Hop til indhold

Månedens hund oktober 2008 "Hunde i fart"


Administrator
 Share

Månedens hund oktober 2008 - hunde i fart  

263 stemmer

  1. 1. Månedens hund oktober 2008 - hunde i fart

    • Kandidat 1
      4
    • Kandidat 2
      11
    • Kandidat 3
      14
    • Kandidat 4
      7
    • Kandidat 5
      16
    • Kandidat 6
      5
    • Kandidat 7
      4
    • Kandidat 8
      19
    • Kandidat 9
      8
    • Kandidat 10
      10
    • Kandidat 11
      5
    • Kandidat 12
      3
    • Kandidat 13
      4
    • Kandidat 14
      3
    • Kandidat 15
      19
    • Kandidat 16
      3
    • Kandidat 17
      13
    • Kandidat 18
      4
    • Kandidat 19
      3
    • Kandidat 20
      10
    • Kandidat 21
      3
    • Kandidat 22
      7
    • Kandidat 23
      4
    • Kandidat 24
      10
    • Kandidat 25
      4
    • Kandidat 26
      10
    • Kandidat 27
      5
    • Kandidat 28
      3
    • Kandidat 29
      3
    • Kandidat 30
      10
    • Kandidat 31
      8
    • Kandidat 32
      5
    • Kandidat 33
      18
    • Kandidat 34
      8


Recommended Posts

  • Svar 153
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er ikke meget for at indrømme det :genert: men jeg er enig med Nollike :shock:

 

Synes godt, at de der deltager må udvise større selvjustits :oops: men hvis de ikke gør, må man jo bare håbe på, at de der stemmer gør :5up:

Jeps, umiddelbart når jeg kigger ligner cujo faktisk bare en der er på vej til at vælte til siden? :hmm: men der var sku fart på, ellers er jeg bare en hammer god fotograf så i ikke kan se ham i bevægelse :mrgreen:

 

Jeg har stemt på kun 1 og det er IKKE min hund :5up: efter jeg har set de andre billeder havde jeg ikek forventet mere end 1 eller 2 medlidenheds stemmer for jeg ikke skulle føle mig udenfor.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Enig med Nollike - hvis folk ikke udviser bedre selvjusitits, må admin tage den upopulære rolle som hård negl, der sortere de billeder fra, der falder uden for kategori. :-)

 

Eller måske skulle der udpeges en måneds hund redaktør, som klarer sorteringen :confused:

 

Jeg ved godt, hvem jeg ville stemme på :engel: og det er ikke mig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller måske skulle der udpeges en måneds hund redaktør, som klarer sorteringen :confused:

 

Jeg ved godt, hvem jeg ville stemme på :engel: og det er ikke mig :shock:

 

Det var også en mulighed, det er nok bare ikke en sjov tjans :shock: (Det er det selvfølelig heller ikke for Admin, men eftersom det er hans forum, kan vi andre jo bare lunte af hvis vi ikke kan lide lugten i bageriet :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er afgørende for jer, mht hvilket billede i stemmer på? Er det kvaliteten af billedet, eller motivet eller hvad?

 

Det er jo (næsten) en selvfølge at billeder taget af Tosa-foto er en bedre kvalitet end de andre.

 

 

.......Nej det er ikke et surt opstød ;-) Jeg HAR stemt, og det er IKKE på mit eget!

 

Jeg er bare nysgerrig over, hvad i vurderer billedet efter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er afgørende for jer, mht hvilket billede i stemmer på? Er det kvaliteten af billedet, eller motivet eller hvad?

 

Det er jo (næsten) en selvfølge at billeder taget af Tosa-foto er en bedre kvalitet end de andre.

 

 

.......Nej det er ikke et surt opstød ;-) Jeg HAR stemt, og det er IKKE på mit eget!

 

Jeg er bare nysgerrig over, hvad i vurderer billedet efter :-)

hvad der røre noget i en, et man vil se på igen. jeg kigger først på dem i småt og så trykker på dem jeg vil se nærmere.

Specielle udtryk ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er afgørende for jer, mht hvilket billede i stemmer på? Er det kvaliteten af billedet, eller motivet eller hvad?

 

Det er jo (næsten) en selvfølge at billeder taget af Tosa-foto er en bedre kvalitet end de andre.

 

 

.......Nej det er ikke et surt opstød ;-) Jeg HAR stemt, og det er IKKE på mit eget!

 

Jeg er bare nysgerrig over, hvad i vurderer billedet efter :-)

 

For mig betyder det noget om billedet er inden for kategori :blink: Derudover ser jeg på hvordan det vil tage sig ud i lille størrelse når det skal sidde oppe i hjørnet og så bare motivet som helhed. Jeg ved ikke hvilke billeder der er taget af Tosa og hvilke der ikke er, nogle af dem jeg synes er bedst er formentlig ikke :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig betyder det noget om billedet er inden for kategori :blink: Derudover ser jeg på hvordan det vil tage sig ud i lille størrelse når det skal sidde oppe i hjørnet og så bare motivet som helhed. Jeg ved ikke hvilke billeder der er taget af Tosa og hvilke der ikke er, nogle af dem jeg synes er bedst er formentlig ikke :mrgreen:

Det står på billederne..i bunden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er afgørende for jer, mht hvilket billede i stemmer på? Er det kvaliteten af billedet, eller motivet eller hvad?

