Hop til indhold

Er det normalt?


Gæst Akiboy
 Share

Recommended Posts

Gæst Akiboy

Jeg har nu haft min springer-hvalp i fire uger, og det går bare så godt med ham! Inden for den sidste uge er han dog begyndt at få nogle underlige "tissevaner". Når han skal ud og tisse sætter han sig med det samme - han har forstået, at man tisser udenfor. Men på en 5 min. gåtur i haven (hvor han har snor på) er han begyndt at sætte sig op til ti gange, hvor det kun er første gang, at der kommer tis ud. Er det noget, jeg skal være bekymret for, eller er det normalt? På de længere gåture gør han det ikke, og der er heller ikke problemer indenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og der kommer ikke tis ud? Kan han holde sig indenfor? Jeg mener, har han ofte uheld? Kigger han forventningsfuldt på dig når han har sat sig og ikke-tisset? Tænker at hvis du kan udelukke blærebetændelse, kan det være at han bare vil opnå ros? For mor roser jo når han tisser:-) Min venindes hund skider altid af flere omgange, for han får nemlig ros og godbid når han har skidt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nani lærte hurtigt at tis giver godbid, så hun "snyder" også nogle gange, og kigger så forventningsfuldt op :-D Vi har løst det ved kun at give godbid første gang hun tisser - altså den "store" tår :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan meget vel være som de andre siger. Dertil skal man regne med at hanhunde på et tidspunkt begynder at markere. Nu ved jeg ikke hvor gammel din hvalp er - hvis du fik ham som 8-ugers er det selvfølgelig meget tidligt, men nogle starter før end andre. At gå tur med en hanhund handler rigtig meget om at tisse uden at der kommer noget ud :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Om vi går en halv time eller halvanden time, så tisser Rex altså hele vejen. Sådan er hanhunde vist bare :-)

Jeg synes ikke det er så slemt endda- strategiske steder, ja og når tæverne er i løb så lidt mere. Min udskiller derimod en harsk musklugt, hver gang der er løbetidstæver- det er jeg ikke så imponeret af. Det er den første hanhund jeg har haft hvor lugten er så stærk, men han tiltrækker samtlige damehunde i miles omkreds- så den strategi er overordentlig virksom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har stort set ikke nogen uheld inde - tror vi har haft 3 den sidste uges tid. Så det er ikke, fordi han går rundt og tisser hele tiden. Det er forresten også kun, når det er mig, der lufter ham. Min kæreste siger, at han ikke har oplevet det. Når jeg tænker over det, er det faktisk begyndt, efter jeg er stoppet med at give ham godbidder hver gang han tisser. Han var ved at være så god til det, så tænkte, at det ikke var nødvendigt at give ham en godbid hver gang. Måske det kan være derfor? Skal jeg mon begynde at give en godbid første gang han tisser igen, og så ignorer alle de andre gange (hvor han kun sætter sig, men hvor der ikke kommer tis ud)? Det kunne godt være, at jeg skulle få tjekket, om han har blærebetændelse, selvom jeg nu ikke tror, at det er det, da han ikke tisser inde, og han sætter sig ikke mange gange, når vi er ude og gå længere ture...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver ikke hvor gammel han er , men hvis han er de 12-14 uger bør du fortsætte med belønning for at sætte sig ude,..Så det kommer til at sidde helt fast i hjernen, at det er så godt. Hvis han ikke skvattisser indendørs i små portioner, er der nok intet galt.

Min 3 årige hanhund kan stadig glo på mig for at tisse udendørs, for hvor blev rosen af- DYGTIG dreng. Og han har da været renlig ii vel over 2 1/2 år.

Lidt komisk, men han er også noget barnlig .

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Akiboy

Vi har fra starten brugt kommando, vi siger bare "tis", og han lærte det meget hurtigt. Og ja, det er meget rart, at man kan få han til det hvor som helst og når som helst - især når man har det lidt travlt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...