Hop til indhold

Hvalp bløder under afføring


Gæst zucco
 Share

Recommended Posts

Jeg kan altså godt forstå at i er i tvivl om det med aflivning:bighug: Det er SÅ svært at tage den beslutning, og man søger konstant de mindste tegn på at det nok skal gå. Hvor gammel er det han er ved at være nu? Kan man egentlig få taget røngten af køberne for at se hvor langt sygdommen er?

 

Jeg håber at han er ovre det værste med CMO, og at i slipper for den tunge beslutning:x:

 

Som de andre skriver, skal du nok ikke regne med at hans fysiske form er særlig god, når nu han er/har været så syg. I øvrigt kunne vi også løbe vores hvalp op indtil hun var en 5-6 mdr., men så tog fanden tilgengæld ved hende efter den tid:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 518
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvor er det godt, at I orker at give ham en uge mere.. Måske er CMO'en allerede ved at gå i ro? Han har kun haft symptomer i en måned, så det er da meget hurtigt. Måske nåede prednisolonen alligevel at hjælpe..

 

OM han kommer over sine sygdomme, det ved I ikke medmindre I vælger at lade ham leve. OM der er noget med hofterne, det kan I heller ikke vide, medmindre han lever videre..

Det er jo så jævelsk, at selv om det viser sig at han er ovre hans CMO, så vil I altid være nærtagende overfor det mindste symptom. På hvadsomhelst.

Og med god grund. For han ER jo en hund, der ikke har haft de optimale muligheder fra starten af.

 

---Og I står også med en hvalp, der opfører sig som en hvalp. Som ikke kommer, når I kalder og som har sin egen mening om tingene. Det skal der jo også styr på. Og både I og Thor har nok brug for nogle fornuftige og positive oplevelser sammen. Hvad med at melde ham til noget træning? HAN vil elske de nye legekammerater og udfordringer. Og I vil have rigtig godt af at beskæftige jer med mindre besværlige ting, der følger med at have en hvalp. Og I har alle godt af at tænke på andet end sygdom. Også Thor.

Men tag lige en uge mere og se, hvordan han klarer sig uden medicin. Det er jo næsten for godt til at turde tro på......

Men på et eller andet tidspunkt er man jo nødt til at turde...

 

Det er ikke til at holde ud at tænke sygdom hver gang man ser på sin hund. Og en hund kan altså godt mærke, at noget er helt galt, når alle går og bekymrer sig. ---Faktisk kan det være en del af tisse-renlighedsproblemet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Røntgen af KØBERNE ? er det manden eller konen du vil have et billede af ? ja undskyld men den lå altså lige til højrebenet !

Jeg håber at lille Thor snart er ovre al sin sygdom og at I får en hund der lever et godt hundeliv maaaaaaaange år frem !!

 

Mon ikke Anne har lavet en slåfejl hvor der skulle have stået - kæberne - i stedet for køberne :hmm::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wheee hu, griner så tårerne triller i denne noget alvorlige tråd! NÅ!

 

Ja, løb væk fra ham. Min ville med garanti syntes jeg var alletiders hundemor hvis jeg gad løbe efter ham. Jeg har købt en flagline på 30 m, ja 30 m I læste rigtigt. Det er min livrem og seler. Men det er så skønt at han kan rende og fjolle som han vil og jeg stadig er tryg.

 

Men en flagline af den størrelse vil jo nok være en vægtmæssig byrde for Thor så en tyndere og lettere line til ham vil jo være super. Og hvor jeg dog hepper på Jer. I er altså bare superseje :banan:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco

Vi har en ekstra lang snorline til Thor, men vi bruger den ikke. Han bider altid i den, når vi bruger den. Derfor bruger vi bare en almindelig.

 

Thor går allerede til hundetræning hos vores dyrlæge. Det har vi på trods af aflivningstankerne stadig fulgt. Men han er ret dum til det der med indkald. Det er kun lykkedes og finde en slags godbidder ud af 20 forskellige slags efterhånden, der virkelig fanger han interesse, så vi kan få ham til alting. Har jeg dem, kan han både sitte, dække og lave indkald. Men uden dem, så dutter det ikke. Jeg kan bare ikke finde dem igen. Vi købte dem, da vi var oppe og hente den første Thor ( nu Vax ).

 

Ellers vil jeg sige, han skulle jo efter planen aflives imorgen. Men han har ingenting lige tiden. Bjæfferiet er stoppet og han er sig selv igen. Ja endda helt overglad og legesyg. Han har lige et par ekstra tyg, når han er færdig med at spise, så er det ovre igen.

Det er ihvertfald helt sikkert, at det var prednisolon`en, der gjorde ham paranoid. Han har fået det sidste smertestillende idag, så skal vi se en uge frem, hvordan det går med ham. Som han er nu, så kan vi ikke drømme om at aflive ham. Har endda købt mere foder til ham igår ;-)

Men der skal tilgengæld heller ikke komme mere med ham nu. Jeg syntes, vi er ved at være der, vi heller ikke selv længere kan holde til at køre sådan op og ned med ham. Vi krydser fingre indtil videre.

Her er lige et billede af ham og min datter på gåtur i skoven igår. Her prøvede han at lege

camouflage

:-)

 

 

935500_10201102922406339_1891414679_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Eii... Det bliver hårdt for børnene når I skal af med Thor....... 0m 20 år... ;-)

 

Når I er kommet gennem denne krise, så vil I være endnu mere knyttet til Thor end I ellers ville have været. Fordi I har klaret denne skrækkelige tid sammen..

 

Ang. godter til træning. Dem køber man ikke. Man laver dem.

Enten en skive af stegen fra aftensmaden, --skåret i bittesmå tern, --eller en kotelet eller en bøf, -stegt og skåret i passende stykker og frosset ned. Så kan man tage et stykke op af fryseren og skære det i tern når man skal bruge det.

 

Thor vil slet ikke kunne stå for "rigtig menneskemad" i små stykker.

Kylling kan også bruges. Især til sarte maver.

 

Ingen af tingene skal tørres. For til træning skal godten jo helst være blød og forsvinde hurtigt, så man kan komme videre til næste godte..

 

Ved særlige lejligheder kan man stege godten (kotelet eller kyllingebryst) lige inden den skal bruges. For så stinker man optimalt af guffere. Og den lille snude får ikke lov til at glemme det et eneste øjeblik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Eii... Det bliver hårdt for børnene når I skal af med Thor....... 0m 20 år... ;-)

 

Når I er kommet gennem denne krise, så vil I være endnu mere knyttet til Thor end I ellers ville have været. Fordi I har klaret denne skrækkelige tid sammen..

 

Ang. godter til træning. Dem køber man ikke. Man laver dem.

Enten en skive af stegen fra aftensmaden, --skåret i bittesmå tern, --eller en kotelet eller en bøf, -stegt og skåret i passende stykker og frosset ned. Så kan man tage et stykke op af fryseren og skære det i tern når man skal bruge det.

 

Thor vil slet ikke kunne stå for "rigtig menneskemad" i små stykker.

Kylling kan også bruges. Især til sarte maver.

 

Ingen af tingene skal tørres. For til træning skal godten jo helst være blød og forsvinde hurtigt, så man kan komme videre til næste godte..

 

Ved særlige lejligheder kan man stege godten (kotelet eller kyllingebryst) lige inden den skal bruges. For så stinker man optimalt af guffere. Og den lille snude får ikke lov til at glemme det et eneste øjeblik.

 

Tak Birgitta

 

Vi fandt de "pinde" som vi laver til godbidder igår. Vi var i Holstebro og besøge min bror, der var en Maxi zoo, der havde dem. Men min kone har tænkt sig, at vi skal lave nogle kyllingestykker til træningen torsdag.

 

Ellers går det ham stadig ok. Jeg skriver ok fordi, han ikke er helt så overstadig glad, som da han fik smertestillende. Stadig glad og en rigtig gumpetung hyggefætter, der følger en i benene hele tiden. Kæben har drillet lidt ind imellem. Har også lagt mærke til det, når han gaber. Det tager dog mindre en 10 sek., så har han styr på den igen. Desværre er hans renlighed væk igen igen. Idag har han tisset 5 gange indenfor. Det er lidt træls, han ikke snart lærer det 100%. Men den gentagne medicin sætter ham også gang på gang tilbage. Han bliver 6 mdr om 12 dage, så han skal snart til at have det lært.

 

Yderligere så er vi også ved at være der, det er tid til en trimning. Det trænger han efterhånden gevaldigt til. Har bare læst, han skal være 6 mdr for det. Og skulle han aflives, så ville vi "spare" det. Også fordi, jeg har en fornemmelse af, det ikke er noget, som han vil finde særligt sjovt.

