Hop til indhold

Livmorderbetændelse.


Gæst Sally-tøsen
 Share

Recommended Posts

Gæst Sally-tøsen

Hej

 

Min hund var underlig den anden dag(fredag eften). Hun har altid drukket meget vand og dyrlæge mente det var dårlig vane da hun altid har gjort det. Tog feber og holdte øje med hende. Lidt udflød bagtil. Hun fik matte øjne og lå bare og sov. Spise og drak normalt. Tog til dyrlæge samme aften og det var desværre livmoderbetændelse.

 

Hun var ikke hævet på maven eler andet. Men havde betændelse bagi. Temp sagde 38.5. Hun fik medicin (alizin) samt noget smertestillende i sprøjte. Medicin med hjem til 8dage, smertestillende til 3dage. Og fik at vide hun skulle blive ved med at spise og drikke, men at hun godt kan få kvalme af det medicin hun fik i sprøjte. Samt skal have sprøjte mandagen efter og igen næste mandag.

 

Jeg har lokket vand blandet med sukker/boulion i hende samt fået hende til at spise sit foder lørdag og søndag. Mandag begynder det at knibe, og da jeg alligevel skule til dr dyr og have næste sprøjte med hende snakkede jeg om smertestillende og kvalmestillende. Men de mente ikke hun skulle have mere. Nåe ok. De må vide bedst. Men kan se på min hund om aften, at hun har ondt, men ellers ved godt mod. Vil gerne lege og være med. Men drikke rent vand vil hun ikke.

 

Idag måtte jeg ringe til dyrlæge og høre om hun ikke skulle have noget kvalmestillende, da hun slet ikke synes det er sjovt. Hun laver bræklyde og gider ikke vand/mad. Men gerne godbider. Så sagde dr dyr at de ikke vil give kvalmestillende da det giver et forkert indblik i sygdommen. Sagde hun var utilpas, han sagde det var normalt når der finder afgiftning sted. Og hvis hun ikke er frisk til weekend og spiser og drikker, så er det operation... Men synes bare de vil tjene penge... Mener man godt kan prøve at give det. Og kan se på mange andre dyrlæge hjemmesider at de giver kvalmestillende ved den behandling. Så stoler altså ikke vildt på den dyrlæge mere. Og det bliver ikke dem jeg kontakter hvis underlivet skal fjernes. Føler de kun tænker på pengene.

 

Hvad synes i? Overvejer kraftigt at kontakte en anden dyrlæge imorgen og høre hvad de siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Det var min plan at skulle have et kuld hvalpe. Men må ikke bruge den løbetid hun kommer i nu her 1-2mdr da den er fremkaldt pga medicin. Men vi er enige om at det ikke er alt at få hvalpe, og hvis hun får det igen eller meget stor risiko så røger det. Hun skal ikke igennem det her en gang til. Men hun virker som sagt fin. Udover kvalmen. Jeg kender min hund godt og hun virker frisk nok og ved godt mod. Derfor har vi taget medicinen i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også evt kontakte en anden dyrlæge - og så ville jeg ligesom Jeanette siger, få fjernet underlivet på hende! God bedring med hende :ae: puha, det er bare aldrig sjovt når de små er syge!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Hun får også nogle piller som skulle være medicin. men de sprøjter hun får giver hende som sagt kvalme har de selv sagt. og jeg har rigtig svært ved at få hende til at spise og drikke. hun laver ligesom de bræktræk og ikke hvergang kommer der noget. men engang imellem kommer det op det jeg netop har fået i hende. kontakt er en anden dyrlægr nu her. For synes altså hun er for frisk til at de bare fjerner underlivet på, fordi hun ikke må få kvalmestillende og nok bare vil tjene de penge. og det er ikke så lidt. 5500kr vil de have. og det har lige kostet 2600kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får også nogle piller som skulle være medicin. men de sprøjter hun får giver hende som sagt kvalme har de selv sagt. og jeg har rigtig svært ved at få hende til at spise og drikke. hun laver ligesom de bræktræk og ikke hvergang kommer der noget. men engang imellem kommer det op det jeg netop har fået i hende. kontakt er en anden dyrlægr nu her. For synes altså hun er for frisk til at de bare fjerner underlivet på, fordi hun ikke må få kvalmestillende og nok bare vil tjene de penge. og det er ikke så lidt. 5500kr vil de have. og det har lige kostet 2600kr.

 

 

Jeg ville også skifte dyrlæge med det samme. Det er ikke godt, hvis hunden hverken vil have vådt eller tørt. Hun risikere, at blive dehydreret. Men de kan jo også godt kaste op, af selve livmoderbetændelsen, så hvordan skulle du kunne se forskel, om det er det ene eller det andet, selv om hun ikke må få kvalmestillende ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Hun tager ikke rent vand indenbords. Jeg laver noget speciel sukker/boulion vand til hende som røger ned. Og hun spiste også aftensmad igår, der fik hun rester dvs en del kød fra vores aftensmad (hun plejer kun at leve af tørkost) og lige lidt 1-2 små kartofler. Det røg fint ned, dog skal hun ligge noget stille bagefter hun har spist nu når hun er syg. Normalt er der ikke noget med at hun kaster op. Men hun har ligesom hun hoster, højst sandsynligt pga kvalme.

 

Har til morgen gik hun selv direkte ud og drak af min lækre vandblandning der var nok ca ½l. og der kom ½-1dl op igen. hmm. Inden jeg fik hende til at lægge sig. Så er meget obs på hvor meget hun spiser og drikker. Og især med det der kommer op, hvordan det ser ud. Og der har INTET gul været i overhovedet.

 

Er igang med at få undersøgt hvad de gir hunde med livmoderbetændelse et af de bedste steder i landet og behandling. Og har ringet til den dyrlæge jeg vil bruge. Men han er ikke ved tlf lige nu. Så prøver igen om lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Nu er der undersøgt hvad chancerne ca er for medicinsk behandling, og den er meget lavere end de vi fik fortalt. Vi fik at vide at der er rimelige chancer... Men førende dyrlæger siger kun 25%... Så det er ikke som vi fik at vide. Og Sille vores hund skal igennem operation er nu besluttet inden hun bliver dårligere. Så spild ad penge at bruge 2600kr på medicin når det ikke er vejen frem. Øv. Og nu vil dyrlægen have 4500kr for operation. Hmm. Så nu røger hun på operationsbordet inden dagen er omme.

 

I kan vel godt forstå jeg føler det er fejlinformeret. Så skifter dyrlæge staks efterfølgende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der undersøgt hvad chancerne ca er for medicinsk behandling, og den er meget lavere end de vi fik fortalt. Vi fik at vide at der er rimelige chancer... Men førende dyrlæger siger kun 25%... Så det er ikke som vi fik at vide. Og Sille vores hund skal igennem operation er nu besluttet inden hun bliver dårligere. Så spild ad penge at bruge 2600kr på medicin når det ikke er vejen frem. Øv. Og nu vil dyrlægen have 4500kr for operation. Hmm. Så nu røger hun på operationsbordet inden dagen er omme.

 

 

I kan vel godt forstå jeg føler det er fejlinformeret. Så skifter dyrlæge staks efterfølgende...

 

 

:ae:

 

Du kan klage over dyrlægen, men ved ikke om du får noget ud af det : Om Ankenævn for Dyrlæger

 

Rigtig god bedring til hende .

Link til indlæg
Del på andre sites

Din dyrlæge har nok ikke fejlinformeret dig.Der kom for få år siden et præperat der bruges til at tømme en livmoder med. Men en tæve der een gang har været inficeret, har stor mulighed for at dette gentages.Og mening om, hvor hurtigt dette går, evt næste løbetid, er vel ikke veldokumenteret endnu.

Hvis infektion i livmoder formodes at være fremkommet af en abnorm hormonbalance kan det nok diskuteres, om sådan en tæve er værd at avle på, taget i betragtning, at dette sker i den unge fertile alder, og kunne ligge i anerne..

Hvis din pris for en sterilisation ligger på 5.500 kr , så bor du et yderst billigt sted i landet.

Jeg betalte for knap 2 år siden 17270 kr for en lørdagsaftenoperation og sidste år igen en akutoperation , godt nok i dagtimerne på ca 9000 kr.

Der er meget delte meningen om at behandle en akut liverinfektion og især om behandlingens senere resultat.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har jo nok selv sagt til dyrlægen, at du helst ikke ville have din hund steriliseret.

Så derfor har hun kun fået den næstbedste behandling.

 

Det kan du ikke rigtig klage over.

 

Hvis din hund er sygeforsikret, så dækker forsikringen sterilisationen, fordi der er tale om sygdom.

 

---Nu skal det bare overstås i en fart, så din hund kan blive glad og frisk igen.. Livmoderbetændelse er en alvorlig sag. Det er godt, at det bliver gjort i dag..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du bevidst om at ganske mange tæver mister livet fordi deres ejere nægter at sterilisere, enten for at bevare underlivet eller for at spare penge.

Jeg synes efter at have læst tråden at det er dig og ikke din dyrlæge der går temmelig meget op i økonomi. Du vil ha' piller for noget og piller for noget andet og din dyrlæge råder dig helt fornuftigt til ikke at give hunden et præperat der vil dække over symptomer der kan være temmelig alvorlige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber sørme, at tæven er under kniven nu... Og at alt går godt.

Ellers er der vist endnu mere, at TS vil klage over....

 

Hunde er jo ikke biler. Når der er tale om sygdom, så er der ingen garanti for noget som helst..

 

Jeg ville aldrig have vovet at lade min hund behandle for en livmoderbetændelse med andet end operation..

--Stakkels , stakkels hund... Hun har haft det rigtig skidt.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Hm.. Nu har jeg været ved anden dyrlæge. Der er taget blodprøver og alt er normalt og intet i blod. Hun er fået et fuld sundheds tjek med fuld blodprøver. Der er intet. Ingen hævelse i livmoderen. Han siger der ALDRIG har været en livmoderbetændelse... Men at nogle at tegnende kunne måske være der. Han mente det var noget ben hun har spist for 2uger siden der kan være skyld i at hun har ondt i mave/tarme. Og hun fik kvalmestillende som jeg have håbet. Men ud fra det han selv fandt. Pga hun ikke rigtig spiste eller drak normalt.

 

Og nu er par timer efter drikker og spiser hun og vil gerne lege og pjatte. Så er glad for jeg fuldte min egen mavefornemmelse. Også selvom mange synes jeg var nærig og ikke ville operere. Som jeg ville have gjort hvis jeg var helt sikker. Ovenikøbet var den sidste dyrlæge 1000kr billigere og brugte over 1time på at undersøge min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Men kan godt lide at man som forventet bliver hakket på fordi man ikke er af samme mening. Men jeg er utrolig obs på mine dyr. Og det bedste for dem altid, jeg kan selv leve af vand og tørt brød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig godt forstå du er forvirret ! Kender alt til ikke at stole på dyrlægen og have en anden mavefornemmelse. Ens mavefornemmelse er som regel den rigtige.

 

Jeg håber din hund kommer sig hurtig og bliver helt rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med det gode resultat! Og de sparede penge. Se at få din hund sygeforsikret mens du har en helt frisk udtalelse fra en dyrlæge om at din hund ikke har livmoderbetændelse.

Så kommer du ikke til at betale så meget, når det en anden gang er alvor.

 

Men at du bliver "hakket på" skyldes vist kun dine egne udtalelser. Du går voldsomt op i, hvor meget behandlingerne koster og om det ikke kan gøres billigere..

 

Og VI på HF har jo ikke andet end dine egne udtalelser at gå efter. Og du giver udtryk for, at din hund får konstateret livmoderbetændelse, da du tager hende AKUT til dyrlægen fredag aften? Du har vel haft grund til at henvende dig akut?

Så klager du over prisen? Men er du ikke klar over, at taksten er dobbelt, når man kommer udenfor de normale åbningstider?

 

Nå, men nu er din hund blevet fyldt med diverse medicin i 5 dage. Og da du tager hende til en ny dyrlæge, så siger han at hun ikke fejler noget og heller aldrig har fejlet noget.

 

Mærkeligt. Den nye dyrlæge fik vel alt at vide om, hvad din hund havde fået af medicin, ikke? Og hvor syg hun var i fredags?

 

Hvis hun har ondt i maven og ikke kan spise på grund af et ben hun spiste for 2 uger siden, så er DET da også grund til bekymring og evt. operation. Et ben, der sidder og stopper i tarmene, han godt lave voldsom ravage og koste hunden livet.

 

Men hvad ved jeg? :???: Du har jo ikke nævnt noget om afføringsproblemer og ben tidligere. Og jeg ved kun hvad du selv fortæller.

 

Jeg håber bare, at den nye dyrlæge ikke har været for optimistisk. Måske for at spare dig for en dyr operation. Og ud fra hvad du selv har fortalt ham.

 

Ingen dyrlæge foreslår operative indgreb på en hund uden der er god grund til det.

 

Hvis din hund bliver syg igen, når medicinen kommer ud af kroppen, ---hvad vil du så gøre? Gå til dyrlæge 1? Eller dyrlæge 2? Eller måske vil du så finde en 3. dyrlæge, der kan finde en helt tredie behandling..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sally-tøsen

Jeg ved godt det er dyre eller dvs 100% dyre at gå til dyrlæge i weekenden. Men v synes hurtigt hun fik det værre. og ville ikke gå igennem natten med sådan noget. så handlede nok lidt hurtigt og fik hende afsted. har haft dyr i mange år og ved at det hurtigt kan blive alvorligt hvis man ikke reagere.

 

men derfor kan jeg godt sige det er mange penge. jeg har fravalgt sygeforsikring på hunden også de andre dyr jeg har. og lægger istedet penge til side hver mdr. så der hele tiden er en god slant. det er mit valg. Jeg har i lang tid tvivlet lidt på den 1dyrlæge da andre i området også er blevet fejlbehandlet. så til mine heste bruger jeg et stort sted og har gjort det i flere år nu. læs 5,5år. dvs al den tid jeg har boet her oppe.

 

men hvis du gerne vil vide det, så tager jeg dyrlæge nr 2 som fast dyrlæge til hund og kat.

 

der er gennemgang i mave mm. da hun kommer af med begge dele uden problemer. og kan nu holde føde i sig igen. men er lidt træt. men det er vel forståeligt efter sådan en omgang med for lidt at vådt og tørt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sus&Siku

En mindre positiv oplevelse herfra.

 

Min mor havde en ældre tæve, som fik livmoderbetændelse, dette blev desværre opdaget forsent. Hunden blev undersøgt på nærmeste dyrhospital, hvor vi traf beslutningen om aflivning!

 

Se at få hunden opereret inden sygdommen gentager/udvikler sig igen. Hvis I ikke vil avle på hunden, kan jeg altså ikke se grunden til ikke at gøre det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...