Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Konkurrence i Sorø i morgen :cool:

Glæder mig helt vildt. Vi får debut i SP2 - det bliver sjovt, og så får vi forhåbentlig sidste pind med hjem i AG1 :rolleyes:

 

Camilse: håber du har det bedre i morgen og at vi ses! Der kommer jo altid mega mange bordere på sådan en dag så jeg har på forhånd opgivet at genkende jer. Nala er tilgengæld let genkendelig - en lille tigerstribet hvidtippet terrier blanding. Håber du kommer og hilser hvis du ser os!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så er vi i sorø. Turen i toget hertil bød på en veloplagt Cassi der sprang op i sæderne. Og hurtigt blev hevet med igen af sin mor. Og så en stresset Camilla der pludselig opdagede at vi var i sorø, det blev nemlig ikke sagt i højttalerne.

 

Men nok hvor mærkeligt med en Cassi der bare skulle med det tog som om livet afhang af det, når jeg tænker tilbage på hendes paniktilstand første gang det skulle prøves.

 

Vi satser på at være der lidt over syv. For jeg har jo en masse at sætte op, nemlig et bur og en stol. Det har bare at være pænt vejr!

Link til indlæg
Del på andre sites

Verdenssensation... Vi har gennemført en agility klasse. Hun fik en væring på vippen og næstsidste spring, felterne røg, ville ikke rette for hun gik så fint på dem selv og vi har kæmpet for at få dem til at blive sjove. Og så måtte vi lave slalomen om to gange, men det er vist noget med at man kun får fejl en gang, så længe det ikke er indgangen, ikke?

 

Men altså, ikke en eneste nedrivning og hun var så god at løbe med. Så meget forskel i forhold til sidste uge. Nu håber jeg så ikke det betyder at vi har tre løb med disk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt ny i det her - er det rigtigt forstået at forskellen på SP og AG er feltforhindringerne? Altså at SP har spring, slalom og tunneler, men ingen balance, A eller vippe? Og så kan I fylde ind hvad jeg har glemt... :lol:

 

Det er korrekt ja. Bordet anses også som en feltforhindring. Ved ikke hvor meget den bruges på din side af dammen. Her i DK harden været yt i årevis, men har fået comeback idet sidste års tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er korrekt ja. Bordet anses også som en feltforhindring. Ved ikke hvor meget den bruges på din side af dammen. Her i DK harden været yt i årevis, men har fået comeback idet sidste års tid...

 

Tak. Vi har et bord - for vores vedkommende uden ben - der bruges i træningen, men ved faktisk ikke om det indgår i konkurrencer her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Disk i det sidste løb. Men alt i alt en rigtig fed dag, hvor hun har været så sød at løbe med.

Og fedt når folk kommer og roser prinsessedyret fordi der var så meget styr på hende. Det var kun i det sidste løb hvor det blev noget ged, men jeg var træt og holdt ikke fast i hende.

 

Nu venter jeg spændt på at kunne se resultaterne online, så jeg kan se vores tid i SP1'eren som vi gennemførte. Også selvom vi næppe når ned på Lene og Orsons 22 sekunder :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Verdens sejeste Pokerpige overgår sig selv ved hvert stævne i øjeblikket - så ærgerligt, at sæsonen snart er slut.

 

Til dagens stævne kom hun på præmieskamlen i 4 ud af 4 løb. Blærerøvshund!!! :banan: Så hun har faktisk tjent stævnegebyret ind igen (og mere til!), for vi er bl.a. kommet hjem med et gavekort til hundemassage, en lille sæk foder, hele to gavekort til hundesvømning og lidt andet godt.

 

Det blev til:

2. plads og pind i Ag1 (uden banegennemgang, fordi jeg er god til at komme for sent...)

