Hop til indhold

Hvad dufter hvalpe af ???


Gæst mulline
 Share

Recommended Posts

Hvad synes andre hunde mon en hvalp dufter af ??

 

Havde nynne ( rottweiler hvalp 12 uger ) med i skoven i går, og blandt dem vi går tur med var en dame med en terrier med, denne terrier synes åbenbart nynne duftede helt vildt godt og han forsøgte at parrer nynne indtil Samson gik imellem og stoppede terrieren :-D

 

Damen der ejer terrieren forklarede mig så, at det var fordi at hvalpe dufter af tæver i løbetid, det gjorde hvalpe bla. for ellers kunne andre hanhunde komme til at slå dem ihjel ....

 

Jeg er ikke helt sikker på jeg køber den forklaring .....:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror det er en god undskyldning for at undlade at skulle opdrage på sin egen hund.

 

Desuden er der da større sandsynlighed for at tæver ikke kan lide hvalpe, så løbetid,.. nej, det tror jeg ikke på for det øger jo tævernes konkurrence indbyrdes og ville gøre det farligere for hvalpene om noget. Tror bare de lugter af baby, ligesom menneskebørn gør, og lugten udløser garanteret nogle hormoner hos den voksne, der hæmmer aggression.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hvad synes andre hunde mon en hvalp dufter af ??

 

Havde nynne ( rottweiler hvalp 12 uger ) med i skoven i går, og blandt dem vi går tur med var en dame med en terrier med, denne terrier synes åbenbart nynne duftede helt vildt godt og han forsøgte at parrer nynne indtil Samson gik imellem og stoppede terrieren :-D

 

Damen der ejer terrieren forklarede mig så, at det var fordi at hvalpe dufter af tæver i løbetid, det gjorde hvalpe bla. for ellers kunne andre hanhunde komme til at slå dem ihjel ....

 

Jeg er ikke helt sikker på jeg køber den forklaring .....:hmm:

 

Det er da vist en myte, der er opstået på en myte osv.

 

Hvalpe dufter som de skal af natur og frisk luft :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvalpe dufter af hundebaby :)

De dufter sgutte af løbetid, det har sørme sin egen lugt.

Elsker duften af baby hund og kan snuse Luna LÆÆÆÆNNGGE og hun elsker det*GG*

 

Det gjorde jeg også ved Zeus da han var baby:genert: og synes lige da han kom hjem til os at han duftede lidt af karse :lun: og jeg kan bare dufte duften når jeg tænker på det uhhh kunne godt ha hvalp igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

de dufter af babyhund!!! :hjerte: og de er snuseskønne at dufte til :hjerte: altså Aya er i løb lige nu og hun dufter bestemt ikke af hundehvalp :roll:

 

Men måske er der nogle der kan hjælpe med et spørgsmål, mine forædres hund på 2½ år har en plet (for mangel af bedre ord) på hovedet hvor han stadig dufter af hvalp :hmm:nogen der kender til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

men lige den med løbetid.... Atså Karla - som normalt hader alle andre hunde - vil ofte gerne lege med tæver der er i løb? :vedikke: så måske er der noget om det?

Min gamle tæve var lidt på samme måde, men er du sikker på at Karla synes hun leger?. Jeg havde i hvert fald stærkt mistænkt Ascha for at forsøge spille lidt med musklerne mens hun pakkede det ind som værende leg. Altså, hun hverken knurrede eller trykkede den anden ned, men efter et stykke tid svandt de løbske tævers lyst til at være i nærheden af hende og de begyndte at sende en mængde underlegenhedssignaler uden at jeg synes min hund var barsk, måske bare lidt mere insisterende og lidt mere direkte end ellers.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle tæve var lidt på samme måde, men er du sikker på at Karla synes hun leger?. Jeg havde i hvert fald stærkt mistænkt Ascha for at forsøge spille lidt med musklerne mens hun pakkede det ind som værende leg. Altså, hun hverken knurrede eller trykkede den anden ned, men efter et stykke tid svandt de løbske tævers lyst til at være i nærheden af hende og de begyndte at sende en mængde underlegenhedssignaler uden at jeg synes min hund var barsk, måske bare lidt mere insisterende og lidt mere direkte end ellers.

 

Nej, det er ren leg... Helt fjale bliver hun efter at have snuset ril sådan en løbsk tæve, man skulle helt tro hun var hanhund :lol: hun vil også gerne nusse ører på dem, men afholder sig heldigvis fra at bestige dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men måske er der nogle der kan hjælpe med et spørgsmål, mine forædres hund på 2½ år har en plet (for mangel af bedre ord) på hovedet hvor han stadig dufter af hvalp :hmm:nogen der kender til det?

 

Ooooooooh..!!! Den der ved jeg at Siri og jeg har snakket om! Min gamle Frostie havde en "duftplet" i panden/på hovedet, som bare duftede såååå godt! Og Siri havde også oplevet det samme med én af sine hunde, så vidt jeg husker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bvadr. Basse stank af hund da hun var hvalp. Det var så kant.

 

Hun lugtede virkelig kraftigt af hund. Og også ofte tis, fordi alle pissede på hende.

 

Det var så fedt da hun blev ældre og stanken forsvandt!

Det var da underligt. Tror aldrig jeg har oplevet at voksne hunde har tisset på mine hvalpe, med mindre det var fordi hvalpen gik ind under en hanhund der stod og tissede. Mine hvalpe har heldigvis lugtet dejligt,.. lidt af hø synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...