Hop til indhold

Ville I blive bekymrede??!


lilleraev
 Share

Recommended Posts

Og så tænker jeg da at der er forskel på at æde muggent brød, edderkopper eller lort og så på at æde en anden hund... Eller bare et andet rovdyr, for den sags skyld... Et dyr, som ikke er et byttedyr..

 

Kan godt være det bare er mig, men har f.eks. aldrig hørt om en hund, der tager en bid af en kat, men jeg hører om mange hunde, der spiser mus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Og så tænker jeg da at der er forskel på at æde muggent brød, edderkopper eller lort og så på at æde en anden hund... Eller bare et andet rovdyr, for den sags skyld... Et dyr, som ikke er et byttedyr..

 

Kan godt være det bare er mig, men har f.eks. aldrig hørt om en hund, der tager en bid af en kat, men jeg hører om mange hunde, der spiser mus :-)

 

Det er klart, at kød smager forskelligt, alt efter art osv. Men det har intet at gøre med, om de er røvdyr (undskyld, rovdyr) eller ej.

 

En mus har gerne mere fedt, da den forsøger at fede sig op, om efteråret. Katte er helst mere adrætte i det, og dermed sejere i deres muskulatur. Derfor smager mus bedre.

 

Mennesker, som jo er "altædende", siges at have meget sødt kød, næsten kvalmende sødt, men smager lidt som kylling. Det er dog ikke alle dyr, der foretrækker den smag. F.eks. hajer, som er vandt til lækkert sæl-spæk, bliver slemt skuffede hvis de bider i en surfer fremfor Luffe.

 

Køer blev for bare 10-15 år siden fodret med benmel fra andre køer, som protein-supplement. Det er dog stoppet i dag, pga. frygten for Creutzfelt Jacobs syge (kogalskab).

 

 

Jeg vil også gerne minde om, at det ikke er ukendt at nogle hunde mener, at døde ting lugter så lækkert, at de bare MÅ rulle sig i det. Så er det vel også nærliggende at tage en smagsprøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så tænker jeg da at der er forskel på at æde muggent brød, edderkopper eller lort og så på at æde en anden hund... Eller bare et andet rovdyr, for den sags skyld... Et dyr, som ikke er et byttedyr..

 

Kan godt være det bare er mig, men har f.eks. aldrig hørt om en hund, der tager en bid af en kat, men jeg hører om mange hunde, der spiser mus :-)

 

Dexter har været ved at slå min mors kattekilling ihjel, hvis ikke det havde været fordi vi havde hevet den ud af munden på ham.

 

Og jeg kender rigtig mange som har hunde der slår katte ihjel. Havde en veninde da jeg læste HF som havde DSGer, og hun boede på en gård, og hvis hun lukkede hunden ud samtidig med at ens af deres katte var ude var det 100% sikkert at katten blev slået ihjel.. tror i det år vi læste sammen nåede hendes hund at slå 3-4 katte ihjel! Tog hun ikke kattene fra dem, åd de dem! (eller rendte og legede med dem :megaked:) (Det var kun den ene af dem der kunne fange kattene og havde krafter til at slå dem ihjel, de andre åd bare eller legede med dem når de var halvdøde fordi de ikke kunne slå dem ihjel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg giver mig. Hunde æder åbenbart alt...

 

Ja, men til dit forsvar har du jo også lidt ret. For jeg tror ikke på at en hund f.eks. ville slå en anden hund ihjel udelukkende for mad. Altså som i "Der er min bedste ven, jeg er sulten, mums ham spiser jeg lige".

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør nogle hunde i hvert fald. Man skal dog også lige tage højde for indlæring, såsom at mange hunde jo trænes til at f.eks. katte ikke er et byttedyr.

 

Og så er jeg ikke helt enig i at hundenes hjerner bare klikker hvis et menneske eller en hundeven dør. Så ville man jo ikke kunne lade sin ene hund snuse til ens anden hund der lige var blevet aflivet. Måske en hund eller flere har spist af sin døde ejer - men der er også masser af historier om hunde der bare har våget over afdød ejer. Tror relationer betyder meget.

 

Tror heller ikke vores hunde ville spise en nydød hvalp, tror de vil kunne genkende duften af den som noget man omgåes og passer på - men igen, hvad der så sker med de lugte i forrådnelses processen ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville ikke være det mindste bekymret over den adfærd, klamt, ja! Ved ikke om han gør det for at få et måltid, fordi hvalpen er spændende eller noget helt tredje, men jeg ved at det er ret almindeligt at hunde æder deres døde ejere.

Der er teorien, at det er fordi de synes den døde ejer opfører sig lidt mystisk og derfor forsøger hunden at kontakte ejer med slik i ansigtet. Når der så går hul på mor eller far, kan man vel lige så godt æde lidt af dem....Grunden til at man ikke mener det er sult i de tilfælde, er at selv i tilfælde hvor ejeren har været død i ganske kort tid, er de ofte blevet spist lidt af.

(Er retsgenetiker og falder derfor indimellem over artikler om den slags bizare emner, er ellers ikke specielt pervers eller noget) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, jeg giver mig. Hunde æder åbenbart alt...

 

Arh. Jeg tror, vi må skelne. På den led har du jo også ret. Nogle hunde er jo mega kræsne og andre hunde er afvisende over for ådsler, pga. indlæring eller genetisk årsag (f.eks. retrievere til jagtbrug må helst ikke sætter tænderne i ådsler, når de henter skudte ænder og fasaner m.m.).

 

Men skal man tale generelt om hunde som en art, så tror jeg godt at man kan sige, at de er altædende. Med undtagelser til at bekræfte reglen. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...