Hop til indhold

Kræver det en DKK tavle at starte DKK agility stævner?

NickiA
 Share

Recommended Posts

Her til træning den anden dag snakkede vi om at vi allesammen skulle være Danmarksmestre i agility :engel:

Hvorefter en fra holdet nævnte at det ikke var muligt for os der ikke havde DKK hund.

Men jeg er da ret sikker på at tavleløse hunde kan løbe agility i DKK eller er jeg forkert på den.

"Hunden skal være mindst 18 måneder gammel og have en Agility-resultatbog udstedt af DKK eller anden FCI anerkendt kennel klub enten med hundens stambogsnummer eller, for ikke DKK-/FCI-stambogsførte hunde med et agilitynummer."

Synes jeg kan læse mig til her at alle hunde kan deltage de skal self. bare have en DKK resultatbog

Men jeg vil da gerne vide om jeg er rigtig på den eller ej :P

Nu går jeg til agility i DCH og har egentlig ikke tænkt over det før vi snakkede om det i torsdags, men håber da at mig og Aya bliver så seje at vi kommer til at løbe en masse konkurrencer, men er det kun DCH eller kan vi også komme til at løbe DKK?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en titel, der hedder Dansk Agility Mester for hunde uden stambog. Den svarer til Dansk Agility Champion for hunde med DKK stambog.

Så mon ikke, det er DEN titel I skal have allesammen? :hmm:

Begge titler går på hvor dygtig den enkelte hund er. Det er ikke i sig selv en konkurrence mellem hundene. Alle hundene kan blive agilitymestre hvis de er dygtige nok..

De hunde, der bliver bedst placeret i de forskellige klasser, får en ekstra præmie. Der skelnes ikke mellem stambog eller ej, så vidt jeg kan se.

http://www.dkk.dk/xdoc/120/Agilityreglement_2013.pdf

DM kræver heller ikke stambog... Men der kan alle ikke rigtig vinde..:mrgreen:

Her er listen over DM vinderne for sidste år. Nogle få af dem har ikke stambog...

http://www.dkk.dk/xdoc/120/Agility_DM_2012_individuelle___hold_-_resultater.pdf

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sagtens blive danmarksmester - både hos DCH og DKK - uden tavle. Du kan ikke blive champ hos dkk, men du kan opnå samme resultat bare med titlen mester istedet...

det samme gør sig iøvrigt gældende i både LP og Rally...

Jeg mener nu ikke, at man kan deltage i LP-DM uden tavle? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites