Hop til indhold

Jeg kan ikke forstå at folk ikke bare kan gå udenom !


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

Nu er Ollie jo efterhånden blevet så høj at det er ham der får diverse tasker & ind

købsnet i nakken når vi går - han reagerer vel som de fleste hvalpe ved at hoppe ud

og bide efter poserne - og jeg ender ofte med en diskution med poseindehaveren -

som tit påstår at han er agressiv ! Jeg kan ikke forstå at man ikke bare kan gå uden-

om ! og heller ikke hvorfor hunde åbenbart skal finde sig i sådan noget , Tot har vel

efterhånden vænnet sig til det - han reagerer ialtfald ikke så tit mere!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er bl.a grunden til at jeg så vidt som muligt har hunden på min inderside - altså ind mod husmurene.

 

Desværre er der alligevel ofte forbipasserende der synes at de skal maaaase sig ind på de 10cm der er mellem hund og mur, og som forskrækket, og med et skulende blik, rykker deres taske/indkøbspose whatever til sig, når min hund, undrende og nysgerrigt, reagerer på den påtrængende forbigående ved at ville snuse til det de nu har i hånden.

 

Jeg kan forstå at børn måske ikke tænker over det, men jeg synes seriøst jeg giver alle signaler til at jeg ønsker at folk passerer os på min side, og sørger altid for at hundene går så tæt på muren de kan, uden at de bliver mast... Og alligevel er der nogle der kræver deres 'ret' til at skulle gå inderst - jeg fatter intet, og nægter at rykke i min hund for at forhindre lidt nærkontakt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette er bl.a grunden til at jeg så vidt som muligt har hunden på min inderside - altså ind mod husmurene.

 

Desværre er der alligevel ofte forbipasserende der synes at de skal maaaase sig ind på de 10cm der er mellem hund og mur, og som forskrækket, og med et skulende blik, rykker deres taske/indkøbspose whatever til sig, når min hund, undrende og nysgerrigt, reagerer på den påtrængende forbigående ved at ville snuse til det de nu har i hånden.

Eneste mulighed for dig er at rykke helt og aldeles ind til muren - så tæt du kan for din hund -, kigge de forbigående kækt i øjnene og sætte farten op. Det virker på en eller anden måde lidt energisk og måske faretruende. Jeg gør det. Det virker fint.

 

Folk er gode nok. De skal nogle gange bare hjælpes. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Folk bliver vel sure fordi de ikke forventer at hunden hopper op og bider i poserne?
Men så kan de da gå udenom- lige lidt opklarende : når jeg går med Tot & Ollie går jeg somregel med en hund på hver side og holder så langt til højre som muligt - 2 store hunde + 1 menneske på et fortov fylder trods alt en del , desuden har mine hunde altid kort snor på , Ollies er max 1 m lang og jeg prøver at få ham til at gå lidt bagved .
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså til gode at opleve min hund få en indkøbspose osv i hovedet. Så tæt kommer folk aldrig på.

 

Mht fortov, så ville jeg nu mene at du burde have hundene på samme side og den ene ind bag den anden, så er der rig mulighed for at passere. Du kan jo ikke forvente at folk skal flytte ud af fortovet fordi du kommer med en hund på hver side. :-D Det viser også at du har tænkt over situationen hvis de er på indersiden af dig begge to og længst væk fra mennesker der skal passere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså masse af mennesker gør det samme med børn :-( Jeg har en pige på 4 år, altså under hoftehøjde, det er ikke usædvanligt at folk maser sig forbi hende og hun får poser i hovedet. I forgårs inde i Kvickly, stod hun tæt op ad en reol hvor en "herre", der tydeligt havde set hende, forsøgte at køre sin indkøbsvogn ind i hende, i stedet for at vente til den modsat kørende dame med indkøbsvogn kom forbi eller bede min datter om at gå fremad og ind i en sidegang. Heldigvis stod jeg tæt på og kunne nå at gribe fat i vognen og stoppe den, før han ramte hende. Men hvis det er attituden til børn, tja så er det jo næppe mærkeligt at hundene er udsatte :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er så lille, at hun aldrig ville nå op i højden med en indkøbspose :lol:

 

Ej, jeg tager hende så vidt muligt aldrig med hvor der er mange mennesker, da de ikke ser hende. Så enten skal hun jokkes ned eller også skal jeg gå med hende på armen hele tiden og det gider jeg ikke.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså masse af mennesker gør det samme med børn :-( Jeg har en pige på 4 år, altså under hoftehøjde, det er ikke usædvanligt at folk maser sig forbi hende og hun får poser i hovedet. I forgårs inde i Kvickly, stod hun tæt op ad en reol hvor en "herre", der tydeligt havde set hende, forsøgte at køre sin indkøbsvogn ind i hende, i stedet for at vente til den modsat kørende dame med indkøbsvogn kom forbi eller bede min datter om at gå fremad og ind i en sidegang. Heldigvis stod jeg tæt på og kunne nå at gribe fat i vognen og stoppe den, før han ramte hende. Men hvis det er attituden til børn, tja så er det jo næppe mærkeligt at hundene er udsatte :-(

Undskyld, men der er det vel også et forældreansvar at lære børn hvordan man opfører sig i et supermarked. Og med "opføre sig" mener jeg, at man ikke stiller sig et sted så andre ikke kan komme forbi uden at man har en grund til det.

 

Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes det var i omtalte situation, men synes bare ofte at jeg må manøvrere udenom børn der går lidt rundt i deres egne tanker (virker det som, på mig) og der synes jeg godt forældrene kunne holde dem under mere opsyn.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skal os med hunde gå helt ind til muren så dan skal det jo ik være vi skal jo have lov til at gå nede i byen med hunden i snor.

og så må folk gå uden om som de vil gøre hvis vi ik havde hund med. det er som om os med hunde når vi går nede i byen eller bar en tur så er der regler for hvor dan vi skal gå med den selv om den er i snor

det er lige før vi skal bære vores hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man går med to store hunde, en på hver side, på et fortov, så forestiller jeg mig at der ikke er ret meget plads tilbage for andre. Medmindre man forventer at de skal gå ud på vejen, med risiko for at blive kørt ned, så er der altså en risiko for at en pose snitter ens hund.

 

I sådan et tilfælde burde begge parter gøre sit for at passere hinanden uden gener for nogen. Ejer med to hunde må sørge for at den ene går foran og den anden bagved (imens man passere andre der også fylder, fx. med poser) og har man indkøbsposer med, må man prøve at kante sig lidt sidelæns/skråt forbi. Hvis alle bare tog hensyn var det så dejligt nemt at færdes i gadebilledet for os alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg har bar den holdning nu ved jeg godt at den race vi har mig og min kæreste ik bliver stor men en lille pjevs. men om man går med en stor eller lille hund så har man dem i kort snor når man går nede i byen.

jeg gider ik at gå ind til muren når jeg har min hund med ned i byen. for så kan jeg lige så godt blive hjemme. folk må gå uden om lige som de gør når man ik har hund med der går man jo uden om folk så man ik går ind i hinanden. jeg går ik inden ved muren når jeg har vores hund med ned i byen. folk må gå uden om. vi skal også have lov til at gå nede i byen os med hunde. men der er så ik problemer i Holstebro by

folk går uden om lige meget om man har en stor eller lille hund med eller børn eller barnevogn. og det er jeg glad for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst 1stkholm

Du kan jo lige komme med et lille hint til dem såsom "se dig lige for", såfrem de rammer din hund, for det er de nok klar over at de gør.

Samtidig med ville jeg få styr på at hunden snapper efter poserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er han altså kun 5 mdr så selvfølgelig træner vi både for at undgå snapperiet og i at han går bagved - det lykkes ofte men ikke altid , mht til at have dem på samme side kan jeg ikke se at de ville fylde minde - det ville da være det samme, men jeg kan stadig ikke forstå at man ikke bare kan gå udenom - der er plads til det - men det ville selvfølgelig ofte kræve at man undlod at tale i telefon og koncentrerede sig om "trafikken" på fortovet !

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men der er det vel også et forældreansvar at lære børn hvordan man opfører sig i et supermarked. Og med "opføre sig" mener jeg, at man ikke stiller sig et sted så andre ikke kan komme forbi uden at man har en grund til det.