 

Alt i alt er det stadig lidt op ad bakke, men trods alt meget mere positivt en for kort tid siden. Han er ikke i aflivningsfare lige nu. Men som også tidligere skrevet, vi vil helst ikke have mere med ham nu, så kan beslutningen stadig træffes. Det er lidt hårdt, at blive ved med at køre op og ned hele tiden..

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altså aldrig hørt at en hvalp skal være 6 mdr for at blive trimmet -det vigtigste er at pelsen er trimmemoden - det kan I undersøge ved at tage en tot hår mellem 2 fingre og trække den bagud i pelsens gro retning og så se hvormeget der følger med - jo mere der følger med jo mere moden - jeg vil foreslå jer at finde en god trimmer og så fortælle om Thors sygdom så vedkommende tager hensyn til det og lader ham få nogle pauser.

Mht til hans renlighed skal det nok komme - hos de hvalpe jeg har haft , synes jeg at det er kommet sådan lige pludselig som om det pludselig går op for dem hvad meingen er.

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Birgitta

 

Vi fandt de "pinde" som vi laver til godbidder igår. Vi var i Holstebro og besøge min bror, der var en Maxi zoo, der havde dem. Men min kone har tænkt sig, at vi skal lave nogle kyllingestykker til træningen torsdag.

 

Ellers går det ham stadig ok. Jeg skriver ok fordi, han ikke er helt så overstadig glad, som da han fik smertestillende. Stadig glad og en rigtig gumpetung hyggefætter, der følger en i benene hele tiden. Kæben har drillet lidt ind imellem. Har også lagt mærke til det, når han gaber. Det tager dog mindre en 10 sek., så har han styr på den igen. Desværre er hans renlighed væk igen igen. Idag har han tisset 5 gange indenfor. Det er lidt træls, han ikke snart lærer det 100%. Men den gentagne medicin sætter ham også gang på gang tilbage. Han bliver 6 mdr om 12 dage, så han skal snart til at have det lært.

 

Yderligere så er vi også ved at være der, det er tid til en trimning. Det trænger han efterhånden gevaldigt til. Har bare læst, han skal være 6 mdr for det. Og skulle han aflives, så ville vi "spare" det. Også fordi, jeg har en fornemmelse af, det ikke er noget, som han vil finde særligt sjovt.

 

Alt i alt er det stadig lidt op ad bakke, men trods alt meget mere positivt en for kort tid siden. Han er ikke i aflivningsfare lige nu. Men som også tidligere skrevet, vi vil helst ikke have mere med ham nu, så kan beslutningen stadig træffes. Det er lidt hårdt, at blive ved med at køre op og ned hele tiden..

 

Næ... det var for godt til at være sandt, at Thors -og jeres- trængsler skulle være forbi allerede...

 

Men det er da også godtnok, at han er ved at få det bedre. Også selv om der nok stadig vil være gode og dårlige dage...

Renligheden hænger måske sammen med medicin og sygdom... Og selv om han måske skulle være renlig nu, uden medicin og i bedring, så mangler forståelsen for at det er smartest at tisse/pølse udenfor.

 

Hvad skal I lave i sommerferien?

For jeg kunne forestille mig, at hvis I var et helt nyt sted i 1-2 uger, hvor I så var ULTRA-opmærksomme på ham og helst var udendørs en masse timer hver dag, --så kunne det være grundlaget for noget forståelse og nogle nye gode vaner som han måske kunne tage med hjem...

-----Samtidig får haven ikke tilført ny smitte af giardia i den tid. Hvis sommeren så er varm og tør, så kan haven måske være ren og frisk når I kommer hjem igen..

Jeg ved godt, at Thor er testet negativ for giardia. Men han kan jo få smittet i sig igen efter han er blevet testet, når smitten er overalt i have, hus og omgivelser. .

Og med hans skrøbelige immunforsvar, så vil han blive syg igen..

 

Trimning er nok en god ide. For giardiacysterne kan også hænge i pelsen. En grundig trimning ville gøre det lettere at holde ham ren i pelsen.

--Men det bliver da hårdt med den trimning. Mest fordi i jo allesammen er blevet noget pyldrede med ham.:lun:

 

Han er nu engang en westie-terrier. Og de skal jo trimmes... :mrgreen:

 

Men find en rigtig sød og nænsom trimmer, som kan hjælpe jer og give ham særbehandling.

