Hop til indhold

Alt og Intet - om foder!


Eris
 Share

Recommended Posts

Når nu der står en vejledning med foder - vores skal vist have 540g om dagen, så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det)

Men får hun den anbefalede mængde så bliver hun MEGA fed og vi har skåret en masse fra, så hun slet ikke får så meget.

Hun fungere super på Olivers og hun er en almindelig aktiv hund.

Kan det virkelig passe at det er nødvendigt at skære SÅ meget mad fra den anbefalede ration?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 732
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Når nu der står en vejledning med foder - vores skal vist have 540g om dagen, så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det)

Men får hun den anbefalede mængde så bliver hun MEGA fed og vi har skåret en masse fra, så hun slet ikke får så meget.

Hun fungere super på Olivers og hun er en almindelig aktiv hund.

Kan det virkelig passe at det er nødvendigt at skære SÅ meget mad fra den anbefalede ration?

 

Hvor gammel er hun nu? Og får hun stadig hvalpefoder? Og hvad vejer hun? Og hvor meget skal hun veje?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når nu der står en vejledning med foder - vores skal vist have 540g om dagen, så vidt jeg husker (hæng mig ikke op på det)

Men får hun den anbefalede mængde så bliver hun MEGA fed og vi har skåret en masse fra, så hun slet ikke får så meget.

Hun fungere super på Olivers og hun er en almindelig aktiv hund.

Kan det virkelig passe at det er nødvendigt at skære SÅ meget mad fra den anbefalede ration?

 

Det kan sagtens passe.

Begge mine får meget under den anbefalede mængde.

 

Til sammenligning er Maggie 2½ år og får 200 gr. om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er knap 8 mdr.

Vejer 26 kg og doktor dyr siger at det er perfekt. Men vi måtte skære ned på hendes mad fordi hun blev kugle rund.

Ja hun får hvalpefodder det er anbefalet til de er 1 år

 

Så hun er en mellemstørrelse lab. Jeg vil nok skyde på at hun knoglemæssigt er tæt på at være udvokset, og nu skal bruge energi på at "sætte krop". Så ja, det lyder ret sandsynligt at hun skal skæres voldsomt i mængden for ikke at tage på. Husk på at foderet givetvis også er anbefalet til gigantracer, og de er jo fortsat i meget stor vækst når de er 8 mdr., hvor man kan sige at Luna er i den lille ende af de store hunde.

 

Så giv hende så meget hun kan spise uden at blive for tyk, så er jeg helt sikker på at det er den rette mængde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min (fuldvoksne) pige på 36 kg får ca. 300-350 g højpotent foder om dagen. Og hun er temmelig aktiv. Jeg tror ikke det er helt ved siden af at Luna skal have nogenlunde det samme. Hun skal jo stadig færdigudvikles og sætte muskler, men væk med vejledninger, og se og mærk dig frem i stedet.

 

og min fuldvoksne pige på 34 kg. får 200-220 gr. lavenergi foder om dagen.

Det er så individuelt.

 

Føl på hende. Er ribbenene forsvundet, skal hun lidt ned i foder indtil de kan mærkes igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået en and - en kæmpe and - som jeg havde tænkt mig at prøve at servere for Bobo rå for at se hvad han siger til det. Men hvad med tørfoder? Nogle steder står der, at hunden skal faste i 24 timer, inden den får serveret råt kød. Er det nødvendigt eller hvad er jeres erfaringer, hvis nogle af jer BARF'er?

Jeg ville nok passe ret meget på. And er rimelig fedt kød. Så jeg ville ikke give ham en hel and. Måske et lår. Ingen faste.

 

Men du skal nok prøve dig frem, om hans mave kan tåle det:-D Og om han kan lide det, Luna er ikke særlig glad for and. Jeg havde nok valgt kylling frem for and.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok passe ret meget på. And er rimelig fedt kød. Så jeg ville ikke give ham en hel and. Måske et lår. Ingen faste.

 

Men du skal nok prøve dig frem, om hans mave kan tåle det:-D Og om han kan lide det, Luna er ikke særlig glad for and. Jeg havde nok valgt kylling frem for and.

Det er bestemt heller ikke planen, at han skal have det hele på en gang :-D Regner med at tø den op og så gemme resten i køleskabet.

 

Og nu har jeg jo fået anden, så det skal lige forsøges :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobos første andelår røg fint ned, omend der var lidt startvanskeligheder :lol:

 

Det gik cirka sådan her: :ivrig::yeah: "Jaaah, mad..."

"Hov, hvad fanden er det??? :shock:"

*Forsigtig sniffen* :snusendehund:

 

"Føj, føj, FØJ :badr:"

 

Så blev det varmet et minut i mikro-ovnen og gled ned nærmest i én mundfuld :lol:

 

Men hvad gør jeg nu med resten? Kan jeg fryse det igen eller skal det helst koges?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bobos første andelår røg fint ned, omend der var lidt startvanskeligheder :lol:

 

Det gik cirka sådan her: :ivrig::yeah: "Jaaah, mad..."

"Hov, hvad fanden er det??? :shock:"

*Forsigtig sniffen* :snusendehund:

 

"Føj, føj, FØJ :badr:"

 

Så blev det varmet et minut i mikro-ovnen og gled ned nærmest i én mundfuld :lol:

 

Men hvad gør jeg nu med resten? Kan jeg fryse det igen eller skal det helst koges?

 

Hvis du vil give ham resten, så del det op i portioner og frys det ned. Jeg har genfrosset masser af Luna's kød igen og igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...