Hop til indhold

2 Cavalier King Charles Spaniels - gives væk!


Gæst henningbay
 Share

Recommended Posts

Gæst henningbay

Vi har 2 han Cavalier King Charles Spaniels, som pga skilsmisse desværre skal omplaceres, da ingen af os har mulighed for at have dem

 

De er jordens mest dejlige hunde, som vil gøre alt for deres ejere (sidder her med tårerne løbende ned af kinderne...)

 

Den ene er 7 1/2 år gammel og den anden er 8 1/2 år.

 

De er sunde og raske, fuldt vaccineret og med stamtavler.

 

Personlighedsmæssigt er de som nat og dag. Den yngste er meget ligefrem og elsker alle mennesker, han har overhovedet ingen forbehold. Den ældste er meget reserveret og skal så nye mennesker meget godt an. Tilgengæld så er et kærlighedstegn fra ham meget betydningsfuldt.

 

Det er meget vigtigt for os, at de bliver sammen.

 

De er ikke vant til børn, så hvis der er små børn i familien dur det ikke. Til gengæld er de storby hunde (Christianshavn) så de er meget fortrolige med byens larm og liv. De har boet i lejlighed hele livet og er vant til at være alene hjemme hele dagen. Da de jo ikke er helt unge mere, så kræver de ikke så meget. De nyder at sove og slappe af - og så øse ud af deres kærlighed.

 

Jeg har vedhæftet et billede af dem.

 

Skriv til mig, hvis du har spørgsmål - eller hvis der er noget som du ønsker uddybet.

 

Bedste hilsen

 

Henning

 

556782_10151478108359214_942898773_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget trist for dig og dine hunde , men heldigvis har de så hinanden.

Jeg synes du skal tage kontakt med nogle med erfaring i omplacering af hunde. f.eks foreningen Oasa.De er på facebook og kan vejlede dig, så dine hunde ikke ryger ud til nogle der bare vil sælge dem viderer, måske enkeltvis.

Et par i pensionistalderen med have ville jo være så ideelt, så vovserne kan tulle rundt med ny ejerer i haven.

Der findes også foreningen Lad mig leve og husker ikke lige flere.

Så lav under alle omstændigheder en kontrakt på, at de ikke må skilles ad, videreformidles eller sælges uden din godkendelse.

Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trådstarter.

Hvis du finder nogle uden at få hjælp, så sørg for at besøge vedkomne uden at have vovserne med. Der er på sjælland ved Haslevegnen en temmelig berøgtet kvinde, der virkelig kan fortælle, hvor meget hun netop drømmer om sådan en lille nem hund.Hun har stort set altid hunde til salg og også hele kuld.

Så sørg for god kontakt og sikre dig mod disse hundehandlerer, der bare opbevarer billige hunde i bure til en evt køber viser sig. Denne kvinde har et såkaldt bornholms efternavn, men i annoncer kalder hun sig lidt af hvert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til trådstarter.

Hvis du finder nogle uden at få hjælp, så sørg for at besøge vedkomne uden at have vovserne med. Der er på sjælland ved Haslevegnen en temmelig berøgtet kvinde, der virkelig kan fortælle, hvor meget hun netop drømmer om sådan en lille nem hund.Hun har stort set altid hunde til salg og også hele kuld.

Så sørg for god kontakt og sikre dig mod disse hundehandlerer, der bare opbevarer billige hunde i bure til en evt køber viser sig. Denne kvinde har et såkaldt bornholms efternavn, men i annoncer kalder hun sig lidt af hvert.

Det kan man ( forhåbentlig ) undgå ved KUN at købe hund fra DKK anerkendte kenneller ! mange af dem har hunde der af en eller anden grund skal omplaceres .
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan man ( forhåbentlig ) undgå ved KUN at købe hund fra DKK anerkendte kenneller ! mange af dem har hunde der af en eller anden grund skal omplaceres .

 

 

Ja men her står en hundeejer i knibe og kender måske ikke til alle de brødne kar i hundehandlerbranchen, der stiller op til annoncer om omplaceringer.De er gode skuespillere og tænker da kun på, hvad de så kan sælge den pågældende hund for .

TS´s nu lidt ældre hunde har jo ikke brug for en sådan mellemhandler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja men her står en hundeejer i knibe og kender måske ikke til alle de brødne kar i hundehandlerbranchen, der stiller op til annoncer om omplaceringer.De er gode skuespillere og tænker da kun på, hvad de så kan sælge den pågældende hund for .

TS´s nu lidt ældre hunde har jo ikke brug for en sådan mellemhandler.

Men man kan jo altid prøve om ikke specialklubben kan hjælpe med omplaering ...... www.dansk-kennelklub.dk og så ind under specialklubber.
Link til indlæg
Del på andre sites

Til TS - hvilken klub er dine hunde medlem af? for så synes jeg som andre så klogt har skrevet, at du skal tage kontakt til din klub og høre om de kunne hjælpe med en eventuel omplacering :) nu er det self. ældre hunde men hvad med deres opdrætter? ved flere gode opdrættere har livtidsgaranti på deres hunde :)

Held og lykke med omplaceringen af dine to skønheder, havde jeg ikke selv et energibundt på 9 måneder til at tage min tid kunne de godt have flyttet hjem hos mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...