Hop til indhold

Så blev Maya steriliseret


Franziska
 Share

Recommended Posts

et sår der heler op, kan godt stramme lidt, så hvis man er en pivet tøs, kan det nok genere at bevæge sig :ae:

 

Hun plejer overhoved ikke være pivet - men jeg tror at det her måske har været en lidt for voldsom omgang for hende, altså sådan rent psykisk.

Efter vi startede med at giv hende Zylkene i går, virker hun til at være blevet lidt mere rolig. Men ja - står/går hun uden dragten så klør hun bare igennem. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fransizka, jeg tror jeg er oppe på 7 sterilisationer, de fleste pga livmodervrøvl. Molly på 11 år gik kækt ud af Karlslunde få timer efter og ind i deres græsareal for at snuse, og selv ind i bunden af bilen. Hendes datter Debbie (7 år) , der netop havde disse cyster, var meget hårdere ramt mht ubehag. Måske er der rodet mere i bughulen, end hvis fejlen kun ligger i livmoder.

Men hun skal være fuld dækket af smertestillende. Er du sikker på hun er det. Husker Laura der var 9 år og havde livmoderinfektion, hun fik som Molly kun metacan i døgn efter.

Jeg formoder, at når de finder cyster, er opskæring gennem flere lag i bughulen for at fjerne disse, noget større end hvis kun livmoder er inficeret.

Giv vådfoder, dåse eller kogt kylling,ris, så hendes tarm ikke trykker på de indvendige sting. Tørfoder er skidt, hvis hunden drikker for lidt.

Tal med Dr. Dyr, hvis hun ikke er i bedring mandag.

For mig lyder det til, at smertedækning ikke er optimal.

Så iøvrigt nok hendes familie en dag , de gik i nærheden af Tåstrup station med 2 mutter. Hilste ikke, var i bil.

God bedring til Maya.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun får stadig smertestillende. Hun har fået med til 5 dage, så til tirsdag med. Hun fik ekstra om torsdagen (dagen for operationen)

 

Der er fjernet både livmoder og æggestokke.

 

Som jeg ser Maya, er hun ikke pivet-pivet, men en hund, der bliver meget påvirket af de ting, der sker omkring hende/for hende. Det her har helt klart været en oplevelse med stort psykisk pres på hende, ligesom der helt sikkert er reaktion fra kroppen også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Maya da. Håber hun er bedre idag.

 

Kom til at tænke på hvor meget smertestillende hun får? Sheila har nemlig fået henholdsvis 100 mg og 150 mg til hendes operationer. den første operation vejede hun lidt mindre end de 3 efterfølgende, og det var også der hun fik mindst smertestillende - men også der hun var mest smertepåvirket.

 

Og med hensyn til hvordan de klarer det psykisk, så kan jeg se der er nogen hunde som bare ikke kan magte en bekymret ejer, hvis de selv har det skidt og sådan er det bare. Vi mennesker er jo også meget forskellige om vi vil have trøst og selskab eller være alene når vi har det dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå det går fremad med Maya.

Hun er begyndt at spise - vel og mærke dog kun leverpostejmader, hundemad duer ikke og det selvom hun ku bliver tilbudt vådfoder.

 

Og ja som Missing skriver, Maya er en hund der er ret tydelig i sit sprog når hum synes man er dum.

Dog begyndt hun i går at tø op over for mig igen. Så nu duer jeg lidt igen (måske fordi heg smøre leverpostejmader? ?;) )

 

Hun gar det stadig ikke godt, men meget bedre end hun har haft det.

I morgen skal vi på arbejde igen, men heldigvis findes der sådan nogle fantastiske mennesker der gider passe vores hundepige hele ugen igennem i vores hjem ♥

 

Tak for alle jeres "god bedringer" de givet videre til Maya.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske mener Maya at du er en dårlig ustabil ejer, der har udsat hende for denne traume. Lad dig ikke påvirke af det, for du skal vise hende, at nu kan det kun blive bedre, og hun har jo ingen forståelse for, at hun skulle opleve dette. Eller grunden med sine cyster, der ville give uendelige løbetider og ubehag og sygdom med tiden.

Men nogle er klart mere følsomme end andre .

Link til indlæg
Del på andre sites

:hjerte: Det er altså Maya i en nøddeskal, det der :lol:

 

Vi indgik en deal - hun begyndt at larme mere og mere, altså medmindre jeg snakkede konstant til hende - hun fik min plads i sofaen (som åbenbart er MEGET bedre en alle de andre steder man kan være i sofaen) og så hold hun op med at hyle og gø.

 

Det virkede og nu sover hun sødt igen. :stupid: :lun:

 

Men tror alligevel hun skal med på apoteket. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

En lille opdatering :mrgreen:

 

Maya er igen FRISK :hundifart:

Det meste af tiden tilbringer hun nu med at være TOTALT hvalpefjollet :mrgreen:

Hun synes bare at livet er noget af det fedeste.

 

Overvejer om hun er en smule overstimuleret efter weekendens gåture, efter at have været undersatimuleret i et stykke tid.

 

Men det så dejligt at hun er blevet så frisk igen. :lun: Nu håber vi at alt hendes sygdoms-halløj stopper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt opdatering. Sikker på i alle bliver glad for det.

 

Ja nu hvor det værste er overstået synes jeg tanken er fantastisk.

 

Aldrig mere et problem med pasning hos folk der har hanhunde

Aldrig mere løbetids-blod i sengen - MEGET stort plus :blink:

Aldrig mere alene hjemme problemer pga løbetid

Forhåbenligt aldrig mere løbetidsrelateret sygdom.

 

Og ingen chance for livmoderbetændelse m.m.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...