Hop til indhold

Löwchen eller bichon havanais - hvor stor er forskellen?


Jomiha
 Share

Recommended Posts

Charlie er også i løveklip og har været det siden han var :hmm: 5 uger mener jeg :-D

Klippede ham ned en enkelt gang, men han er i løveklip igen.. Det eneste jeg bedre kunne lide ved køterklip var muligheden får at give et vildt frækt halsbånd på ham :lol: Fine halsbånd til lang pels er totalt ligegyldigt :mrgreen:

 

Første gang jeg så en løveklippet löwchen på billede synes jeg det var vildt grimt, men den første löwchen jeg mødte og synes var ganske vidunderlig, var klippet i løveklip og jeg synes det var så nuttet :P

Siden jeg fik Charlie kan jeg bedst lide løveklip, sådan en bar vrikkende rumbe når de kommer trippende er sgu det sødeste :lun:

 

Det praktisk også, halvt filt og ingen dingleribs :mrgreen: Jeg børster Charlie en gang om ugen - ish.. Han har en super nem og lækker pels

 

Jeg kender intet til havanaise, så jeg synes da i skal tage ud og besøge forskellige kenneler af begge racer og hvis i har mulighed besøge individer af begge racer i deres eget hjem :-D

 

 

 

Og ind imellem får man "shit hvor er det cool!" & "nejj hvor er den sød!".. Det er en vildt god samtalestarter uanset folks mening :mrgreen:

 

Hmm, det har jeg så til gode at høre - altså bortset fra at hun er sød selvfølgelig, dem får vi heldigvis masser af når først de kommer sig over klipningen og rent faktisk snakker med hende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 91
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hmm, det har jeg så til gode at høre - altså bortset fra at hun er sød selvfølgelig, dem får vi heldigvis masser af når først de kommer sig over klipningen og rent faktisk snakker med hende :mrgreen:

 

Hey! Jeg har ikke sagt hun var grim! Jeg har det ligesom alle andre, synes løveklip var megagrimt til at starte med. Nu synes jeg det er fantastisk! Især deres moonboots :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare rolig, jeg er sikker på du ikke vil høre noget som helst negativt med en hvalpeklippet löwchen. Vi får derimod en masse "Ih hvor er det synd for den" og "Nøj hvor er den grim" - man må nemlig gerne kalde en hund grim når den er klippet åbenbart :mrgreen:

 

Det er klart, man skulle nødig brænde inde med noget :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jomiha og velkommen :-) .

Bliver spændene om det bliver til en løve :-)

Min den første løve jeg havde var fuldpelset, trekløveret som hussere her nu er i løveklip.

 

Jeg tror, det bliver en löwchen. Vi har også mødt havanesere, og de er skønne (!!), men vi er nok alligevel mest til löwchen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Men udstillingerne er nok ikke det bedste sted at få en snak i gang med opdrættere og løveejere.. LAngt de fleste udstillinger er der tilmeldt 8-10 løver på og jeg kommer med dem alle. Dog tror jeg at Tessa og Rigmor kommer til Ballerup :lun:

 

Jep, vi kommer! Der er både tilmeldt og betalt :mrgreen::genert:

 

Jeg er sikker på der er flere der har deres löwchen kortklippet end i løveklip. Herinde er jeg vist den eneste der har løveklip udover Janni og Isabella :-D

 

Hvis du kommer til Herning, ses vi der. Lulu skal udstilles.

 

Rigmor er også i løveklip :mrgreen:

 

Jeg tror, det bliver en löwchen. Vi har også mødt havanesere, og de er skønne (!!), men vi er nok alligevel mest til löwchen.

 

De er også fantatiske hunde. I hvert fald min Rigmor :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ok, jamen det er jo fair nok. Min mand har helt samme holdning :lol: Vi har haft en hyrde/vogter og dejlig som han var, så behøver vi ikke flere ;)

Nu må vi se den dag vi står uden hund:-) regner med at have Caia i mindst 1000 år:engel:

 

jeg kan ikke lige forestille mig en anden træningshund, men jeg ved jo godt at der findes mange andre lækre racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Jeg ønsker mig stadig en løve, og en dag får jeg overtalt manden til at vi skal have en :mrgreen: Og SÅ skal jeg have en Janni løve til Holland, og udstille så jeg kan vise dem hernede hvordanen RIGTIG løve ser ud!
Lige pludselig er den der... Jeg tror snart jeg må besøge jer igen, så vi kan få overtalt ham :mrgreen:

 

Velkommen til og tillykke med beslutningen om en löwchen :-) Jeg har også en löwchen fra Janni. Han er i hvalpeklip og jeg kan ikke rigtig forestille mig ham klippet anderledes, men muligvis den næste skal være i løveklip. :hmm:

 

2013-07-28124334_1_zpsc13da95c.jpg

Han var ogå i hvalpeklip da du fik ham, ikke? Jeg tror det betyder meget... Jeg solgte en voksen tæve til en ældre dame fra Sønderjylland..Hun var i hvalpeklip (hunden, ikke damen)..Og det har hun bibeholdt...Selvfølgelig skulle hun have en til..HUn var så i løveklip..Og hun synes bare det passer så godt til hende! Nu har hun bestilt sin 3 løve og den er også i løveklip :mrgreen:

 

Og smukke Viktor :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige pludselig er den der... Jeg tror snart jeg må besøge jer igen, så vi kan få overtalt ham :mrgreen:

 

Han var ogå i hvalpeklip da du fik ham, ikke? Jeg tror det betyder meget... Jeg solgte en voksen tæve til en ældre dame fra Sønderjylland..Hun var i hvalpeklip (hunden, ikke damen)..Og det har hun bibeholdt...Selvfølgelig skulle hun have en til..HUn var så i løveklip..Og hun synes bare det passer så godt til hende! Nu har hun bestilt sin 3 løve og den er også i løveklip :mrgreen:

 

Og smukke Viktor :lun:

 

Jo det var han og jeg tror du har ret i, at det betyder noget. Så den næste jeg henter må være en løveklippet :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat

Aj jeg har da også nogle billeder af forskellige klip/hårlængder...

 

Her er Dexi taget igår da vi var ude at gå tur

 

IMG_2823.jpg

 

IMG_2828.jpg

 

IMG_2834.jpg

 

IMG_2836.jpg

 

 

De første par år hvor jeg opdrættede, var 90 % af dem jeg solgte med fuld pels... Men så begyndte det at stige med løveklippede løver, der forlod matriklen. Og de sidste par år er det nok kun omkring 20 % der ikke er løveklippede når de rejser... Når folk har været her tilstrækkeligt mange gange så forelsker de sig alligevel i klipningen :mrgreen:

IMG_2838.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Her er en barberet løve.

 

Fotograf: Sanne Ammitzbøll

Hund: BJ / Biih-jay

Ejer: Pernille Hjorth

 

9538128741_4e2f9ed208_c.jpg

 

BJ (biijay :mrgreen:) :lun:

 

:fyfy::fyfy:men han er ikke barberet længere..Nu er han i babyløveklip :slem: og hun er snart klar til nr 2 løve :mrgreen:

Det er jo sådan det går. En er aldrig nok, siger damen med de 4 hunde :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...