Hop til indhold

Ville I blive bekymrede??!


lilleraev
 Share

Recommended Posts

Vi gik tur med Tex og Keira igår i området omkring internatet. Der bor en gruppe vilde hunde omkring internatet.

 

Vi lod Tex løbe uden snor - han bliver ved os og holder øje med os, så det føler vi os sikre ved MEN på et tidspunkt ser jeg ham stå liiiiidt for længe ved en busk.

Han har som sagt haft en øreinfektion, så indkald er ikke altid helt ligetil, så jeg går over til ham og ser til min store overraskelse at han står og spiser af en død hundehvalp!!!!! :scared:

 

Han er ikke agressiv eller noget når jeg kommer til ham, og kommer da også med det samme... men stadig!

 

Jeg tænker det kun kan betyde at han har boet i det vilde i et stykke tid??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvilken del er det du finder bekymrende? At han ikke kommer eller at han spiser en død hvalp?

 

Jeg tror faktisk de fleste hunde kunne finde på at nippe lidt i en død hvalp, det ville jeg ikke finde bekymrende som sådan, så det ville ikke undre mig at nogen hunde ville spise den, specielt hvis de ikke er vant til andet end at spise døde dyr... Og at han ikke rigtig reagerede... Tjae, han har jo ikke lært andet endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik tur med Tex og Keira igår i området omkring internatet. Der bor en gruppe vilde hunde omkring internatet.

 

Vi lod Tex løbe uden snor - han bliver ved os og holder øje med os, så det føler vi os sikre ved MEN på et tidspunkt ser jeg ham stå liiiiidt for længe ved en busk.

Han har som sagt haft en øreinfektion, så indkald er ikke altid helt ligetil, så jeg går over til ham og ser til min store overraskelse at han står og spiser af en død hundehvalp!!!!! :scared:

 

Han er ikke agressiv eller noget når jeg kommer til ham, og kommer da også med det samme... men stadig!

 

Jeg tænker det kun kan betyde at han har boet i det vilde i et stykke tid??

Jeg ved ikke....for os mennesker er en død hundehvalp en stakkels, død hundehvalp. For en hund er den nok bare kød? Men hvem fanden smider en død hundehvalp i en busk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen grund til bekymring, det kunne vores polske også godt finde på. Et ådsel er et ådsel, uanset om det er en fugl eller en hundehvalp.

Men ville måske være mere bekymret over, hvad hunden var død af og om det var noget der evt. smittede :vedikke:

 

Du tror ikke danske hunde ville kunne finde på det? Hvorfor ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tror ikke danske hunde ville kunne finde på det? Hvorfor ikke?

 

Jeg har nu svært ved, at se Bella og Tulle stå og guffe i en død hund, hvor i mod en død fugl nok ikke ville være noget problem, men ikke for det..vi har da været ved stranden, hvor der lå døde måger, som de ikke rørte, men de 2 polske har jo været nødt, til at spise, hvad de kunne finde rundt omkring og det instinkt for, at overleve, tror jeg ikke nogensinde forsvinder igen. Det sidste Obie konsummerede var en stor hel fuglevinge fra en krage, som han næsten slugte i en mundfuld, inden jeg kunne nå, at reagere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du tror ikke danske hunde ville kunne finde på det? Hvorfor ikke?
Jeg tror ikke at hunde som ikke har levet på sultegrænsen ville æde et ådsel. Ninja har ihvertfald aldrig vist den mindste interesse for at spise de døde dyr vi engang imellem har fundet. Til gengæld synes hun at dem der ofte har ligget længe er lækre at rulle sig i. :badr:
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke at hunde som ikke har levet på sultegrænsen ville æde et ådsel. Ninja har ihvertfald aldrig vist den mindste interesse for at spise de døde dyr vi engang imellem har fundet. Til gengæld synes hun at dem der ofte har ligget længe er lækre at rulle sig i. :badr:

 

Gik tur med mine 2 og Luxen engang, Luxen tager en død due i munden og mens vi var optagede af at få ham til at smide den, sniger Egon sig lige tættere på og snupper hovedet på den :badr: Ingen af dem har levet på sultegrænsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gik tur med mine 2 og Luxen engang, Luxen tager en død due i munden og mens vi var optagede af at få ham til at smide den, sniger Egon sig lige tættere på og snupper hovedet på den :badr: Ingen af dem har levet på sultegrænsen.

