Hop til indhold

Endnu et offer for flexlinen


Umulia
 Share

Recommended Posts

http://www.fyens.dk/article/2361910:Kerteminde--Lille-hund-mindes-paa-hovedstroeget

 

Jeg kom cyklende forbi netop den dag, og så hunden stå bundet udenfor en butik - i flexline, lige i et stærkt befærdet kryds. Den sad godt nok pænt og ventede, da jeg så den, men der kan jo hurtigt være sket noget, der fik den til at løbe ud på vejen.

Det må være sket kort efter, for det på billedet ligner der hvor den stod bundet. Jeg havde aldrig forestillet mig at flexlinen ikke var låst! :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står ikke nogen steder i artiklen at den ikke var låst mens den stod bundet!

Synes det er frygteligt at folk ikke har mere styr over deres hunde når de er i flexline.

Bruger meget sjældent flexline på Cille, og når jeg gør, så er jeg altid meget opmærksom på andre hunde, cyklister og mennesker generelt. Kommer der nogen mod os, så bliver linen trukket ind og låst så hun går ved mig.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke imod flexi... Og synes det er trist at en så sørgelig begivenhed skal handle om hvor dårlig flexi er.... Når alt kommer til alt handler det om at have styr på sin hund, og denne stakkels hund har altså haft en ejer der ikke havde styr på den, alternativt ikke havde sørget for at flexien stadig var god kvalitet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes slet ikke man skal gå med flexline i en by. Jeg bruger den selv herude på marker og små stier, men aldrig lige ved en vej.

 

I øvrigt har jeg fået at vide, at hunden ikke blev dræbt der hvor jeg så den, men ca. 50 meter længere nede ad gaden, så om det er sket medens den sad bundet, eller ejer gik med den, skal jeg ikke kunne sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gisp! Aldrig mere flexline! Har ellers brugt min meget, men er så småt på vej væk fra den, netop fordi man slet ikke har lige så god kontrol med hunden som i en fast snor.

Men jeg tør da ikke stole på flexliner, igen, hvis de bare låser sig op :/

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har tidligere få gange brugt flex - i parker og andre steder hvor hunden ikke må være løs , men ALDRIG på gader og steder med trafik - det er efter min mening for farligt.

 

Samme..... Vi bruger flexi rigtig ofte på steder (parker f.eks.) hvor hunden skal holdes i snor.... Det nyder hundene, men jeg må indrømme at nu hvor vi har tre, så er det altså umuligt med 3 i flexi... Dexter er i flexi når vi er i parken og de to tosser render så fri.. De løber ikke væk, det gør Dexter :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fatter ikke at folk overhovedet bruger det l... !

Mener du flexlinen? Den er skidegod til en skovtur eller en strandtur om efteråret, inden man må slippe hunden. I byer er den ikke helt fin, for det er lidt småbesværligt, når man alligevel ikke kan udnytte den, som det er hensigten med den.

 

Men brugt ordentligt og de rette steder er den uovertruffen.

 

Basta, nemlig. :slem:

 

Og så forstår jeg i øvrigt slet ikke de mennesker, der tør sætte deres hunde totalt ubeskyttede uden for forretninger, mens de selv går ind uden at kunne holde øje med hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår simpelthen ikke problemet med flexliner, at det overhovedet ER et problem. Jeg har hver dag, til ALLE gåture og cykelture ( også i byen ) i 5 år brugt en flexline og jeg har aldrig nogensinde oplevet den svigtede eller at jeg har været så dum at lade hunden gå 5 meter foran mig på et fortov. At man ikke kan regne ud hvordan en flexline bruges er ikke flexlinens skyld, men ejerens dumhed/uvidenhed. Man skal købe en ad god kvalitet, ikke billig bras til 50 kr i fakta og man skal tjekke den og udskifte den om nødvendig og købe en til hundens størrelse, tørre den efter regnvejr og ikke lade sand komme ind i den. i øvrigt har man brug for at binde sin hund, så sætter jeg den aldrig i en krog i selve flexline håndtaget, findet altid en pæl eller andet at binde den om, sådan at jeg binder en knude på selve linen, sådan at den kun kan blive lige netop så lang som jeg ønsker, uanset hvor meget han hiver og trækker.

 

I øvrigt læser jeg ikke artiklen som at det var pga flexlinen at hunden blev påkørt ?? Overskriften " endnu et offer for flexlinen " gør mig meget lang i fjæset. er det ikke snare et offer for dumhed eller almindeligt hændeligt uheld ? og ingen af delene kan man hamle op med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...