2. plads med 5 fejl på slalom i Sp1

2. plads og pind i Ag1

1. plads med 5 fejl på slalom i Sp1

 

Hun er ellers blevet topsej til slalommen. Desværre undtagen når den kommer efter et langt stykke uden det store kringelkrangel, hvor hun virkelig kommer op i fart - og sådan er det jo tit i Sp1. Hun er ligesom ikke så god til at sætte farten ned, så der kommer hun nogle gange til at løbe lige forbi den, hvis jeg er på højre siden af den, eller tage første port korrekt og så bare styrte af sted parallelt med den, hvis jeg er på venstre siden. Som om hun ikke når at opdage den, før det er for sent, selvom jeg kalder den, Og det er kun i springløbene, hvor hun som regel lige får et ekstra gear, når der ikke er feltforhindringer, og hun rigtig kan strække ud. Så det skal vi arbejde på, men det er en svær situation at sætte op, synes jeg, når man ikke har arealet til at hun virkelig kan få strukket ud som til stævnerne.

 

Men nu har hun 2 pinde i både ag og sp :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh kan da være vi skal starte der i marts :D men min agilitytræner sagde der ville være nogle fynske stævner i starten af næste år, er han forkert på den eller er de bare ikke på endnu

 

Har lige været inde og tjekke, og der er ikke slået noget op på Fyn endnu. Men det er underligt, for jeg er HELT sikker på, at der var slået et stævne op i Odense i januar for et par uger siden, men nu er det væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været inde og tjekke, og der er ikke slået noget op på Fyn endnu. Men det er underligt, for jeg er HELT sikker på, at der var slået et stævne op i Odense i januar for et par uger siden, men nu er det væk?

Ja, det er noget underligt noget, har jeg også set.

Det er også aflyst via FB som jeg var blevet inviteret via.

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense januar stævne er aflyst... Så det første bliver vel Vilhelsmborg. Jeg synes IKKE det er et godt sted at debutere. Hvis jeg var dig ville jeg vente til Odders stævne i foråret - som regel årets første udendørs stævne i et midtjyske. Hyggeligt lille stævne.

 

hvis du erklar tidligere, eller gerne vil løbe indendørs, så er der horsens julestævnet i starten af dec. Men e lukker ved 300 starter, så det kan godt være du skaltil at få dig. Meldt til

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt du kom afsted Camilse og tillykke med dine gennemførte løb og alle succeserne - sejt!

Er dog lidt skuffet over du ikke var henne og sige hej - jeg var overbevist om du ikke var kommet ;-)

... tak for rosende ord ;-)

 

Også tillykke til seje LL og poker! Hun er altså bare blevet vild sej :-)

 

Som Camilse afslørede var det en super dag for team tigerstribe!

Første løb var vores SP2 debut. Vi løb den på 35 sek og var fejlfri - det gav en 1. plads og 1. pind :cool: banen var rigtig god og der var masser godt flow i den.

Andet løb var AG1 - endnu en fejlfri og hurtigste tid, så endnu en førsteplads og sidste pind til samlingen.

3. løb var morgenens AG2 - banen så god ud så jeg eftertilmeldte. Når ikke helt de ting på banen jeg havde planlagt, men er alligevel eneste fejlfrie i klassen, dog med 0.90 sek tidsfejl. Damn! Nala lavede nogle snurrebasser efter balancen hen mod et spring så jeg tror det er der vi mister pinden - fair nok for i min verden troede jeg helt sikkert det var en vægring.

Efter frokost har vi SP2 - banen var svær og med en del fælder - Nala ryger da også i en af dem ca halvvejs i banen, så disk. Det lykkedes os ikke helt at finde tilbage derfra (jeg blev sikkert lidt sjusket) så vi tager hurtigste vej ud (Nala mente så det var at tage en maaaaasse forhindringer på vejen, hehe). Synes dog stadig det var et godt løb! Dagens 5. og sidste løb var AG2 - banen var igen lidt svær og med fælder. Nala misforstår mig allerede på 2 spring hvor jeg forsøger og lave en tysker og vil have hende på højre side - hun læber venstre om og lige op på balancen. Damn! Resten af banen var dog fejlfri og hun var god ... men træt!

