Hop til indhold

Rumænien vil aflive alle vilde hunde


Umulia
 Share

Recommended Posts

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2013/09/09/09102626.htm?rss=true

 

HVis det bliver gjort på en ordentlig måde, kan jeg godt gå med til det. Problemet bliver i hvert fald kun værre hvis der ikke gøres noget.

 

Det minder mig i øvrigt om noget en af mine nye kolleger har fortalt. Hun er fra Bosnien, og fortæller at siden krigen er der kommet bunker af vilde hunde. Og folk dernede behandler dem - ja jeg gider ikke gå i detaljer, men ligesom man hører fra f.eks. Grækenland og Spanien.

Hun er dernede et par gange årligt, og besøge familie, og sidste gang hun var der, betalte hun en dyrlæge 200 kr. for at komme ud og aflive en syg gadehund.

Hun fik så den idé at samle penge ind, f.eks. på facebook, og aflive nogle flere næste gang. Hendes familie synes det er en dårlig idé, som ingen vil give penge til. Derfor har hun ikke gjort noget, men jeg kunne da godt forestille mig at en del danskere ville støtte det. F.eks. dem, der er meget imod at adoptere hunde fra udlandet. Hvad siger I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hellere gøre en ende på deres lidelser end bare at lade stå til, det kan blive et meget langt og hårdt hundeliv under forfærdelige vilkår... Så ja, hvis aflivningen sker humant, så synes jeg det er fint... Selvfølgelig er det at foretrække, at give hundene bedre levevilkår, men det er jo nu engang sådan, at man ikke kan redde dem alle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Frygteligt med den lille dreng :cry:

 

Men man kan ikke være sikker på, at de afliver hundene på en human måde. Der vil sikkert blive brugt gift, så de dør en pinefuld død. Rumænien er et fattigt land og pengene hænger ikke på træerne.

 

Der skal en holdningsændring til hos landets indbyggere, så de ikke bare smider deres dyr på gaden, når de ikke gider dem mere.

 

Jeg kender også en fra Bosnien, der hjælper gadehunde der nede. Krigen har mange ofre og gadehundene er en af dem. Før krigen var der ikke gadehunde.

Hende jeg kender, fodre nogle hunde der lever på gaden. De samler også penge ind via fb til at få dem neutraliserede og vaccinerede og så bliver de sat tilbage på gaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

I de fattige lande bruger man ofte gas, f.eks. fra udstødningen på en bil. Det er billigt og effektivt, og man kan aflive mange hunde på én gang på den måde.

Gassen lugter ikke og man falder bare i søvn af den. Og så koster det kun den benzin, man bruger imens.

 

Men der står, at det er vilde hunde. Så man kan jo ikke bare lige gå hen og tage dem ???:vedikke:...så jeg gætter på, at de vil bruge gift :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hellere gøre en ende på deres lidelser end bare at lade stå til, det kan blive et meget langt og hårdt hundeliv under forfærdelige vilkår... Så ja, hvis aflivningen sker humant, så synes jeg det er fint... Selvfølgelig er det at foretrække, at give hundene bedre levevilkår, men det er jo nu engang sådan, at man ikke kan redde dem alle...

 

Jeg er enig her!

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der står, at det er vilde hunde. Så man kan jo ikke bare lige gå hen og tage dem ???:vedikke:...så jeg gætter på, at de vil bruge gift :vedikke:

 

Jeg ved ikke om du har læst artiklen? Der står bl.a. at præsidenten selv har adopteret tre gadehunde, og mener at aflivning kun skal gælde for de hunde, der ikke kan skaffes hjem til. Umiddelbart lyder det ikke som en, der går ind for at lægge gift ud :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du har læst artiklen? Der står bl.a. at præsidenten selv har adopteret tre gadehunde, og mener at aflivning kun skal gælde for de hunde, der ikke kan skaffes hjem til. Umiddelbart lyder det ikke som en, der går ind for at lægge gift ud :hmm:

 

Jo, jeg har læst artiklen. Og hans navn er også nævnt i linket jeg har postet i # 13, Linket er googles bedste oversættelse af svensk. Så gift er stadigvæk mit bedste bud.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Hiver lige denne frem igen.

 

Jeg er venner på FB med en der bor i Rumænien og hun poster de mest afskyelige billeder af hunde der har været udsat for menneskets ondskab.:megaked:

 

Jeg nøjes med, at sætte dette link ind og håber, at folk vil gå ind og skrive under.

 

https://www.causes.com/causes/522056-stop-the-massacre-of-animals-in-romania/updates/828785-the-fight-continues-we-will-not-rest-until-they-abrogate-the-article-which-allows-the-slaughter-and-all-thugs-who-make-money-from-abusing-torturing-and-killing-dogs-will-be-punished

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...