Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tror Johnabarnet skal have sin debut i DGI begynderklasse i Ribe til november :hmm:

 

:klap:

 

:ivrig::klap2:Så er det jo lige før man er NØDT til at melde til selv, selvom jeg nok er alene herfra!!!

 

Nææ, jeg vil gerne se søde Johnas debut!!

 

Det er alle indtil de ser hende løbe :lol: artigbarnet :rolleyes:

 

Nej hun er skøn, også selvom hun er artig og lidt langsom :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pis også.. nu er jeg jo ligesom blevet lidt bidt af Ag:genert:

 

Det var så fedt idag! I både Ag begynder og spring begynder løb vi fejlfrit og med god tid i vores 2. Løb. Vi blev nr 1 i begge klasser!

 

Og Boris var bare en stjerne! Frygtede at han skulle stikke af, men det var der intet med. Vidste ikke om han ville tage en fremmed pose, men det var intet problem! Så alle bekymringer blev gjort til skamme! :lun:

IMAG0201.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Pis også.. nu er jeg jo ligesom blevet lidt bidt af Ag:genert:

 

Det var så fedt idag! I både Ag begynder og spring begynder løb vi fejlfrit og med god tid i vores 2. Løb. Vi blev nr 1 i begge klasser!

 

Og Boris var bare en stjerne! Frygtede at han skulle stikke af, men det var der intet med. Vidste ikke om han ville tage en fremmed pose, men det var intet problem! Så alle bekymringer blev gjort til skamme! :lun:

 

He he, så er der endnu en afhængig i klubben... :lol:

 

Så sejt af jer, kæmpe stort tillykke!! :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pis også.. nu er jeg jo ligesom blevet lidt bidt af Ag:genert:

 

Det var så fedt idag! I både Ag begynder og spring begynder løb vi fejlfrit og med god tid i vores 2. Løb. Vi blev nr 1 i begge klasser!

 

Og Boris var bare en stjerne! Frygtede at han skulle stikke af, men det var der intet med. Vidste ikke om han ville tage en fremmed pose, men det var intet problem! Så alle bekymringer blev gjort til skamme! :lun:

 

Stort tillykke! Sejt gået :vinder:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tark:-D

 

Er godt nok overrasket over hvor overskudsagtige vi var på banen til sidst, da mine nerver havde lagt sig. Og Boris ejede bare den bane! :cool: havde godt nok regnet med at han pludselig ville synes, nogle af forhindringerne var mærkelige eller lign. For han har jo aldrig rigtig prøvet bare at blive smidt ind på en bane med fremmede forhindringer eller lign før.

Men han vidste bare at vi skulle arbejde og selvfølgelig skulle vi da det til UG! :lun:

 

Sorry, gentager lidt mig selv ift første indlæg. Men er bare lige så forelsket i min fantastiske lille hund! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lykkedes også Cassi at få en disk i AG1. Hvis jeg skal se på dagen sådan overordnet, så var det kun lige den første klasse hun var helt idiot i( ja, det var hun, hun hev ikke en eneste pind, hvilket skyldtes at hun ikke kom over et eneste spring:roll:). I andet forsøg tog hun dog hele sin slalom:5up: og i SPÅ tog hun en kanon slalom, hvor hun skulle over et flyv, dreje vinkelret til venstre og så lige ind. Jeg kan faktisk ikke helt huske hvorfor jeg blev disket i den klasse :hmm:

 

