Hop til indhold

Sidste udkald for Grejf.


Tullemus
 Share

Recommended Posts

Det er altså umådeligt trist. Fire år på et internat? Synes godt nok ejeren af det internat må have et koldt hjerte. Og at påstå at hunden kun kan trives med et "internat-agtigt" liv, det kan jeg slet ikke forlige mig med.

 

Jeg har adopteret et par hunde, der kun kendte til at leve udendørs, og de har taknemmeligt væltet sig i bløde senge og nydt det kølige hus og at være nær os mennesker.

 

Hvordan man som internat-ejer eller -medarbejder ikke forlængst har forbarmet sig over den hund og adopteret den selv er mig en gåde, men det forklarer måske kun hvorfor jeg aldrig kunne arbejde på et internat. Og specielt ikke et, der afliver sunde og velfungerende hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså umådeligt trist. Fire år på et internat? Synes godt nok ejeren af det internat må have et koldt hjerte. Og at påstå at hunden kun kan trives med et "internat-agtigt" liv, det kan jeg slet ikke forlige mig med. Jeg har adopteret et par hunde, der kun kendte til at leve udendørs, og de har taknemmeligt væltet sig i bløde senge og nydt det kølige hus og at være nær os mennesker. Hvordan man som internat-ejer eller -medarbejder ikke forlængst har forbarmet sig over den hund og adopteret den selv er mig en gåde, men det forklarer måske kun hvorfor jeg aldrig kunne arbejde på et internat. Og specielt ikke et, der afliver sunde og velfungerende hunde.
Ja, jeg har heller ikke haft problemer med, at de ikke ville være indendørs, ikke engang Rex, der havde stået 6 år på internatet i Polen, så tror heller ikke, at det bliver noget problem.
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikken en gang mudderkast inde på annoncen, det gavner da ihvertfald ikke hunden :???:

 

Sad lige og læste det, jeg tager bare så meget afstand når folk skal sidde og plapre deres sygdomstilstande osv. i sådan en annonce, det ødelægger fuldstændig meningen med den og ender bare med at ligne en medlidenheds konkurrence

Link til indlæg
Del på andre sites

En 4 årig rottweilerhan, som ikke som sådan er opdraget og ej heller har haft den ønsket menneskelige kontakt..

Ellers tak..

 

Jeg ville mene at det for alles skyld, er mest humant at aflive, selvom det er en skam..

 

Man bør da give hunden en chance, inden man opgiver på forhånd.

 

Jeg har kendskab til en hund, der har været på internat (udenlandsk) 7 år af dens liv og det fra hvalp af. Denne hund blev adopteret sidste år og skulle selvfølgelig igennem en større tilvænnings periode, men er i dag blevet en dejlig familie hund, så det kan altså lade sig gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis hunden ikke er helt ødelagt. For en del år siden adopterede min veninde en rottehanhund fra det grimme internat i Warschawa. Grimt, fordi de har for lidt frivillige, var flere 100 % overbelagt, meget ringe foder dengang, og Rottek havde manglet både kontakt og motion i alle årene.

Han kom sig ved hårdt arbejde, og fik en herlig alderdom og blev da vist 12 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan det lade sig gøre, hvis hunden ikke er helt ødelagt. For en del år siden adopterede min veninde en rottehanhund fra det grimme internat i Warschawa. Grimt, fordi de har for lidt frivillige, var flere 100 % overbelagt, meget ringe foder dengang, og Rottek havde manglet både kontakt og motion i alle årene.

Han kom sig ved hårdt arbejde, og fik en herlig alderdom og blev da vist 12 år.

 

Det er samme internat jeg omtaler i mit indlæg, Ulla, den hund der havde stået dernede siden hvalp ... jeg ser heller ingen grund til, at man opgive på forhånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man bør da give hunden en chance, inden man opgiver på forhånd.

 

Jeg har kendskab til en hund, der har været på internat (udenlandsk) 7 år af dens liv og det fra hvalp af. Denne hund blev adopteret sidste år og skulle selvfølgelig igennem en større tilvænnings periode, men er i dag blevet en dejlig familie hund, så det kan altså lade sig gøre.

 

Med mange andre racer ville jeg give dig helt ret..

Men i og med at det er en rottweiler, og man INTET ved om hvordan han vil tage så stor en ændring.. Eller i og for sig rigtig noget om hvordan han er hvis han ikke står i vante omgivelser..

Så nej.. JEG ville personligt aldrig give sådan en hund en chance..

 

Det er en gambling i høj grad, og det kan gå begge veje.. Og tja måske er jeg hård, men aflivning gør ikke ondt på hunden.. Og jeg ville hellere se en aflivning, end en overskrift på diverse aviser.. ISÆR eftersom at revurdering af hundeloven går i gang når sommerferien er færdig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Status : Grejf har fået nyt hjem.

 

 

Med mange andre racer ville jeg give dig helt ret..

Men i og med at det er en rottweiler, og man INTET ved om hvordan han vil tage så stor en ændring.. Eller i og for sig rigtig noget om hvordan han er hvis han ikke står i vante omgivelser..

Så nej.. JEG ville personligt aldrig give sådan en hund en chance..

 

Det er en gambling i høj grad, og det kan gå begge veje.. Og tja måske er jeg hård, men aflivning gør ikke ondt på hunden.. Og jeg ville hellere se en aflivning, end en overskrift på diverse aviser.. ISÆR eftersom at revurdering af hundeloven går i gang når sommerferien er færdig!

 

 

 

Henriette, jeg kan sagtens følge dig, men synes også, at beskrivelsen af ham peger på, at han ikke på nogen måde er aggressiv, men selvfølgelig er det aldrig til, at sige, hvordan han vil reagere udenfor internatet. Man kan jo så bare håbe, at det er en der ved noget om racen, der har overtaget ham og at det ikke er en førstegangs hunde ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Status : Grejf har fået nyt hjem.

Henriette, jeg kan sagtens følge dig, men synes også, at beskrivelsen af ham peger på, at han ikke på nogen måde er aggressiv, men selvfølgelig er det aldrig til, at sige, hvordan han vil reagere udenfor internatet. Man kan jo så bare håbe, at det er en der ved noget om racen, der har overtaget ham og at det ikke er en førstegangs hunde ejer.

 

Håber jeg det er :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...