Hop til indhold

Agilitykonkurrencer sommer/efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Er lige kommet hjem efter en superhyggelig weekend i Løgumkloster! Trixie83 og jeg tog af sted sammen, og har boet i campingsssvognen sammen med vores 3 hunde, og det er sq gået rigtig fint! Der var rigtig mange fra vores klub med (DcH Odense), og der var virkelig godt sammenhold, så det var bare fedt! Resultatmæssigt gik det mindre godt for Iso og jeg - vi løb et AG2 med 5 fejl, hvilket gav en 4. plads og præmie, resten var vistnok disk'er... I går rev Iso en allerhelvedes masse pinde, og jeg var ret nede over det. Men i dag har hun ikke rigtig revet noget (undtaget når jeg kiksede totalt i handlingen, så det er undskyldt...), så selv med 3 diske i bagen i dag, så er jeg ok tilfreds. Nogle af banerne var temmelig svære, og nogle af disk'erne var ret små, så alt i alt gik det ok. Der kommer video senere, hvis der er noget der er værd at vise frem... :engel:

 

Næste weekend skal jeg af sted med campingsssvognen igen, så skal vi til Harlev/Sabro. Jeg håber at det går bare lidt bedre der... :lol:

Tillykke med gode løb i dag :-D Resultaterne er mindre vigtige, hvis bare man går fra banen med en fed følelse, vil jeg sige!!

 

Jeg vil gerne se video :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 992
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Og så har jeg forøvrigt også nørdet med et diagram :cool:

 

[ATTACH=CONFIG]108916[/ATTACH]

 

Jeg har kun taget mine løb i DKK med. Det skal lige tilføjes at der i 2 af løbene er tidsfejl oveni nogle af de øvrige fejl.

 

Amocca, Wendy og i andre nørder: Hvordan har i lavet jeres Excelark? Har i tidsfejl med i jeres?

Mit ser sådan ud pt:

 

[ATTACH=CONFIG]108917[/ATTACH]

 

Jeg vil gerne have det med i mit diagram, men det ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gøre uden det forvrænger antal løb (og kan ikke lige overskue at udtænke noget smart nu her - er lidt bombet og skal egentlig lave en PP til et kundemøde jeg har i morgen, hehe)

 

Mit har i teorien tidsfejl med - der er en kolonne med banetid, en med vores løbstid og en kolonne der trækker vores løbstid fra banetiden. og så en kolonne med antal fejl som lægges sammen med evt. plus tid i tidskolonnen. Men det noteres ikke i min lagkage, fordi jeg realistisk set tror det drejer sig om under 5 løb i hele vores stævnekarriere. Dvs. at for mig er det ikke et relevant kriterie at notere. Jeg noterer typen af fejl - såfremt jeg har fejl. Så jeg kan se hvis den samme fejl går igen og igen (fx. bøvlede jeg konstant med slalomindgange i en periode - ligesom jeg nu (og altid) bøvler med felter)...

 

Jeg kan ikke lige gennemskue hvordan du bedst muligt for visualiseret tidsfejl :hmm:

 

Måske ville jeg lave en ekstra kolonne i dit ark der hedder fejl + fejl tid el. lign og en der kun hedder "fejl tid"... Så du har to ekstra kategorier i din lagkage...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... Vi har jo også været i Løgumkloster i 2 dage. Hunden var træt, føreren var træt og jeg havde seriøst overvejet at skippe stævnet, men afsted kom vi og det var bare så hyggeligt, så det var jo fint nok...

 

Løbsmæssigt var det en noget blandet affære.

 

Lørdag tog Karla perfekt balance og A-felt i AGÅben og jeg var lykkelig. Indtil vi når vippen, hvor hun fint vipper den ned til den slår i før hun hopper af, desværre, så er vippen så let, så hun behøver ikke at gå ud på feltet for at slå den i... da den siger bang hopper hun udover feltet :roll: Så 5 fejl i den. Bizart nok, så fik vi en 6. plads for det - det var en tæskenem bane - men måske fordi den var så nem, så var alle røget i de få fælder der var :vedikke:

 

SPÅ var et fint løb, men jeg synes vi løb langsomt. Helt galt var det dog åbenbart ikke, for vi vandt den. I SP3 rev Karla en pind, så 5 fejl til os der... ved ikke hvor vi blev placeret - en 5. plads tror jeg. i AG3 husker jeg ikke hvad der skete - udover at Karla var en total køter som bestemt synes hun kendte banen,så disk til os.

 

Søndag startede som lørdag sluttede. Karla var en køter i AGÅ, smed SAMTLIGE felter! Vippen så provokerende, at selvom jeg står foran vippen og siger helt ned, så vipper hun den i jorden, kigger op på mig og hopper sidelæns af - før feltet :evil: Mor var IKKE glad... SPÅ var vi fejlfri, men det var rent held. Jeg glemte FULDSTÆNDIGT banen ved forhindring nummer 12, anede vitterligt ikke da jeg kom ud om jeg mon havde taget den rette forhindring, for sendte bare kræet på må og få. Så tøvende og langsomt, men det rakte til en 4. plads tror jeg det var...

SP3 bestemte Karla sig pludselig for, at en slalom kun har 10 pinde :evil: why??? Jeg indrømmer, at jeg pressede hende, men ikke i en grad som jeg ikke synes hun burde kunne :vedikke: Men hun tog først de 12 pinde i 3. forsøg - derefter løb jeg ud. Så disk i den. Herefter var jeg let muggen på kræet, det var herrevarmt, hun var træt og det samme var jeg, så jeg overvejede at melde hende fra AG3, så jeg ikke behøvede at blive endnu mere sur, hvis hun nu ikke gad tage et eneste felt :roll: Men det var en sjov og svær bane, så bestemte mig til at løbe den trods alt... Og halleluja! Alle de manglende felter fra de 3 andre løb, de kom sandelig tilbage, så fint fejlfrit løb - ikke hurtigt og ikke specielt kønt, men den var der og vi vandt klassen...

 

Karla med weekendens høst

391420_10151523695922054_137916023_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker det nemmesteville være at have et seperat diagram der viser disk, løb uden tidsfejl og løb med tidsfejl. Man jo evt. Lave en tæl.hvis og bede den tælle forskellige intervaller. Hvilket minder mig om. Hvorfor i alverden gør jeg ikke bare det med fejl?:vedikke: Der var noget der drillede mig da jeg ville gøre det. Så blev jeg tøsefornærmet på min pc og slukkede den :genert:

 

Men hey, hvis jeg kan finde ud af at få den til at omregne værdier til hundeførermærker så finder jeg nok ud af det en dag. Men det bliver nok først juli, for der skulle jeg gerne have en masse ekstra fritid i to måneders tid(forhåbentlig ikke mere da jeg gerne skulle have et arbejde til 1/8 :pray:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Luna og jeg var også afsted i Løgumkloster. Og sikke en weekend :banan:

 

Søde Korvis havde jo tilbudt en plads i sin campingvogn og det var bare så hyggeligt :-D Og vildt lækkert at stå op til stævnet lige uden for døren, ingen stress, ingen laaaangkøretur og nervøsitet over om man nu kan finde vej osv. Luksus :mrgreen:

 

Jeg løb med begge hunde - og det er altså hårdt! Er helt død her til aften.

 

Nå, til sagen!

 

Lørdag - Luna:

 

AG Åben: Løb et sikkert fejlfrit løb - ikke det hurtigste med nok til en 3.plads. Hun var meget mere sikker på sine feltforhindringer og det var så lækkert at se hun tog dem så fint :lun:

 

SP Åben: Samme som AG åben. Sikkert fejlfrit men ikke ligefrem en suveræn tid - men rakte til en 2. eller 3. plads

 

SP2: Her havde jeg fået lillefrøken turbotøs vækket! Endelig! Og vi fik et super fint fejlfrit løb i en ganske fin tid - som rakte til en 1. plads og 2.pind.