 

Det er jo (næsten) en selvfølge at billeder taget af Tosa-foto er en bedre kvalitet end de andre.

 

 

.......Nej det er ikke et surt opstød ;-) Jeg HAR stemt, og det er IKKE på mit eget!

 

Jeg er bare nysgerrig over, hvad i vurderer billedet efter :-)

 

Jeg vil helt klart fravælge billeder der er taget af en prof. fotograf. For mig er en del af konkurrencen også hvor gode folk er til at fange hunden i rette øjeblik. Det kan være svært og ofte skal der mange billeder til, især hvis hunden er i fart.

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig betyder det noget om billedet er inden for kategori :blink: Derudover ser jeg på hvordan det vil tage sig ud i lille størrelse når det skal sidde oppe i hjørnet og så bare motivet som helhed. Jeg ved ikke hvilke billeder der er taget af Tosa og hvilke der ikke er, nogle af dem jeg synes er bedst er formentlig ikke :mrgreen:

 

 

Igen er jeg enig med Nollike :roll: dog ved jeg godt, hvilke der er taget af Tosa :engel: billeder bliver ikke fravalgt, blot fordi det er taget af en proff., da der er ligeså mange af amatør-billederne, der er lige så skarpe (for mit utrænede øje :oops:) og skarphed betyder noget for mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig betyder det noget om billedet er inden for kategori :blink: Derudover ser jeg på hvordan det vil tage sig ud i lille størrelse når det skal sidde oppe i hjørnet og så bare motivet som helhed. Jeg ved ikke hvilke billeder der er taget af Tosa og hvilke der ikke er, nogle af dem jeg synes er bedst er formentlig ikke :mrgreen:

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmmm.................

 

I denne debat vil jeg bare sige: I sidste måned galt det sorte/mørke hunde. Jeg spurgte om hunden måtte have aftegninger (det vidste jeg jo godt de ikke måtte, men......... ;-)) Alligevel kan jeg nu kigge op i hjørnet og se en hund med aftegninger som månedens vinder af den kategori :confused: Der blev sorteret hunde fra i sidste måned og det syntes jeg var helt fair.

 

I denne måned gælder det så hunde i fart og jeg syntes der er kommet mange gode billeder hvor jeg overhovedet ikke er i tvivl om at der er squ fart på kræet. Jeg må så også indrømme at der er billeder med der for mig til at overveje om jeg skal justere min opfattelse af begrebet/ordet FART.

 

Nu kan jeg så læse at der også er kommet endnu et "problem" om man selv har taget billedet eller ej :confused: Jeg har postet et billed fra TOSA. Hvis det er et problem så får jeg da bare Admin til at pille det af igen............. Men så vil jeg nu mene at Dougi1, Jeanette, DKWetellerandet + mange andre heller ikke kan smide de billeder ind, da disse mennesker besidder en evne jeg ikke har, nemlig at de kan tage billeder og har et noget andet udstyr end de fleste af os.

 

Men som andre har skrevet (jeg har kun lige skimmet tråden :oops:) så kunne det nok være en ide hvis der var en enkelt eller to der hjalp med at rydde op i de billeder der postes, når nu vi voksne mennesker ikke formår at øve den smule selvjustits der skal til for at se om det ser ud som om hunden falder ind i månedens kategori.

 

Måske er vi bare blevet FOR familiære herinde til at nogle tør sige: Hvad syntes du lige selv? passer det billed der ind i kategorien?

 

Opstød fra Tanten som gerne trækker sit bidrag efter dette indlæg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg jo her og frygter at mit billede er ét af dem, der ikke er "hurtige" nok. Mit billede er nr. 26, og jeg kan da nok godt se at hvis man ikke ved det, er det svært at se er Sherlock er i fart. Men som Aslan også siger, det kommer jo meget an på om man rent faktisk har været der, da billede blev taget. (Jeg kan sige at Sherlock havde dælme fart på, da jeg tog det billede :) )

 

På den anden side syntes jeg godt nok også at nogle af billederne er lidt for åbenlyst uden bevægelse og jeg holder egentlig til at admin skal sortere de ugyldige fra. Jeg syntes bestemt ikke vi skal fjerne emnet i månedens hund.

 

Hej igen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

blander jeg mig, selv om jeg nok burde lade være.

 

Hvad med at den person som har valgt månedens kategori væger billederne ud sammen med admin? Kan godt forstå et kan være svært for admin. og den der har valgt kategorien må lige som have et mål.

 

Hvorfor burde du lade være??? Det var da en ganske udmærket ide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil helt klart fravælge billeder der er taget af en prof. fotograf. For mig er en del af konkurrencen også hvor gode folk er til at fange hunden i rette øjeblik. Det kan være svært og ofte skal der mange billeder til, især hvis hunden er i fart.