 

Måske skulle du efterlyse en englesød trimmer her på HF?

Hvis han får en god oplevelse første gang, så vil han med tiden elske at blive trimmet. For han slipper jo af med en masse varm pels, der bare sidder og fylder og hæmmer i sommervarmen.

 

De westier, jeg kender, de bliver mange år yngre at se på, -men også af opførsel- efter en trimning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en ekstra lang snorline til Thor, men vi bruger den ikke. Han bider altid i den, når vi bruger den. Derfor bruger vi bare en almindelig.

 

Thor går allerede til hundetræning hos vores dyrlæge. Det har vi på trods af aflivningstankerne stadig fulgt. Men han er ret dum til det der med indkald. Det er kun lykkedes og finde en slags godbidder ud af 20 forskellige slags efterhånden, der virkelig fanger han interesse, så vi kan få ham til alting. Har jeg dem, kan han både sitte, dække og lave indkald. Men uden dem, så dutter det ikke. Jeg kan bare ikke finde dem igen. Vi købte dem, da vi var oppe og hente den første Thor ( nu Vax ).

 

Ellers vil jeg sige, han skulle jo efter planen aflives imorgen. Men han har ingenting lige tiden. Bjæfferiet er stoppet og han er sig selv igen. Ja endda helt overglad og legesyg. Han har lige et par ekstra tyg, når han er færdig med at spise, så er det ovre igen.

Det er ihvertfald helt sikkert, at det var prednisolon`en, der gjorde ham paranoid. Han har fået det sidste smertestillende idag, så skal vi se en uge frem, hvordan det går med ham. Som han er nu, så kan vi ikke drømme om at aflive ham. Har endda købt mere foder til ham igår ;-)

Men der skal tilgengæld heller ikke komme mere med ham nu. Jeg syntes, vi er ved at være der, vi heller ikke selv længere kan holde til at køre sådan op og ned med ham. Vi krydser fingre indtil videre.

Her er lige et billede af ham og min datter på gåtur i skoven igår. Her prøvede han at lege

camouflage

:-)

 

 

 

:x: Jeg vil bare så gerne han klarer den:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Har altså aldrig hørt at en hvalp skal være 6 mdr for at blive trimmet -det vigtigste er at pelsen er trimmemoden - det kan I undersøge ved at tage en tot hår mellem 2 fingre og trække den bagud i pelsens gro retning og så se hvormeget der følger med - jo mere der følger med jo mere moden - jeg vil foreslå jer at finde en god trimmer og så fortælle om Thors sygdom så vedkommende tager hensyn til det og lader ham få nogle pauser.

Mht til hans renlighed skal det nok komme - hos de hvalpe jeg har haft , synes jeg at det er kommet sådan lige pludselig som om det pludselig går op for dem hvad meingen er.

 

Næ... det var for godt til at være sandt, at Thors -og jeres- trængsler skulle være forbi allerede...

 

Men det er da også godtnok, at han er ved at få det bedre. Også selv om der nok stadig vil være gode og dårlige dage...

Renligheden hænger måske sammen med medicin og sygdom... Og selv om han måske skulle være renlig nu, uden medicin og i bedring, så mangler forståelsen for at det er smartest at tisse/pølse udenfor.

 

Hvad skal I lave i sommerferien?

For jeg kunne forestille mig, at hvis I var et helt nyt sted i 1-2 uger, hvor I så var ULTRA-opmærksomme på ham og helst var udendørs en masse timer hver dag, --så kunne det være grundlaget for noget forståelse og nogle nye gode vaner som han måske kunne tage med hjem...

-----Samtidig får haven ikke tilført ny smitte af giardia i den tid. Hvis sommeren så er varm og tør, så kan haven måske være ren og frisk når I kommer hjem igen..

Jeg ved godt, at Thor er testet negativ for giardia. Men han kan jo få smittet i sig igen efter han er blevet testet, når smitten er overalt i have, hus og omgivelser. .

Og med hans skrøbelige immunforsvar, så vil han blive syg igen..

 

Trimning er nok en god ide. For giardiacysterne kan også hænge i pelsen. En grundig trimning ville gøre det lettere at holde ham ren i pelsen.

--Men det bliver da hårdt med den trimning. Mest fordi i jo allesammen er blevet noget pyldrede med ham.:lun:

 

Han er nu engang en westie-terrier. Og de skal jo trimmes... :mrgreen:

 

Men find en rigtig sød og nænsom trimmer, som kan hjælpe jer og give ham særbehandling.

 

Måske skulle du efterlyse en englesød trimmer her på HF?

Hvis han får en god oplevelse første gang, så vil han med tiden elske at blive trimmet. For han slipper jo af med en masse varm pels, der bare sidder og fylder og hæmmer i sommervarmen.

 

De westier, jeg kender, de bliver mange år yngre at se på, -men også af opførsel- efter en trimning.

 

Anne-Lise, det fik jeg at vide af opdrætter og et par andre har sagt til mig, at de skal være 6 mdr, inden man trimmer første gang. Jeg aner ikke, om det er rigtigt, jeg forholdte mig bare til, hvad jeg fik at vide.

 

Jeg har en gammel veninde helt tilbage fra folkeskolen. Hun er god til at trimme terrier og har gjort det for mange tidligere. Hun har selv en carn terrier på lige over 15 år, den trimmer hun også selv. Hun er rigtig god til dyr, for hende har hunde altid stået højere end børn. Det har kostet hende en skilsmisse fra min gode ven, jeg også har kendt siden vi var helt små ( Jeg smedede dem sammen for mange år siden ).

Hun vil komme forbi iaften, hvis hun kan nå det og se på ham.

Jeg er sikker på, her er han i gode hænder. Ved ikke helt, om jeg kan bedømme, om han trænger. Syntes bare, at han er blevet pjusket at se på. Der kommer en westie forbi vores hus dagligt, her ser Thor meget pjusket ud ved siden af.

 

Birgitta. Sommerferien var allerede bestilt inden, vi fik Thor. Turen går igen til Italien på en campingplads. Her er der bestilt 14 dage til Thor i en kennel, vi har fået anbefalet som meget god. Han må ikke være på campingpladsen, og vi har ikke nogen, der kan passe ham. Slet ikke nu, hvor han stadig ikke er renlig.

 

Jeg kan ikke blive klog på ham. Han er begyndt at tisse mere og mere indenfor. Selvom vi følger alle rutinerne. Han er ikke længere på medicin, så den undskyldning er væk. Kæben driller lidt, det kan jeg se, men den sætter sig ikke sådan fast. Jeg frygter bare stadig, at han har ondt. Jeg kan også godt begynde at tro, at han bjæfferi over de mindste lyde, det var ikke alene prednisolonen, men også pga smerter. Han er de sidste dage blevet mere og mere aggresiv overfor lyde og bjæffer som en gal igen. Jeg har ikke været hjemme så længe idag, men har oplevet det 4 gange alene idag. Jeg er bange for, om han har ondt. Han er heller ikke den overglade hund, som han var i sidste uge. Jeg kan ikke gå 10 cm herhjemme, uden han følge mig rundt. Det kan selvfølgelig godt være hans natur. Det er bare ekstra meget lige nu. Bare jeg vender mig i køkkenet, så rejser han sig op og følger mig hen til den anden skab. Lægger sig der, og forfra når jeg har taget koppen. Går jeg på toilet følger han med osv osv.. Det er hyggeligt, men igen jeg frygter smerter. Har nemlig lagt mærke til, at han klistrer sig meget mere på mig, når han har haft det skidt. Ville ønske han kunne sige noget, så man kunne blive klogere på det.

 

Han er stadig efter dyrlæge anbefaling på skånekost. Han har været på kur i 14 dage nu, da han er decideret fed. Men han tager sgu stadig på. Han vejer 7,2 kg trods han kun får mad 2 gange dagligt og det er langt fra over anbefalet mængde, da dyrlægen sagde, han skulle tabe sig. Han kommer meget ud og også på længere gåture. Men igen det kan jo ligge til ham, at blive lidt tung i det. Det er ikke noget, der gør mig noget. Han er også generelt en rolig hund, det er jeg glad for. Vi har sommetider snakket om, at han virker som en gammel dreng på 10 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Hvad skal der så ske nu ?...skal han tilbage på smertestillende ?

 

Jeg ved det ikke rigtig Tullemus. Han skal til træning hos dyrlægen torsdag. Det er godt nok konen, der skal afsted. Men jeg vil prøve at få hende til at spørge dyrlægen, hvad de mener.