 

AG3: Vores første klasse 3 løb - gys! Der var en lidt speciel start, hvor hunden ligesom skulle spring væk fra resten af banen - og det forvirrede altså min søde lille hund så disket på forhindring nr. 2 - men resten f løbet var bare sk*de godt! Hun tog alle sine felter perfekt - og havde ingen problemer med de sværre momenter på resten af banen - så super fedt!

 

Lørdag - Milo:

 

AG Åben: Det gamle røver løb et udemærket - let usikkert løb, men med ok fart i! Rakte til en 4.plads og et DM udtag :klap:

 

AG 1: Her havde vi problemer med slalom som jeg fik højre handlet - selvom jeg havde planlagt det anderledes fra start :stupid: Men i glæden over hans fiine fart fra start så glemte jeg åbenbart hvilket hund jeg havde fået med på banen og bagkrydsede ham ind i slalommen og højrehandlede den - ret dumt! Det gav så 10 fejl og en masse tidsfejl at få det rettet... Dåååme Rikke :damn:

 

SP1: Super løb med rigtig god fart! Fik ham dog sendt i forkert tunnelhul - havde lidt glemt banen i min iver efter at løbe stærk - men ligegyldigt - gamle var fiiin!

 

Søndag - Luna:

 

AG Åben: Super fed start på løbet - fik lavet lidt for mig, fancy handlig i starten som lykkedes perfekt. Jeg kunne så tilgengæld ikke lave en helt almindelig serpentin senere i løbet - doh! Så en fint disk - flot Rikke!

 

SP Åben: Her havde jeg lagt hjerne i Korvis's campingvogn. Glemte banen, kom håbløst bagud, så forsøgte med hiv og sving at bagkrydse banen rundt - og det lykkedes næsten. Hun tog dog et forkert spring i stedet for en tunnel og så var vi et grimt disk rigere :mrgreen:

 

SP2: Jeg kunne seriøst ikke huske den bane! Men med mere held end forstand fik jeg dirigeret den stakkels hund banen rundt fejlfrit og i bedste tid :shock: Så vinder af klassen og 3.pind - så nu er Luna klasse 3 hund!

 

AG3: Sjov bane! Der var lidt skæve vinkler, og en svær slalom indgang. Luna gjorde det bare rigtig fint! Jeg fik hende faktisk endt rigtigt ind i slalommen, men af bare forbavselse over hun ramte rigtigt fik jeg ikke bekræftiget hende i at det var ok, så hun sprang port 2 :stupid: Men løb resten af banen fejlfrit! Suuper Luna. Og da ingen i lille åbenbart kunne komme banen fejlfrit rundt, så endte vi altså med at vinde klassen :banan:

 

Søndag - Milo:

 

AG Åben: Her løb gammel igen rigtig fint! Fejlfrit og faktisk med ganske fin fart! Super tilfreds med den gamle. Fik ham presset lidt på felterne og han tog dem alle så fint! Det rakte til en 6.plads og et DM udtag - som vi altså ikke kan bruge til noget da han ikke løber SP Åben, men alligevel :engel:

 

AG 1: Starten var spring spring og så en tunnel som lå sidelæns under balancen. Gamle blev i tvivl om jeg nå mente iiiiiiii og ikke balaaaance - så en kæmpe bue i starten. Ellers et godt løb med ok fart hvor jeg igen fik presset ham på felterne og lidt i slalom, uden problemer! Det gav en 2. plads - dog ingen pind så han må have haft tidsfejl eller fået dømt en væring på tunnelen i starten.

 

SP 1: Her dræbte jeg selv al energi og lyst det gamle liv måtte have haft i sig ved at kalde ham ret hårdt af et spring han var låst på for at sende ham i tunnel. Det betalte jeg så for resten af banen rundt - nøj der skulle arbejdes. Men helt min egen fejl, men fik formået at løbe en smule energi i ham til sidst så vi sluttede ok.

