Hop til indhold

Hvornår vurderer I at der skal vand med på gå-turen?


Gæst DorteDK
 Share

Recommended Posts

Gæst DorteDK

Hej alle HFére...

 

Jeg har altid vand med til hundene når vi kører i bil eller går længere ture.

 

Men her i disse varme dage (dejligt :-)) hvornår tager i vand med på gå-turen?

 

Jeg er hjemme fra arbejde ved kl. 1515 tiden og da går jeg en 45-60 min ikke i hurtigt trav men vi går på en lille skovsti i skygge og hvor poterne "bare" går i det lidt køligere terræn istedet for de meget varme asfaltsveje.

 

Han får vand inden vi går (det er ham på 1 år jeg tænker på) men jeg har ikke vand med på denne lufte tur, ville I gøre det?

 

Han var meget tørstig da vi kom hjem i går, men nu skulle han så lige lege med en lille tæve inden vi gik hjem, det fik pulsen op på ham, derfor blev han ret varm.

Og da havde jeg fortrudt at jeg ikke tog vandflasken med ;-)

Hvad gør I?

TAK :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis det er fuld fart i hundeskoven drikker rex vand, så der er det med i de her varme måneder. Tager det også med, hvis vi kører til stranden eller i skoven, men her gider han ikke drikke det:confused: er det bare almindelige gåture m start/slut herhjemme har jeg ikke vand med, det er så også kun ture på cs en halv time - Rex er ikke meget for varmen, så holder turene i en længde, der er til at holde ud for ham. På disse ture drikker han når han kommer hjem:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Det er også sådan det fungere her faktisk :-) og inden vi gik i går var det ikke planen han lige skulle lege inden vi skulle ind, men de var så glade så vi lod dem lege heldigvis havde vi da kun 3 min hjem, og legen stoppede helt af sig selv efter en 10 min så var de for varme :-) men ellers undgår jeg at gå med dem ved middagstid, og har iøvrigt vand med overalt pånær de "almindelige daglige gå ture"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Vi gå slet ikke lange ture i varmt vejr - dels gider jeg ikke og det gør beaglerne heller ikke.

Turen er max ½ times varighed pr. hund - vi går hver for sig - nogle gange er det to beagler sammen på turen.

De har vand både ude og inde som skiftes flere gange i løbet af dagen - så de har masser af drikke muligheder. Jeg tilbyder aldrig vand før en tur, da jeg har oplevet et par gange at de kan kaste det op igen - de styrer selv hvornår de skal drikke - nogle gange hvis det er meget varmt smider jeg nogle isterninger i - så er det sjovere at dykke efter dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til stranden har vi vand i bilen, når jeg går ture i området herhjemme, går jeg næsten altid så vi kommer forbi noget vand de kan drikke undervejs og de drikker altid.

 

Tror det er noget ala 1/2 time, så får de når vi er hjemme igen, 1+ time gåtur, så skal der vand til undervejs. Men nu sveder mine også nemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid vand på eftermiddagsturene (morgenturene har jeg ikke, men de er også kun 2 km. og foregår jo om morgenen).

 

På vores "lille" eftermiddagsrute får de vand en gang ca. halvvejs og ruten er næsten 4 km. og på vores "store" eftermiddagsrute for de vand ca. hver 2. km. og disse ture er 5-7 km..

 

De drikker hver gang de får det tilbudt.

 

Vores ture foregår næsten altid i snor og vekslende skygge/sol.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Vi gå slet ikke lange ture i varmt vejr - dels gider jeg ikke og det gør beaglerne heller ikke.

Turen er max ½ times varighed pr. hund - vi går hver for sig - nogle gange er det to beagler sammen på turen.

De har vand både ude og inde som skiftes flere gange i løbet af dagen - så de har masser af drikke muligheder. Jeg tilbyder aldrig vand før en tur, da jeg har oplevet et par gange at de kan kaste det op igen - de styrer selv hvornår de skal drikke - nogle gange hvis det er meget varmt smider jeg nogle isterninger i - så er det sjovere at dykke efter dem.

 

TAK for svar, nej det er heller ikke meget han drikker før vi går, vi skal jo afsted han kan ikke vente :-)

Jeg lufter dem også en af gangen, så det bliver til 2 morgenture - en eftermiddagstur, da min mand tager den gamle på en tur efter job om eftermiddagen, også 2 aftensture til mig også.

Det med isterningerne det vil jeg prøve, de har også to skåle indenfor og to skåle udenfor som bliver skiftet meget tit, den lille elsker at tage fodbad, men drikke vand på turen det gider ingen af mine :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Tak for svar alle :-)

Så behøver jeg ikke den dårlige samvittighed :-)

Har taget vand med på flere ture men ingen gider at drikke det ikke før vi kommer hjem.

Så drikkes der... og der tages som sagt fodbad -eller vandslangen får en tur ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Nåå, hvis de slet ikke gider drikke undervejs, så er det jo ikke nødvendigt :)

 

Nej men jeg prøver jo alligevel på at få ham til at drikke, for tungen rører snart vejen så varm blev han i går, så synes jeg (ja jeg er lidt en hønemor) jo han skulle drikke nej nej - vi venter til vi er hjemme. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...