 

Lad være med at stemme på Noomi så :blink: Det billede er nemlig taget af en prof-fotograf, ganske vist under private former, men alligevel :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg vil helt klart fravælge billeder der er taget af en prof. fotograf. For mig er en del af konkurrencen også hvor gode folk er til at fange hunden i rette øjeblik. Det kan være svært og ofte skal der mange billeder til, især hvis hunden er i fart.

 

Hmm... Inden jeg satte fotoet af Pelle ind (taget af Tosafoto) læste jeg lige hvilke krav der er til konkurrencen.

Der står absolut intet om at fotoet skal være taget af en amatør.

 

Det er ikke en konkurrence om det fagligt bedste foto, men en konkurrence om den situation man synes opfylder det valgte kriterium bedst, her hunde i fart. Efter min bedste overbevisning.

 

Herregud det er jo ikke Nobelprisen eller andet det gælder :lol:

 

Skal det endelig være med de små sko på, så har jeg da fotos af Pelle ( i andre situationer) som jeg synes langt overstiger nogle af mine Tosafotos i kvalitet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sidder jeg jo her og frygter at mit billede er ét af dem, der ikke er "hurtige" nok. Mit billede er nr. 26, og jeg kan da nok godt se at hvis man ikke ved det, er det svært at se er Sherlock er i fart. Men som Aslan også siger, det kommer jo meget an på om man rent faktisk har været der, da billede blev taget. (Jeg kan sige at Sherlock havde dælme fart på, da jeg tog det billede :) )

 

På den anden side syntes jeg godt nok også at nogle af billederne er lidt for åbenlyst uden bevægelse og jeg holder egentlig til at admin skal sortere de ugyldige fra. Jeg syntes bestemt ikke vi skal fjerne emnet i månedens hund.

 

Hej igen :D

 

Fra min side skal du bestemt ikke føle dig truffet, der er da tydelig bevægelse i dit billede :5up: Jeg kan kun se 1 af 3 ben røre jorden :shock: (jeg går da ud fra at den også har det 4.?? :lol:) og formentlig "knækker" hans ører heller ikke bagud normalt? :lol: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad er afgørende for jer, mht hvilket billede i stemmer på? Er det kvaliteten af billedet, eller motivet eller hvad?

 

Det er jo (næsten) en selvfølge at billeder taget af Tosa-foto er en bedre kvalitet end de andre.

 

 

.......Nej det er ikke et surt opstød ;-) Jeg HAR stemt, og det er IKKE på mit eget!

 

Jeg er bare nysgerrig over, hvad i vurderer billedet efter :-)

 

Jeg ser på HUNDEN og er helt betaget af et par af dem.

 

Det skal ingen hemmelighed være at jeg har stemt på Luna, jeg synes det er et fantastisk foto af en hund i fart.

Og så er jeg skråtlæns ligeglad i lårtykke stråler hvorvidt fotografen er professionel, semiprofessionel, eller en heldig amatør.

Så vidt jeg ved er det ikke ½ million der er på højkant og det skulle gerne være hyggeligt at deltage i konkurrencen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

blander jeg mig, selv om jeg nok burde lade være.

 

Hvad med at den person som har valgt månedens kategori væger billederne ud sammen med admin? Kan godt forstå et kan være svært for admin. og den der har valgt kategorien må lige som have et mål.

 

 

Super ide..........hvis vinderen tør :blink:

 

Ville så også mene at et regelsæt hvor i følgende indgår ville være passende

 

"acceptere at dit billed bliver diskvalificeret" :mrgreen:

 

Jeg syntes det er lidt trist at det skal ende på denne måde :(

 

 

Og et eller andet sted er jeg glad for at aslan aldrig passer ind i nogen kategorier :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at stemme på Noomi så :blink: Det billede er nemlig taget af en prof-fotograf, ganske vist under private former, men alligevel :mrgreen:

 

Hmm... Inden jeg satte fotoet af Pelle ind (taget af Tosafoto) læste jeg lige hvilke krav der er til konkurrencen.

Der står absolut intet om at fotoet skal være taget af en amatør.

 

Det er ikke en konkurrence om det fagligt bedste foto, men en konkurrence om den situation man synes opfylder det valgte kriterium bedst, her hunde i fart. Efter min bedste overbevisning.

 

Herregud det er jo ikke Nobelprisen eller andet det gælder :lol:

 

Skal det endelig være med de små sko på, så har jeg da fotos af Pelle ( i andre situationer) som jeg synes langt overstiger nogle af mine Tosafotos i kvalitet.

 

Nej, der står ingen steder at det ikke må være taget af en prof.

nej det er ikke om det bedste faglige foto, det var lidt dumt formuleret fra min side:oops: Jeg synes så bare bedre om billeder man selv har taget, det kan godt være det er at gå i små sko, men det sker jo af og til der er nogen der gør det her inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...