Hop til indhold

Øjenbetændelse


Manse
 Share

Recommended Posts

kamille-te har ikke noget at gøre i øjet. Tag et par dråber af det og kig på det i et mikroskop en gang.

 

Ganske almindeligt øjenskyllevæske, som man efter min mening bør have liggende alligevel, er dels beregnet til at rense øjne i, og samtidig også mere effektivt. Er det ikke nok, så er det en tur forbi dyrlægen og få en recept.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sille. Det er et gammelt husmoder-råd som ganske vist fungerer, men der er et par ting ved det som ikke just er gavnlige. Ja faktisk kan de par "småting" resultere i helt andre problemer.

Beviset kan enhver se, ved blot at kigge på tevandet i et mikroskop. Det man derved kan se er at dén slags ganske vist virker antibakterielt, men samtidig forårsager en ikke ubetydelig forurening i form af skarpkornede pollen, støv, og andet skidt.

 

Og derfor anbefaler man ikke at bruge kamille-te mere.

 

Desuden koster almindeligt øjenskyllevæske næsten ingen ting, og finder anvendelse hver gang man har været så dum at kaste ting i øjnene af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar.

Han virker ikk til at det genere ham, og synes ikk der er meget. Det er kun når han har sovet at der er lidt snask ved det ene øje.

Jeg vil tage forbi apoteket og købe nogen saltvands ampuller.

Og hvis det ikk blir bedre i løbet af et par dage, må vi forbi dyrlægen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle jeres svar.

Han virker ikk til at det genere ham, og synes ikk der er meget. Det er kun når han har sovet at der er lidt snask ved det ene øje.

Jeg vil tage forbi apoteket og købe nogen saltvands ampuller.

Og hvis det ikk blir bedre i løbet af et par dage, må vi forbi dyrlægen :blink:

Hvis det var rigtig meget ville du ikke være itvivl - da min havde det var det så voldsomt at hun ikke kunne åbne øjnene - hendes øjenlåg var hævede og HELT klistret til i pus .... jeg var ikke i tvivl om at den var gal.
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder godt øje og hvis Sille har bare lidt gult snask og er rød når man hiver ud i det nederste øjenlåg, så er det afsted med det samme. Hun har cornea dystrofi og det er meget uheldigt hvis hun får øjenbetændelse, da det hurtigt kan resultere i sår på hornhinden.

 

Anne-lise hansen: hvor lang tid gik der før det var så snasket? Måske har vi været heldige at det ikke er gået så stærkt med at udvikle sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi holder godt øje og hvis Sille har bare lidt gult snask og er rød når man hiver ud i det nederste øjenlåg, så er det afsted med det samme. Hun har cornea dystrofi og det er meget uheldigt hvis hun får øjenbetændelse, da det hurtigt kan resultere i sår på hornhinden.

 

Anne-lise hansen: hvor lang tid gik der før det var så snasket? Måske har vi været heldige at det ikke er gået så stærkt med at udvikle sig.

Der gik ikke ret lang tid , max et par dage .
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...