korvis Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Jeg går og funderer på at købe en termokedeldragt... Havde én for år tilbage, men den passede skidt så jeg fik ikke brugt den ret meget. Men efter at ha' siddet hele weekenden i koldt ridehus til agilitystævne, kunne jeg godt tænke mig at prøve igen. Og der er da godt nok sket meget i de mellemliggende år! Både mht. priser og features, så lige pludselig skal der jo overvejes og vælges... Jeg har kigget på denne, af mærket Ocean. Den skulle være vandtæt og åndbar, og det lyder jo godt! Men er der nogen herinde der kender den? Eller måske nogen der kan anbefale en anden? Forestiller mig at jeg vil bruge den til alm. gåture, evt. når jeg underviser, og så til kolde lange stævnedage. Skal altså ikke nødvendigvis kunne løbe i den, men bare gå og stå. Varm og vandtæt skal den selvfølgelig gerne være! Køb OCEAN Termokedeldragt grå/sort hos BILLIG-ARBEJDSTØJ.DK Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg ville finde en model specielt til kvinder, da de dragter til mænd ofte har ekstremt dårlig pasform - hængerøv og talje nede på hofterne. Den du linker til kunne godt ligne sådan en mande-en. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 (rettet) Jeg købte denne for 1 år siden og den er LÆKKER varm og vandtæt. Selv hætten er foret. Jeg bruger den når jeg er ude og går med hundene, samt når jeg underviser hold. OCEAN EN471 Termokedeldragt orange/marine (5050-9) - BILLIG-ARBEJDSTJ.DK Sammen med disse støvler kan jeg fint holde varmen (og jeg er en frossenpind) Redigeret Januar 22, 2013 af Hailey tilføjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg ville finde en model specielt til kvinder, da de dragter til mænd ofte har ekstremt dårlig pasform - hængerøv og talje nede på hofterne. Den du linker til kunne godt ligne sådan en mande-en. He he, jeg er lidt lang i ryggen så jeg har det omvendte problem, modsat hængerøv... Men det ser nu ud til at de har en damemodel også. Jeg købte denne for 1 år siden og den er LÆKKER varm og vandtæt. Selv hætten er foret. Jeg bruger den når jeg er ude og går med hundene, samt når jeg underviser hold. OCEAN EN471 Termokedeldragt orange/marine (5050-9) - BILLIG-ARBEJDSTJ.DK Sammen med disse støvler kan jeg fint holde varmen (og jeg er en frossenpind) Godt med et førstehåndsindtryk, tak! Den model er så noget mere pebret i prisen, men jeg må gå ind og se på beskrivelserne, hvad forskellen er... Men samme mærke i hvert fald! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg bruger selv OCEAN kedeldragter (den billige model). Den sidste holdt i et par år. Så var den slidt igennem ved benene (støvlerne). Jeg bruger den til hundelufteture og træning. Primært runderingstræning, hvor den er rar, når man ligger i skovbunden i 8 graders frost. Den er også nogenlunde vandtæt indtil den er vasket for meget. Lynlåsene er desværre ikke vandtætte, så du kan blive våd når det regner meget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 He he, jeg er lidt lang i ryggen så jeg har det omvendte problem, modsat hængerøv... Men det ser nu ud til at de har en damemodel også. Godt med et førstehåndsindtryk, tak! Den model er så noget mere pebret i prisen, men jeg må gå ind og se på beskrivelserne, hvad forskellen er... Men samme mærke i hvert fald! Jeg er klar over at den er en del dyrere, men til mig er den helt perfekt. Det er den model der bliver brugt på boreplatforme, så jeg var overbevist om at den var varm nok......og den er hver en krone værd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg kan ikke finde en størrelsesguide på siden :hmm: Så er man jo nødt til at skulle ud at prøve Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Hov, jeg fik ikke Potils indlæg med, selv om jeg quotede?? Nå, men tak for endnu en førstehåndserfaring! Det lyder jo som om den er varm nok! Jeg er klar over at den er en del dyrere, men til mig er den helt perfekt. Det er den model der bliver brugt på boreplatforme, så jeg var overbevist om at den var varm nok......og den er hver en krone værd! Jeg har nu læst beskrivelserne, og det ser ud til at de ligner hinanden ret meget. Materialerne er de samme, ligeså vandtæthed og åndbarhed. Der er helt sikkert forskel i kvalitet og features på den billige og den dyre, men jeg tænker at jeg nok prøver den billige først, da jeg ikke er sikker på at kedeldragt er mig, eftersom jeg ikke var så glad for den gamle... Men bli'r jeg glad for den så vil jeg helt klart overveje at købe den dyrere senere! Jeg kan ikke finde en størrelsesguide på siden :hmm: Så er man jo nødt til at skulle ud at prøve Jo da, der er et her: Ocean termokedeldragt - BILLIG-ARBEJDSTJ.DK Men der mangler lige præcis det mål jeg skal bruge, nemlig hvor lang den er i kroppen... Så jeg skal i hvert fald ud at prøve... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Missing Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Hov, jeg fik ikke Potils indlæg med, selv om jeg quotede?? Nå, men tak for endnu en førstehåndserfaring! Det lyder jo som om den er varm nok! Jeg har nu læst beskrivelserne, og det ser ud til at de ligner hinanden ret meget. Materialerne er de samme, ligeså vandtæthed og åndbarhed. Der er helt sikkert forskel i kvalitet og features på den billige og den dyre, men jeg tænker at jeg nok prøver den billige først, da jeg ikke er sikker på at kedeldragt er mig, eftersom jeg ikke var så glad for den gamle... Men bli'r jeg glad for den så vil jeg helt klart overveje at købe den dyrere senere! Jo da, der er et her: Ocean termokedeldragt - BILLIG-ARBEJDSTJ.DK Men der mangler lige præcis det mål jeg skal bruge, nemlig hvor lang den er i kroppen... Så jeg skal i hvert fald ud at prøve... :damn: Lang i kroppen...overkroppen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Lang i kroppen...overkroppen? Jeps. Hvis den passer i benene, så er den for kort i overkroppen. Temmelig irriterende når det kommer til kedeldragt... Den jeg købte sidst var liiiige kort nok i kroppen, til gengæld var benene liiige lidt for lange. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg købte en i Jem & Fix for nogle år siden. Den kostede mellem 3-og 400 kr. Den er rigtig god, varm og vindtæt. Men det er jo så også mandestørrelser. Jeg købte så den der svarede til mellem. Man skal bare huske, at der skal være plads, så man kan bukke sig ned uden, at det strammer oppe ved skuldrene. Harald Nyborg har også thermokedeldragte : Søgeresultat - Harald Nyborg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg købte en i Jem & Fix for nogle år siden. Den kostede mellem 3-og 400 kr. Den er rigtig god, varm og vindtæt. Men det er jo så også mandestørrelser. Jeg købte så den der svarede til mellem. Man skal bare huske, at der skal være plads, så man kan bukke sig ned uden, at det strammer oppe ved skuldrene. Harald Nyborg har også thermokedeldragte : Søgeresultat - Harald Nyborg Jeg har Harald Nyborg modellen og er meget meget tilfreds. Den er lidt stor i det, og jeg svømmer i en small, men den er varm og rumlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeg købte en i Jem & Fix for nogle år siden. Den kostede mellem 3-og 400 kr. Den er rigtig god, varm og vindtæt. Men det er jo så også mandestørrelser. Jeg købte så den der svarede til mellem. Man skal bare huske, at der skal være plads, så man kan bukke sig ned uden, at det strammer oppe ved skuldrene. Harald Nyborg har også thermokedeldragte : Søgeresultat - Harald Nyborg Nemmerlig - eller i den anden ende!!! Tror faktisk min den gamle var fra Harald, den var sådan set ok (med undtagelse for størrelse/pasform, så... ), godt varm og vindtæt, men vistnok ikke vandtæt..? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Nemmerlig - eller i den anden ende!!! Tror faktisk min den gamle var fra Harald, den var sådan set ok (med undtagelse for størrelse/pasform, så... ), godt varm og vindtæt, men vistnok ikke vandtæt..? :hmm: Den fra Jem & Fix er også vandtæt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Den fra Jem & Fix er også vandtæt. Okay? Jamen der er jo nok sket meget siden den gang jeg købte den gamle, for næsten hundrede år siden... Må hellere kigge på den også, så! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PMJ Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jeps. Hvis den passer i benene, så er den for kort i overkroppen. Temmelig irriterende når det kommer til kedeldragt... Den jeg købte sidst var liiiige kort nok i kroppen, til gengæld var benene liiige lidt for lange. Du kan prøve en OCEAN kedeldragt hos STARK. Jeg synes at de har dejlig lange ben og ikke for lan en overkrop, så måske er den for kort til dig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Du kan prøve en OCEAN kedeldragt hos STARK. Jeg synes at de har dejlig lange ben og ikke for lan en overkrop, så måske er den for kort til dig Aaah, havde ikke set at Starck har dem - super, for sådan én har vi i den nærmeste by! Men resten lyder jo ikke så lovende for mig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Korvis, du skal da ha' denne fra H&M Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Korvis, du skal da ha' denne fra H&M I den farve??!! Aldrig i livet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 I den farve??!! Aldrig i livet! Jo, jo... Farven står rigtig godt til Isos sorte pels :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 Jo, jo... Farven står rigtig godt til Isos sorte pels :klap: ALT står godt til smukke Iso! Men desværre ikke til mig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 ALT står godt til smukke Iso! Men desværre ikke til mig... tsk, tsk... du vil se fantastisk ud i den dragt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 tsk, tsk... du vil se fantastisk ud i den dragt! He he, det var sådan noget jeg turde da jeg var ung - nu er jeg sq for gammel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret Januar 22, 2013 Rapporter Share Besvaret Januar 22, 2013 He he, det var sådan noget jeg turde da jeg var ung - nu er jeg sq for gammel! Dét forstår jeg ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts