Hop til indhold

Anbefal en sele


Therese
 Share

Recommended Posts

Der er noget med K9 og Hurtta selerne - nogle hunde kan vriste sig ud, andre kan ikke. Det er noget med kropsformen.

 

Prøv at ringe til Maxi Zoo i Randers. Jeg er ret sikker på at de har begge dele. Og så tag Bobo med ud og prøv lidt forskelligt. Når selen er indstillet og lagt på, kan du prøve at trække i håndtaget op mod nakken, så burde du kunne se om det kan lade sig gøre at komme ud af den.

Ja, det vil jeg lige prøve. Tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde kan komme ud af det ene og andre af det andet. Som pinpointer siger, den eneste de ikke kan det med er en ruffwear. Forudsat at hunden har talje.

 

Men hvem siger at Bobo stikker ud af selen?

 

Mysla har en dejlig læder sele, som simpelthen passer så godt, men jeg tror ikke den kan købes mere, tror det er en kenjan til små hunde. Den er formet som en y sele.

 

Hun kan ikke passe ind i hurttas y seler og t seler strammer hendes skuldre.

 

Sheila har en H sele fra Buster og det er den bedste sele hun har haft, hun har haft den de ( to af samme slags) de sidste 6 år. En h sele må næsten være den sele der er mest komfortabel for hunden, hvis hunden ikke trækker , da den sikre god bevægelsesfrihed.

En lækker en af den slags er H selen fra Kenjan.

 

Sheila har også en easydog, noget jeg faktisk troede ville være helt umuligt til hende, men den sidder faktisk ganske godt. Det var dog nødvendgt at sy maveremmen fast på bryststykket, da den ellers gled rundt.

 

Spørg CBK hvad Zeus sele hedder, den er dælme lækker!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er i hvert fald aldrig sket endnu og han har vel gået med den i over 3 år :-)

men har han forsøgt?? Nogle hunde prøver jo aldrig, fordi de slet ikke ved det er en mulighed.

 

flipsen har den her og den er lidt som hurrtas y-sele... den sidder rigtigt godt og er ret billig synes jeg Fleece Dog Harness

 

Jeg overvejer lidt Treponti selen til ham, den er smuk også ser den faktisk meget behagelig ud...

tre_pointe_hundesele.jpg

den på billedet sidder da næsten ligeså højt på struben som et halsbånd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også sige, som så mange andre herinde - Tag hunden med i en dyrehandel og prøv dig frem :)

 

Jeg har prøvet alverdens former seler til mine hunde, og det er VIDT forskelligt, hvilken type der passer.

Lige pt. har den ene en K9 sele og den anden en Hurtta T sele, hvilket jeg er okay tilfreds med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kan ikke bruge K9 selen, eller Hurtta's H sele (er T-selen det samme??). Hurtta H-selen, der banker hun albuen ind i spændet, og K9 selen, der går "bryst"stykket op i halsen på hende. Vi har en Hurtta Y sele, dog sjældent brugt, da jeg mest bruger halsbånd. Men jeg aner ikke om den sidder rigtigt. Og i dyrehandlerne synes jeg helt ærligt ikke, jeg får ordentlig hjælp, så jeg er lost..

 

Y-selen:

0206_5046.jpg

 

H-selen (som vi har solgt)

0206_5047.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

flipsen har den her og den er lidt som hurrtas y-sele... den sidder rigtigt godt og er ret billig synes jeg Fleece Dog Harness

 

Jeg overvejer lidt Treponti selen til ham, den er smuk også ser den faktisk meget behagelig ud...

tre_pointe_hundesele.jpg

 

Jeg giver PP ret, ihvertfald som den sidder på dén hund. Sådan sad Mollies Y-sele i str. 60 også, så hvis hun trak meget lavede hun 'irriteret-strubehoved-lyd' - det lyder simpelthen forfærdeligt :cry: Så vi måtte erkende at str. 60 var for lille, så nu har hun den i str. 70 i stedet, og den kan hun trække ligeså tosset hun vil i, der kommer ingen ubehagelige lyde :-D

 

 

 

Luna kan ikke bruge K9 selen, eller Hurtta's H sele (er T-selen det samme??). Hurtta H-selen, der banker hun albuen ind i spændet, og K9 selen, der går "bryst"stykket op i halsen på hende. Vi har en Hurtta Y sele, dog sjældent brugt, da jeg mest bruger halsbånd. Men jeg aner ikke om den sidder rigtigt. Og i dyrehandlerne synes jeg helt ærligt ikke, jeg får ordentlig hjælp, så jeg er lost..

 

Y-selen:

0206_5046.jpg

 

H-selen (som vi har solgt)

0206_5047.jpg

 

Jeg synes Y-selen sidder godt på Luna, og ihvertfald bedre end H-selen. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kan ikke bruge K9 selen, eller Hurtta's H sele (er T-selen det samme??). Hurtta H-selen, der banker hun albuen ind i spændet, og K9 selen, der går "bryst"stykket op i halsen på hende. Vi har en Hurtta Y sele, dog sjældent brugt, da jeg mest bruger halsbånd. Men jeg aner ikke om den sidder rigtigt. Og i dyrehandlerne synes jeg helt ærligt ikke, jeg får ordentlig hjælp, så jeg er lost..

 

Y-selen:

0206_5046.jpg

 

H-selen (som vi har solgt)

0206_5047.jpg

 

Jeg har samme problem med tea, det virker lidt som om hun bare ikke er formet til at passe de gængse sele str.

Hurttas y-sele sidder nogenlunde som den gør på Luna her. Egentligt ok, men jeg vil gerne have mere plads mellem albuen og selen, for at undgå pelsknuder.

h- selen bliver enten så lille at den sidder helt oppe i halsen, eller så stor at den gaber meget i bringestykket. Den gamle K9 er også helt katastrofal, men den nye k9 IDC sele, sidder faktisk ok.

Det eneste problem vi har der, er at den let ryger frem når vi går med flexiline, for tea har det med at nøle bagefter på turene - hun skal jo have det hele med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bidrager lige lidt til alt sele-snakken :-D

 

Bobo har en sele, som sidder ret dårligt. Den gaber rigtig meget foran, og generer ham vist lidt ved forbenene.

 

Så han skal selvfølgelig have en ny, men det er lidt en jungle.

 

Så hvilken sele har I hver især gode erfaringer med - både ift. kvalitet og pasform.

 

Hvis det hjælper noget, er han en labrador af den lidt kraftige type og han har en ret dyb brystkasse :hmm:

at tage ham med i en dyrehandel ville være en god ide , måske kommer der også en DKK udstilling inærheden af dig - der er ofte mange boder og dermed større udvalg på samme sted .
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har samme problem med tea, det virker lidt som om hun bare ikke er formet til at passe de gængse sele str.

Hurttas y-sele sidder nogenlunde som den gør på Luna her. Egentligt ok, men jeg vil gerne have mere plads mellem albuen og selen, for at undgå pelsknuder.

h- selen bliver enten så lille at den sidder helt oppe i halsen, eller så stor at den gaber meget i bringestykket. Den gamle K9 er også helt katastrofal, men den nye k9 IDC sele, sidder faktisk ok.

Det eneste problem vi har der, er at den let ryger frem når vi går med flexiline, for tea har det med at nøle bagefter på turene - hun skal jo have det hele med :)

 

Hehe ja Luna sakker også gerne bagud, og så er det lidt træls med sele. Vi bruger halsbånd

 

_DSC1519_zps397ccf53.jpg

 

Og pt har hun en fedtknude under højre albue, så hun ville alligevel ikke kunne bruge selen pt, tror jeg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...