hvis hun tisser inde og du må tørre op. Det er oftest så lidt.
Men er du usikker så smid en urinprøve ind til dyrlægen, de kan hurtigt give svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

11 timer siden, pivpiv skrev:

passer det ikke med en løbetid?
Normalt hæver deres kønsdele ikke ved blærebetændelse. Men skulle der være en infektion så kan man ikke se det med det blotte øje og blod kan man kun se hvis hun tisser inde og du må tørre op. Det er oftest så lidt.
Men er du usikker så smid en urinprøve ind til dyrlægen, de kan hurtigt give svar.

Der er ingen blod i hendes urin, da hun her i nat tissede indenfor selvom hun fik sin daglig godnat tur i går. 

Og der kan jeg ikke se blod

Link til indlæg
Del på andre sites

8 timer siden, Medina skrev:

Der er ingen blod i hendes urin, da hun her i nat tissede indenfor selvom hun fik sin daglig godnat tur i går. 

Og der kan jeg ikke se blod

Hvor ofte tisser hun? Urinvejs infektion, så tisser de tit og jeg har aldrig hørt om hævede kønsorganer. Men hvis jeg var dig, så ville jeg da lige vende den med dyrlægen - det er gratis at ringe (i hvert fald ved de dyrlæger jeg kender).

Hvor gammel er hun? Har hun regelmæssige løbetider?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...