Hop til indhold

Løbetid, kroppen og opførsel efterfølgende?


Shii
 Share

Recommended Posts

Penny afsluttede sin første løbetid for ca. 2 uger siden.

 

Hendes opførsel op til løbetid, under og efter har været ens, vi har på ingen måde oplevet en forskel hos hende. Dexter ændrede sig op til løbetiden, og under løbetiden var han en pestilens. Var forsvarende overfor andre hunde, han nægtede at spise osv. Når de var skilt ad, var han hylende og trist. Det var jo forventeligt.

 

Nå men egentlig har jeg et par spørgsmål, som jeg føler jeg mangler svar på. Penny er vores første tæve, og derfor er der så mange ting jeg er uklar med.

 

 

F.eks. blødte hun kun i 5-6 dage, og det synes jeg var underligt? Vi oplevede på ingen måde at hun var "højløbsk", eller ændrede adfærd... Er det normalt at de ikke bliver højløbsk i deres første løbetid?

 

Her efterfølgende er hendes brystvorter hævede, meget endda... Jeg oplever nu næsten 2 uger efter at hun var i løbetid, at hendes maveskin virker ufattelig slap, hun er en chubby hund, men det virker underligt at hun pludselig har en "slap" mave? Er det de hævede brystvorter/bryster (det er jo faktisk dem som er hævet tænker jeg...), der gør dette? Det tror jeg måske det er... Men.... :vedikke:

 

Egentlig havde vi besluttet at hun skulle igennem to løbetider for at vi ville sterilisere hende, og den måde hun tager det på, og hendes renlighed ville jeg overveje aldrig at gøre det. Men Dexters opførsel gør at vi har sagt at hun bliver steriliseret før næste løbetid, for du godeste, en kemisk kastration fjerner ihvertfald ikke den opførsel!

 

Jeg håber nogle af alle jer tæve ejere kan hjælpe mig med alle mine tvivls spørgsmål... Har min lille hvalp virkelig hængepatter for evigt :oops:Hendes brystvorter er vokset helt ekstremt og er jo kæmpe store, bliver de små igen? :oops: Hvor blev hvalpemaven af :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna blev heller ikkemhjløbsk i sin første løb, tror aldrig hun rigtigt fattede hvad det var der skete.. Det blev hun dogmså her i sin anden...

 

løbetiderne kan ændre sige med alderen. Karla er blevet grov i de senere par år, hænger ude i snoren og skriger efter hahundene. De første 2-3 år gik hun løs - også mens hun var højløbsk... Det kan vi ikke mere...

 

hendes patter bliver aldrig ligesom før igen, men ligefrem hængepatter synes jeg nu ikke nogen af mine har...

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

DEt lyder helt normalt.

 

MYsla bløder meget lidt og Det er meget svært at opdage hvornår hun er højløbsk.

 

DEt med patterne, Så ja, nu er hun blevet voksen og fået barm, men på nogle tæver er de tydeligt større de første to mdr efter løbetid.

Må vi se et billede så vi kan se om Det er mere end normalt?

 

MYsla har altid lidt af et yver, og Det skyldes nok at hun også altid har været lidt for rund...

 

SHeila har altid strammet maven op igen efter falsk drægtighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Maya var heller ikke højløbsk i den første løbetid, og mener faktisk heller ikke hun var det i anden.. :hmm: Med de 3 andre løbetider har hun været højløbsk. Især den anden sidste, hold kæft hvor kan sådan en hund lyde som om jeg bare tævede hende sønder og sammen bare fordi hun så en hanhund. :oops:

 

Maya får altid lidt hævede bryster efter endt løbetid, men de forsvinder igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke alle ungtæver får ægløsning i de 1 ste løbetider. Men da brystvævet nu er udviklet, har hun dog nok haft det. Jeg mener at brystvævets slutudvikling er hormonbestemt. Tæver kan godt få lidt hængepatter, selvom de aldrig har været drægtige.

Nana er jo helt korthåret og flere hundeejerer troede hun havde haft kuld pga de så tydelige brystvorter. Hun har så været falsk drægtig.

Nana som ung med Debbie som hvalp.

Nana og D, 10uger 003.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...