 

Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes det var i omtalte situation, men synes bare ofte at jeg må manøvrere udenom børn der går lidt rundt i deres egne tanker (virker det som, på mig) og der synes jeg godt forældrene kunne holde dem under mere opsyn.

 

Er det så nu jeg må hviske, at jeg nogle gange knurrer "flyt dig, barn" af børn i fx Bilka:oops:

 

Du kan jo lige komme med et lille hint til dem såsom "se dig lige for", såfrem de rammer din hund, for det er de nok klar over at de gør.

Samtidig med ville jeg få styr på at hunden snapper efter poserne.

 

Jeg har sgu prøvet at komme gående med 36 kg schæfer på plads, og en fyr gik imod mig og stirrede ned i jorden (i virkeligheden ville har bare ikke ud og gå i mudderet:mrgreen:), og jeg brølede "KIG OP, STOR SCHÆFER BIDER":engel: Med et øf og et surt blik gik han udenom:lol:

 

hej alle hvis i kan se min profil billede kan i så se om min Cavalier King Charles er ægte???. eller hvis i går ind i albummen der kan i beder se den.

 

Hvad fa'en har det med noget i denne tråd at gøre? Prøv at oprette en tråd om emnet:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld, men der er det vel også et forældreansvar at lære børn hvordan man opfører sig i et supermarked. Og med "opføre sig" mener jeg, at man ikke stiller sig et sted så andre ikke kan komme forbi uden at man har en grund til det.

 

Nu ved jeg jo ikke hvordan og hvorledes det var i omtalte situation, men synes bare ofte at jeg må manøvrere udenom børn der går lidt rundt i deres egne tanker (virker det som, på mig) og der synes jeg godt forældrene kunne holde dem under mere opsyn.

 

Ja, så kan jeg da godt se det er ok at køre dem ned med vilje! :damn: Så må jeg også køre dig ned hvis du går lidt rundt derinde i dine egne tanker? Vil du helst rammes bagfra mens du overvejer hvad du skal købe til aftensmad eller skal jeg bare køre over fødderne ? :mrgreen: Klart at med den holdning skal hunde da bare mases væk og have en indkøbspose i hoved hvis man beslutter de er i vejen....jajajajaj

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så nu jeg må hviske, at jeg nogle gange knurrer "flyt dig, barn" af børn i fx Bilka:oops:

 

 

 

Jeg har sgu prøvet at komme gående med 36 kg schæfer på plads, og en fyr gik imod mig og stirrede ned i jorden (i virkeligheden ville har bare ikke ud og gå i mudderet:mrgreen:), og jeg brølede "KIG OP, STOR SCHÆFER BIDER":engel: Med et øf og et surt blik gik han udenom:lol:

 

 

 

Hvad fa'en har det med noget i denne tråd at gøre? Prøv at oprette en tråd om emnet:-)

 

ja sorry slap af

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så nu jeg må hviske, at jeg nogle gange knurrer "flyt dig, barn" af børn i fx Bilka:oops:

 

 

 

Jeg har sgu prøvet at komme gående med 36 kg schæfer på plads, og en fyr gik imod mig og stirrede ned i jorden (i virkeligheden ville har bare ikke ud og gå i mudderet:mrgreen:), og jeg brølede "KIG OP, STOR SCHÆFER BIDER":engel: Med et øf og et surt blik gik han udenom:lol:

 

 

 

Hvad fa'en har det med noget i denne tråd at gøre? Prøv at oprette en tråd om emnet:-)

ja sory slap af

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, det kom da til at stå nogen gange "Slap dog af" :-D :-D

 

Med den holdning du har til at andre bare kan gå uden om, synes jeg ikke du kan forvente at møde anden holdning ude i samfundet. Hvis du udstråler "gå uden om" og jeg mødte dig, så ville jeg være nøjagtig lige så stædig og udstråle "gå uden om - lige tilbage i fjæset" :-D

 

Det handler om at vise gensidig respekt og hensyn.

 

Du fylder med hunde, de fylder med poser/barnevogn/børn ect.

Hvis alle lige gør deres når man passerer, så er der jo ingen problemer - og alle ændringer starter altså ved en selv.

 

Så jeg ville starte med at kigge på mig selv hvis jeg var dig :-D :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...