Hop til indhold

Min hund kan ikke lide andre hunde


Gæst julie_hjorth
 Share

Recommended Posts

Gæst julie_hjorth

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Jeg har lige fået en rigtig dejlig hund, hun er 7 år og kommer fra en kennel. Hun er rigtig sød og har knyttet sig rigtig meget til mig. hun følger mig alle steder. Når vi er ude og gå tur og mødes med andre hunde så knurre hun og viser tænder. Uanset hvor mange gange jeg træder ind og prøver at berolige hende så gør hun det igen. det er rigtig træls at vi ikke kan have hende med nogen steder hvor der er hunde. Derhjemme er hun verdens sødeste hund.

 

Er der nogen der har et godt råd til dette problem ?

 

Og så vil hun ikke høre efter hvad min kæreste siger, det er kun mine ord der gælder. Hvad skal jeg gøre?:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har et godt råd til dette problem ?

Næ, desværre. Ikke når hun er 7 år og helt voksen. Men er problemet lige så stort, hvis du holder en god afstand til de andre hunde?

 

Og så vil hun ikke høre efter hvad min kæreste siger, det er kun mine ord der gælder. Hvad skal jeg gøre?:???:

Du skal ikke gøre noget. Det er din kæreste, der skal gøre noget. Han skal i en periode være den, der fodrer hende og leger med hende. Det plejer at fremme et godt forhold, for et sådant kommer jo ikke af sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret normalt at voksne hunde ikke er interesserede i fremmede hunde. Hvorvidt det er et stort problem eller ej, kommer an på hvad du forventer af din hund. Hvis det var din mening at I skulle i hundeskov eller have playdates med andre hunde, må du nok berede dig på en skuffelse. Men hvis du bare vil have at I skal kunne gå forbi en fremmed hund uden at hun reagerer, er der mulighed for at træne det. Her er en rigtig god instruktionsvideo, som viser hvordan man bedst gør det:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores Bella har aldrig rigtigt brudt sig om fremmede hunde. Hun er 3 nu.

 

Situationen har bedret sig kraftigt efter at jeg har lavet en ny regel: Man snakker ikke med andre hunde uden min udtrykkelige tilladelse. Alle andre hunde passere man bare (under indtagelse af heftige mængder godbidder).

 

Det har hjulpet hende til at ignorere alle hunde, hun ikke kender, og det er rigeligt til mig. Hun må gerne lege med de hunde hun kender, og som jeg ved hun kan med. Jeg antager at det hjælper hende, at hun ikke behøver at forholde sig til de andre hunde, for den del skal jeg nok styre. Plus selvfølgelig at hendes madglæde er steget, nu hvor hun er blevet voksen (fremmed hund = mad hos mig :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke forvente at en 7 årig hund skal kunne lide andre hunde. Måske kommer hun fra et sted, hvor hun måske kun har set og mødt hunde af egen familie og race.Hvad slags er hun.???

Nogle hunde er blevet racediskriminerende.Ofte hvis de ikke kom til hvalpemotivation i blandet raceklub eller kun kom i racespecalklubben.

Det er langsom tilvænning uden dårlige oplevelser for jer begge. Altså negativ reaktion, så er i for nær ved den anden hund.

Denne afstand skal du kende og overholde, gå evt over på det andet fortov ved møde med fremmede hunde. Og kom først nærmere, når hun kan kaperer det. Det er et stort plus, hvis hun som hunden på denne vidio vil tage godbidder uden at ophidses, så slappes mere af. Superstressede hunde spiser ikke godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

du kan ikke forvente at en 7 årig skal kunne med andre hunde - men være obs på om det altid er lige slemt , er hun fks hæmmet når hun er i snor ? kan hun være sammen med andre når hun er løs ? passer hun på dig eller er problemet det samme med kæresten ? jeg ville nok prøve at finde et godt lille hold hvor jeg kunne træne hende .Hvis hun er egetkønsagressiv kunne du måske

finde nogen hanhunde hun kan sammen med.

Redigeret af anne-lise hansen
mangel
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst julie_hjorth

Halløøj , mange tak for de mange beskeder... er ikke så tit på nettet :)

 

Der er ingen problemer når hun går tur, hun er faktisk ret ligeglad med andre hunde :) problemet ligger hvis vi tager hende med ud til venner eller familie der har hund så vil hun bestemme. og de må ikke komme tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Halløøj , mange tak for de mange beskeder... er ikke så tit på nettet :)

 

Der er ingen problemer når hun går tur, hun er faktisk ret ligeglad med andre hunde :) problemet ligger hvis vi tager hende med ud til venner eller familie der har hund så vil hun bestemme. og de må ikke komme tæt på.

 

Hun er også på de andre hundes territorium. Du skal huske, at folks hjem STINKER af deres hund, hvilket er et klar signal til hende om, hvem der er "boss" der.

Og hvis hun så ikke lige vil acceptere det - så er det, at hun siger skarpt fra og afviser dem.

 

Samojed'en er en hund, der ikke gider bestemmes over, med mindre det er nogle særligt udvalgte mennesker eller dyr, som den kommer godt ud af det med. Derfor er hendes reaktion forventelig.

 

Prøv at lade hundene møde hinanden på neutral grund et par gange. Så hun får set dem an uden at være "på deres sted".

 

Du ville jo heller ikke bare gå med fremmede hjem. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...