Hop til indhold

Huld på Grand danois ?


Gittemus
 Share

Recommended Posts

Rosa var hos dyrlægen og blev vejet idag. Hun bliver 7 måneder d.22/6 og vægten idag viste 46,75 kg. Dyrlægen syntes at hun var i lidt for god stand, da hun kunne mærke lidt " polstring " på sidebenene. Hendes vurdering er at gigant racer skal ligge på den tynde side og ribbenene anes og mærkes. Gælder dette i hvalpe stadiet, da knoglerne udvikler sig hurtigt ?

Tænker ikke at Rosa skal være mager, men ha en let og robust huld ?

Sådan ser hun ud pt. Virker hun for tyk ?

image.jpg

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Hopsa, der er eksperten her, så håber hun ser tråden, men jeg er enig med Pinpoynter i at hun ser lidt for rund ud på billede nr. 2. Det første billede ser meget godt ud, men billeder har det med at snyde - du kan have fanget hende lige medens hun inhalerer, så det er derfor man kan se ribben.

 

Under alle omstændigheder har din dyrlæge ret i at grander skal være til den tynde side indtil de er udvokset. Det er jo netop fordi knoglerne udvikler sig så hurtigt, at de ikke må belastes med for meget vægt.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor lang tid er der mellem de to billeder? For hun ser tyk ud på nr to, synes jeg, og det er jo lidt det der gør det svært at vurdere en hund uden at kunne mærke den. Men nej, jeg synes ikke hvalpe skal være "robuste" og slæbe rundt på for meget fedt.

 

De er taget med et par dages mellemrum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun ser en anelse robust ud på de sidste billeder. Er hun raceren?

 

Jeg mener ikke man skal slanke hvalpe, men jeg mener altid at de store racer hellere skal være til den slanke side i voksealderen, det er sundest for deres led ( i forhold til overvægt).

 

Dog er det vigtigste jo at de vokser korrekt og får det de skal...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...