Hop til indhold

Zooplus - pakkeudbringning


KarinaO
 Share

Recommended Posts

De sidste par år har jegkøbt foder hos Zooplus, og da jeg tidligere har boet i rækkehus i sådan et tæt bebygget område, har det været noget værre bøvl, hver gang de pakker skulle afleveres af GLS, fordi jeg sjældent har været hjemme om formiddagen for at kunne taget imod dem.

Det har så gået ud over naboer der har været hjemme om formiddagen.

 

Nu bor jeg så på bøhlandet, hvor jeg ikke er bange for at pakkerne bare blive læsset af uden jeg er hjemme, men hvordan pokker får man arrangeret det??

Har virkelig nærstuderet zooplus da jeg bestilte først på ugen, uden jeg kunne finde nogen steder, hvor jeg kunne notere at pakkerne måtte stilles i stalden.

Pakkerne er nemlig forsøgt afleveret her til morgen, uden der har været nogen hjemme, og ryger nu til et GLS depot nær Aarhus, 30 km fra hvor jeg bor. Det gider jeg bare ikke, hvis jeg kan blive fri.

 

Er der nogen andre herinde, der får foder fra Zooplus, og som har aftale om at pakkerne må stilles i garage, stald el. lign. er kan fortælle mig hvordan I har fået det ordnet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde jeg også tænkt mig at gøre..... På mandag.:-)

 

For jeg havde ikke regnet med at pakken var her i dag, fordi den i går formiddags stadig var i Tyskland. Var så hjemmefra hele aftenen i går, og havde ikke fået tjekket op på hvor langt de pakker var nået.:(

 

Og det kunne meget vel ske en anden gang - at jeg ikke lige får regnet ud når pakkerne vil blive afleveret, og derfor ikke når at sætte en seddel op.

Link til indlæg
Del på andre sites

De sidste par år har jegkøbt foder hos Zooplus, og da jeg tidligere har boet i rækkehus i sådan et tæt bebygget område, har det været noget værre bøvl, hver gang de pakker skulle afleveres af GLS, fordi jeg sjældent har været hjemme om formiddagen for at kunne taget imod dem.

Det har så gået ud over naboer der har været hjemme om formiddagen.

 

Nu bor jeg så på bøhlandet, hvor jeg ikke er bange for at pakkerne bare blive læsset af uden jeg er hjemme, men hvordan pokker får man arrangeret det??

Har virkelig nærstuderet zooplus da jeg bestilte først på ugen, uden jeg kunne finde nogen steder, hvor jeg kunne notere at pakkerne måtte stilles i stalden.

Pakkerne er nemlig forsøgt afleveret her til morgen, uden der har været nogen hjemme, og ryger nu til et GLS depot nær Aarhus, 30 km fra hvor jeg bor. Det gider jeg bare ikke, hvis jeg kan blive fri.

 

Er der nogen andre herinde, der får foder fra Zooplus, og som har aftale om at pakkerne må stilles i garage, stald el. lign. er kan fortælle mig hvordan I har fået det ordnet?

 

 

Ring til GLS og spørg. Der er nogle bestemte ting, der skal skrives på en seddel, som så kan hænges på døren. Mener måske de har sådan en fuldmagt, de kan sende faktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også bare skrive en seddel og sætte den på døren.

 

Da vi boede på Fyn, var det ikke unormalt at både posten og GLS folkene, bare satte pakker foran hoveddøren, uanset om der var nogen hjemme eller ej -og vi havde aldrig nogen seddel.

 

Den GLS mand vi har nu, har vist endnu ikke oplevet at køre forgæves her. Men han plejer gerne at gå ned og ringe på hoveddøren og går så direkte tilbage til bilen og henter pakkerne, og så åbner jeg bryggersdøren, og så sætter han pakkerne derind.

