Hop til indhold

Sterilisation


Kaya & Mette
 Share

Recommended Posts

Kaya skal steriliseres på torsdag, og hendes mor (moi), er lige ved at dø af skræk over, at hun skal under kniven :megaked:. Fortæl mig venligst at det er piece of cake!

 

Hundesygeplejersken sagde at hun skal have skærm på i 10 dage. Kan hun overhovedet være alene hjemme med sådan en ting på? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gravbulleren

Det er pice of cake! Det er i hvert fald min oplevese. Både min egen hund og med andres jeg har kendt.

Min hund var igennem det i efteråret og det gik rigtig fint. Der havde vi også fået at vide hun skulle have skærm på, men hun lå bare i sin kurv og pev når hun havde den på så vi købte en bodystocking til hende som hun fik på (hun er nu også en lille hund) når vi skulle sove eller hun var alene hjemme.

Dog var vi SLET ikke interesseret i såret og synes at hun var hurtigt ovenpå igen :)

 

Men kan godt forstå du er nervøs, det var jeg også men det gik bare så godt! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke slemt:bighug:

 

Selvfølgelig er hun omtumlet og øm efter operationen, men efter et par dage er der ikke noget at mærke. Jeg købte også en bodystocking til Bella, da hun går helt i koma over skærmen:(

 

Og efter 12 dage vred jeg en klud op i varme vand og hold den på stingene. Kogte saks og pincet i 10 min., sprittede området af og så tog vi selv stingene herhjemme. Bagefter var vi til tjek, og det så fint ud:-)

 

Så tag det helt roligt og forkæl hende lidt ekstra med lækkerier og mavenus, så er i begge ovenpå igen i løbet af ingen tid:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Køb en bodystocking eller sy en selv. Så hun ikke kan komme til såret. Det er ganske få at mine der overhovedet har interesseret sig for de sår eller sting, kan egenlig kun huske een af 7 tæver.Og hun var en gravhund, som let fandt noget der irrriterede hende. Indgrebet er da stort for hunden , bare husk at få udskrevet eller udleveret smertestillinge til de 1 ste par dage. Mine de sidste har intet har på, men jeg går jo også hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

De tæver jeg har fået steriliseret har været oppe og klar dagen efter, så det største besvær har egentlig ligget i at holde dem i ro. Min voksne tæve på 5½ skal ordnes i næste uge og hun får en t-shirt på og får fred for de andre hunde nogle dage, så plejer det at være fint nok :-)

 

Glæd dig til at få en glad og stabil tæve, som ikke svinger i humør og form, det er alle bekymringerne værd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva er også steriliseret og bortset fra lidt pjevsethed samme dag var hun hurtigt på benene igen. Det største problem var sådan set at holde hende i nogenlunde ro.

 

Fra dyrlægen blev hun udstyret med verdens mest pinke skærm, men jeg havde ferie, så jeg kunne nøjes med at holde øje med hende

 

55592-3-august-003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det var en sær fornemmelse, at tage hjem fra dyrlægen uden sin hund, men jeg stolede fuldt ud på at de vidste hvad de havde med at gøre, og var slet ikke nervøs :-D Da vi så skulle hente Ninja, kunne vi godt se at hun selv syntes at hun var den mest mishandlede hund i heeele verden, og det varede faktisk resten af dagen og aftenen med :lol: Et lille billede-bevis på en meget misfornøjet Ninja, som vist ikke helt ved hvad der er sket :549734_10151682833825561_1276323813_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt beroligende at høre om jeres gode oplevelser :5up: Og hvis lockouten (:roll:)fortsætter i flere uger, kan jeg også være hjemme hos hende det meste af tiden, så kommer der da noget godt ud af det.

 

Vil helt sikkert høre om hun ikke kan få en bodystocking, er ikke fan af den der lampeskærm :roll: Har også hørt at man kan få sådan en slags badering i stedet for skærmen? Tænker også at det kunne være en løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kaya valgte så at gå i løb i dag :damn: Så vi måtte aflyse sterilisationen :lol: Suk!

Men hun slipper ikke for dyrlægen, for hun skal også starte sin desensibilisering, så kan hun lære det.

 

Var det sådan en helt uden for nummer løbetid eller?

Jeg har lige bestilt tid til min tæve, så hun blir ordnet tirsdag formiddag. Bortset fra at jeg som de fleste hader når hunden skal i narkose, så glæder jeg mig over at hendes sidste løbetid blev netop dét ;-)

Glæder mig til at have en smuk tæve der hverken skifter facon eller humør :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Var det sådan en helt uden for nummer løbetid eller?

Jeg har lige bestilt tid til min tæve, så hun blir ordnet tirsdag formiddag. Bortset fra at jeg som de fleste hader når hunden skal i narkose, så glæder jeg mig over at hendes sidste løbetid blev netop dét ;-)

Glæder mig til at have en smuk tæve der hverken skifter facon eller humør :-)

 

Njah, hun har kun været i løbetid én gang før, og det var i juni sidste år. Vi ventede på det hele vinteren, men der skete ingenting. Tænkte at hun nok ville komme i løb til juni igen, så vi blev enige om at få hende steriliseret nu, hvor vi havde god tid og var på fastlandet, men det skulle så ikke være.

Nu må det vente til sommerferien.

 

Kan godt forstå du glæder dig. Håber også det bliver sidste løbetid for Kaya.

Link til indlæg
Del på andre sites

Træls timing hun har.

 

Jeg var også dødnervøs da Cajsa skulle under kniven. De første par dage fortrød jeg, for hun var noget pylret, uden dog at have ondt. Hun fik så også en allergisk reaktion på morfinplasteret og tapen der holdt forbindingen, det gjorde det ikke ligefrem bedre.

 

Vi lånte en fin bodystocking hos dyrlægen, det fungerede super godt!

 

Nu er jeg bare SÅ glad for at vi fik det gjort, og jeg ærgrer mig egentlig over at jeg ikke fik det gjort for længe siden. Min hvalp skal også steriliseres så snart hun har været i løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Debbie er lige sluttet løbetid for 2 dage siden. Og det bliver hendes sidste løbetid. Så om 4 mdr skal hun under knuven. Synes det har været strengt med 2 hanhunde og alle de lukkede døre eller børnegitre.

 

Hvorfor først om 4 måneder Ulla, så er hun da forholdsvis tæt på næste løbetid?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...