Hop til indhold

Afsted til dyretandlægen


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

suk...mine to vilde knoldesparkere har været i gang igen....:mrgreen:...Pablo er stadig bare en stor hvalp, trods han snart fylder 6 og holder sig bestemt ikke tilbage for en tumletur med Vicce...

 

Jeg ved ikke præcis hvad der skete, men det ser ud til at de har banket hovederne sammen, for Pablo har bidt sig selv i tungen og mistet en tand i undermunden...han spiser fint, og virker ikke mærket af det, men vi må hellere afsted til den dyre læge mandag, og se om de synes noget skal gøres.....

 

Nu har han jo ellers altid blæret sig med sine fine tænder, og holder sig absolut ikke tilbage når det kommer til at vise dem frem...hvadenten han skælder ud på en af de mange hunde der går forbi på hans "vagttårn"(stuevinduet), halser fordi det er varmt eller knurrer lidt af hans smukke kone....:engel:

 

Nå men det hører vel egentlig ikke til under sygdomme...skulle bare lige ud med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

altså der sidder ikke noget tilbage jeg kan se...men jeg vil lade dyrlægen tjekke før jeg giver mig til at gisne om diverse tandsygdomme, men det ligner bare at de har bumpet hovederne rigtigt uheldigt sammen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Min første tanke var også mere om ikke han må have ondt hvis den er knækket/faldt ud? Altså om ikke det er lang tid at vente til mandag for ham? :vedikke:

Altså med tanke på når vi selv modtager patienter med knækket tænder eller sågår faldt helt ud - så plejer de at have ondt..

 

Men har dog ingen erfaringer med hunde og tænder, skal lige siges. Der har jeg heldigvis endnu "til gode" at opleve problemer. :-)

 

Under alle omstændigheder, så er det da i hvert fald gevaldigt uheldigt. Stakkels Pablo :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Takker for omsorgen begge...:kys:

 

Han har lige spist sin mad(og tjekket Victorias skål for rester), for derefter at lægge sig til at sove....tror ikke det generer ham..ellers var jeg taget afsted med det samme...:-D....

 

Men undersøges skal det nu...kan være der sidder en rest der skal ud eller andet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

han er så lækker...vi stod op kl. 6 i morges og tog ud til en lokal træningsplads, så de kunne brænde noget krudt af..blev sådan helt stolt indeni af mine to vafler, der bare tonsede rundt i det våde græs, og lige fik prøvet a-springet af, gravet i et musehul og rullet sig i hvad end det nu var de fandt...:mrgreen:...og han er så provo når han ser sit snit til det, så han har nok selv bedt om en skalle der...:mrgreen:...

 

Sådan en morgen bliver jeg bare helt blød indeni...vi har det sgu egentlig rigtigt godt sammen, os tre, på trods af hundelov og hvad vi ellers møder udfordringer sammen...:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han ikke virker til at have ondt, så er det sikkert det hele der er faldet ud...

Da Molly fik fjernet 10 tænder fik hun "kun" smertestillende i et par dage. Det virkede slet ikke til at det gjorde ondt. Hun åd i hvert fald som hun plejer at gøre :mrgreen:

Hun fik endda hevet en tand med tandbyld ud og blev syet flere steder. Så hvis han ikke viser tegn på smerte, så går det nok at vente til mandag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Er der ikke lidt vildhund over ham Pablo :-D.....du må lære ham at boksning foregår inde i hovedet, ikke med det, :banan: nu er han jo robust i det, men han skal da aligevel have en :bighug:og:ae:God bedring! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde næsten samme problem sidste år. Opdagede pludselig at Debbie havde en løs tand i undermunden og fattede istarten ikke hvordan det var sket. tog til dyrlæge for at få det hele fjernet og han sagde det var sket ved et uheld. En skade og så vidste jeg hvordan. Jeg har temmelige store sten liggende i en lang indkørsel ud til vejen. Mellemlågen derud til er som regel lukket for de ikke skal stå og gø ved vejlågen, men står åben når jeg arbejder i haven. Så hvis Debbie har gået i baghaven og en hund gøer ved vejen har hun løbet sidst og har fået smækket en flyvende sten i hunden.Godt den ikke ramte et øje.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Min Oscar fik fjernet to tænder i undermunden (de bagerste efter rovtænderne) - Da det var langt inde betød det han han ikke kunne tygge særlig godt og da slet ikke gabe, og han fik smertebehandling i over 1 uge. Så tror da også det har noget at gøre med hvilken tand det er?

God bedring til Pablo :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg havde næsten samme problem sidste år. Opdagede pludselig at Debbie havde en løs tand i undermunden og fattede istarten ikke hvordan det var sket. tog til dyrlæge for at få det hele fjernet og han sagde det var sket ved et uheld. En skade og så vidste jeg hvordan. Jeg har temmelige store sten liggende i en lang indkørsel ud til vejen. Mellemlågen derud til er som regel lukket for de ikke skal stå og gø ved vejlågen, men står åben når jeg arbejder i haven. Så hvis Debbie har gået i baghaven og en hund gøer ved vejen har hun løbet sidst og har fået smækket en flyvende sten i hunden.Godt den ikke ramte et øje.

 

 

LOL...det har jeg prøvet....:oops:

 

Min kammerat havde en stor BMW og skulle lige spille lidt smart, på en af de der gamle hullede p-pladser vi alle kender....så han trak en koger, der trak en klump asfalt på størrelse med en knytnæve op, som landede lige i panden på mig...gal der var meget blod...men jeg var altså også pænt glad for det ikke var et øje det gik ud over...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...