Hop til indhold

hjemmelavede fedtfattige godbidder?


Sofie-Betina
 Share

Recommended Posts

Jeg er sikker på at opskriften ligger her et sted, og at det bare er mig der ikke kan finde det.. Sorry!

 

Men er der nogen der ligger inde med en god opskrift på hjemmelavede leverguffer? Og evt også andre fedtfattige guffer?

 

Det skal helst være noget der smager /lugter helt fantastisk for vovse, for hun har svært ved at koncentrere sig når vi er til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kogt lever, kogt hjerte, frikadelletern, kyllingetern, whatever kødtern:-) Hvis du synes de er for fedtede/våde, kan du tørre dem i ovnen ca. 20 min ved 180 grader. Så bliver de lidt tørre udenpå, men stadig bløde indeni.

 

Min hunds absolutte favorit er en blanding af frikadelletern og bacontern:mums: Dog kører hun meget højt på det, så det er kun ved særlige lejligheder at den kombi bliver trukket frem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Nemt opskrift: 50-100 gram okselever (rå) blendes og blandes sammen med 500 gram hakket oksekød. Æltes grundigt sammen med et råt æg og der kan tilsættes lidt rent hvidløgspulver (uden salt) og evt lidt kartoffelmos eller mosede kogte grønt hvis du har en klat. Jeg plejer desuden at tilsætte kalk i forhold 250 mg kalciumkarbonat for hver 100 gram kød. Når alt er æltet sammen, hælder du massen i en plastpose, klipper et lille hul i hjørnet og trykke massen ud i striber eller små knapper på et stykke bagepapir. Bages v. lav varme til det er bagt igennem men ikke sten hårde. Skæres ud i bette små bidder, holder i køleskabet i 2-3 dage eller kan fryses. Min lille hund vil stå på tungen for sådanne bidder men da de er meget næringsrige, får hun dem kun når jeg er til en vigtig begivenhed hvor opmærksomheden skal være i top.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...