I AGÅ havde vi en kanon start, hvor hun kunne lave noget selvstændigt. Og hun rendte uden tøven op af A'et. Så uden jeg egentlig helt fatter hvorfor, så løber hun over et spring til venstre, mens jeg løber fremad mod højre:vedikke: fik kaldt hende tilbage og hun lavede så sin første ketschker til en konkurrence, og det var så fint. I posen og søgte fint og selvstændigt ud over et spring, fuld fart over balancen( uden at tøve det mindste over at der var feltdommer på). Herefter laver jeg så et sats, jeg laver skisme en modtage efter et spring og prinsessen springer fint over og imod mig :lun: Slalommen var hun en idiot med. Skal lige sige at vi er så få på Sjælland, så der skal MEGET til før en dommer smider os ud for at træne på banen :blink: Jeg fik trunte igennem til sidst. Hun tager sin fineste vippe til dato, helt ned og venter på sit que, også selvom hun glor lige ind i en tunnel. Den næste tunnel kommer hun også fint i, men ryger så forbi de sidste to spring. Men ej altså, der var mange fine ting i det løb:hjerte:

 

AG1, en lidt spøjs start, hvor jeg var glad for min selvstændige racercassi. Jeg gambler lidt og laver en blind mellem tunnel og vippe, og ved ikke helt om det gør hende lidt usikker, for hun løber fint op ad vippen, men springer så af igen. Hun vil så løbe tilbage igennem tunnellen, og jeg får råbt lidt hårdt på hende, og det gør man bare ikke med Cassi, for så lukker hun helt ned, som i hun bevæger sig ultra slowmotion. Hun kom over vippen, og så er der noget rod med et spring lige efter. Så løber vi en del af banen, som vi også havde med i AGÅ, og det går fint bortset fra at turbodieselmotor er gasset så meget op at opgangsfeltet ryger(hvorfor skulle vi egentlig lige have en feltdommer på?). Denne gang vælger jeg at tage slalom fra venstre side, hun går igang med der samme og arbejder fint igennem, men springer så den sidste port... Hun skal bare tage den lorte slalom, mener jeg, og det gjorde hun så. Da vi kom igennem var jeg åndssvagt placeret og vi får den tredje væring, og så laver hun faktisk en rigtig pæn afslutning.

 

Alt i alt en god dag, hvor jeg fik lov til at lufte min fars kærestes border tæve også... Det er altså sjovt som man pludselig får en masse opmærksomhed :genert: Gad godt have den og løbe agility med, er sikker på den kunne gå som mellem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Pis også.. nu er jeg jo ligesom blevet lidt bidt af Ag:genert:

 

Det var så fedt idag! I både Ag begynder og spring begynder løb vi fejlfrit og med god tid i vores 2. Løb. Vi blev nr 1 i begge klasser!

 

Og Boris var bare en stjerne! Frygtede at han skulle stikke af, men det var der intet med. Vidste ikke om han ville tage en fremmed pose, men det var intet problem! Så alle bekymringer blev gjort til skamme! :lun:

 

Flot debut - tillykke! :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker! :-D

 

I øvrigt, så skal jeg lige nævne, at jeg blev ret chokeret over den sidste hund i stor klasse i begynder. Det var en borderhanhund og hver gang den blev lidt forvirret, så pissede den på en forhindring. Så den nåede at pisse i mindst 3 gange i hvert løb, og den pissede højt og meget ud iver det hele. Det var både inde i en tunnel, op af et spring, lige foran et spring osv. Og da jeg var først i lille klasse, var jeg godt nok overbevist om at min lille hanhund ville stoppe op og mindst snuse på et af de steder. Men dette gjorde han overhovedet ikke. Det må ellers være noget af en overvindelse for en hanhund, at skulle løbe lige igennem en omgang koncentreret fremmed hanhund i en tunnel. :-o

I øvrigt er jeg imponeret over at Boris ikke en eneste gang smed snuden i jorden og han reagerede overhovedet ikke på løbetidstæverne. Der var ingen tvivl om, hvad han syntes var vigtigt:lun: (sorry, lidt pral over Boris igen..:genert:)

 

Jeg synes virkelig ikke det var i orden at en hund får lov til at pisse så meget på en bane! Dog begyndte hun at stoppe den i springklassen (ved deres sidste løb). Tror nogle havde sagt noget til hende. Jeg ville godt nok ikke acceptere at min hund gjorde det! Hvordan er det ellers med tisseri ude til konkurrencer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker! :-D