Det er også spørgsmålet, om den stakkels hund bare skal være på smertestillende/medicin altid. Han har jo ikke de kæbeflip på samme måde lige nu. Vi har aldrig set ham så glad og legesyg, som i den uge, han fik smertestillende. Så jeg tænker bare lidt, ved godt, vi er ved at være rimelig nærtagende med ham, om der er andet, der generer ham og altid har været ??

Link til indlæg
Del på andre sites

---Det behøver vel ikke være for altid han skal være på smertestillende... Men de næste par måneder.. Sygdommen stopper jo på et tidspunkt. Og så skulle han vel ikke have ondt mere.

 

Der VIL dog nok være op- og nedture i den næste tid. Sådan set er det jo godt at du hele tiden skriver hvordan det går her på HF. For så kan du hele tiden "bladre tilbage" og se hvordan han havde det for en måned siden eller for et par uger siden.

 

Det er så lettere at se, om der ER bedring på længere sigt eller om det er få gode dage hvor det egentlig måske bliver værre.

Og om en dårlig dag er starten på en generel forværring. Eller om du bare er slået ud, fordi du næsten ikke orker mere (forståeligt), selv om det måske bare er en enkelt "dårlig dag".

 

Jeg har selv brugt sådan en "debat" til at huske væsentlige ting i et forløb, --i en helt anden sammenhæng..

 

Måske er Thor meget mere præget af JERES vekslende bekymring end du egentlig er klar over?

Link til indlæg
Del på andre sites

Mere opfarende kan jo nemlig godt have noget at gøre med at have ondt. Snak med jeres dyrlæge, måske hun kan anbefale en mild smertestillende eller noget som ikke er så hårdt for maven. Hunde kan jo ikke rigtigt sige av, så i gør det rigtige ved at holde øje med om han ændrer adfærd.

 

Jeg håber og krydser altså stadig alt hvad jeg kan for jer. Men det lyder jo som om i er ved at komme ud på den anden side!

 

 

Og angående vægten, det har jo nok noget med medicinen at gøre, mon ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt at I har en der kan trimme ham for det er en hård omgang for en hund ,så det er vigtigt at det er en trimmer der tager hensyn , jeg ville nok være meget obs på om han har ondt - de fleste terriere er meget seje og " fortæller " ikke at de har det dårligt , før det er virkeligt galt , jeg har haft en hund der brækkede et ribben efter et spring / fald under leg og bare fortsatte som intet vat hændt , det blev først opdaget da han af anden grund blev røntgenfotograferet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco

Så er der igen nye drejninger i historien om Thor og Victor !!

 

For det første, så tror vi, eller vi er ret sikker på, at Victor er sat til salg igen ! Prøv at se dette link: GulogGratis.dk - west Highland white terrie (Han-Hvalp)

Jeg har ikke en bruger, men tænker på at lave en, for lige at skrive, hvad jeg mener om det på den annonce der.

 

Og så er der lige en drejning eller to mere i Thor sagaen.

 

1: Jeg har i nogle måneder døjet med udslæt på den ene kind, der bare gradvist er blevet værre og værre. Det har jeg aldrig haft før. Jeg har fået penicillin 2 gange og prøvet forskellige cremer uden held. Jeg har så i 2 mdr ventet på at komme til hos en hudlæge ( Så lang ventetid er der ) Der var jeg så ved middagstid idag. Det første hun udbrød var, at jeg har kæledyrsallergi ! Det er udslæt pga allergi for kæledyr. Ret skal være ret. Det er kommet samtidig med Thor og så udviklet sig. Jeg er i forvejen pollenallergiker overfor birk, og dermed er der en større chance for at udvikle allergi mod kæledyr. Jeg har snottet og kløet øjne i 2 mdr nu, hvilket ikke har passet med helt med birkepollen. Jeg har bare ikke tænkt den tanke eller hørt om udslæt pga det før. Men igen, det var hendes første kommentar og hun sagde det gentagende gange.. Der går desværre hele 10 dage, inden jeg har svar fra hudlægen.

