Hop til indhold

Legende hunde knurrer "for sjov"

Umulia
 Share

Recommended Posts

Vi vidste jo godt at legeknurren ikke er alvorligt ment, men personligt vidste jeg ikke at hunde joker med at gøre sig større end de egentlig er, når de leger :lol:

http://news.sciencemag.org/plants-animals/2013/09/scienceshot-just-joking-dogs%E2%80%99-play-growls-exaggerate-their-size

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Jeg har heller aldrig tænkt over det, men det giver meget god mening!

Vores to store har altid været meget larmende når de leger... Da vi fik Ellie var hun jo helt stille i starten, og når hun legede med Billy (Hendes fætter Lowchen som bor hos svigerinden), var de også ganske stille... Men nu er hun begyndt virkelig at sætte lyd på legen :lol: Jeg ved ikke om det er fordi hun er faldet til, Billy er stadig ret stille i sin leg, men Ellie virker til at have tilpasset sig de to stores legemønster og er blevet en "stor farlig hund", når hun leger :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer helt an på, hvem han leger med. Hvilket giver god mening.

Hunde han kender godt, der leger han meget mere voldsomt og med voldsom lyd. Der er næsten ingen lyd på leg med fremmede hunde. Hunde, der er for voldsomme for ham, får sådan en helt særlig - jeg-er-sur-lyd, som for mig er væsentlig anderledes, men ejerne af de andre hunde, har svært ved at høre forskellen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når Mollie og Ninja leger er der godt med lyd på Mollie. Og det lyder så skørt :lol: Hun lyder absolut ikke større end hun er, men får sådan en skinger stemme :lol:

Det er meget sjældent Ninja har lyd på sig, og hvis hun har er det en diskret meget dyb knurren, så hun lyder måske faktisk lidt større end hun er.

Mollie har sådan en 'tør' knurren når de leger, men hvis Ninja bliver for vild, skælder Mollie hende ud med sådan en 'våd' knurren. Det lyder mest af alt som om hun har slim i halsen. Vi er i hvert fald aldrig i tvivl når Ninja får besked på at slappe af :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites