Hop til indhold

Agility sko, hvilke?!

Belinda
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen

Jeg vil så gerne have et par agility sko, men der er jo så mange at vælge imellem, hvad skal man gå efter og hvad skal man holde sig fra?

Jeg løber pt. "bare" i almindelige fodbold støvler, men har hørt de ikke skulle være så gode som agility skoene.

Jeg løber nu også bare i bare tær, hvis det er godt vejr :oops: hehe!

Kan I linke til dem I evt. har, og fortælle lidt om dem, og om de er pengene værd.

Tænker lidt 1000 kr er mange penge, når jeg ofte løber i bare tær alligevel :blink: hvis jeg nu ikke for dem brugt.

Link til indlæg
Del på andre sites

De mest almindelige er nok Dita, Salomon og Innov8. Jeg har altid løbet i Dita, som jeg er virkelig glad for. De sidder godt på min fod, og så kan jeg ikke forestille mig at undvære de dutter der sidder op ad siderne (nogle modeller har dem dog ikke). Jeg købte mine hamrende billigt hos hnb.dk, som solgte ud af lageret, jeg ved ikke om de stadig har dem. Ellers kan man som regel købe alle mærker billigere online, engelske webbutikker plejer f.eks. at ha' et godt udvalg, og gode priser. Søg på hockeyshoes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er vildt forskelligt... Mine første Dita holdt i maaaange, mange år, og de nye kører på anden (tredie..? :hmm: ) sæson uden at overhoved se slidte ud. Og de er alle blevet brugt flittigt! Flere gange om ugen, året rundt, i al slags vejr. Ved at to andre i min omgangskreds også har haft sine Dita i mange år. Og for nogle, som Amocca, holder de ikke ret længe. Ved ikke om man bare er heldig/uheldig..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er vildt forskelligt... Mine første Dita holdt i maaaange, mange år, og de nye kører på anden (tredie..? :hmm: ) sæson uden at overhoved se slidte ud. Og de er alle blevet brugt flittigt! Flere gange om ugen, året rundt, i al slags vejr. Ved at to andre i min omgangskreds også har haft sine Dita i mange år. Og for nogle, som Amocca, holder de ikke ret længe. Ved ikke om man bare er heldig/uheldig..? :vedikke:

Ja jeg ved det slet ikke, kender intet til mærkerne eller skoene som sådan :-D men skal have købt mig nogle, for de er helt sikkert bedre end mine fodboldstøvler, de er meget klodsede og hårde, ikke at jeg har haft problemer med dem, kun ondt i ben og fødder hvis jeg har dem på hele dagen.

Men kan jo også bare taqe dem af når jeg ikke skal løbe :oops::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er så heldige at der i Næstved er en stor sports outlet. Sidste år var jeg derinde for at finde nye sko og købte nogle Adidas sko til løb i terrænet. Efter dem vender jeg ikke tilbage til Dita igen. De er godt nok slidt op, men jeg har også brugt dem til ALT det sidste år.

Tror jeg vil se efter noget i stil med dem her til september Adidas sko

når det kun er omkring 400 kr. Pr. Par sko så kan jeg sagtens leve med et nyt par hvert år.

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Tænker at Salomon da så vidt jeg ved er med rimelig meget sål og støddæmpning, og når flere af jer nævner at I egentlig helst vil løbe barfodet. Hvorfor er det så at I ikke se mere på barfods-trail-sko??? :hmm:

Er jo ret ny i det her, men fandt et par barfods-trail på www.fieldandtrek, mener det er Merrels. Men ellers så har Inno8 vidst også.

Elsker i hvert fald mine, og har da været ude et par gange i regnvejr uden at falde....:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke løbe i sandaler, de "svupper" jo på foden... Rikke Wriedt løber i 5 fingers, det overvejer jeg faktisk, fordi jeg holder så meget af at løbe i bare tæer

Edit: dit link virker ikke, jeg slog bare Merrells op og det var sandaler, men nu ser jeg noget der hedder bare foot running shoes... Det var dog ikke nogen jeg ville turde løbe i grundet manglende grip under sålerne...

edit igen: nu har jeg fundet nogle andre bare foot shoes og dem kunne jeg måske godt overveje alligevel :mrgreen:

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites