Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

Flippet er simpelthen min nemesis. Dete r sådan en rar manøvre at kunne, men for filan den går galt for mig i 8 ud af 10 tilfælde... Jeg får åbenbart ikke fulgt nok op på det, så karla roterer i luften og tager springet tilbage igen. Jeg synes jeg har trænet og trænet og trænet på enketlforhindringer med legetøj rundt om vingen, men ligeså snart det er end el af et forløb, så kokser det...

 

eller rettere nej. Første gang vi løber det kører det på skinner og jeg når at tænke, weeee vi kan flippe og så duer det ikke derefter :evil:

 

Men ok, flippet er jo også bare et snævert bagkryds og vi sutter for hårdt til bagkryds generelt karla og jeg, så det er vel naturligt at dette også volder os problemer

 

Måske der skal arbejdes en del med det fra jorden af selvom Karla efterhånden er en erfaren dame? Går næsten ud fra at flip må være det vi kalder back her på Sjælland :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

som på de to spring længst væk her

 

Det er lige det jeg bøvler med, eller nogenlunde det samme. Du skal så tilbage i den retning du kom fra, og den plejer faktisk at fungere ok også med Iso. Der ser hun allerede når jeg sender hende bagom, at hun skal den vej bagefter, og så er hun nødt til at få hele kroppen med rundt. Men når vi skal fortsætte i samme retning, eller bare lige ud, så "skærer hun hjørner". Hold k*ft, noget nørderi... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget tydeligt at hun går i stå når du gør, pyha du skal løbe til! :-D Og jeg havde faktisk også troet jeg vraltede mere end jeg gør, det ser godt nok ret anderledes ud fra hvordan det føltes... :hmm:

 

Jeg vil tro at Luna og Iso løber den bane nogenlunde lige hurtigt. Den store forskel er, at Iso "når længere på et skridt" end Luna gør, og det vil sige at man får kortere tid til at reagere, hvis det er forståeligt forklaret..? Iso kan nå at lande og sætte af i nærmest et og samme skridt, hvor en lille hund måske liiige skal ha' et par skridt imellem - og lige de der par skridt gør at man kan nå noget som man måske ikke når med den større hund. Og måske derfor ser det sværere ud?

 

Det "flip" der (som garanteret hedder noget fancy...) er faktisk ikke noget vi kan, egentlig... :genert: Har aldrig trænet det eller så, men det ser ud til at Iso bare forstår den. Som jeg ser det, er det jo egentlig "bare" en form for bagkryds, og derfor gi'r jeg Iso signal til bagkryds før jeg sender hende over springet, og følger det så egentlig bare op med en venstre-arm bagefter.

 

Jaaa, vil så gerne ha' hele øvelsen, for jeg tror virkelig den kunne hjælpe Iso med de forp***de nedrivninger! Det er så tydeligt at se på videoen at hun bare kaster sig over springet så snart hun har fået snuden rundt vingen og kan se overliggeren - hun har ikke tid til at vente på at numsen også kommer med rundt!!! :lol: Hun løber ellers SÅ godt for tiden, er så lydhør og artig - men de nedrivninger ødelægger jo det hele... :cry: Jeg har jo trænet springteknik efter Susan Salo's idéer, købte mig jo fattig i DVD-bokse og trænede det hele. Og det gør Iso jo til UG! Men lige så snart vi kommer på baner, og får lidt fart på, så skal hun bare freeeeemaaaaad, så hurtigt som muligt... :roll:

 

Se det giver faktisk rigtig god mening! tak! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mjaaaa... Ikke helt. Tror jeg ikke. Jeg kan vist ikke forklare det på skrift. Må se om jeg kan finde en video på youtube

 

Ellers kan jeg tegne noget!!! :ivrig::lol:

 

Kom liiiige til at lege lidt med CRCD, og håååldaåp det kan nogle sjove ting! Har lige tegnet det jeg mente:

 

Course1.jpg

 

Ja, jeg har for lidt at lave... Ja, jeg burde få et liv... :genert::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg ved jo ikke hvad I mener med flip og back... Min back er jo noget helt andet end alle andres, f.eks... :roll:

 

Jeg tror at det Camilse kalder en back er når hunden bagkrydses over et spring, vender tilbage omkring støtten istedetfor at løbe ud og hente en anden forhindring.

