Hop til indhold

Helt ude i hampen.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Så er det måske på tide at fagforeningerne eller I selv protesterer meget, meget højt, det kan ikke være meningen at man i sit daglige job skal bryde reglerne for at kunne passe sit arbejde.

 

Det er som at slå i en dyne. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 181
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, tingene fungerer sådan nu. De kommuner jeg kender til har kun blandet sig hvis der har været problemer som borgeren og personalet ikke har kunnet finde en fælles løsning på,.. men så laver en kommune pludselig en regel om at hunde kategorisk skal lukkes væk og fjerner jo derved muligheden for at lave individuelle aftaler. Kan du se forskellen?.

Ja, hvis det bliver sådan, at alle hunde bliver lukket væk uden at skelne mellem hvem der er et problem eller ej, så er det dumt. Men ved nærmere eftertanke tror jeg som sagt ikke at det bliver meget anderledes end i dag, hvor det kun er en mulighed for at kunne få hunden flyttet ind i et andet rum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

En regel er en regel, og en regel om at hunde skal lukkes væk for hjemmehjælp, er vedtaget af komunen og de ansattes fagforening.... det vil sige den gælder hvis EN ansat kræver den overholdt, for så træder de overordnede i funktion...så er der ingen diskusion, reglen gælder! :blink:

 

Man skelner ikke mellem problem hunde, bare hunde.... og uenighed betyder hunden skal lukkes væk, altså REGLEN, sagen afgjort!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke reglen bliver fulgt, er vi ude i at regler er ligegyldige eller i bedste fald at det er op til den enkelte at vurdere hvorvidt en regel skal overholdes. Hvad skal regler så til for?

 

Der er jeg så helt omvendt og lidt anarkistisk anlagt. Regler skal være til, for at dem som ikke kan finde ud af det, ikke kan skeje vildt ud uden at det har konsekvenser. Mens dem, som godt kan finde ud af tingene, kan slække lidt på dem.

 

Eksempel: Du må ikke gå over for rødt lys. Men står du kl. 2 om natten og der er ikke en sjæl, gør det nok ikke så meget. Men det er en god regel, for ellers var der sikkert flere, der rendte over midt i myldretiden og forstyrrede trafikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det måske på tide at fagforeningerne eller I selv protesterer meget, meget højt, det kan ikke være meningen at man i sit daglige job skal bryde reglerne for at kunne passe sit arbejde.

 

Ork, jeg brød tit reglerne. Jeg gav de ældre for meget tid, og den tid jeg gav dem ekstra, betalte jeg selv for, for jeg registrerede aldrig overtid pga. det. Og jeg kunne stadig ligge og klage over, at en kop kaffe til psykisk nærhed kun skulle tage 5 minutter (den tid det næsten tager at koge vandet til kaffen), uden resultat, så jeg brød reglerne og det har jeg det faktisk ret godt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jeg så helt omvendt og lidt anarkistisk anlagt.

 

End hvem?

 

Jeg konstaterer at regler er ligegyldige hvis de ikke overholdes, ikke andet

Regler skal være til, for at dem som ikke kan finde ud af det, ikke kan skeje vildt ud uden at det har konsekvenser. Mens dem, som godt kan finde ud af tingene, kan slække lidt på dem.

 

Okay, men sådan står reglerne næppe beskrevet? Meningen må vel være at reglerne skal overholdes?

 

Eksempel: Du må ikke gå over for rødt lys. Men står du kl. 2 om natten og der er ikke en sjæl, gør det nok ikke så meget. Men det er en god regel, for ellers var der sikkert flere, der rendte over midt i myldretiden og forstyrrede trafikken.

 

En regel er en regel er en regel, som jeg ser det. At jeg så selv ikke overholder alle regler er en anden sag. Hvis jeg skulle blive stoppet af policen for at gå over for rødt kl 2 om natten, er jeg rimeligt sikker på at en evt. bøde vil være lige så stor som hvis kl var 16.

Samme regel gælder for bilister, vi skal vente på grønt før vi kører, gør det så heller ikke så meget at vi kører over for rødt kl 2 om natten, hvis der ingen trafik er?

Det er princippet "regel" jeg spørger til, ikke andet :-)

 

Ork, jeg brød tit reglerne. Jeg gav de ældre for meget tid, og den tid jeg gav dem ekstra, betalte jeg selv for, for jeg registrerede aldrig overtid pga. det. Og jeg kunne stadig ligge og klage over, at en kop kaffe til psykisk nærhed kun skulle tage 5 minutter (den tid det næsten tager at koge vandet til kaffen), uden resultat, så jeg brød reglerne og det har jeg det faktisk ret godt med.

 

Det er slet ikke kritik af dig, eller andre, som regelbryder jeg er inde på her, jeg tænker egentlig bare højt over emnet regler.. Hvornår skal de overholdes og hvornår gør det ikke noget at bryde reglerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...