 

Så kort og godt - jaja lidt for sent - Luna var sej! Er nu i klasse 3 i både ag og spring OG hun fik sit sidste DM udtag så vi skal til DM i år :banan::klap2:

 

Og så lige et billede af mine super hunde med præmier - inspireret af Amocca :-D

 

WP_000364.jpg

 

Video kommer senere af et par udvalgte løb til de interesserede.

 

Over and out!

Link til indlæg
Del på andre sites

korvis har været superwoman og har allerede fået lavet video af vores løb :shock:

 

Og de kommer i følgende rækkefølge:

 

Luna AG Åben lørdag, Milo AG Åben lørdag, Luna SP Åben lørdag, Luna AG3 lørdag, Luna AG Åben søndag (fancy move start :mrgreen:), Milo AG Åben Søndag, Milo AG 1 søndag, Milo SP 1 søndag. Lad os bare sige at den første løb er de sjovest at se hvis du spørger mig :blink: Jeg har selv Lunas SP 2 og AG 3 fra i dag.

 

Nå ja og så et link til dem med 6 minutter som de aldrig får igen:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke nogle fine resultater (okay, måske ikke lige Korvis :mrgreen: Men håber hyggen var det hele værd).

 

Mht. det med tidsfejl, så kunne jeg ikke lige overskue hvordan det skulle gøre. Og gider på en måde ikke rigtig fokusere på det. Så fejlfri men med tidsfejl er det samme som fejlfri i min verden :blink: I Albertslund missede vi en pind med 2 sek., i går missede vi en med 1 sekund. Så vi gør os ret meget i det med de bitre tidsfejl. Men sådan er det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har tjek på det med landshold og EO? Sender man landshold + en hel masse ekstra ekvipager af sted, eller hvordan? :vedikke:

 

Det ser umiddelbart sådan ud... Der har sikkert været tryk på ansøgerlisten, eftersom vi ikke skal til VM i år...

 

Listen er her:

 

EO holdet er udtaget

 

Lille hold

Susanne Prier/ Dweet

Natasha G. Jensen / Primadonna

Natasha G. Jensen / Cider

Kristina Priess /Luka

Gitte Hoffmeister / Zushi

Mette Christensen / Thilde

Dennis Olsen / Bailey

 

Mellem hold

Gitte Hoffmeister / Zinnia

Pia Metz / Lucky

Ann-Britt Gravlund-Krat / Diesel

Camilla Hvidberg / Canto

Klaus Groth / Kimi

Christine Zinglersen / Breezy

Jannie Dibbern / Mozart

Line Kia Christensen / Sammy

Tom Mercebach / Ember

Stort hold

Ann-Britt Gravlund-Krat / DJ

Kim Gravlund-Krat / Ice

Rene Jeppesen / Cash

Morten Juhl Hansen / Spottie

Gaby Hildenbrand Hansen / Loppen

Vivian Nielsen / Shiatsu

Tina Hindsgaul / Cia

Niels Frederiksen / Uno

Lars Bang / Eicko

Mette Jensen/ Matrix

Morten Juhl Hansen / Badut

Palle Madsen /Schully

Carina de Silva / Sookie

Channie Elm Ørsted / Lady

Tine Larsen / Mac

Heidi Simonsen / Speed

 

Tillykke til de udtagne ekvipager

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har set listen over "udtagne". Men der er også udtaget et "officielt landshold" - Kim, Ann-brit, René og Morten. Hvordan er det så tænkt at foregå? Er der både en "officiel" del, hvor landsholdene konkurrerer mod hinanden, og så en mindre officiel del, for de "udtagne"?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har set listen over "udtagne". Men der er også udtaget et "officielt landshold" - Kim, Ann-brit, René og Morten. Hvordan er det så tænkt at foregå? Er der både en "officiel" del, hvor landsholdene konkurrerer mod hinanden, og så en mindre officiel del, for de "udtagne"?? :vedikke:

 

Er det så ikke dem der skal til NM?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, Luna og jeg var også afsted i Løgumkloster. Og sikke en weekend :banan:

 

Søde Korvis havde jo tilbudt en plads i sin campingvogn og det var bare så hyggeligt :-D Og vildt lækkert at stå op til stævnet lige uden for døren, ingen stress, ingen laaaangkøretur og nervøsitet over om man nu kan finde vej osv. Luksus :mrgreen:

 

Jeg løb med begge hunde - og det er altså hårdt! Er helt død her til aften.

 

Nå, til sagen!

 

Lørdag - Luna:

 

AG Åben: Løb et sikkert fejlfrit løb - ikke det hurtigste med nok til en 3.plads. Hun var meget mere sikker på sine feltforhindringer og det var så lækkert at se hun tog dem så fint :lun:

 

SP Åben: Samme som AG åben. Sikkert fejlfrit men ikke ligefrem en suveræn tid - men rakte til en 2. eller 3. plads

 

SP2: Her havde jeg fået lillefrøken turbotøs vækket! Endelig! Og vi fik et super fint fejlfrit løb i en ganske fin tid - som rakte til en 1. plads og 2.pind.

 

AG3: Vores første klasse 3 løb - gys! Der var en lidt speciel start, hvor hunden ligesom skulle spring væk fra resten af banen - og det forvirrede altså min søde lille hund så disket på forhindring nr. 2 - men resten f løbet var bare sk*de godt! Hun tog alle sine felter perfekt - og havde ingen problemer med de sværre momenter på resten af banen - så super fedt!

 

Lørdag - Milo:

 

AG Åben: Det gamle røver løb et udemærket - let usikkert løb, men med ok fart i! Rakte til en 4.plads og et DM udtag :klap:

 

AG 1: Her havde vi problemer med slalom som jeg fik højre handlet - selvom jeg havde planlagt det anderledes fra start :stupid: Men i glæden over hans fiine fart fra start så glemte jeg åbenbart hvilket hund jeg havde fået med på banen og bagkrydsede ham ind i slalommen og højrehandlede den - ret dumt! Det gav så 10 fejl og en masse tidsfejl at få det rettet... Dåååme Rikke :damn:

 

SP1: Super løb med rigtig god fart! Fik ham dog sendt i forkert tunnelhul - havde lidt glemt banen i min iver efter at løbe stærk - men ligegyldigt - gamle var fiiin!

 

Søndag - Luna:

 

AG Åben: Super fed start på løbet - fik lavet lidt for mig, fancy handlig i starten som lykkedes perfekt. Jeg kunne så tilgengæld ikke lave en helt almindelig serpentin senere i løbet - doh! Så en fint disk - flot Rikke!

 

SP Åben: Her havde jeg lagt hjerne i Korvis's campingvogn. Glemte banen, kom håbløst bagud, så forsøgte med hiv og sving at bagkrydse banen rundt - og det lykkedes næsten. Hun tog dog et forkert spring i stedet for en tunnel og så var vi et grimt disk rigere :mrgreen:

 

SP2: Jeg kunne seriøst ikke huske den bane! Men med mere held end forstand fik jeg dirigeret den stakkels hund banen rundt fejlfrit og i bedste tid :shock: Så vinder af klassen og 3.pind - så nu er Luna klasse 3 hund!

 

AG3: Sjov bane! Der var lidt skæve vinkler, og en svær slalom indgang. Luna gjorde det bare rigtig fint! Jeg fik hende faktisk endt rigtigt ind i slalommen, men af bare forbavselse over hun ramte rigtigt fik jeg ikke bekræftiget hende i at det var ok, så hun sprang port 2 :stupid: Men løb resten af banen fejlfrit! Suuper Luna. Og da ingen i lille åbenbart kunne komme banen fejlfrit rundt, så endte vi altså med at vinde klassen :banan:

 

Søndag - Milo:

 

AG Åben: Her løb gammel igen rigtig fint! Fejlfrit og faktisk med ganske fin fart! Super tilfreds med den gamle. Fik ham presset lidt på felterne og han tog dem alle så fint! Det rakte til en 6.plads og et DM udtag - som vi altså ikke kan bruge til noget da han ikke løber SP Åben, men alligevel :engel:

 

AG 1: Starten var spring spring og så en tunnel som lå sidelæns under balancen. Gamle blev i tvivl om jeg nå mente iiiiiiii og ikke balaaaance - så en kæmpe bue i starten. Ellers et godt løb med ok fart hvor jeg igen fik presset ham på felterne og lidt i slalom, uden problemer! Det gav en 2. plads - dog ingen pind så han må have haft tidsfejl eller fået dømt en væring på tunnelen i starten.