 

et flip er et meget snævert bagkryds. Du udfører det sidste gennemløb i din video 2 gang Iso skal i slalom så vidt jeg husker... OMend det ikke bliver så "rent" et flip, fordi Iso har tunnelsyn et kort øjeblik

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at det Camilse kalder en back er når hunden bagkrydses over et spring, vender tilbage omkring støtten istedetfor at løbe ud og hente en anden forhindring.

 

et flip er et meget snævert bagkryds. Du udfører det sidste gennemløb i din video 2 gang Iso skal i slalom så vidt jeg husker... OMend det ikke bliver så "rent" et flip, fordi Iso har tunnelsyn et kort øjeblik

 

Ta-daaaa!!!

 

Course2.jpg

 

Det her er jo vanvittigt sjovt!!! :klap:

 

Jo, tunnelsyn får hun jo indimellem, den lille Iso-fis! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske der skal arbejdes en del med det fra jorden af selvom Karla efterhånden er en erfaren dame? Går næsten ud fra at flip må være det vi kalder back her på Sjælland :vedikke:

 

Fra jord går det ok og det samme når vi kun arbejder på et enkelt spring. Det er når det bliver en del af et forløb at jeg fucker det op igen og igen og igen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Super sjov træning igen i dag. :banan:

 

Jeg kræver stadig "hvalpelicens" hvad agility angår da vi endnu ikke er rykket op på begynderholdet, men er på det min træner kalder FUNdamentals, dvs. introducering til de forskellige forhindringer. Jeg nyder bare at se Leahs iver overfor alt hvad hun bliver bedt om, og hendes frygtløshed både overfor forhindringer, larm og mennesker. Hun kan godt være lidt sky overfor mennesker hun møder ellers, men til agility og lydighed er alle mennesker bare det bedste og skal helst have et kys.

 

Og det er så sjovt, når vi kommer hjem, hun drøner rundt til både Keith og de andre hunde som om hun skal fortælle om hvad hun har oplevet og hvor sej hun har været. Hun virker virkelig stolt. :hjerte: Og derefter går hun i hi! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Så fik jeg hentet de 2 sidste bider!

 

Første gennemløb - tja hvad kan jeg sige, find 5 fejl!!

 

 

Jeg var ikke super skarp på denne bane, hang lidt i bremsen og var ikke tydelig nok, og så bliver man altså straffet!

 

2. genneløb, lidt bedre. Får dog over korrigeret springet før vippen og havde ikke mere energi til at vise tunnellen efter balancen til sidst - tydeligvis fuldstændig afkræftet af den laaaange bane :mrgreen:

 

 

Fedt sådan at kunne se jer andre på video:-)

 

Kan godt se at vi ingen ting kan i forhold til jer andre..

 

Det ser sku godt ud:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Super sjov træning igen i dag. :banan:

 

Jeg kræver stadig "hvalpelicens" hvad agility angår da vi endnu ikke er rykket op på begynderholdet, men er på det min træner kalder FUNdamentals, dvs. introducering til de forskellige forhindringer. Jeg nyder bare at se Leahs iver overfor alt hvad hun bliver bedt om, og hendes frygtløshed både overfor forhindringer, larm og mennesker. Hun kan godt være lidt sky overfor mennesker hun møder ellers, men til agility og lydighed er alle mennesker bare det bedste og skal helst have et kys.

 

Og det er så sjovt, når vi kommer hjem, hun drøner rundt til både Keith og de andre hunde som om hun skal fortælle om hvad hun har oplevet og hvor sej hun har været. Hun virker virkelig stolt. :hjerte: Og derefter går hun i hi! :lol:

Dejligt at læse om jeres træning:klap: Hun hygger sig rigtigt lyder det til.
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Og så kommer der lidt fra vores træning i dag. Der gik desværre lidt koks i det med filmning, og desværre har jeg ikke det mest interessante på video!! Nå, men jeg har lidt af den ene bane vi løb. Iso river pinde, og efter noget tid begynder hun at rive den samme pind igen og igen - nr. 2 efter tunnellen. Jeg skal sende hende ud at ta' springet bagfra, og så lave et forkryds, og det river hun så igen og igen. Vi pillede det ud og prøvede at arbejde med det, men det gik heeeelt i ged. Til sidst tog jeg Iso ud. Men så huskede Labfan (der er min træner) lige noget fra et kursus, og søreme om ikke det hjalp! Fik lige trænet det på et enkelt spring, og til sidst kunne jeg få det "oversat" til den oprindelige bane, og Iso kunne løbe banen uden at rive! :5up: Hvilket jeg så ikke fik video af, hverken træningen på enkelt spring (hende der skulle filme kom til at ta' to billeder i stedet for at filme... :stupid: :lol: ) eller det fine fejlfrie gennemløb (havde slet ikke nogen til at filme MEN LABFAN ER VIDNE!!! :lol: ). Må vist heller sørge for lidt bedre videofilmning til næste lørdag!!! :lol:

 

korvis, hvad laver du på spring nummer 2 efter A'et? Det ser vildt ud;-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Well, det er vel en slags ketchker/jaakko..? Jeg har bare nul tjek på hvad tingene hedder... :genert:

haha, jeg aner slet ikke noget.. Men kan du uddybe hvorfor det er en god måde at handle på? er det for at hun kommer bedre ind i slalom eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

haha, jeg aner slet ikke noget.. Men kan du uddybe hvorfor det er en god måde at handle på? er det for at hun kommer bedre ind i slalom eller?

 

Hun drejer skarpere efter sådan én, så hun får en rigtig god linje til slalomen. Men det der sker før dét spring lægger også op til det. For at få hende ind mellem det første og andet spring efter A'et, vender jeg ind imod hende. Og så er jeg allerede i position til at lave den ketschker - samtidig med at jeg allerede er i den retning vi skal videre i. Det gi'r mig en del forspring, for i det Iso har låst på spring nr. 2 kan jeg bare stikke af, og Iso er også sikker på hvor vi skal. Okay, nu er der ikke meget "stikke af" over det på videoen, men hvis jeg nu kunne løbe lidt hurtigere! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hun drejer skarpere efter sådan én, så hun får en rigtig god linje til slalomen. Men det der sker før dét spring lægger også op til det. For at få hende ind mellem det første og andet spring efter A'et, vender jeg ind imod hende. Og så er jeg allerede i position til at lave den ketschker - samtidig med at jeg allerede er i den retning vi skal videre i. Det gi'r mig en del forspring, for i det Iso har låst på spring nr. 2 kan jeg bare stikke af, og Iso er også sikker på hvor vi skal. Okay, nu er der ikke meget "stikke af" over det på videoen, men hvis jeg nu kunne løbe lidt hurtigere! :lol:
aha, så er jeg lidt mere med! Tak for forklaring:5up:
Link til indlæg
Del på andre sites

CCC, hvis du virkelig er bidt af agility, men føler at det tager laaang tid at lære (det gør det! Det er vist en af de ting man aldrig bliver færdig med at lære), hvad så med at købe et par enetimer med en dygtig træner? Man får helt vildt meget mere ud af eneundervisning, hvor det hele er planlagt ens hund, og de specifikke ting man gerne vil have hjælp med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
CCC, hvis du virkelig er bidt af agility, men føler at det tager laaang tid at lære (det gør det! Det er vist en af de ting man aldrig bliver færdig med at lære), hvad så med at købe et par enetimer med en dygtig træner? Man får helt vildt meget mere ud af eneundervisning, hvor det hele er planlagt ens hund, og de specifikke ting man gerne vil have hjælp med.

 

Jeg har det helt fint med hold undervisning :-)

Jeg har jo stort set ikke gået til træning med Caia, så jeg er virkelig nybegynder og derfor kender jeg ikke alle de smarte udtryk.

 

Alene undervisning er altid en god ting, men pt. er økonomien ikke lige til det nu da jeg går fra løn til barselsdagpenge:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...