Hop til indhold

Agilitytræning sommer / efterår 2013


Amocca
 Share

Recommended Posts

må hellere også få os en ny træningstråd, så de to matcher :mrgreen:

 

Johnabarnet var super dygtig idag, løb så fint et lille banemoment... Men uh det var hårdt for det lille hoved at løbe så mange forhindringer i streg - 8 styks :lol:

 

Så da vi nåede til slalom kunne hun absolut ikke overskue 12 pinde, som hun ellers havde taget perfekt i tirsdags :genert:

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 942
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Så har vi overstået vores 4. agility træning ;) og vi skulle løbe en lille bane med 8 forhindringer og tunnel, ihhh Aya er super sej :D så er det bare klodsen (mig) der skal lære at løbe ved siden af springene og ikke drøne direkte ind i dem... men kan godt mærke jeg har en hund der er ret fasttørnet til mit venstre ben, så der er noget arbejde der.

Vi fik af vide at vores intruktører i dag at d. 20 juni (den dag Aya fylder 12 måneder <3) er der klubkonkurrence, så skal alle os debutanter prøve at lege rigtig agilityløbere eller hvad man nu kalder det hehe ;). Det bliver sikkert vildt hyggeligt :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aaargh. Duffen og mig kegler fortsat i den slalom. Nu er det blot værre end nogensinde.... Vi har været til træning i dag, og vi brugte alt vores tid på slalom. Lige pludselig kunne vi ikke engang en eneste korrekt indgang. Og med slalomfejl i 6 ud af 8 klasser sidste weekend, er jeg sgu ikke særlig frisk og klar på stævne på søndag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm...

 

Prinsesse skal jo til sin første konkurrence i morgen. Vi har ikke trænet noget agilityen siden i lørdags. Nogen forslag til hvad jeg lige kan hive hende ud at lave i eftermiddag når jeg kommer hjem?

 

Forresten så er hun så dygtig til at tilbyde felter at hun også gør det når vi træner lydighedsspring:-P

Link til indlæg
Del på andre sites

vi skal vist også lige have meldt os ind :mrgreen:

 

vi er på vores 3. sandkassehold :lol: det går SÅ godt! den lille halfehjerne rykker helt vildt, han tog lige hjul og a-bræt i går for første gang uden nogen som helst problemer. vi er vist nede på vippen som den eneste tilbageværende ultimative dødsfælde. og det er altså en hund, som knap turde springe springene i starten. jeg er MEGET stolt! han synes det er super sjovt og arbejder med hidtil uset koncentration og udholdenhed, så det er virkelig en fornøjelse at være til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi skal vist også lige have meldt os ind :mrgreen:

 

vi er på vores 3. sandkassehold :lol: det går SÅ godt! den lille halfehjerne rykker helt vildt, han tog lige hjul og a-bræt i går for første gang uden nogen som helst problemer. vi er vist nede på vippen som den eneste tilbageværende ultimative dødsfælde. og det er altså en hund, som knap turde springe springene i starten. jeg er MEGET stolt! han synes det er super sjovt og arbejder med hidtil uset koncentration og udholdenhed, så det er virkelig en fornøjelse at være til træning.

 

Fedt! :5up: Måske er han endelig ved at være voksen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige haft prinsessen ude og lege lidt. Satte to spring op, så vi kunne træne lidt 270 graders vendinger. Prøvede at lave en modtage bagefter, men hun vil stadig ikke springe mod mig :stupid: Tilgengæld er hun lynende hurtig og smidig, så jeg kan smide skiftet ind i det hun lander. Det er bare ikke optimalt.

 

Til gengæld kan hun pludselig lave en serpentiner:vedikke: Måske hun har set lidt dvd mens jeg har været på arbejde.

 

 

Så i morgen skal jeg huske på

  • Jeg løber ikke med en border collie, men en gammel labrador:roll:
  • Jeg skal helst handle bagfra :roll:

 

De to hænger jo lige som ikke sammen, vel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver ikke mening i mit hoved? I serpentiner springer hun jo netop ind imod dig? Når du skriver modtage, så mener du vel forkryds? Det laver du jo på opspringssiden af forhindringen, så der skal hun vel ikke springe imod dig?