 

SP 1: Her dræbte jeg selv al energi og lyst det gamle liv måtte have haft i sig ved at kalde ham ret hårdt af et spring han var låst på for at sende ham i tunnel. Det betalte jeg så for resten af banen rundt - nøj der skulle arbejdes. Men helt min egen fejl, men fik formået at løbe en smule energi i ham til sidst så vi sluttede ok.

 

Så kort og godt - jaja lidt for sent - Luna var sej! Er nu i klasse 3 i både ag og spring OG hun fik sit sidste DM udtag så vi skal til DM i år :banan::klap2:

 

Og så lige et billede af mine super hunde med præmier - inspireret af Amocca :-D

 

[ATTACH=CONFIG]108919[/ATTACH]

 

Video kommer senere af et par udvalgte løb til de interesserede.

 

Over and out!

 

Tillykke med de flotte resultater :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har set listen over "udtagne". Men der er også udtaget et "officielt landshold" - Kim, Ann-brit, René og Morten. Hvordan er det så tænkt at foregå? Er der både en "officiel" del, hvor landsholdene konkurrerer mod hinanden, og så en mindre officiel del, for de "udtagne"?? :vedikke:

 

Hmmm der står lidt her: www.agilitylandsholdet.dk - Spørgsmål men jeg blev stadig ikke klogere

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så ikke dem der skal til NM?

 

Hmmm der står lidt her: www.agilitylandsholdet.dk - Spørgsmål men jeg blev stadig ikke klogere

 

Tak for det link, det havde jeg ikke set! Men nej, man blev ikke meget klogere af det... Dog læser jeg det som at det EO-landshold der nu er udtaget, ikke er det samme som til NM, i det de skriver at der er to adskilte landshold i år..? Forstår det også lidt som at EO-landsholdet får tilskud fra DKK, resten får ikke. Men er det så den eneste forskel på "landshold" og "udtagne"? Synes godt nok det er lidt uoverskueligt... Vil jo gerne forstå hvordan det fungerer, selv om jeg personlig overhoved ikke har den form for ambitioner, og aldrig får det! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Tak for det link, det havde jeg ikke set! Men nej, man blev ikke meget klogere af det... Dog læser jeg det som at det EO-landshold der nu er udtaget, ikke er det samme som til NM, i det de skriver at der er to adskilte landshold i år..? Forstår det også lidt som at EO-landsholdet får tilskud fra DKK, resten får ikke. Men er det så den eneste forskel på "landshold" og "udtagne"? Synes godt nok det er lidt uoverskueligt... Vil jo gerne forstå hvordan det fungerer, selv om jeg personlig overhoved ikke har den form for ambitioner, og aldrig får det! :lol:

 

Der er altid 2 adskilte landshold, NM og Wm truppen behøves ikke være ens. Kan være at alle ikke kan på de pågældende datoer og andre problemer.

De 4 første på listen over hunde er "landsholdet" til EO, resten er udtaget som man normalt gør

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altid 2 adskilte landshold, NM og Wm truppen behøves ikke være ens. Kan være at alle ikke kan på de pågældende datoer og andre problemer.

De 4 første på listen over hunde er "landsholdet" til EO, resten er udtaget som man normalt gør

 

Men hvad betyder det rent praktisk når de skal løbe? Løber alle på EO holdet på lige fod? Eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er altid 2 adskilte landshold, NM og Wm truppen behøves ikke være ens. Kan være at alle ikke kan på de pågældende datoer og andre problemer.