 

I øvrigt, så skal jeg lige nævne, at jeg blev ret chokeret over den sidste hund i stor klasse i begynder. Det var en borderhanhund og hver gang den blev lidt forvirret, så pissede den på en forhindring. Så den nåede at pisse i mindst 3 gange i hvert løb, og den pissede højt og meget ud iver det hele. Det var både inde i en tunnel, op af et spring, lige foran et spring osv. Og da jeg var først i lille klasse, var jeg godt nok overbevist om at min lille hanhund ville stoppe op og mindst snuse på et af de steder. Men dette gjorde han overhovedet ikke. Det må ellers være noget af en overvindelse for en hanhund, at skulle løbe lige igennem en omgang koncentreret fremmed hanhund i en tunnel. :-o

I øvrigt er jeg imponeret over at Boris ikke en eneste gang smed snuden i jorden og han reagerede overhovedet ikke på løbetidstæverne. Der var ingen tvivl om, hvad han syntes var vigtigt:lun: (sorry, lidt pral over Boris igen..:genert:)

 

Jeg synes virkelig ikke det var i orden at en hund får lov til at pisse så meget på en bane! Dog begyndte hun at stoppe den i springklassen (ved deres sidste løb). Tror nogle havde sagt noget til hende. Jeg ville godt nok ikke acceptere at min hund gjorde det! Hvordan er det ellers med tisseri ude til konkurrencer?

Det er strengt forbudt!!! Og det sker heldigvis meget sjældent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de fine løb til Boris. Super sejt! Som Korvis siger, så er tisseri til konkurrencer strengt forbudt og du diskes med det samme. Jeg har aldrig oplevet det udenfor DGI regi tror jeg ikke :hmm: I DGI begynderbaner synes jeg dog man oplever det relativt ofte. Jeg tolker det som rene overspringshandlinger, af hunde der simpelthen ikke er klar til at starte stævner....

 

Mine egne har 7-9-13 heldigvis aldrig nogensinde gjort det. Karla tror jeg heller aldrig kunne finde på - hverken til træning eller konkurrencer. Har dog oplevet, at hun skulle så desperat skide, at hun blæste lige forbi sin belønning og mig og ud af hallen da hun var færdig med en bane :lol: Hun nåede liiiiige udenfor inden hun måtte sætte sig (hun mener at ridehus er indendørs, så der kan man ikke skide!)

 

Johna er jeg lidt mere usikker på, hun er mere en "når man skal, så skal man"-type hund... Jeg ved ikke om hun kunne finde på at skulle lige midt i noget :vedikke: Hun har ikke gjort det endnu, men ved hende tør jeg nok ikke sige "aldrig" :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi valfarter fra Fyn for at se artige Johna in action! Klar eller ej! :lun:

 

Hun er lidt svær synes jeg. For hun kan jo egentlig alle forhindringerne og hun kan godt løbe en lille bane og af og til kan hun sandelig også finde på at løbe stærkt - især hvis der er et A :lol: Men hun kan godt finde på at gå i stå, hvis hun synes det er for kedeligt... Og så er hun bare meget "klæbende" i sin søgen efter anerkendelse "gør jeg det rigtigt mor? hva? hva? hva?" - hvilket gør at jeg at og til er ved at sparke til hende :roll: Og det kan hun virkelig ikke lide!

 

Men jeg har spurgt guru'en - aka Spilop - og hun siger, at hun synes jeg skal forsøge med en begynderklasse i DGI. Det er jo som regel meget "lige-ud-løb-fordi-det-er-sjovt"-agtige og slalom er ikke med. Den kan nemlig godt få Johnabarnet til at gå lidt i stå, hvis hun er kommet op i fart....