 

 

2: Som jeg tidligere har nævnt, så har jeg sommetider frygtet med hans hofter, da han er gumpetung og ikke kan hoppe op af noget. Hans humør er dalet kraftigt på det sidste. Han bjæffer igen af alt, han fik adskillige anfald i går alene. Min kone nævnte, om jeg havde tænkt på, han var meget bedre til at klare terrasse trinet og trappetrinet på hoveddøren ind, da han fik smertestillende, ja det har jeg. Jeg er så oppe ved dyrlægen idag for at hente foder. Hun spørger til ham og jeg nævner disse ting for hende. Hun spørger så, om han også går og bider sig i baglårene ? JA MEGET, det gør han hele tiden. I nat vågnede vi 3 gange, da han gik helt amok nede i sin kurv over det. Hun siger så, det er tydelig tegn på, at han har ondt i hofterne. Det passer også meget godt på, han er mere mut og slet ikke den hund, han var for en uge siden, da han var på smertestillende. Vi har bare troet, at det bideri måske var fordi, han trængte til at blive trimmet ..

Nu har han igen fået smertestillende sammen med aftensmaden. Hun sagde, at kvikkede han op og blev gladere, så var hun sikker på, at der også er noget med hofterne !! Han fik smertestillende sammen med aftensmaden, og jeg må tilstå, at han allerede er kvikket en del op ! Nu skal vi lige ligge mærke til, hvordan han klarer trinene..

 

Man skal ikke male fanden på væggen hele tiden, men det er godt nok op ad bakke. Jeg har bare vitterligt tænkt de hofter mange gange. Også pga hans gang, hurtighed eller mangel på samme. Hans manglende evne til at hoppe op i/af noget osv.

Jeg er spændt på, hvordan det udvikler sig nu. Dyrlægen fortalte, at han kan opereres for det med hofterne. Men hvornår skal man holde ? Han er jo heller ikke forbi det med kæben endnu. Ikke at han får de flip, men hvad så hvis han gør det i overmorgen igen..

 

Uha hvor jeg syntes, det er ved at være træls. Har jeg udviklet kæledyrsallergi, ja så giver det sig selv, så skal vi, hvis mulig havde fundet et andet hjem til ham, som vi selv kan stå inde for. Hvis det viser sig, at den er god nok med hofterne, så tror jeg helt ærligt, at vi siger stop. Også for vores egen skyld. Man kører jo oppe - jubi nu går det godt, en uge efter så er vi hernede igen. Det bliver bare hårdt for ungerne, hvis vi opgiver det nu..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er hårde odds i har. Og stakkels jer og Thor.

Jeg ville også overveje kraftigt at sige stop og give den lille hund fred. Cmo og dårlige hofter, store operationer og problemer med helbreddet generelt, er nok i længden ikke nogen værdig.:megaked:

 

Det er heldigvis muligt at få allergi venlige hunde, med sundt helbred, så hvis Thor ikke skal være jeres, så er det stadig muligt for jer at have hund. Janni herinde fra avler Löwchen, som er en sjov og glad familie hund, som ikke fælder. index Hun avler vist meget raske hunde, og flere herinde fra har en lille løve fra Janni. De fleste er dog ikke klippet med bare numser.

 

Men hele jeres historie er frygtlig, og håber virkelig det bedste for dig og din familie. Der er jo ingen der har fortjent ikke at vide, om man er købt eller solgt:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er synd for jer...

Få undersøgt evt. allergi først..

Hvis det er sådan noget, så kan I ikke engang anskaffe en ny hund til børnene...

Nej, jeg har heller ikke hørt om hudproblemer i forbindelse med hundeallergi. Men en hudlæge ser jo også det man ikke ser hver dag.

Hvordan ville hun finde ud af, om det er hundeallergi? Har hun taget en blodprøve?

Vi må håbe, at det er noget andet, du ikke kan tåle.

 

Ellers er det vist slut med at holde hund efter Thor. Og så er det, OM I kan finde en ny god familie, der vil overtage og elske sådan en lille uheldig fyr med så mange problemer. Måske kender I nogen i familien?

Nu er han jo overvægtig. Og det er jo også noget, der er hårdt for hofter og led på en ung hund. Så måske vil han få det bedre hvis han kunne tabe sig..

 

Men nemt er det jo ikke. Heller ikke for en ny familie.....