Forrige gang snakkede han godt nok noget om bare at sætte pakkerne i carporten, jeg tror han syntes at jeg får lidt for mange og lidt for tunge pakker, og min GLSmand er ikke helt ung længere, så jeg tror at han syntes at det er lidt hårdt at slæbe de 30+ kilos pakker oppe fra vejen og ind i bryggeset :genert:

- Men det kunne han jo i princippet også bare lade være med, jeg kan jo godt slæbe dem selv, hvis det er.

 

Men jeg er ret sikker på at hvis der ikke var nogen hjemme når han kom, så ville han helt sikkert sætte pakkerne i carporten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, så lyder det ikke som om det ligefrem er ndvendigt med fuldmagt og særlige papirer. Jeg hænger bare en seddel op.

Faktisk kan jeg ikke rigtig forstå han ikke har turde sætte pakkerne, når vi bor for enden af en næsten 1 km lang markvej. Hvem pokker skulle komme herud og slæbe af sted med 36 kg hunde- og kattefoder?:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Her sætter de altid pakken uden vi har gjort noget :lol:

Nu har vi fået sådan et mærke på postkassen fra postmanden hvor der står pakkeflex eller noget i den stil, dvs alle pakker må stilles..

Tak, det kan være vi i stedet bare skal have sådan et pakkeflex på postkassen.:-)

 

Jeg var ikke hjemme sidst jeg fik leveret, men så får man jo en seddel i postkassen, med at de har været der.

Så ringer man bare og aftaler en dag de skal komme og bag på den der seddel er der en fuldmagt, og mener også der stod noget med at man kunne lave en permanent fuldmagt :)

 

Så vidt jeg kunne se på min seddel så forsøger de kun at levere én gang nu, og er du ikke hjemme, så må du selv finde ud af at få hentet din pakke, for ellers sender de den retur efter 5 dage. Så I dag var jeg i Dagli Brugsen efter 36 kg foder. Det er altså lige lidt sjovere at få den slags store pakker leveret foran døren.

 

Tidligere stod der på den seddel man fik, når man ikke var hjemme, at de prøver igen dagen efter, eller at man kan aftale en dag, hvor man er hjemme. Men de må have sparet den service væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den virker kun til postdanmark - sidste leveringsforsøg skal du alligevel have fat i GLS, så kan du jo spørge (søster har en lamineret permanent seddel, jeg får leveret til firmaadresse, begge dele kan anbefales :mrgreen:)

 

Øv! Troede det gjaldt alle pakker. Men så laver jeg bare et eller andet selv og hænger op.

Der var altså kun ét leveringsforsøg på de pakker.:(

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Så vidt jeg kunne se på min seddel så forsøger de kun at levere én gang nu, og er du ikke hjemme, så må du selv finde ud af at få hentet din pakke, for ellers sender de den retur efter 5 dage. Så I dag var jeg i Dagli Brugsen efter 36 kg foder. Det er altså lige lidt sjovere at få den slags store pakker leveret foran døren.

 

Tidligere stod der på den seddel man fik, når man ikke var hjemme, at de prøver igen dagen efter, eller at man kan aftale en dag, hvor man er hjemme. Men de må have sparet den service væk?

 

Du har et leveringsforsøg EFTER den første levering (det havde jeg da i hvert fald i tirsdag/onsdag), så hvis det er noget de har sparet væk så må det da i hvert fald være indført lige i de her dage ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine forældre fik for nogle år siden lavet en fuldmagt ved GLS, så de bare kunne stille pakkerne når de ikke var hjemme - der sendte GLS et klistermærke med en stregkode på, som chaufføren så bare scannede, når han satte pakker af. Går ud fra man stadig kan få lavet sådan en?

 

Det er sådan en, jeg har

Link til indlæg
Del på andre sites

Faktisk kan jeg ikke rigtig forstå han ikke har turde sætte pakkerne, når vi bor for enden af en næsten 1 km lang markvej. Hvem pokker skulle komme herud og slæbe af sted med 36 kg hunde- og kattefoder?:-)

 

Fordi det er påstand mod påstand, hvis du siger, du ikke har modtaget noget foder, og han siger, han bare har stillet det,når der ikke er en aftale om det. Nogle chauffører gør det måske, men ikke alle tør :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...