Hop til indhold

Hej


Gæst Charlotte Aagaard
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlotte Aagaard

jeg svare på samme måde som jeg får svar på.. jeg er selv født og op vokest med hunde, men da vi fik vores første hund var det min første gang efter jeg var flytte hjemme fra.. og hverken jeg el min mand har set el oplevet ligene.. jeg kom her ind i håbet om at få en smugle svar, det var der nogen der var flinke nok til i det første 3-4 svar der kom på det jeg havede skrevet... og så skal jeg da ellers lige love for at i begyndte at hagle ned på min og himmele op om hvor dårligt i mener vores hunde har det... det var som sagt ikke sådan noget jeg søgte.. jeg havede håbet at man som voksene mennesker kunne have haft en stille og rolig snak, og at der måske var ander der havede haft samme problem, som vi har.. men det er da godt der findes ander muligheder end det her.. for jeg finder mig ikke i at bliver andgabet på den måde og bliver svinet til.. vi købet hunden for at den skulle være famille hund og vorgter når min mand er på arbejede.. som en tyg hed for både ham og mig.. men jeg slutter her fordi jeg ikke vil stå til måls for den slags folk som det lader til der er flest af herinde...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 121
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

jeg svare på samme måde som jeg får svar på.. jeg er selv født og op vokest med hunde, men da vi fik vores første hund var det min første gang efter jeg var flytte hjemme fra.. og hverken jeg el min mand har set el oplevet ligene.. jeg kom her ind i håbet om at få en smugle svar, det var der nogen der var flinke nok til i det første 3-4 svar der kom på det jeg havede skrevet... og så skal jeg da ellers lige love for at i begyndte at hagle ned på min og himmele op om hvor dårligt i mener vores hunde har det... det var som sagt ikke sådan noget jeg søgte.. jeg havede håbet at man som voksene mennesker kunne have haft en stille og rolig snak, og at der måske var ander der havede haft samme problem, som vi har.. men det er da godt der findes ander muligheder end det her.. for jeg finder mig ikke i at bliver andgabet på den måde og bliver svinet til.. vi købet hunden for at den skulle være famille hund og vorgter når min mand er på arbejede.. som en tyg hed for både ham og mig.. men jeg slutter her fordi jeg ikke vil stå til måls for den slags folk som det lader til der er flest af herinde...

 

Så du er sur over at vi siger at hunden er en problemhund fordi den ikke bliver aktiveret? Og at det er JERES ansvar at aktivere den?

 

Må jeg i så fald foreslå Gi Pote, hvor du kan være heldig at finde nogle som mener at du blot skal give hunden stødhalsbånd på, og alfarulle den...... Det er jo en meget bedre løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg svare på samme måde som jeg får svar på.. jeg er selv født og op vokest med hunde, men da vi fik vores første hund var det min første gang efter jeg var flytte hjemme fra.. og hverken jeg el min mand har set el oplevet ligene.. jeg kom her ind i håbet om at få en smugle svar, det var der nogen der var flinke nok til i det første 3-4 svar der kom på det jeg havede skrevet... og så skal jeg da ellers lige love for at i begyndte at hagle ned på min og himmele op om hvor dårligt i mener vores hunde har det... det var som sagt ikke sådan noget jeg søgte.. jeg havede håbet at man som voksene mennesker kunne have haft en stille og rolig snak, og at der måske var ander der havede haft samme problem, som vi har.. men det er da godt der findes ander muligheder end det her.. for jeg finder mig ikke i at bliver andgabet på den måde og bliver svinet til.. vi købet hunden for at den skulle være famille hund og vorgter når min mand er på arbejede.. som en tyg hed for både ham og mig.. men jeg slutter her fordi jeg ikke vil stå til måls for den slags folk som det lader til der er flest af herinde...
Tror det handler om at folk får fornemmelsen af at du ikke vil ændre på noget og aktivere hunden mere :-) Det rammer selvfølgelig at få sådan nogle ting at vide, men du skal ikke tage det så tungt. Tag det du synes du kan bruge og glem resten :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

therese de kommer jo også ud, det jeg skrev med var jo bare et ca fordi jeg ikke ha tal på hvor mange gang om dagen jeg er ude med dem.. dertil kommer de gange hvor de kommer i hunde skoven el hvor vi kan tage dem med på besøg hos venner og famille.. og som sagt om dagen er der inte i vejen der ligger hun stille og roligt og sover når hun ikke lige går runde efter mig i huset.. og jeg kan godt tåle at høre at vi ikke er de mest aktive folk det har jeg aldrig sagt vi var, der hvor jeg står af er nå i begynder at himmele op om hvor dårlig hunde ejere vi er.. det gider jeg ikke stå model til.. jeg kom her i god tror som med stor tydlig hed er blevet det værste jeg kunne gøre i min søgen på at hjælpe vores hund i stedet for bare at opgive hende.. fordi vi ville være første gang jeg har måtte give op over for en af mine dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

jeg har ikke sagt jeg ikke vil ændre noget tidliger skrev jeg at vi var ved at prøve nogle ting af som måske ville være noget af det siste vi ville inden vi ville sælge hende, og jeg ved godt at ting tager tid.. og hun ikke bare vender i løbet af fem min.. jeg ved det kan tage månder.. vi er jo også rigtig glade for hende, og i morgen står den på at skaffe nogle ting til hjælp til træning af hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så beklager jeg at være nødt til at minde om at en labrador er skabt til jagt, men at det er en "sit and wait" hund der ofte kan vente et helt liv på at ejeren tager hul på en aktivitet,.... men det er ikke mindre synd for den at være arbejdsløs, selvom den ikke viser at den keder sig ved at være destruktiv.

 

Jeg holder med de andre og ville forsøge at aktivere mig ud af situationen, men det kan jo sagtens ske indendørs og/ eller med et minimum af indsats fra ejeren (en schæfer dør jo ikke fordi den ikke bliver trænet i en klub). Det kunne f.eks. være at man gemte godbidder eller legetøj rundt omkring eller i ting (man kan købe aktivitetslegetøj eller lave dem selv), det kunne være at træne hundene til at hjælpe med forskelligt som f.eks. at putte vasketøj i maskinen og tage det ud igen, eller hente sko, avis eller andre ting (det er kun fantasien der sætter grænser).

 

Jeg håber trådstarter lytter lidt til hvad der bliver sagt og ikke bare bliver fornærmet eller ked af, at få nogle ting at vide som er nødt til at blive sagt. Okay, vi er måske ikke altid lige høflige,.. men jeg er sikker på at jeg kan tale på alles vegne: det er altså sagt i en god mening og med dine hundes velbefindende in mente.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

Anne 1979 nu synes jeg du virklig skal stoppe, jeg kunne aldrig finde på at give den stød... det viser bare hvilken hunde ejer du at bare det du kan finde på at sige at jeg ville gøre det.. du kender stadig ikke mig el min mand el vores hunde så fadt det luk røven K.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Charlotte, jeg har to af den slags schæferhunde. Det er min mands den ene og min den anden. Min er en tæve, og hun er 5 år nu. Min mands er en hanhund, og han er 4 år nu.

Begge har ødelagt en del, da de var hvalpe og unghunde. Jeg husker bedst, at Tanja afmonterede afløbet til en køkkenvask.

 

Men vi har begge lagt, og gør det stadigvæk, mange, mange timer i de to hunde. De bliver trænet hver dag, og det er det bedste, de ved. Vi går til træning i DcH en gang om ugen, vi træner sammen med andre ca. en gang om ugen, og de andre dage træner vi selv.

 

De er i dag søde og lydige hunde, men det er ikke kommet af sig selv.

 

Efter min mening skal man ikke anskaffe sig en schæferhund, hvis man ikke vil træne med den, så jeg er enig med de andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

jeg har læst alt hvad i skriver, jeg gider bare ik finde mig i at i dømmer mig fordi jeg kom i håbet om hjælp men de felste af jer sviner mig jo bare til så hvad kan jeg bruge det til.. og så er der nogen som er dumme nok til at sige at fordi jeg ikke vil svines til skal jeg nærmest gi min hund stød hals bånd på.. sådan holder jeg sku ikke hund og kommer aldrig til det.. og hvem er det lige til ikke lytter, det er der sku mange af jer der ikke gør, for hvert svar jeg skriver får jeg flere og flere sviner.. selv når jeg siger at vi er ved at prøve ting af... så stop med at skriv hvis i ikke kan talte pænt om mig og min hund:fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

igen jeg siger ik vi ik vil træn jeg skrev lig to få min siden at vi i morgen skal ha købt ting til hjælp til træning.. så forstpår dog hvad jeg siger..

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har læst alt hvad i skriver, jeg gider bare ik finde mig i at i dømmer mig fordi jeg kom i håbet om hjælp men de felste af jer sviner mig jo bare til så hvad kan jeg bruge det til.. og så er der nogen som er dumme nok til at sige at fordi jeg ikke vil svines til skal jeg nærmest gi min hund stød hals bånd på.. sådan holder jeg sku ikke hund og kommer aldrig til det.. og hvem er det lige til ikke lytter, det er der sku mange af jer der ikke gør, for hvert svar jeg skriver får jeg flere og flere sviner.. selv når jeg siger at vi er ved at prøve ting af... så stop med at skriv hvis i ikke kan talte pænt om mig og min hund:fornaermet:

 

Der er ingen, der sviner dig til.

Måske kunne du fortælle hvad det er for ting I prøver af, så vi andre bedre kan forstå det, og så vi undgår at tro noget, der ikke passer.

 

Og PS: Lige til dit sidste indlæg. Man behøver ikke nødvendigvis at købe sig til træningsredskaber. De fleste virker alligevel ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Så du er sur over at vi siger at hunden er en problemhund fordi den ikke bliver aktiveret? Og at det er JERES ansvar at aktivere den?

 

Må jeg i så fald foreslå Gi Pote, hvor du kan være heldig at finde nogle som mener at du blot skal give hunden stødhalsbånd på, og alfarulle den...... Det er jo en meget bedre løsning.

 

Uhh Anne du må ikke anbefale Gipote - der er jeg også inde og jeg holder ikke munden lukket (hvilket jeg også nogle gange får på puklen over :mrgreen:)

Men ellers er jeg enig med flertallet - aktiver de hunde så de får deres behov opfyldt.

 

Lidt længere nede af vores vej bor der en familie med en Springer Spaniel - den hund har et lille indlukke at rende i som er dækket over med flintesten - her løber den gøende frem og tilbage - dag ud og ind og kommer aldrig udenfor matriklen - samme familie har lige fået en lab hvalp - som sikkert vil blive "aktiveret" på samme måde :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

vi har prøver et råd af der kom her fra med at give hende en af min mands Tshirt, og vi er indstillet på at fra nu af må vi prøve at gøre mere ud af at træne og lege med hundene, og der skal købes noget nyt lege tøj, for det meste af det de havede har hun ødelagt.. og den står mere på at de selv skal finde maden som også var et forslag fra en herinde.. og min mand ha set på noget træning han vil gør med schæferen og jeg tager min af den anden hunds træning, det den for det meste er mest knytte til mig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne 1979 nu synes jeg du virklig skal stoppe, jeg kunne aldrig finde på at give den stød... det viser bare hvilken hunde ejer du at bare det du kan finde på at sige at jeg ville gøre det.. du kender stadig ikke mig el min mand el vores hunde så fadt det luk røven K.....

 

Du kan åbenbart hverken læse eller skrive, men læs mit indlæg igen, jeg skriver at det er den type råd du vil få på Gi Pote . ikke at det er det i gør. Tænker egentlig at folk der køber DAP halsbånd som regel er temmelig langt fra de brutale metoder.

 

Men det er altså vigtigt at din hund kommer UDEN FOR MATRIKLEN, det er IKKE nok at den løber og leger på jeres gårdsplads.

 

Det er fint at du vil skaffe nogle træningsredskaber. En klikker og en pose godbidder er en ret lille investering - så kan du lære hunden basal lydighed og tricks. I længden er det dog stadig ikke nok. Som jeg tidligere har skrevet, skal hundeen ud og OPLEVE, og det gør den bare ikke hjemme. Mental og fysisk stimulans er alfa omega for en aktiv hund, særligt når den er begyndt at udvise problemadfærd.

 

Jeg forstår slet ikke at du ikke kan se at den "bare" skal aktiveres moderat. Og jeg forstår heller ikke at du ikke forstår at det ikke er tilstrækkeligt at lukke den ud i haven/på gårdspladsen.

 

Og igen, ingen har skrevet at du er en dårlig hundeejer - hvad folk tænker, kan du jo ikke læse......

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

nu har vi en rat stor have hvor jeg ofter tager dem med ud i og en stor parkering plads ved siden af vores hus hvor jeg tit lufter dem fordi de kan løbe rund i en lille skov som ligger ved siden af.. så de ha meget plads og de ha hele hus på ca 100 kvm dog vil den store ikke op over på fordi den ikke kan lide trappen, for ellers måtte den gerne går derop også.. og hvis den gjorde det sov begge hundene i sengen sammen med mig, for jeg ved den store elsker at sove i seng, den lille vil kun når min mand også sover der.. så igen læs hvad jeg skriver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlotte Aagaard

looooooooooool du fatter ik en skid anne 1979.. jeg har ik bil og køre kort så jeg kan ikke selv tagen hunden med andre steder hen... så bland dig uden om... du er her kun for at hakke på folk som mig så f... af fra mit indslag.. jeg kan sku ik bruge dig til en skid

Redigeret af Charlotte Aagaard
Link til indlæg
Del på andre sites

looooooooooool du fatter ik en skid anne 1979.. jeg har ik bil og køre kort så jeg kan ikke selv tagen hunden med andre steder hen... så bland dig uden om... du er her kun for at hakke på folk som mig så f... af fra mit indslag.. jeg kan sku ik bruge dig til en skid

 

Hvad er det du mener jeg ikke fatter? Du er jo ikke særlig velformuleret, så jeg bliver lidt i tvivl.

 

At du ikke har bil - hvad har det af betydning? Sæt en snor på hunden, og brug dine to dertil indrettede stænger til at gå. Folk der bor i byen kan sagtens lufte hund, det kræver som regel bare ...... en SNOR!

 

Og jeg hakker ikke på dig, men siger at du skal aktivere din hund (lige som alle andre der har svaret). Og en klikker og godbidder kræver vel næppe kørekort, eller????

 

Edit: Prøv lige at skrue ned for charmen og bandeordene, ikke?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå, at det er lidt hårdt at høre, men det ER altså synd for hunden. Der er rigtig stor sandsynlighed for at hun gør som hun gør, fordi hun keder sig bravt.

Hyrdehunde er pr. definition ret aktive hunde, nogle mere end andre, men schæferen ligger nok i den ret høje ende. Og aktive hunde trives altså bare ikke ret godt, hvis de ikke får dækket deres behov for aktivitet. Du kan prøve at sammenligne det med, hvis du aldrig kom udenfor haven og den eneste sociale relation var din mand. Desuden fik du aldrig mulighed for at læse en bog, se tv, læse avisen osv. Det ville være et ret trist liv, hvis man aldrig fik nogle nye input og jeg tror hunde har det på præcis samme måde, hvis de ikke bliver stimuleret. Man bliver simpelthen skør!

 

Jeg har været nabo til en familie med schæferhunde, som heller aldrig kom udenfor haven og heller aldrig blev aktiveret. De stod i halve dage og gøede sig helt hæse hver gang der bare skete det mindste udenfor hækken. Den ene hund brød engang imellem ud af haven og en dag overfaldt den en lille hvalp over i deres nabos have. En anden gang splittede de simpelthen hegnet ad for at komme ud og overfalde mine hunde, som bare gik forbi på fortovet. De havde det virkelig ikke godt. Og efter min mening skal man ikke have en så aktiv hund, hvis man ikke vil aktivere den.