De 4 første på listen over hunde er "landsholdet" til EO, resten er udtaget som man normalt gør

 

Nej, jeg ved at det ikke er samme hold til NM og VM, men det jeg tænker på er dette (sakset fra Amoccas link):

 

"Hvordan udtages EO-holdet? Hvordan forstås DKK’s hold,? Er der forud bestemt 12 pladser til landsholdet?

Hvad hvis man har en klasse 1 hund nu, men ”regner” med at den når klasse 2 inden EO?

 

Svar: EO-holdes udtages ud fra point opnået på de 4 stævner.

DKK holdet vil være de 4 bedste FCI stambogsførte ekvipager.

Nej, der er ikke forudbestem 12 pladser til NM-landsholdet. I 2013 køres der med 2 anskilte landshold.

Har man ønske om at deltage i EO, selv om man ”kun” er klasse 1, så tilmeld. Point opnås i Åben klasse. Det er på tilmeldingsdagen (sidste udtagelse) klasseplacering kommer i spil.

Årsagen til klasse 2, er at klasserne til EO er i den svære ende."

 

Det forstår jeg som at EO-landsholdet er noget andet end "det alm. landshold"? :vedikke:

 

Det andet jeg ikke forstå er, at til NM & VM kommer jo kun landsholdet med, ikke? Der bli' jo ikke "fyldt op med interesserede". Men det gør det jo tilsyneladende til EO? Altså har man både et "EO-landshold" OG "interesserede/udtagne" der kommer at løbe EO. Hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor. Hvorfor består "EO-landsholdet" ikke bare af alle der er udtaget, og hvad er forskellen på de to? Kommer de at løbe under samme forudsætninger, eller kommer landsholdet at løbe som hold? Hvad nu hvis én af de udtagne vinder hele baduljen - så har Danmark ikke vundet, da det ikke var én fra landsholdet, eller..?? :vedikke: Maaaange spørgsmål der kan være i mit hoved... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nej, jeg ved at det ikke er samme hold til NM og VM, men det jeg tænker på er dette (sakset fra Amoccas link):

 

"Hvordan udtages EO-holdet? Hvordan forstås DKK’s hold,? Er der forud bestemt 12 pladser til landsholdet?

Hvad hvis man har en klasse 1 hund nu, men ”regner” med at den når klasse 2 inden EO?

 

Svar: EO-holdes udtages ud fra point opnået på de 4 stævner.

DKK holdet vil være de 4 bedste FCI stambogsførte ekvipager.

Nej, der er ikke forudbestem 12 pladser til NM-landsholdet. I 2013 køres der med 2 anskilte landshold.

Har man ønske om at deltage i EO, selv om man ”kun” er klasse 1, så tilmeld. Point opnås i Åben klasse. Det er på tilmeldingsdagen (sidste udtagelse) klasseplacering kommer i spil.

Årsagen til klasse 2, er at klasserne til EO er i den svære ende."

 

Det forstår jeg som at EO-landsholdet er noget andet end "det alm. landshold"? :vedikke:

 

Det andet jeg ikke forstå er, at til NM & VM kommer jo kun landsholdet med, ikke? Der bli' jo ikke "fyldt op med interesserede". Men det gør det jo tilsyneladende til EO? Altså har man både et "EO-landshold" OG "interesserede/udtagne" der kommer at løbe EO. Hvilket jeg ikke helt forstår hvorfor. Hvorfor består "EO-landsholdet" ikke bare af alle der er udtaget, og hvad er forskellen på de to? Kommer de at løbe under samme forudsætninger, eller kommer landsholdet at løbe som hold? Hvad nu hvis én af de udtagne vinder hele baduljen - så har Danmark ikke vundet, da det ikke var én fra landsholdet, eller..?? :vedikke: Maaaange spørgsmål der kan være i mit hoved... :lol:

 

EO er åben for alle, derfor også hunde uden stambøger, fordi der ikke skal udtages hold til Wm har de fået lov at udtage et hold til EO i stedet, men efter som alle må deltage, er der også (som der plejer) mulighed for at resten af pladserne kan besættes af dem der klare sig bedst

 

Og selvf vinder dk om det er en landsholdsudtaget hund eller ej

Link til indlæg
Del på andre sites

EO er åben for alle, derfor også hunde uden stambøger, fordi der ikke skal udtages hold til Wm har de fået lov at udtage et hold til EO i stedet, men efter som alle må deltage, er der også (som der plejer) mulighed for at resten af pladserne kan besættes af dem der klare sig bedst

 

Og selvf vinder dk om det er en landsholdsudtaget hund eller ej

Til det markerede - aaah, så forstod jeg endelig den del af det!

