Hop til indhold

Advarsel : Hund død pga. koklove.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Jeg ved godt, at det var et hændeligt uheld og det kan ske med mange ting, men advarslen er jo reel nok.

 

Fra FB:

 

 

537121_10151367166948392_460620222_n.jpg

 

ADVARSEL til alle jer med HUND...

En skøn Broholmer er i dag blevet aflivet, efter operation af en perforeret tarm.... Hunden havde fået KOKLOVE som disse, den slags vi kan købe i diverse dyrebutikker... KOKLOVEN havde skåret hul på en tarm og den stakkels hund er desværre død pga dette... Dyrlægen gjorde alt, der stod i sin magt, for at hjælpe Luna...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg giver aldrig klove, netop fordi jeg synes de er for små. Det er vel ikke noget farligt ved klovene som sådan, men handler om at tilpasse tyggeting til hundens størrelse.

Jeg tænker det samme. Min løve er glad meget glad for dem og det får han da lov til at være - han har ikke en ærlig chance for at få den tygget i stykker eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel ikke noget farligt ved klovene som sådan, men handler om at tilpasse tyggeting til hundens størrelse.

 

Tak, du siger det jeg tænker!

Hvis man har en stor og/eller meget forslugen hund, skal man IKKE give den små ting der bør tygges grundigt, af mange er de klassiske knudeben jo også vældig udskældte, mens min hund er virkelig glad for dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lab pige kan sagtens tygge dem i stykker. Hun spytter heldigvis stumperne ud, men jeg kan da ikke afvise at hun får slugt noget af det. Æv, nu tør jeg da ikke give hende dem mere.. Hun elsker dem ellers, og har meget glæde af dem, selv når de er tømt for det snadder de putter i dem.. :'(

 

Meningen er altså at de spiser dem:lol:

 

***************************

 

Det minder mig lidt om den diskussion med hundelegetøj, og om at ejere pludselig ikke mener de skal tænke sig om længere. Må man så heller ikke give hunde ben fordi de kan splintre? Bolde som de kan kvæles i? Bamser?

 

Sorry, men Bella får hvad hun gider tygge i, advarsler eller ej:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

Jeg troede hovene var de mest sikre at give som snacks? Okse og lammeben er afprøvet, det dur ikke her.

 

Min hund kan have en hov i en bette uges tid. Men han er også lille og forsluger sig ikke :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er vel en risiko ved alt?

Min storebrors hund er fx lige blevet kvalt i en bold

 

Det var din historie jeg henviste til:( Men man kan jo ikke sikre sig mod disse freak accidents, og forstår slet ikke folks trang til at advare imod ALT! Man kan bare ikke være sikker på at vaps ikke bliver kvalt i en bold, sluger en sten, æder en forgiftet mus eller hvad ved jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var din historie jeg henviste til:( Men man kan jo ikke sikre sig mod disse freak accidents, og forstår slet ikke folks trang til at advare imod ALT! Man kan bare ikke være sikker på at vaps ikke bliver kvalt i en bold, sluger en sten, æder en forgiftet mus eller hvad ved jeg.

 

Svigermors japanske spids slugte en dentastix, største størrelse - han er ellers enehund, men Petrine var på besøg og sendte sultne blikke, ergo måtte han straks sluge stixen hel. Tror ikke man kan gardere sig mod alt, uheld sker og vil ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne have været Chase. Han kan bide dem i mindre stykker og sluge dem. En dag hvor han havde fået en, brækkede han sig, og der kom nogle pænt store stykker op, så nu får han ikke klove mere. Leah er den eneste der kan finde ud af langsomt at gumle på dem. Sadie og Greta gider dem ikke, fordi de er for hårde.

 

Men ja, der er en risiko ved alt, det vigtigste er nok at kende sine hundes vaner og evner i den henseende, og ikke lade dem tygge den slags ting uden opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var din historie jeg henviste til:( Men man kan jo ikke sikre sig mod disse freak accidents, og forstår slet ikke folks trang til at advare imod ALT! Man kan bare ikke være sikker på at vaps ikke bliver kvalt i en bold, sluger en sten, æder en forgiftet mus eller hvad ved jeg.

 

 

Men Anne, hvis det var sket for Bella, ville du vel også advarer mod, at det kunne ske ? Der er altså folk, der ikke lige tænker på, at sådan noget kan ske.

Jeg advarede også mod pindeleg efter, at vores Bella kom slemt til skade med en flænge i svælget, ikke at jeg ikke vidste, at det kunne ske, men vi havde jo leget med pind 1000 gange før, uden at der var sket noget.

 

Hellere forebygge end helbrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Anne, hvis det var sket for Bella, ville du vel også advarer mod, at det kunne ske ? Der er altså folk, der ikke lige tænker på, at sådan noget kan ske.

Jeg advarede også mod pindeleg efter, at vores Bella kom slemt til skade med en flænge i svælget, ikke at jeg ikke vidste, at det kunne ske, men vi havde jo leget med pind 1000 gange før, uden at der var sket noget.

 

Hellere forebygge end helbrede.

 

Ja, man er jo sig selv nærmest, så jeg ville råbe meget højt hvis det var sket for min hund:-) Og det var bestemt ikke dig jeg henviste til, da jeg skrev at jeg ikke forstår folks trang til at advare mod alt:-)

 

Men shit happens, især for hunde. Og vi kan ikke fratage dem al fornøjelse i vores bestræbelser på at beskytte dem mod fare.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ved jeg godt, at det ikke var ;-)... men, at det var mere sådan generelt.:-)

 

Vi skal da bestemt heller ikke fratage hundene glæden ved aktiviteter, som de har stor fornøjelse af. Jeg ved godt, at man ikke kan gardere sig mod alt muligt, men man kunne måske finde nogle mindre "farlige" produkter og derved eliminere sandsynligheden for, at hunden kommer til skade . Igen, hellere forebygge end helbrede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Taiki elsker klove, så dem får han. Han kan slet ikke tygge igennem dem, og efter et par dage gider ham dem ikke mere. Til gengæld er jeg meget kræsen med ægte "gnaveben"/knogler fra slagteren, da jeg har oplevet at han har slugt større stykker som han har tygget af, og senere har brækket dem op igen (heldigvis).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...