Hop til indhold

Loppekur til 10 ugers hvalp


Gæst Penis
 Share

Recommended Posts

Gæst Penis

Hej

 

jeg har fornylig adopteret en fræk lille chihuahua hvalp på snart 10 uger og fandt en loppe på den i sidste uge og må sande at den har kløet sig en del i den senere tid. Om den har pådraget det fra sin familie eller om den allerede har fanget den her i haven ved jeg ikke men har fundet hvad jeg forestiller mig er æg lige over dens hale (små sorte kugler)

 

hertil er det at jeg vil spørge om hvad der menes at være en forsvarlig kur til sån en bitte en, da jeg har hørt alle mulige skrækhistorier om diverse loppemidler.. Jeg har fået anbefalet noget advantage til at sprøjte i nakken men det er jo noget kemisk stads hvilket jeg ikke er meget for at bruge da han ikke engang har rundet et kilo endnu.. Nogen gode råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Alle de loppekure der er kemiske (bayvantic, front line, advantage osv) kan du bruge på ham. Fronline kan bruges fra de er 2 dage gamle. Bayvantic skal de være 6 uger.

De sorte kugler er lort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå jo forresten advantage virker ikke mod flåter

 

Ja jeg har også allerede måtte pille en tæge af ham :(

så frontline skulle være det der hitter?

 

og når du siger lort så gætter jeg på loppernes? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ja jeg har også allerede måtte pille en tæge af ham :(

så frontline skulle være det der hitter?

 

og når du siger lort så gætter jeg på loppernes? :)

Frontline eller bayvantic..Jeg sværger til bayvantic, men jeg tror det er en smagssag.

 

:sjov:ja loppernes lort:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var min første indskydelse til et hundenavn da han er en lille penis men nogen af mine veninder som er ret konservative syntes at sån et navn var for vulgært af en eller anden årsag.. Jeg syntes da det er sødt :) Men tog kritikken til efterretníng og det blev så Lui istedet.

 

Gætter på at nogen har haft den sang på hjernen hele morgenen ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Frontline eller bayvantic..Jeg sværger til bayvantic, men jeg tror det er en smagssag.

 

:sjov:ja loppernes lort:mrgreen:

 

Ok men det er især grundet en artikel i ekstrabladet at jeg ikke tør bruge det på så lille en hund.. Jeg må endnu ikke poste links men prøv at google "ekstrabladet loppemiddel ætsede vores hund"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Ok men det er især grundet en artikel i ekstrabladet at jeg ikke tør bruge det på så lille en hund.. Jeg må endnu ikke poste links men prøv at google "ekstrabladet loppemiddel ætsede vores hund"
Du kan finde "lort" om alle produkter..Jeg har aldrig haft problemer hverken på mine chier eller mine Löwchen...
Link til indlæg
Del på andre sites

Ok men det er især grundet en artikel i ekstrabladet at jeg ikke tør bruge det på så lille en hund.. Jeg må endnu ikke poste links men prøv at google "ekstrabladet loppemiddel ætsede vores hund"

 

Hvis du behandler din hund eks. om morgenen en dag hvor du er hjemme HELE dagen kan du hurtigt se om der er en allergisk reaktion. Hunden vil i reglen løbe rundt, bide sig, klø sig og pive. HVIS der er allergisk reaktion skal der skylles med rigeligt vand så snart det opdages.

 

De fleste, hvis hunde får allergisk reaktion, har ikke brugt produktet efter anvisninger. Jeg dømmer ikke alle hvis hunde ikke tåler det, men med Bayvantic er det meget vigtigt at det fordeles på 4-5 punkter ned over ryggen og ikke bare gives i nakken.

 

Dog er det værd at bemærke at hvis man har kat og hund sammen skal de holdes adskilt i et døgn efter bayvanticbehandling og katten må ikke ligge i hundens seng/kurv/tæpper. Katte tåler ikke Bayvantic og bliver i bedste fald "kun" meget syge, i værste tilfælde dør de af det.

 

Der er også hunde der ikke tåler Frontline. Desuden ved jeg er flere, mig selv inklusiv, har oplevet at lopper kan være resistente overfor Frontline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Hvis du behandler din hund eks. om morgenen en dag hvor du er hjemme HELE dagen kan du hurtigt se om der er en allergisk reaktion. Hunden vil i reglen løbe rundt, bide sig, klø sig og pive. HVIS der er allergisk reaktion skal der skylles med rigeligt vand så snart det opdages.

 

De fleste, hvis hunde får allergisk reaktion, har ikke brugt produktet efter anvisninger. Jeg dømmer ikke alle hvis hunde ikke tåler det, men med Bayvantic er det meget vigtigt at det fordeles på 4-5 punkter ned over ryggen og ikke bare gives i nakken.

 

Dog er det værd at bemærke at hvis man har kat og hund sammen skal de holdes adskilt i et døgn efter bayvanticbehandling og katten må ikke ligge i hundens seng/kurv/tæpper. Katte tåler ikke Bayvantic og bliver i bedste fald "kun" meget syge, i værste tilfælde dør de af det.

 

Der er også hunde der ikke tåler Frontline. Desuden ved jeg er flere, mig selv inklusiv, har oplevet at lopper kan være resistente overfor Frontline.

Ikke hvis det er en hund under 10 kg (hvilket det er)..Så skal det påføres et sted forrest på ryggen (mellem skulderbladene)
Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke hvis det er en hund under 10 kg (hvilket det er)..Så skal det påføres et sted forrest på ryggen (mellem skulderbladene)

 

Okay. Ja, jeg har faktisk kun behandlet store hunde med det. :-)

Men princippet er vel egentlig det samme - Huden kan som udgangspunkt kun holde til en hvis mængde ét sted, hvilket sikkert er svarende til styrke/mængde til en 10-kilos hund så.

 

Min pointe er også mere at det selvfølgelig er vigtigt at læse anvisningen på produktet og behandle som beskrevet herpå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Okay. Ja, jeg har faktisk kun behandlet store hunde med det. :-)

Men princippet er vel egentlig det samme - Huden kan som udgangspunkt kun holde til en hvis mængde ét sted, hvilket sikkert er svarende til styrke/mængde til en 10-kilos hund så.

 

Min pointe er også mere at det selvfølgelig er vigtigt at læse anvisningen på produktet og behandle som beskrevet herpå.

Jo det tror jeg... De små hunde får en ml (5-10 kg) o.4 ml mener jeg hvis de vejer under 5
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg troede slet ikke de måtte behandles inden de var 12 uger.

Har nemlig en lille mistanke om at der bor en loppe på Luna

Bayvantic må bruges fra de er 7 uger..og frontline combo er det samme.. Frontline vet spray må bruges fra hvalpen er 2 dage
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg troede slet ikke de måtte behandles inden de var 12 uger.

Har nemlig en lille mistanke om at der bor en loppe på Luna

Hvish un har en har hun garanteret også flere... 1 loppe lægger 10 æg om dagen..æggene klækkes efter 7 dage..og når de lopper er 7 dage gamle kan de selv formere sig :mrgreen: luna er en lopperede :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvish un har en har hun garanteret også flere... 1 loppe lægger 10 æg om dagen..æggene klækkes efter 7 dage..og når de lopper er 7 dage gamle kan de selv formere sig :mrgreen: luna er en lopperede :engel:

ha ha ha ha

Vi får da lige fat i noget "loppegåvæk" noget i morgen, den gamle fik inden vi hentede luna så hun skulle være dækket ind.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Penis

Hej penis fans ;)

 

Nu har jeg så fået givet min hund sin første loppe kur med frontline vet, hvilket egentlig gik fint. Han fik den igår men idag syntes jeg så at hans mave som før var meget lys, nu nærmest er blevet blå eller lilla. Nogen der har oplevet det før?

 

Umiddelbart lades det til at han har det fint men undrede mig over dette..

 

takker for svarene

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...