 

Jeg forstår godt, hvis I opgiver snart. Bedst er det jo nok at vente til du selv er afklaret om allergien. Så I ved, hvad I skal sige til børnene, om en anden hund er en mulighed... engang..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen for grotesk, (hvis) at hun har sat Victor/Thor til salg igen :shock:...hun skal da stoppes omgående :evil:...så der ikke er flere familier, der får deres hjerte knust og økonomi ødelagt, for slet ikke, at tale om den stakkels hund :megaked:

 

Jeg har ikke flere ord tilbage ang. problemerne med lille Thor. Det I har været igennem med ham, de sidste par måneder, er simpelthen så hjerteskærende, at det er helt grotesk. Denne historie har berørt mange af os dybt og opdrætter skal ikke have lov til, at fortsætte med sit uansvarlige svineri, hverken overfor hunde eller mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst zucco
Det er synd for jer...

Få undersøgt evt. allergi først..

Hvis det er sådan noget, så kan I ikke engang anskaffe en ny hund til børnene...

Nej, jeg har heller ikke hørt om hudproblemer i forbindelse med hundeallergi. Men en hudlæge ser jo også det man ikke ser hver dag.

Hvordan ville hun finde ud af, om det er hundeallergi? Har hun taget en blodprøve?

Vi må håbe, at det er noget andet, du ikke kan tåle.

 

Ellers er det vist slut med at holde hund efter Thor. Og så er det, OM I kan finde en ny god familie, der vil overtage og elske sådan en lille uheldig fyr med så mange problemer. Måske kender I nogen i familien?

Nu er han jo overvægtig. Og det er jo også noget, der er hårdt for hofter og led på en ung hund. Så måske vil han få det bedre hvis han kunne tabe sig..

 

Men nemt er det jo ikke. Heller ikke for en ny familie.....

 

Jeg forstår godt, hvis I opgiver snart. Bedst er det jo nok at vente til du selv er afklaret om allergien. Så I ved, hvad I skal sige til børnene, om en anden hund er en mulighed... engang..

 

Det er simpelthen for grotesk, (hvis) at hun har sat Victor/Thor til salg igen :shock:...hun skal da stoppes omgående :evil:...så der ikke er flere familier, der får deres hjerte knust og økonomi ødelagt, for slet ikke, at tale om den stakkels hund :megaked:

 

Jeg har ikke flere ord tilbage ang. problemerne med lille Thor. Det I har været igennem med ham, de sidste par måneder, er simpelthen så hjerteskærende, at det er helt grotesk. Denne historie har berørt mange af os dybt og opdrætter skal ikke have lov til, at fortsætte med sit uansvarlige svineri, hverken overfor hunde eller mennesker.

 

Birgitta: Jeg har allerede ringet til lægen og bedt om en allergitest på kæledyr. Jeg er sidst testet i 2008, her var der ingenting. Jeg kan heller ikke forstå, hvis det er tilfældet. Jeg vil dog indrømme så langt, at udslættet er kommet sammen med Thor og gradvist blevet værre. Jeg har taget allergipiller over en længere periode, end jeg plejer, trods der ikke har været det vilde pollen. Og jeg har specielt den sidste uge, været rimelig ramt af det. Tilfældigheder det kan det jo være.

 

Tullemus. Der er heller ikke så meget at sige til det længere ! Jeg forventer heller ikke de store kommentarer. Jeg har fået så mange undervejs, at jeg syntes, jeg skylder jer, i kan følge lidt med ;-)

 

Jeg er ikke selv i tvivl om, at Thor er friskere på piller. Han er allerede gladere og friskere. Jeg plejer at skal slæbe ham ud af kurven om morgen og sætte ham ud for at tisse. Her sætter han sig i et hjørne og laver det, han skal. Så vil han ind igen. Imorges var han klar 1 time tidligere end normalt. Han vækkede mig og ville ud. Kom ud fløj rundt i hele haven. Tilsidst gik jeg ind igen, så rendte han videre i en halv time, inden han ville ind. Derefter huggede han morgenmaden i sig, modsat han plejer at spise det over en 3 omgange over en lille time om morgenen. Så jeg tvivler desværre lige nu ikke på, at han normalt har smerter.

 

Jeg må tilstå, at når vi er helt sikre på dette, så tror jeg, vi siger stop. Hans tarme kan stadig ikke tåle andet end skånekost, selv godbidder giver tynd mave. Kæben er vi usikker på. Hofterne er så det nye, men som nævnt, noget jeg selv har haft ham under mistanke for længe.

Så rigtigt nok, skal han væk pga jeg evt er allergiker, så bliver det svært at finde en anden familie til ham, der vil tage den chance. Også selvom jeg så forærede ham væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...