 

Jeg tror vi prøver og ser hvor galt det går ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med de fine løb til Boris. Super sejt! Som Korvis siger, så er tisseri til konkurrencer strengt forbudt og du diskes med det samme. Jeg har aldrig oplevet det udenfor DGI regi tror jeg ikke :hmm: I DGI begynderbaner synes jeg dog man oplever det relativt ofte. Jeg tolker det som rene overspringshandlinger, af hunde der simpelthen ikke er klar til at starte stævner....

 

Mine egne har 7-9-13 heldigvis aldrig nogensinde gjort det. Karla tror jeg heller aldrig kunne finde på - hverken til træning eller konkurrencer. Har dog oplevet, at hun skulle så desperat skide, at hun blæste lige forbi sin belønning og mig og ud af hallen da hun var færdig med en bane :lol: Hun nåede liiiiige udenfor inden hun måtte sætte sig (hun mener at ridehus er indendørs, så der kan man ikke skide!)

 

Johna er jeg lidt mere usikker på, hun er mere en "når man skal, så skal man"-type hund... Jeg ved ikke om hun kunne finde på at skulle lige midt i noget :vedikke: Hun har ikke gjort det endnu, men ved hende tør jeg nok ikke sige "aldrig" :mrgreen:

 

Det er strengt forbudt!!! Og det sker heldigvis meget sjældent.

 

Okay.. For jeg tænkte godt nok 'åhh nej':roll:. For umiddelbart tror jeg heller ikke, at Boris kunne finde på det, medmindre der var en hund der akkurat lige havde pisset der først. Og det har jeg så fået testet igår, at det reagerer han ikke engang på, når vi er igang på banen.

Men skønt at høre, at det ikke er kutymen ude på konkurrencebaner. Altså ved godt, at man bliver disket. Men kunne godt være at folk bare var lidt halvt ligeglade.. Sådan lidt ala. 'nååå ja, det er jo hvad der kan ske'.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op en begivenhedsrig lørdag Cassi får. Op og afsted med tog lidt over fem så vi når sorø inden otte. Fire klasse 1 løb. Så får vi et lift til Glumsø og så tager vi med tog derfra. Det der bekymrer mig mest er at vi skal have et bur med på turen og så er Cassi ikke men at gå med. Kan så vælge at komme kvart over otte(vi er først med på anden banegennemgang som starter ti i ni) og hoppe af bussen på stedet, eller komme lidt over syv, men så skulle skabe hund og ting knap to km.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold nu op en begivenhedsrig lørdag Cassi får. Op og afsted med tog lidt over fem så vi når sorø inden otte. Fire klasse 1 løb. Så får vi et lift til Glumsø og så tager vi med tog derfra. Det der bekymrer mig mest er at vi skal have et bur med på turen og så er Cassi ikke men at gå med. Kan så vælge at komme kvart over otte(vi er først med på anden banegennemgang som starter ti i ni) og hoppe af bussen på stedet, eller komme lidt over syv, men så skulle skabe hund og ting knap to km.
Jeg har desværre allerede bilen fuld af hunde, så kan ikke tilbyde dig et lift, men jeg skal jo ellers også af sted ... Synes sagens i kan vælge at komme kvart over 8. Vi kommer helt sikkert senere igang - det plejer vi jo. Men hvorfor skal du ikke gå banegennemgang kl. 8 i AG kl 1? Er den delt op i 2? (har jeg ikke lige bemærket)
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er 44 store hunde i AG1, så den er delt i to. Og når vi går igang er der vist 14 hunde inden prinsessen skal løbe, så vi behøver ikke varme op før efter banegennemgangen. Så tror jeg vælger at dovne den, hvis jeg vel og mærke er sluppet af med den forkølelse, som har fået mig nedlagt i dag :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha... Krydser alt for at helbredet er til at komme afsted i morgen. Tog på arbejde i går, hvilket var dumt, for var rigtig skidt i morges.

 

Vil bare så gerne afsted, for der er jo længe til foråret kommer... Godt nok har vi en del rallykonkurrencer, men det er bare ikke det samme...

 

 

 

Rigtig god bedring :-D Og held og lykke hvis du kommer afsted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...