 

Opsummeret var det en fantastisk dag med 3 førstepladser, 2 pinde (0.90 fra 3. pind) og debut i klasse 2 i både AG og SP :D Nala var glad og hurtig hele dagen og som altid enorm tændt. Og lavede ikke en eneste fejl på slalom trods nogle svære indgange, bagkryds før og fart før - ting som ellers har drillet os før :)

 

Har en SP2 debut video. Den ligger jeg op senere.

Jeg er på vej op for nu skal jeg på kursus hos Natascha Gjerulff :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Odense januar stævne er aflyst... Så det første bliver vel Vilhelsmborg. Jeg synes IKKE det er et godt sted at debutere. Hvis jeg var dig ville jeg vente til Odders stævne i foråret - som regel årets første udendørs stævne i et midtjyske. Hyggeligt lille stævne.

 

hvis du erklar tidligere, eller gerne vil løbe indendørs, så er der horsens julestævnet i starten af dec. Men e lukker ved 300 starter, så det kan godt være du skaltil at få dig. Meldt til

 

det et var rigtig hyggeligt sidste år, men det kan klart betale sig at have noget rigtig varmt tøj på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt du kom afsted Camilse og tillykke med dine gennemførte løb og alle succeserne - sejt!

Er dog lidt skuffet over du ikke var henne og sige hej - jeg var overbevist om du ikke var kommet ;-)

... tak for rosende ord ;-)

 

Også tillykke til seje LL og poker! Hun er altså bare blevet vild sej :-)

 

Som Camilse afslørede var det en super dag for team tigerstribe!

Første løb var vores SP2 debut. Vi løb den på 35 sek og var fejlfri - det gav en 1. plads og 1. pind :cool: banen var rigtig god og der var masser godt flow i den.

Andet løb var AG1 - endnu en fejlfri og hurtigste tid, så endnu en førsteplads og sidste pind til samlingen.

3. løb var morgenens AG2 - banen så god ud så jeg eftertilmeldte. Når ikke helt de ting på banen jeg havde planlagt, men er alligevel eneste fejlfrie i klassen, dog med 0.90 sek tidsfejl. Damn! Nala lavede nogle snurrebasser efter balancen hen mod et spring så jeg tror det er der vi mister pinden - fair nok for i min verden troede jeg helt sikkert det var en vægring.

Efter frokost har vi SP2 - banen var svær og med en del fælder - Nala ryger da også i en af dem ca halvvejs i banen, så disk. Det lykkedes os ikke helt at finde tilbage derfra (jeg blev sikkert lidt sjusket) så vi tager hurtigste vej ud (Nala mente så det var at tage en maaaaasse forhindringer på vejen, hehe). Synes dog stadig det var et godt løb! Dagens 5. og sidste løb var AG2 - banen var igen lidt svær og med fælder. Nala misforstår mig allerede på 2 spring hvor jeg forsøger og lave en tysker og vil have hende på højre side - hun læber venstre om og lige op på balancen. Damn! Resten af banen var dog fejlfri og hun var god ... men træt!

 

Opsummeret var det en fantastisk dag med 3 førstepladser, 2 pinde (0.90 fra 3. pind) og debut i klasse 2 i både AG og SP :D Nala var glad og hurtig hele dagen og som altid enorm tændt. Og lavede ikke en eneste fejl på slalom trods nogle svære indgange, bagkryds før og fart før - ting som ellers har drillet os før :)

 

Har en SP2 debut video. Den ligger jeg op senere.

Jeg er på vej op for nu skal jeg på kursus hos Natascha Gjerulff :D

 

Jeg er ikke en der luge kommer forbi og siger Hej, men hvis jeg lige fanger folk når jeg går forbi, så kan jeg godt snakke. Fik talt med LL er par gange, men ellers havde jeg travlt med at få talt med alle dem man ikke har set i laaaang tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...