 

Men kan så til gengæld ikke forstå hvad "landsholdets" funktion så er..? Det vil jo ikke gøre nogen forskel om det går godt for landsholdet eller for de "bare udtagne", så? Jeg er nok bare tungnem... Men det kan også bare være ligegyldigt - det er jo ikke noget der er aktuelt for mig! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg video af årets 3 grimmeste løb! 3 store, fede disk'er! :lol:

 

Jeg kan godt se at jeg "lunter" igen, og jeg ved at jeg ikke var "på", som jeg er nødt til at være. Ved ikke hvorfor, syntes egentlig ikke jeg var sådan fysisk træt, men hjernen var absolut ikke helt med. Ved ikke om det er jernmanglen der gør det, eller noget andet...

 

Nå, men der er kommentarer skrevet på videoen, så jeg vil ikke uddybe det mere... Men Iso og jeg skal vist lige ha' kigget på de starter, hun tyvstarter i hvert fald i det ene løb, og jeg er sq usikker på det sidste. Og så gik frøkenen på sit balancefelt, det kan vi ikke ha'! Hun gik på min bevægelse, hvilket hun ikke skal - i og for sig ved jeg ikke hvorfor søren jeg først stoppede op og så satte af igen... :hmm:

 

Se og græd (eller grin :lol: )!

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Til det markerede - aaah, så forstod jeg endelig den del af det!

 

Men kan så til gengæld ikke forstå hvad "landsholdets" funktion så er..? Det vil jo ikke gøre nogen forskel om det går godt for landsholdet eller for de "bare udtagne", så? Jeg er nok bare tungnem... Men det kan også bare være ligegyldigt - det er jo ikke noget der er aktuelt for mig! :lol:

 

Ikke rigtigt noget, andet end man har fået lov til at kæmpe om pladserne

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så har jeg video af årets 3 grimmeste løb! 3 store, fede disk'er! :lol:

 

Jeg kan godt se at jeg "lunter" igen, og jeg ved at jeg ikke var "på", som jeg er nødt til at være. Ved ikke hvorfor, syntes egentlig ikke jeg var sådan fysisk træt, men hjernen var absolut ikke helt med. Ved ikke om det er jernmanglen der gør det, eller noget andet...

 

Nå, men der er kommentarer skrevet på videoen, så jeg vil ikke uddybe det mere... Men Iso og jeg skal vist lige ha' kigget på de starter, hun tyvstarter i hvert fald i det ene løb, og jeg er sq usikker på det sidste. Og så gik frøkenen på sit balancefelt, det kan vi ikke ha'! Hun gik på min bevægelse, hvilket hun ikke skal - i og for sig ved jeg ikke hvorfor søren jeg først stoppede op og så satte af igen... :hmm:

 

Se og græd (eller grin :lol: )!

 

 

I nummer 2 løb, der bagkrydser du hende på springet før flyvet, så du beder hende selv om at dreje til højre efter springet, så artig hund som hun er, så ser hun selvfølgelig ikke flyvet - da det jo står til venstre for springet!

Link til indlæg
Del på andre sites

I nummer 2 løb, der bagkrydser du hende på springet før flyvet, så du beder hende selv om at dreje til højre efter springet, så artig hund som hun er, så ser hun selvfølgelig ikke flyvet - da det jo står til venstre for springet!

 

Jow tak, meget pludseligt meget artig!! Jeg skulle ha' blindkrydset tunnellen, men det nåede jeg ikke...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...