 

Eller har jeg fået noget helt galt i halsen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det giver ikke mening i mit hoved? I serpentiner springer hun jo netop ind imod dig? Når du skriver modtage, så mener du vel forkryds? Det laver du jo på opspringssiden af forhindringen, så der skal hun vel ikke springe imod dig?

 

Eller har jeg fået noget helt galt i halsen? :vedikke:

 

Jeg laver ikke mit kryds på opspringssiden, da jeg jo netop sender hende ud i en 270graders og det er meningen hun skal arbejde ud selv(det er der heldigvis ikke de store problemer i). Men hvis jeg så skulle have haft hende over endnu et spring efterfølgende(som man nogle gange gør deti fx boxen) og derfor skulle lave et forkryds(som jo så er på det næste springs opspringsside), så nægter hun at springe over og render under i stedet. For sjov skyld prøvede jeg med et blind også, men det gav samme resultat. Så det er noget der skal arbejdes med...

 

men det gav heller ikke megen mening for mig at hun gerne vil når det er en serpentiner:hmm:

 

Nå, men Rom tog det jo også et par dage at bygge... Jeg skal bare lige vænne mig til at prinsesse skal handles anderledes end basse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tag fx her

image.jpg

 

Der kunne jeg jo godt tænke mig muligheden for at kunne lave et forkryds mellem 2 og 3(hun er på højre side mod 1). Men gør jeg det, så er det hun smutter under. Jeg tror så mænd jeg kunne løse det med et skifte bagefter, men hun er så pokkers hurtig, så vil helst ikke sakke bagud hvis det kan undgås:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert jeg ville løse den model der med et bagkryds mellem 2 og 3.... Stå mellem støtterne på 1 og 2 og rotere og så sende hende frem mod 3 og krydse bag hende, så hun naturligt røg ud over 4...

 

du ville jo ikke komme ret langt bagefter her, da 4 står vinkelret på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Melder mig lige ind her også!

 

Vil bare lige kort sige, at gammelpot Milo altså bare er drønsej for tiden. Har godt nok fået revurderet min indstilling til træning af ham. Kan faktisk blive helt flov over mig selv... :oops: Han kan jo godt! Og han vil gerne - det har bare været mig der i den grad har haft de negative briller på i forhold til ham.

 

Så selvom han er snart 8, så skal ikke løbe senior i år alligevel, niks! Er helt klar fortrøstningsfuld i forhold til at holde ham inden for banetiden!

 

Og så kan jeg slet ikke få armene ned over hans fiiine slalom! :banan:

 

Luna er bare et møgøre for tiden - hun har så meget energi, at det nogen gange er lige før det er for meget!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror helt sikkert jeg ville løse den model der med et bagkryds mellem 2 og 3.... Stå mellem støtterne på 1 og 2 og rotere og så sende hende frem mod 3 og krydse bag hende, så hun naturligt røg ud over 4...

 

du ville jo ikke komme ret langt bagefter her, da 4 står vinkelret på...

 

tror også jeg, hvis jeg møder noget der ligner det i morgen så kører vi bag kryds, som hun er uhyggelig sikker på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Melder mig lige ind her også!

 

Vil bare lige kort sige, at gammelpot Milo altså bare er drønsej for tiden. Har godt nok fået revurderet min indstilling til træning af ham. Kan faktisk blive helt flov over mig selv... :oops: Han kan jo godt! Og han vil gerne - det har bare været mig der i den grad har haft de negative briller på i forhold til ham.

 

Så selvom han er snart 8, så skal ikke løbe senior i år alligevel, niks! Er helt klar fortrøstningsfuld i forhold til at holde ham inden for banetiden!

 

Og så kan jeg slet ikke få armene ned over hans fiiine slalom! :banan:

 

Luna er bare et møgøre for tiden - hun har så meget energi, at det nogen gange er lige før det er for meget!!

 

han er bare god er han, og du har været meget slem med de dersens briller på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser vores slalom ikke bedre ud nu?

 

 

Sidste video, hvor han HELE tiden kigger efter bolden...

Det ser meget, meget bedre ud, Ida! Han ser stadig ud som om han er lidt usikker på hvornår den der bold egentlig kommer, så hvis det var mig ville jeg arbejde på min egen evne til at kaste belønningen meget præcist - både mht. placering og timing. Så han lærer at stole på at bolden altid kommer når han stikker snuden ud efter sidste pind, og altid fremadrettet. Men virkelig flot fremskridt fra sidst! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser meget, meget bedre ud, Ida! Han ser stadig ud som om han er lidt usikker på hvornår den der bold egentlig kommer, så hvis det var mig ville jeg arbejde på min egen evne til at kaste belønningen meget præcist - både mht. placering og timing. Så han lærer at stole på at bolden altid kommer når han stikker snuden ud efter sidste pind, og altid fremadrettet. Men virkelig flot fremskridt fra sidst! :5up:

 

Tak. Anna siger også at jeg skal blive bedre til at kaste, når han går gennem den sidste pind, men han er begyndt at stoppe op og vente på den... Vi er lige begyndt på 8 pinde, og flere af videoerne fra i dag kan man faktisk se at han "hopper" gennem, ligesom de rigtig sige gør. Jeg er bare så stolt af ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han stopper op, så må du prøve at kaste den liiige før han stopper. Det er virkelig et spørgsmål om timing, og det er ikke nemt! Men det er bare at klø på, det ser rigtig fint ud ellers!

 

Men problemet er at han nogen gange stopper før han har gået alle pindene. Men ja, vi klør på! Han synes ihvertfald det er rigtig sjovt nu :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie var til sin første træning hos Johanna i går. Og det gik bare SÅ godt :banan: Han kunne sagtens følge med på holdet (det hedder Klasse 2-3), faktisk endte Johanna med at sige, at der jo ikke rigtig var noget at sætte en finger på handlingsmæssigt, så i stedet for at prøve at gøre modulerne sværere og sværere, indtil vi fandt noget, han ikke kunne (:lun:), kunne vi da i stedet sætte et springteknikmodul op :banan: Så det arbejdede vi på resten af tiden. Johanna :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie var til sin første træning hos Johanna i går. Og det gik bare SÅ godt :banan: Han kunne sagtens følge med på holdet (det hedder Klasse 2-3), faktisk endte Johanna med at sige, at der jo ikke rigtig var noget at sætte en finger på handlingsmæssigt, så i stedet for at prøve at gøre modulerne sværere og sværere, indtil vi fandt noget, han ikke kunne (:lun:), kunne vi da i stedet sætte et springteknikmodul op :banan: Så det arbejdede vi på resten af tiden. Johanna :hjerte:

 

Ja, Johanna :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han stopper op, så må du prøve at kaste den liiige før han stopper. Det er virkelig et spørgsmål om timing, og det er ikke nemt! Men det er bare at klø på, det ser rigtig fint ud ellers!

 

Hun er meget bedre til at kaste når jeg står og råber KAST til hende :lol:

 

ida. Det ser meget bedre ud, især den sidste tur i den første video er rigtigt fin :5up: og han begynder at få lidt rytme på, nu hvor han bliver mere sikker! Du skal bare blive bedre i din timing, ikke stå og beundre din smukke hund, men få kastet den bold henover hovedet på ham, det sekund han drejer ind i den sidste port... Den magiske portal der udløser hans belønning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er meget bedre til at kaste når jeg står og råber KAST til hende :lol:

 

ida. Det ser meget bedre ud, især den sidste tur i den første video er rigtigt fin :5up: og han begynder at få lidt rytme på, nu hvor han bliver mere sikker! Du skal bare blive bedre i din timing, ikke stå og beundre din smukke hund, men få kastet den bold henover hovedet på ham, det sekund han drejer ind i den sidste port... Den magiske portal der udløser hans belønning!

 

Jep. Jeg skal have hjælp til det kast der. Der er jo en grund til det ikke er håndbold jeg satser på :lol: Jeg går ud og øver mig på mit kast igen i morgen. Så fremskidt er også fremskidt, ikk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...