Hop til indhold

Cocker/cavalier blanding, erfaringer søges


Gæst Maria86
 Share

Recommended Posts

Gæst Maria86

Hej forum

 

Jeg er i tvivl om det er det rette sted jeg har valgt at oprette min tråd, men prøver lykken.

 

Har I erfaringer fra cocker/cavalier blandinger som I vil dele? Jeg har kontakt med en der venter hvalpe af denne blanding, og da begge racer tiltaler mig, kunne det måske være en mulighed.

 

Hvordan er sind, aktivitetsniveau, udseende mm. Post endelig billeder også :)

Venlig hilsen

 

Maria

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej forum

 

Jeg er i tvivl om det er det rette sted jeg har valgt at oprette min tråd, men prøver lykken.

 

Har I erfaringer fra cocker/cavalier blandinger som I vil dele? Jeg har kontakt med en der venter hvalpe af denne blanding, og da begge racer tiltaler mig, kunne det måske være en mulighed.

 

Hvordan er sind, aktivitetsniveau, udseende mm. Post endelig billeder også :)

Venlig hilsen

 

Maria

 

Jeg er cavalierejer...

 

Jeg har mere eller mindre udelukkende cavalier på grund af deres sind.. Så i mine øjne er det jo fantastisk :lol:

 

De er meget glade, selskabelige, kan være reserverede over for fremmede og kan hurtig føle at andre hunde overskrider deres grænser (for nogen cavaliers vedkommende).. De elsker andre cavaliere højt :lol:

De kan godt lide at være med til alting og mine har ELSKET agility fx. De kan dog også sagtens klare en enkelt dag med små gåture og ellers ligge i sofaen, hvis det er nødvendigt en dag uden at splitte huset af.. Udseendet variere ekstremt..! Prøv at søg på google ;) Jeg har selv søgt efter en cavalier med en så lang næse, og så stort kranie som muligt.. Da der desværre er en del sygdoms mæssige ting hos cavalieren!

 

Jeg ville være en smule tvivlende over for sådan en blanding der, hvis forældrene ikke er tjekket for deres race sygdomme...

 

men mit bedste råd er at møde forældrene, MEGET gerne før hvalpene.. kan du lide dem?.. Mød racerne i virkeligheden, vil du dele hjemmet med sådan en hund?

 

922697_10151623279659887_1904935074_n.jpg også sagde du man måtte dele billeder :lol: SÅ her har du min racerene cavalier

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig købe en hvalp med en cavalierforældre pga deres sindsyge lange liste af medfødte skavanker, der er arvelige.Det kan hurtigt blive en meget dyr hvalp/hund.

 

Jeg er sådan set enig, jeg ville i hvert fald sikre mig at det forældredyr der er cavalier er testet for EFS, CCS, øjenlyst, hjertescannet og patella testet. Ellers ville jeg aldrig turde vove mig ud i sådan en blanding.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare ikke fantasi til at forestille mig, at en cavalieejer betaler adskillige tusinde for undersøgelser af sygdomme, for så at benytte hunden til mixavl. Vi har da lige haft et sådan hovsakuld her i området. Har dog ikke set dem, men tror ikke at nogle af de voksne er mere end vaccineret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har bare ikke fantasi til at forestille mig, at en cavalieejer betaler adskillige tusinde for undersøgelser af sygdomme, for så at benytte hunden til mixavl. Vi har da lige haft et sådan hovsakuld her i området. Har dog ikke set dem, men tror ikke at nogle af de voksne er mere end vaccineret.

Det tænker jeg nok heller ikke den er:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige nu er der så vidt jeg ved ikke en 100% sikker test af SM på cavalieren, så det bliver de færreste herhjemme testet for.

Patella kan man få testet når man alligevel skal til dyrlægen, det samme med DNA testene, så der skal man egentlig ikke af med mere en ca. 400-500 kr. ekstra. Så er der hjertescanning og øjenlysning, og det er omkring et par tusinde mere, så, det er ikke uopnåelig dyrt at få testet sin cavalier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Altså både cockeren og cavalieren har jo en hel del skavanker, særlig cavalieren, men også cockeren, hvis men er uheldig nok, host host. Så ville nok være lidt nervøs ved sådan en blanding rent sundhedsmæssigt. MEN jeg har set 2 af den slags blanding i virkeligheden og det har været en smuk hund. Dog har jeg ikke kendt dem nok til at vide hvad de indeholder. Men er du mest til cavalieren eller til cockeren rent tempremenst og motions mæssigt ?

 

Lige nu har jeg en amerikansk cocker spaniel og engelsk cocker spaniel blanding, rent pels mæssigt ligner han den amerikanske og har også lidt hovedform og øre efter det. Men sindsmæssigt ser jeg faktisk kun cockeren i ham, både hvad angår følsomhed, temperament og ISÆR JAGTINSTINKT, men også energi niveau.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 8 years later...
På 27.7.2013 den 16:50 , Umulia skrev:

Jeg ville forvente at få en Cocker Spaniel, med alt hvad dertil hører af jagtinstinkt, aktivitetsniveau osv. De to racer er jo meget ens, men Cockeren er nok lidt mere krævende. Hvis man forventer at en hund af sådan en blanding får Cavalier-sind, tror jeg man bliver skuffet.

Jeg har selv haft en Cocker spaniel/ Cavalier King Charles spaniel blanding og hun var en meget god combi af de to racer både på udseende og temperament, men som med alle Racer så varierer temperament helt fra hvalp til hvalp ligesom hos mennesker og hos blandings hunde vil nogle hvalpe slekte moren på og andre faderen. Så det er ikke godt at sige hvad man får. Min lille pige var meget stille og rolig men sagde aldrig nej til at følge en god duft eller lyden af en fasan dog var hun ikke en der stak af på jagt når hun var hjemme  sådan som nogle jagt Hune gør. Hun kunne finde på at forfølge en hare , hjort eller fasan hvis de (hun har en søn) fandt færten af dem med gav op når hun ikke kunne følge med.

Link til indlæg
Del på andre sites

4 timer siden, Mille25 skrev:

Jeg har selv haft en Cocker spaniel/ Cavalier King Charles spaniel blanding og hun var en meget god combi af de to racer både på udseende og temperament, men som med alle Racer så varierer temperament helt fra hvalp til hvalp ligesom hos mennesker og hos blandings hunde vil nogle hvalpe slekte moren på og andre faderen. Så det er ikke godt at sige hvad man får. Min lille pige var meget stille og rolig men sagde aldrig nej til at følge en god duft eller lyden af en fasan dog var hun ikke en der stak af på jagt når hun var hjemme  sådan som nogle jagt Hune gør. Hun kunne finde på at forfølge en hare , hjort eller fasan hvis de (hun har en søn) fandt færten af dem med gav op når hun ikke kunne følge med.

Det er en 9 år gammel tråd.
Men med krydsninger ved man ikke hvad hund man får, overhovedet. Ikke engang dem fra samme kuld behøver at have noget til fælles OG lige med CKC så er der så mange dårligt avlede hunde med grimme fatale skavanker så der er det afsindigt dumt at købe noget uden sundheden iorden (i flere generationer via test og røngten)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...