Hop til indhold

Diarre plus blod


Katrine92
 Share

Recommended Posts

Ved godt der køre en anden tråd og har også læst lidt med der, men vil ikke lige ødelægge den med mine spørgsmål.

 

btt.

Da jeg kom hjem i dag fra arbejde, blev jeg som sædvanligt mødt af en glad hund, dernæst lå der bræk i vindueskarmen (vindues karmen er lige ved trappen og er ronja's udkikspost), videre ind i stuen, var der tynd afføring + lidt blod (ikke i afføringen, men en "klat" ved siden af.

hun har efter jeg er kommet hjem gjort det inde en til gang, også denne gang med en lille klat blod ved siden af og også meget tynd mave.

Hun er ikke mærket på nogen måde, glad og tilfreds som altid.

 

Ronja har indimellem diarre, men det påtænker lidt er mere hvalpemave (hun er nu 7 mdr.) for hun spiser alt hun kan komme i nærheden, men der har aldrig været blod i.

 

tænker jeg lige ser hende lidt an de næste dage, men bør jeg være bekymret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Hvis det er noget hun har hyppigt - tænker jeg jo i foder baner :hmm:

opkast, blod og tynd mave tyder på at tarmen er irriteret - måske fortykket og en begyndende tarmbetændelse.

Prøv at give hende vand - evt kan du give hende isterninger - hun må ikke drikke for hurtigt. Hvis ikke hun kaster op efter nogle timer kan du prøve lidt tynd havregrød og give hende canikur eller zoolack (canikur virker bedst hos mine hunde)

Har hun det ikke bedre i løbet af 1 døgn skal du gå til dyrlægen - det er muligt hun skal have antiboitika

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Beaglepack skriver:5up:

 

Jeg var nær død af skræk da min sked blod, men det gør hunde åbenbart ret nemt. Men afsted hvis hun ikke er frisk i morgen (eller fredag).

 

Jeg bruger havresuppe: 1 dl gryn, 1 l vand, 1 tsk salt og 1 spsk sukker, koges et par minutter, og grynene sies fra. Selve de kogte gryn gemmer jeg og giver til hunden når den vil spise. Faste et døgn, og så sprøjte havresuppe i munden 1 gang i timen, gerne op til en dl i timen.

 

Det skulle gerne hjælpe efter 12-16 timer:-) Derefter skånekost i et par dage, hvor du langsomt går over til normalt foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Du skal ikke give hende hendes vanelige mad - lad maven få ro - men sørg for hun får vand. Hvis vandet bliver i maven kan du give hende havregrød eller suppe som Anne foreslår.

Jeg plejer at lade der gå en nat i mellem og så får de havregrøden om morgenen (hvis der ikke har været opkast)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Mit hmm betyder at du skriver herinde fordi du er bekymret (går jeg ud fra) over at din hund har dårlig mave og der er blod med. Vi er to der giver råd om at skåne maven en dags tid - hvilket du så vælger ikke at gøre da du pludselig stod og skulle ud af døren.

 

Okay jeg er måske lidt nærtagende (har selv en mavehund) jeg har tit og ofte aflyst aftaler mv. fordi min hund ikke havde det godt og ville da være blevet kisteglad hvis nogen gad bruge deres tid på at hjælpe mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nåede hun ikke, for stod pludselig og skulle ud af døren, så hun har fået sit normale foder bare i små mængder

:stupid: .... Ja undskyld, men det er f.. en ringe undskyldning for at være doven.

 

Når du har været syg med diarre/rigtig dårlig mave - så starter du da heller ikke ud med at spise din normale kost (uanset mængde)? Det ville være super hårdt for din mave - og det samme for din hund.

 

Det kan godt være at hun (hendes mave) " klarer" skærene denne gang, men sådan en tur tager hårdt på maven, så det er altså vigtigt, at man tager den slags ting alvorligt - og får "lettet røven" næste gang - så du kan passe din hund ordentligt. Den er jo afhængig af din (kærlige) pleje!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit hmm betyder at du skriver herinde fordi du er bekymret (går jeg ud fra) over at din hund har dårlig mave og der er blod med. Vi er to der giver råd om at skåne maven en dags tid - hvilket du så vælger ikke at gøre da du pludselig stod og skulle ud af døren.