 

Men kan det ikke også have været fordi at nu var duen blevet spændende? Altså, jeg ved ihvertfald at Ninja ville prøve at få fat i næsten hvad som helst, som en anden hund viser interesse for :lol: Ej jeg ved det ikke. Ninja har ihvertfald bare aldrig spist døde dyr. Lorte/ræve/katte-lort er til gengæld en delikatesse :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan det ikke også have været fordi at nu var duen blevet spændende? Altså, jeg ved ihvertfald at Ninja ville prøve at få fat i næsten hvad som helst, som en anden hund viser interesse for :lol: Ej jeg ved det ikke. Ninja har ihvertfald bare aldrig spist døde dyr. Lorte/ræve/katte-lort er til gengæld en delikatesse :shock:

 

Tror bare hunde er forskellige - Egon kunne ALDRIG finde på at rulle sig i lort, han ruller sig i det hele taget aldrig. Benny ruller sig i alt. Og mine spiser døde dyr hvis de kan komme til det, i dag måtte jeg også råbe UUUUDDDD da Egon igen igen stod med en død due i munden. Men mine spiser jo så også mus som de selv fanger, tror bare de.. tænker det er en snack.

 

Egon tog også 3 år om at forstå konceptet hestepære, han har engang snust til en lille bunke, for så at lette ben op af dem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bare hunde er forskellige - Egon kunne ALDRIG finde på at rulle sig i lort, han ruller sig i det hele taget aldrig. Benny ruller sig i alt. Og mine spiser døde dyr hvis de kan komme til det, i dag måtte jeg også råbe UUUUDDDD da Egon igen igen stod med en død due i munden. Men mine spiser jo så også mus som de selv fanger, tror bare de.. tænker det er en snack.

 

Egon tog også 3 år om at forstå konceptet hestepære, han har engang snust til en lille bunke, for så at lette ben op af dem :mrgreen:

 

Ja, jeg forstår bedre at de spiser friske døde dyr, som f.eks. en mus de selv har fanget - Det tror jeg også Ninja ville gøre, hvis hun ikke var for dum til at fange dem :lol: (Det er ALDRIG lykkedes hende at fange andet end sin egen hale :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg forstår bedre at de spiser friske døde dyr, som f.eks. en mus de selv har fanget - Det tror jeg også Ninja ville gøre, hvis hun ikke var for dum til at fange dem :lol: (Det er ALDRIG lykkedes hende at fange andet end sin egen hale :lol:)

 

 

Håber ikke hun en skønne dag spiser sin egen hale :mrgreen: Ej jeg synes altså det virker helt normalt at de spiser ret så døde dyr. Har du aldrig hørt om hunde der graver ben ned i haven og graver dem op igen 14 dage senere? Det kommer så nok ikke til at ske her da vi jo har 2 hunde, man placerer selvfølgelig ikke sådan en skat hvis der er risiko for at den bliver stjålet ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi gik tur med Tex og Keira igår i området omkring internatet. Der bor en gruppe vilde hunde omkring internatet.

 

Vi lod Tex løbe uden snor - han bliver ved os og holder øje med os, så det føler vi os sikre ved MEN på et tidspunkt ser jeg ham stå liiiiidt for længe ved en busk.

Han har som sagt haft en øreinfektion, så indkald er ikke altid helt ligetil, så jeg går over til ham og ser til min store overraskelse at han står og spiser af en død hundehvalp!!!!! :scared:

 

Han er ikke agressiv eller noget når jeg kommer til ham, og kommer da også med det samme... men stadig!

 

Jeg tænker det kun kan betyde at han har boet i det vilde i et stykke tid??

Foregik det her i DK ? undrer mig bare lidt over de vilde hunde , når du bor i Odense , men der er måske noget jeg har misforstået ?
Link til indlæg
Del på andre sites

Håber ikke hun en skønne dag spiser sin egen hale :mrgreen: Ej jeg synes altså det virker helt normalt at de spiser ret så døde dyr. Har du aldrig hørt om hunde der graver ben ned i haven og graver dem op igen 14 dage senere? Det kommer så nok ikke til at ske her da vi jo har 2 hunde, man placerer selvfølgelig ikke sådan en skat hvis der er risiko for at den bliver stjålet ;)

 

Haha, så skulle det da være fordi hun ikke havde fået mad i 1 dags tid eller sådan noget meget forfærdeligt noget - så kunne hun måske finde på det :lol:

 

Jo, men jeg synes nu altså der er ret stor forskel på et ben, og så på at begynde at stå og spise kød, pels osv. på en død hvalp :scared: Jeg ved godt at hundemaver tåler fordærvet kød, men ... jeg tænker bare at det nok ville være sidste mulighed, altså hvis hunden enten har levet eller lever på sultegrænsen, og derfor har erfaret at det ikke kan betale sig at være kræsen.

 

Ninja har snust til en død måge, og selvom jeg ligede sørgede for at holde linen stram, i tilfælde af at hun ville gå ombord, så snuste hun til den, og gik så videre. Den var ikke værd at spise. (og hun spiser normalt ALT .. altså næsten alt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hewlett, ben kommer jo fra... dyr. Der er imo ikke den store forskel. Men er med på at ikke alle hunde gør det, men derfor synes jeg stadig ikke det er unormalt. Noget handler jo også om træning eller at hvalpen lærer at ejer skriger forfærdet når den tager en død ting i munden = det må man nok ikke.

 

Men om mine ville spise en død hundehvalp, skal jeg så ikke kunne sige. Jeg håber det da bestemt ikke! Men hvis den døde hvalp har lagt et godt stykke tid, ved jeg ikke om de kan lugte at det er en hund eller om det bare lugter af lækkert fordærvet kød.

 

Hundemødre kan jo også finde på at spise deres hvalpe, ved godt at der er nogle andre ting i spil, men stadig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænker umiddelbart, at det kan være fordi de fleste danske hunde ikke har prøvet at sulte. Og at et rovdyr vel skal være ret sulten for at et andet rovdyr?

 

Jeg ved det ikke, det er bare lige hvad jeg sådan tænker :-)

 

Jeg har nu svært ved, at se Bella og Tulle stå og guffe i en død hund, hvor i mod en død fugl nok ikke ville være noget problem, men ikke for det..vi har da været ved stranden, hvor der lå døde måger, som de ikke rørte, men de 2 polske har jo været nødt, til at spise, hvad de kunne finde rundt omkring og det instinkt for, at overleve, tror jeg ikke nogensinde forsvinder igen. Det sidste Obie konsummerede var en stor hel fuglevinge fra en krage, som han næsten slugte i en mundfuld, inden jeg kunne nå, at reagere.

 

Jeg tror ikke at hunde som ikke har levet på sultegrænsen ville æde et ådsel. Ninja har ihvertfald aldrig vist den mindste interesse for at spise de døde dyr vi engang imellem har fundet. Til gengæld synes hun at dem der ofte har ligget længe er lækre at rulle sig i. :badr:

 

Til alle tre:

 

Mine hunde spiser mus og diverse andre småkravl der skulle være, og de har da også haft gnavet godt i en død due der havde valgt at falde ned midt i vores have...

 

Jeg må ærligt indrømme hvis hundene fra Polen er så forskelligt at vi ligefrem kan klasifisere dem som mere rovdyr end vores hunde herhjemme, så høre det da intet sted henne at tage dem med til Danmark... Så jeg tror da bestemt ikke at de er mere brutale på det punkt, og jeg tror at enhver sulten hund(næsten) ville give sig i kast med et dødt dyr. Uanset hvor det kommer fra (det døde dyr, og hunden).

 

Og så tænker jeg: Hvordan kan jeres hunde kende forskel på en død hund, kat, hest, eller egern?

 

Forskellen er nok at der ikke er særligt mange døde hunde og katte der får lov at blive liggende rundt omkring... Og jeg tror da bestemt også at en hund der har levet i det fri har nogle helt andre hæmninger i forhold til mad, alt slags mad, end hunde som har levet i et godt hjem med masser af foder. Men det er stadig et instinkt, og hvis ens hund, uanset hvor den er fra ikke vil spise kød, så mangler den i mine øjne et af de helt basale instinkter en hund skal have.

 

(Igen bemærk, at vi kan sagtens påvirke vores hunde til ikke at spise det vi ikke ønsker de skal spise. Eller der findes hunde som er blevet gjort kræsne f.eks. min mors hund, en gadehund fra grækenland der ikke spiser svinekød :lol: Ærligt tror jeg at benægte at ens hund ville spise af en død hundehvalp blot er at fornægte det som vores hunde i virkeligheden er: Dyr!)

Link til indlæg
Del på andre sites

De kan da godt kende forskel på kødtyper, feks har Egon nægtet at spise rå kylling - men ikke kalkun - i næsten 3 år. Og hans livret er gris.

 

Men som jeg skrev, så ved jeg ikke hvad der sker med lugten og genkendelsen når kødet begynder at blive fordærvet.

 

Ja min mors hund spiser som skrevet heller ikke grisekød.

 

Min pointe er skam bare, hvis en hund aldrig har smagt hund, hvordan kan man så garantere at det kun er hunde der har sultet der vil ty til at spise andre hunde? Det mener jeg ikke at man kan. Jeg tror det er generelt for alle hunde at de ville spise en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...