 

Som jeg skrev tidligere, behøver det ikke kræve ret meget. Du kan starte med at give hundene maden på græsplænen eller gemme det rundt omkring indenfor. Lav en hjemmelavet agilitybane ud af stole og haveredskaber, hvis I ikke vil købe noget selv. Træn nogle tricks og lidt små lydighedsøvelser som sit, plads, dæk osv. Tror egentligt det er lidt ligemeget for hunden, bare I laver et eller andet sammen :-) Og det vigtigste er også bare at komme igang, så drop madskålen i aften og kast foderet ud på græsplænen i stedet for :-D

 

:5up::hjerte:

 

 

 

Og til det med træning, jeg har aldrig været til nogen former træning med Flipsen, MEN hvad han ikke får i træning får han så i oplevelser på andre måder, vi går lange "opdagelses-ture" hvor han får oplevt en masse og gravet en masse havenissefælder... Vi kan godt bruge 3-4 timer om dagen sammen udendørs - også er det en lise for sjælen at tøffe rundt i tosomhed med hunni :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Jeg har en cocker spaniel, det er en meget meget aktiv race. Til daglig hos mig selv, står den på lange gåture, svømmeture, spor og anden mental træning. Min tidligere cocker spaniel havde et fantastisk sind og når han ikke blev aktivere, pev han. Ham her har ikke et fantastisk sind, han er en ødelagt hund fra et internat. Når han ikke bliver aktiveret, så begynder han at blive destruktiv, han farer rundt, gør og stresser, hopper op, kradser på dørene og opføre sig belastende.

 

Jeg er af og til hos min mor, som bor på en stor gård. Min mor har den opfattelse at en hund fint kan gå og hygge sig ude i haven eller på grunden og at den ikke behøver mere end det. Jeg lå med lungebetændelse hos min mor i næsten 4 uger. Havde min hund Tjaldur med. Kunne ikke selv lufte ham og ingen ville lufte ham. Så han kom bare ud i haven som er KÆMPE STOR. På anden dagen var hans rastløs og træls, på trejde dagen var han uudholdelig, på 4 dagen var han ikke til at være i hus med. Han sprang rundt, op af alt, krasede på dørene, hylede og gøede, splittede bolde og bamser ad, snappede folk i armene i vild kådhed. Fik en herinde fra til af lufte ham, bare i en time, hvilken fryd og gammen, så kunne han udholde 2 dage mere på et normalt niveau .

 

Kort sagt, han kunne slet ikke bare lukkes ud en stor have og så underholde sig selv eller få en bold kastet lidt i ny og næ, ej hellere sin aftensmad på græsset hvor stimulerende nok.

 

 

Så kunne ikke forstille mig andet end at to schæferhunde ville blive små vanvittige af ikke at lave noget særligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan den her tråd ikke bare blive lukket? Det fører sgu da ikke noget godt med sig at blive ved med at kaste mudder efter hinanden.

 

Skal der ikke mere end een til før man kan kalde det 'hinanden' :blink:

Ud over det er jeg enig, tråden i sig selv fører ingen steder hen, ikke for hunden det handler om ihf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
looooooooooool du fatter ik en skid anne 1979.. jeg har ik bil og køre kort så jeg kan ikke selv tagen hunden med andre steder hen... så bland dig uden om... du er her kun for at hakke på folk som mig så f... af fra mit indslag.. jeg kan sku ik bruge dig til en skid

 

 

Det her er disideret morsomt. Måske på den tragiske måde. Anne1979 er faktisk en af de bruger der altid giver, sjove, hjælpsomme, omsorgfulde og gode svar, omend hun til tider kan være lidt skarp i tungen, men det kan vi alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal der ikke mere end een til før man kan kalde det 'hinanden' :blink:

Ud over det er jeg enig, tråden i sig selv fører ingen steder hen, ikke for hunden det handler om ihf.

Netop hunden gør at det er svært at holde mund;)og helt ærligt, jeg syntes det er en uskik at låse tråde, der kan stadig tilføjes konstruktive forslag her og selv om TS ikke vil gøre brug af dem så kan andre måske få glæde af nogle af forslagene;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...