AnneMangetal Skrevet Juli 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 14, 2013 Vi har passet Bellas BFF Milo i halvanden uge, og der er ingen tvivl, de ELSKER hinanden:hjerte: Milo er ret meget en kylling, og forlader sig på Bella til at passe på ham.. Her til morgen gik begge hunde ude i fuld flex (8 meter), og vi kom forbi en eng hvor græsset er megete højt. Da Milo er ud for en sti, stopper han op og ser meget forskrækket ud. Bella kommer straks hen til ham, og stiller sig mellem stien og Milo og stirrer op af stien. Så kan jeg høre nogle mennesker kalde og kalde. Jeg skynder mig op til hundene, og ser en (lad os kalde den en) boxerblanding, der står på meget stive ben og med rejste børster. Den er vel 5 meter fra mine hunde, og uden snor. Ejerne er 7-10 meter væk, og kalder konstant på hunden, som ikke rører sig ud af flækken. Jeg får trukket mine hunde videre, men pludselig tænder Bella fuldstændig af! Min lille elskelige hund, som altid hilser pænt på alle fremmede hunde:shock: Jeg er slet ikke i tvivl om, at Bella reagerede sådan, fordi Milo helt tydeligt var utryg ved den fremmede hund. Milo holdt sig i sikkerhed bag Bella, og bakkede hende op med lidt forsigtig knurren og vuf. Jeg synes det er sjovt at se hvordan Bella bliver bodyguard når nogle af hendes venner er i situationer de ikke bryder sig om. Hun gør det også med andre hunde vi passer, og hun kan endda hidse sig op på hunde hun ellers kender og normalt leger med. Særligt hvis vi har den lille fede (som ikke længere er fed), er hun megt obs på andre hunde. Oplever i også at jeres hunde bliver politimænd, bodyguards eller andet, når situationen kræver det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jaffa Besvaret Juli 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2013 Ja. Når Jonas og mig "slåsser" så går Cille efter mig. Selv om hun helt klart er MOR hund, så er det Jonas hun forsvarer når vi pjatter og larmer lidt meget. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juli 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2013 ja for søren og det er MEGA belastende og synd for mysla at skulle påtage sig den rolle! Det stresser hende nemlig meget at hun føler hun skal være så opmærksom på alle hunde vi ser, når vi har sheila med også, kontra når hun er på tur alene. Det er to forskellige hunde! Sidste weekend foreksempel skulle hun redde sheila 3 gange fra løse hunde... Fredag en lab, som vi gik ind i om et hjørne og som egentlig pænt blev stående, men sheila blev jo forskrækket og gøede og så tænder mysla af. Lørdag en lab der spænede op til os fra en indkørsel med fokus på sheila og jeg kunne ikke tolke dens hensigter, så jeg slap mysla og fik sheila bag mig og klar til forsvar. Det blev så ikke nødvendigt, for mysla gik imellem, den blev usikker og vendte om og mysla jagede den lidt på vej og holdt sig så mellem sheila og hunden indtil vi var kommet lidt væk, før hun ville komme på indkald. Søndag kom en stor hvid GAL hund stormende ud af indkørsel med tænderne først. Mysla sprang ind foran sheila, stillede sig på tværs og blokkerede. Hun holdt stand selv om gal hund lavede udfald lige ned i pelsen på hende. Gal hund blev usikker og ejerne nåede frem og jeg fik mysla med mig. De oplevelser sad i hende i mange dage, Så pas endelig på at Bella ikke får øvet sig for meget! Mysla kan på egen pote med stort set alle hunde, så hvis jeg kunne blev de kun luftet separat, men det er desværre ikke altid muligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2013 Hej, Min rolige og meget venlige og imødekommende berner, har en gang gøet meget vredt og voldsomt, da der var nogen der ville snakke med vores (dengang) nye 4 mdr. hvalp og jeg er helt sikker på, at han kunne se at den lille var trykket og utryg og derfor reagerede. Nu plejer det at være "den lille", der styrer det hele med hård pote . V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trixie83 Besvaret Juli 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2013 Hvor er hun sød hende Bella :hjerte: Min den gamle Milo passer også på sin "lillesøster" Luna! Milo er en ualmindeligt sød, rar nem og ligetil hund. Han har aldrig været oppe og toppes med andre hunde og er generelt ret cool :5up: MEN; han passer rigtig godt på Luna - eller mest da hun var mindre ikke så meget nu. Og dog. Et godt eksempel: Luna er ikke super glad for at snakke med fremmede mennesker - og trækker sig helst væk hvis muligt. Er Milo der så bliver han enormt insisterende på, at det altså er HAM de skal snakke med og ikke Luna - også selvom han ellers bliver nusset af en anden eller får guf. Jeg læser det som, at han forsøger at aflede opmærksomheden fra Luna så hun kan få fred - det kan jo selvfølgelig også bare være fordi han selv vil have opmærksomheden Eller måske en blandning. Et andet eksempel - helt tydeligt synes jeg. Hvis vi er ude og gå tur og møder en løs hund, så stiller Milo sig helt tydeligt imellem Luna og den fremmede hund! Hvis vi går med Milo alene og møder løs hund ignorerer han den 9 ud af 10 gange - men er Luna med, stiller han sig konsekvent imellem. Han er nu en god "storebror" ham Milo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juli 14, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2013 Cookie gøer og skælder ud når kæresten løfter mig op eller kilder mig. Jeg bryder mig ikke om nogen af delene og det forstår hun vist. Hun har også været parat til at forsvare mig da en stor bredhovedet blandings hund blev pudset på os. Jeg var ligeså parat til at forsvare hende men der skete ikke noget. Når vi passede hendes hjerteveninde kom hun også altid og skældte ud hvis hun ikke lige syntes at Laura blev behandlet ordentligt. Af de andre hunde altså. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Jeg har altid hørt at man skal passe ekstra på med hunde i flok (altså mere end 2 med på turen), netop fordi at de passer på hinanden og rotter sig sammen. Og det gør så også at de kan hidse hinanden op, og dermed kan en situation udarte sig, selvom det aldrig ville ske hvis hundene var hver for sig. Så når jeg går tur med mere end én hund, så lader jeg dem rent faktisk aldrig hilse på fremmede hunde, "better safe than sorry" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hailey Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Jeg har altid hørt at man skal passe ekstra på med hunde i flok (altså mere end 2 med på turen), netop fordi at de passer på hinanden og rotter sig sammen. Og det gør så også at de kan hidse hinanden op, og dermed kan en situation udarte sig, selvom det aldrig ville ske hvis hundene var hver for sig. Så når jeg går tur med mere end én hund, så lader jeg dem rent faktisk aldrig hilse på fremmede hunde, "better safe than sorry" :5up: Jeg kunne ikke være mere enig! Hvis jeg har mere end 1 hund med (og det har jeg som regel), så siger jeg også til folk at deres hunde IKKE skal hilse på mine. Til træning tager jeg så hundene ud 1 af gangen, så kan allesammen få lov at hilse. Hilseceremonien er altid anderledes når de er i flok end når de er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Nu har jeg jo kun en, men han får heller ikke lov til at hilse på hunde i flok. Kun hvis han kender dem i forvejen. Jeg synes tit hundene virker ret anspændte og det ender tit med at Bobo kommer til at stå i midten og nærmest er omringet af de her hunde - det kan jeg altså ikke lide Der er heldigvis aldrig sket noget, men man ved jo aldrig om man en dag er uheldig, så det sker tit at jeg siger nej tak. Og ville nok gøre det samme som jer, hvis jeg havde to eller flere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Spot kan godt lidt have tendens til at gøre det samme - altså passe på - men får aldrig lov. Ingen skal tage ansvar på den måde i min flok - det ansvar er udelukkende mit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 15, 2013 Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Det sker hvis jeg/vi er i tidsnød at vi har to beagler sammen og hvis det sker, så hilser de ikke på andre heller ikke mennesker. Der er netop en grund til at vi går hver for sig med vores beagler - Charlie er the leader of the pack og han vil ganske enkel ikke bestille andet end at skulle passe på de andre to og det skal han IKKE udsættes for. Oscar og Darwin går bedre, da de er længere ned i flokken - men opstår der situationer, så er det Darwin der tager over og stiller sig an. Vores gå ture er meget hyggeligere når beaglerne er hver for sig - dels får den enkle hund meget mere ud af turen og den der går i den anden ende behøver ikke være på vagt på samme måde som hvis man gik med flere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 15, 2013 Der er slet ingen tvivl om at Bella passede på Milo. De får heller ikke lov at hilse på andre, med mindre det er nogen de kender. Men denne hund var løs og kom ikke på indkald, så jeg kunne jo ikke så godt bestemme over situationen. Den anden dag kom der en lille yorkie fisende efter os. Milo og Bella var rigtig søde ved den, og der var slet ingen problemer. Men den opførte sig heller ikke truende, så der var ikke behov for at nogen skulle hidse sig op:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts