Hop til indhold

Hører jeres hunde egentlig efter...


Zaz-zaz
 Share

Recommended Posts

andre end jer ? Simba hører faktisk ikke efter andre end mig, gemalen og min mor. Stikker andre ham en kommando ser han på dem som om han ikke aner, hvad de snakker om. Er det normalt ? Hvad gør jeres hunde ? Lystre Gud og hver mand eller kun den allernærmeste familie ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Emma lystrer det meste af familien (+ grantantefætterkusine led) da hun kender dem, samt dem der passer hende (4-5 stykker)...

 

Og når der er HUNDEKIKS indblandet i et råb i parken, så forcerer Emma gerne en vandgrav fyldt med alligatorer, for den der kommer først får kiksen, mener Emmas lille hoved ihvertfald...:blink:

 

Selv min fætter der lider af Downs syndrom og har et begrænset sprogbrug, kan få hende til at sitte, dække og komme hen til sig, her er Emma dog pmdøbt til Imma men det går fint:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig er det super nemt, Noomi hører nemlig ikke efter nogen som helst :roll::lol:

 

 

Sådan er det også her :mrgreen:

Herr flick har sin helt egen dagsorden og hvis ikke den bliver fulgt til punkt og prikke, så bliver han rigtigt Terrier-fornærmet (det kan vidst også kaldes prinsessefornærmet, men det siger vi jo ikke højt i Herr Flicks nærhed) :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Hvem som helst med en venlig udstråling og lidt lækkert i hånden kan få Pelle til at udføre ting og sager, hvis de arbejder lidt for sagen.

 

Omkring lydighed/opdragelse er det kun mig og min søn der dur - og med mig i spidsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

PT lystre aslan alle andre end os :mrgreen: (erj så slemt er det heller ikke)

 

Men sviger forældrene og mine forældre, dem lystre han.

Egentlig sjovt med mine forældre, for han har kun mødt dem 4-5 gange.

 

Ellers min nevø på 4 :shock:

 

Og deres hvalpeholds træner (tror aslan er bange for ham :???: )

 

Nu skal det så siges at nogen gange skal alle sige sæt dig 5 gange inden han gør det, men han gør det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm... Lige pt lystre lexus sig selv og KUN sig selv når det gælder indkald. Er der andre hunde i nærheden er linen så stram at man kan bruge den som banjo:evil:

Men det ser nogle af jer sikkert i eftermiddag hvis alt går efter planen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

godt spørgsmål

 

det er jeg faktisk ikke helt sikker på folk sjælndent kommandere med mine 2 hunde

ja hvis de er hos dyrlægen og de står med en godbid og siger sit så reagere de

men hvis fremmede gav dem kommandoer tror jeg det ikke

det håber jeg ski ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Nej!

Egentlig ikke.

 

Men forstår hende gode, Labell har aldrig været trænet af andre end mig.

 

Til tider kan hun dog godt være flink og gøre andre glade ved at gøre lidt for dem, men det kræver at hun selv kan se en fordel i det, en lækker godbid fx.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min den store Lystre andre han kender, hvis der er godbidder eller en bold i farvandet. Den lille lystre kun mig, men hun er jo også stadig i gang med at lære det basale og så er hun ret reserveret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar alle sammen. Kan se det er op og ned, hvem vovse hører efter...hvis den overhovedet hører efter :mrgreen:

 

De andre to vi har haft har hørt efter hvem som helst, så et øjeblik troede jeg, at der var et eller andet vi havde misset med ham her, men det ser ud til, at han ikke er den eneste, der kun kan høre, hvad de få siger til ham...selvom det nu var lettere med de to, der sådan bare hørte efter i al almindelighed :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle lystrer som regel mig, Bjørn eller ikke nogen...

 

Liiige med undtagelse af Frank... Er vi ude med Lexus og jeg kalder på Dumle kommer han rendende lige hen til Frank... og til hundetræf... stressende situation hvor Dumles øre lukker af... Frank kalder på Lexus og straks står Dumle der, Frank siger på plads og Dumle går på plads, Frank siger sit og Dumle sitter... og så kan jeg ellers hoppe og danse alt det jeg vil :roll::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm... Lige pt lystre lexus sig selv og KUN sig selv når det gælder indkald. Er der andre hunde i nærheden er linen så stram at man kan bruge den som banjo:evil:

Men det ser nogle af jer sikkert i eftermiddag hvis alt går efter planen

 

Jo tak... Men da du så gik over til Jackies bord :shock: SÅ fik du opmærksomhed fra Lexus :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det afhænger af om der er godbidder eller ej:-D Har folk godbidder, så lystre hun alle, men ikke hvis hun er uden "fører".

 

Uden godbidder hører hun næsten kun efter mig.. Men er folk højrøstede eller insisterende i deres signaler, så tør hun ikke andet end at adlyde:(

 

Mysla ved jeg ikke rigtig med, men umiddelbart virker det ikke som om hun vil lystre fremmede uden godbidder i farvandet. Hun kan virkelig få døve øre den hund:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke rigtig prøvet at andre har forsøgt at give Baldur besked om hvad han skal gøre, kun en enkelt som bad ham om at give et kys (det har han lært) og det fik hun straks i bytte for en flæskesvær :blink:

 

Men jeg tror såmænd godt at han vil høre efter andre mennesker, men jeg er personligt måske ikke så meget for at andre mennesker skal bestemme hvad min hund skal :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej.

 

Vores 2 lystrer stort set alle der benytter samme kommandoer som os, og der behøver ikke være godbidder indblandet.

 

MEEN den store, Mille på 1,9 år, lystrer stadig bedst når jeg giver kommandoen, hænger måske sammen med at det er mig der har trænet hende :engel:

 

Den lille, Bonnie på 7 mdr., lystrer os alle 3 lige godt, men hun er jo også stadig ved at lære alle de basale ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...