 

Okay jeg er måske lidt nærtagende (har selv en mavehund) jeg har tit og ofte aflyst aftaler mv. fordi min hund ikke havde det godt og ville da være blevet kisteglad hvis nogen gad bruge deres tid på at hjælpe mig

 

Nu er det jo ikke alt man kan aflyse, men selvfølgelig hvis hun havde det dårligt, ville jeg aflyse, men det var ikke tilfældet, hun var frisk og havde det godt.

tror simpelthen at hun har spist noget i haven, og hendes afføring er stadig fin, så mit påskøn var jo rigtigt nok, så du behøver ikke bonke mig i hovedet, det er jo trodsalt mig der kender min hund bedst.

jeg er glade for jeres råd, og ved hvad jeg skal gøre hvis det skulle ske igen.

men helt ærligt to gange tynd afføring og en opkast og så ellers ikke noget de næste 12-15 timer, så påskønnende jeg at hun godt kunne prøve sit normale foder

Link til indlæg
Del på andre sites

:stupid: .... Ja undskyld, men det er f.. en ringe undskyldning for at være doven.

 

Når du har været syg med diarre/rigtig dårlig mave - så starter du da heller ikke ud med at spise din normale kost (uanset mængde)? Det ville være super hårdt for din mave - og det samme for din hund.

 

Det kan godt være at hun (hendes mave) " klarer" skærene denne gang, men sådan en tur tager hårdt på maven, så det er altså vigtigt, at man tager den slags ting alvorligt - og får "lettet røven" næste gang - så du kan passe din hund ordentligt. Den er jo afhængig af din (kærlige) pleje!

 

Det har absolut ikke noget med dovenskab at gøre for så længe tager det sku heller ikke at lave havresuppe.

 

og jo det gør jeg da, hvad skulle jeg da ellers spise?

 

der er ingen der kender mig, så synes det er lidt heftigt at påstå jeg ikke passer min hund ordentligt, det synes jeg faktisk er for groft, der er tale om en vurderingssag og igen må det være lettes for mig, der sidder med hunden, end jer der sidde ved jeres computer at vuderer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Der er ingen der bonker dig oven i hovedet. Du må gøre som du vil, som du skriver så kender vi dig ikke ligeså vel som du heller ikke kender os - men så forstår jeg ikke hvorfor du så laver indlægget!

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen der bonker dig oven i hovedet. Du må gøre som du vil, som du skriver så kender vi dig ikke ligeså vel som du heller ikke kender os - men så forstår jeg ikke hvorfor du så laver indlægget!

Nu står det jo ikke i reglerne, at man SKAL følge de råd, der bliver givet herinde. Jeg synes da godt, at man kan lave en tråd og så efterfølgende vurdere, at man ikke kunne bruge alle de svar man får til noget. Det tror jeg altså sker for alle herinde engang imellem. Og det betyder jo ikke, at man ikke sætter pris på at nogen gider at hjælpe en og give gode råd, men måske vurderer man bare, at det ikke ville fungere, var unødvendigt eller irrelevant for situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Nu står det jo ikke i reglerne, at man SKAL følge de råd, der bliver givet herinde. Jeg synes da godt, at man kan lave en tråd og så efterfølgende vurdere, at man ikke kunne bruge alle de svar man får til noget. Det tror jeg altså sker for alle herinde engang imellem. Og det betyder jo ikke, at man ikke sætter pris på at nogen gider at hjælpe en og give gode råd, men måske vurderer man bare, at det ikke ville fungere, var unødvendigt eller irrelevant for situationen.

 

Det er vi helt enige om Therese :mrgreen:

Nu er jeg så også bare så miljø skadet - at jeg er blevet en over forsigtig hunde ejer og når noget handler om mave/tarm systemet så reagerer jeg nogle gange på den ovenfor stående facon - alt hvad der har med hundens helse at gøre går gennem maven på den sådan er det bare ;-)

 

Jeg skrev også at TS kan vælge det hun vil, det er hendes hund - jeg kommer bare med min holdning :cool:

Er i øvrigt også enig med HelleJG

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...